abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2022 @ 15:28:47 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_204169361
First off: ik ben niet súper-handig, maar ook niet persé onhandig. Ik wil nu (om een eventueel lek op te sporen en omdat ik sowieso onder de vloer wil kunnen komen als het nodig is) een luik maken in onze houten vloer. Ik ben nu met de onderzoek-op-internet-fase bezig en heb een aantal issues.

[*] Ik weet voor 99% zeker dat het een houten vloer is op houten balken. Het is een huis uit begin 20e eeuw.
Mogelijk oplossing: ik heb net al een endoscoop besteld zodat ik ook even onder de vloer kan kijken. Of zijn er meer dingen waar ik op moet letten?

[*] Het is een soort houten vloer met visgraat motief waarvan ik geen idee heb hoe hij reageert op een decoupeerzaag. Versplintert zoiets? Ik lees op internet dat je met de planken mee moet zagen, maar dat lukt natuurlijk niet altijd met een visgraat motief.
Mogelijke oplossing: gewoon blind proberen of op Fok naar ervaringen vragen. :P

[*] Wat zijn mogelijke problemen die ik niet voorzie?
Mogelijke oplossing: op Fok naar ervaringen vragen.

[*] Is een decoupeerzaag de juiste tool? Ik lees namelijk ook mensen met cirkelzagen. Die heb ik niet. En eigenlijk wil ik er ook niet speciaal eentje voor aanschaffen. Weet iemand of dit een toegevoegde waarde heeft?
Mogelijke oplossing: decoupeerzaag huren.

Kortom: heeft iemand ervaring/tips? Ik heb me tot nu toe gebaseerd op bijvoorbeeld https://klus-info.nl/klussen/vloeren-trappen/vloerluik-maken maar als er goede redenen zijn om hier als semi-zaag-leek niet aan te beginnen hoor ik het ook graag van te voren... :7

[ Bericht 12% gewijzigd door JeOma op 21-03-2022 15:34:36 ]
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_204169459
kan met beide zagen, het lastige zal worden de vloerbalken te vinden zonder ze door te zagen.

als je het zelfde hout weer wilt gebruiken om je luik van te maken gaat dit heel lastig worden, als het geen zak uit maakt boor je eerst een klein gat om te kijken waar de vloerbalken zitten, dan meet je alles uit, zaag je het uit en maak je er een nieuw luik in

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2022 15:40:00 ]
  maandag 21 maart 2022 @ 16:01:18 #3
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_204169653
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:38 schreef Dries4Ever het volgende:
kan met beide zagen, het lastige zal worden de vloerbalken te vinden zonder ze door te zagen.

als je het zelfde hout weer wilt gebruiken om je luik van te maken gaat dit heel lastig worden, als het geen zak uit maakt boor je eerst een klein gat om te kijken waar de vloerbalken zitten, dan meet je alles uit, zaag je het uit en maak je er een nieuw luik in
Ja goed punt. Daar zat ik ook al aan te denken, ik hoop met die endoscoop een redelijke indicatie te krijgen waar die balken zitten. Dat stappenplan op klus-info.nl vond ik wel slim om "ergens halverwege te beginnen en dan tot de vloerbalken te zagen". Het beginpunt moet je dan natuurlijk nog wel even hebben. En ook wat je zegt: het hergebruik zou wel heel fijn zijn, als ik andere planken ga gebruiken ga je het altijd zien. Heb je daar nog tips voor? (ook al is het heel lastig) Of gaan die visgraten gewoon aan gort als je er de decoupeerzaag in zet?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  maandag 21 maart 2022 @ 16:10:46 #4
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_204169762
Kruipluik ga je toch niet zomaar even maken, ik heb een luik in de tapkast en dan je overal komen. Moet er toch niet aan denken dat dit ergens in de kamer zit waar je het ziet, want dat je het goed gaat zien is duidelijk. Bij een kennis zit het onder de piano dan zie er verder niets van.
  maandag 21 maart 2022 @ 16:16:14 #5
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_204169830
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:10 schreef Pensioengenieter het volgende:
Kruipluik ga je toch niet zomaar even maken, ik heb een luik in de tapkast en dan je overal komen. Moet er toch niet aan denken dat dit ergens in de kamer zit waar je het ziet, want dat je het goed gaat zien is duidelijk. Bij een kennis zit het onder de piano dan zie er verder niets van.
Nee klopt, ik wil het ook zeker niet onderschatten. De locatie wordt trouwens onder de bank (die vrij zeker op die plek blijft staan, zelfs als er een nieuwe bank zou komen). Dus dat scheelt nog iets. Helaas is het op geen enkele andere plek logisch. Heb wel een kelder, maar die betonnen muur is zo dik en hard dat een aannemer daar al 2 diamantboren op stuk heeft geboord en uiteindelijk slechts 1 klein gat in heeft gekregen.

Alternatief is het natuurlijk láten doen, maar ik heb een hard hoofd in het vinden van een goeie klusjesman in deze tijd. Dus dan onderzoek ik nu het DIY-principe... :P
pi_204169919
Waarom niet bij een deur, onder een deurmat, zoals alle andere kruipruimtes?

En dan inderdaad een gaatje boren in het midden van waar het luik komt (dit word uiteindelijk het vinger-optil gaatje) en daar doorheen kijken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 21 maart 2022 @ 16:23:15 #7
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_204169948
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:22 schreef DX11 het volgende:
Daar ligt helaas geen houten vloer, maar een kneiterdikke betonnen (mooie ingelegde) vloer.

quote:
En dan inderdaad een gaatje boren in het midden van waar het luik komt (dit word uiteindelijk het vinger-optil gaatje) en daar doorheen kijken.
Kijk, dat is al een slimme. Ik heb de term "potring" al gevonden, maar om 'm daarvoor te gebruiken: slim en simpel.
pi_204169965
Weet je eigenlijk wel zeker dat er genoeg ruimte is om te kruipen onder de vloer?
  maandag 21 maart 2022 @ 16:25:59 #9
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_204170004
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:23 schreef DX11 het volgende:
Weet je eigenlijk wel zeker dat er genoeg ruimte is om te kruipen onder de vloer?
Ja. Ik heb de aannemer gesproken die destijds de hele boel verbouwd heeft. Er wás een kruipruimte, maar die is uiterst minimaal. Er was ook een luik, maar die eikels hebben daar een (inbouw) kast overheen geplaatst. Dat is dus geen optie helaas. Sowieso zat die (volgens de aannemer) zo in de hoek op een moeilijke plek, in combinatie met de kruiphoogte moest je een BMI van 15 hebben en mega-lenig zijn om er op die manier onder te komen.

Sowieso heb ik dus die endoscoop die binnenkomt waarmee ik eerst goed onderzoek wil doen voordat ik met de botte bijl te werk ga.
pi_204171940
Wat is het nou, aan de ene kant zeg je een houten vloer te hebben maar voor de deur is het beton. Heb je niet gewoon een betonvloer met daar een houten vloer (als afwerking) overheen? Ik zou gewoon eerst eens gaan spelen in die kast en dan het originele luik weer opzoeken.
pi_204172016
Ik zou toch echt liever de bodem uit de inbouwkast zagen dan een stuk vloer open zagen (met de kans dat je een steunbalk mee pakt en een hoop ellende maakt)
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 19:28:37 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_204172021
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:22 schreef qajariaq het volgende:
Wat is het nou, aan de ene kant zeg je een houten vloer te hebben maar voor de deur is het beton. Heb je niet gewoon een betonvloer met daar een houten vloer (als afwerking) overheen? Ik zou gewoon eerst eens gaan spelen in die kast en dan het originele luik weer opzoeken.
Ja, helemaal duidelijk is het voor mij ook niet; niet dat ts straks een gat probeert te zagen in zijn houten parket vloer die over het beton gelegd is.. :?
pi_204173658
Gevalletje doorzonwoning met betonnen vloeren in de hal en keuken en houten vloer in de woonkamer?

Je moet er eigenlijk achter zien te komen waar de balken zitten en je luik ertussen laten vallen. Zijn er tekeningen in het gemeentearchief? Vaak digitaal te raadplegen. Dan kun je zien waar de balken zouden moeten zitten..
  maandag 21 maart 2022 @ 21:25:17 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204173826
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:22 schreef DX11 het volgende:

Ja, lekker een open gat naar je kruipruimte :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204175082
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 21:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja, lekker een open gat naar je kruipruimte :')
Vrijwel elk kruipluik heeft een vinger-gat. Eventueel dicht te stoppen met een kurk of een stukje piepschuim, wat je wil. Er ligt normaal gesproken natuurlijk ook nog een mat overheen.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 08:53:17 #16
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_204176741
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:22 schreef qajariaq het volgende:
Het is een (vrijstaande) woning van meer dan 100 jaar oud. In de gang en bijkeuken ligt zo'n mooie granito vloer. Voor zover ik weet (en voor zover ik beredeneer omdat het huis 100+ jaar oud is) ligt verder in het hele huis gewoon een houten vloer. En is de bovenste laag dan parket, plavuizen, laminaat, hout, geen idee. Ik ben absoluut geen kenner. Het lijkt me geen goedkoop laminaat, maar ook geen dikke planken. Het ziet er zeg maar zo uit:

Over de andere vragen/tips hier:

Goed punt, die oude foto's. Heb even gegraven en inderdaad wat oude foto's gevonden van de vorige eigenaar. Dit is de situatie:

1 = Inbouwkast waar vroeger een luik zat. Volgens de aannemer een hele onhandige plek omdat er erg weinig kruipruimte is en je er vrijwel niet in kon komen. De kast is ook erg netjes afgewerkt, dus "even spelen" is ook niet echt een optie.

2 = Optie voor een luik, maar dat is dus in de woonkamer, al is het (nu) onder bank.

3 = Gang met granito vloer.

4 = Bijkeuken, ook granito vloer.

5 = Onder de koelkast, dat is mijn 2e optie voor een luik, is ook houten vloer, maar ik snap niet precies wat die blokjes (half in de cirkel van de 5) betekenen.

Weet iemand wat je op basis van deze tekening kan zeggen? Ik neem aan dat "balklaag" wel zegt dat het in elk geval een houten vloer is...
  dinsdag 22 maart 2022 @ 08:56:51 #17
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_204176771
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 22:44 schreef DX11 het volgende:

[..]
Vrijwel elk kruipluik heeft een vinger-gat. Eventueel dicht te stoppen met een kurk of een stukje piepschuim, wat je wil. Er ligt normaal gesproken natuurlijk ook nog een mat overheen.
Nee hoor, mooie dichte plaat met een verzonken ring. En die zie je heel veel terugkomen. Open gat geeft kans op tocht en stank
pi_204176866
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 08:53 schreef JeOma het volgende:

[..]
Het is een (vrijstaande) woning van meer dan 100 jaar oud. In de gang en bijkeuken ligt zo'n mooie granito vloer. Voor zover ik weet (en voor zover ik beredeneer omdat het huis 100+ jaar oud is) ligt verder in het hele huis gewoon een houten vloer. En is de bovenste laag dan parket, plavuizen, laminaat, hout, geen idee. Ik ben absoluut geen kenner. Het lijkt me geen goedkoop laminaat, maar ook geen dikke planken. Het ziet er zeg maar zo uit:

[ afbeelding ]

Goed punt, die oude foto's. Heb even gegraven en inderdaad wat oude foto's gevonden van de vorige eigenaar. Dit is de situatie:

[ afbeelding ]

1 = Inbouwkast waar vroeger een luik zat. Volgens de aannemer een hele onhandige plek omdat er erg weinig kruipruimte is en je er vrijwel niet in kon komen. De kast is ook erg netjes afgewerkt, dus "even spelen" is ook niet echt een optie.

2 = Optie voor een luik, maar dat is dus in de woonkamer, al is het (nu) onder bank.

5 = Onder de koelkast, dat is mijn 2e optie voor een luik, is ook houten vloer, maar ik snap niet precies wat die blokjes (half in de cirkel van de 5) betekenen.

Weet iemand wat je op basis van deze tekening kan zeggen? Ik neem aan dat "balklaag" wel zegt dat het in elk geval een houten vloer is...
Dat is duidelijker. Het is dus een houten vloer met deels stenen vloerbedekking en deels parket er boven op. Hoewel parket en vloertegels in de praktijk ook vloer worden genoemd is het in dit verband vloerbedekking. Vandaar het onbegrip.

Ik neem aan dat die versteviging in de keuken de opstel plaats voor het fornuis is geweest honderd jaar geleden. Zo te zien zit er ook een dergelijke steun voor de kachel in de kamer.

Wat je kan doen is met een stevige magneet op zoek naar spijkers waarmee je vloerplanken op de balken zijn getimmerd, dat geeft meer kans om in een keer goed te zagen en om de spijkers te missen met het zagen.

Een cirkelzaag die je instelt tot de dikte van de planken is handiger, dan zaag je niet al te veel in je balken en kan je in een slag je overlap met die balken maken.

Je meterkas en je deuren zie ik niet, een kruipluik bij je meterkast is vaak handig als je iets moet wijzigen. Voor een deur heeft als voordeel dat je er dan toch een mat overheen legt en niet je halve kamer hoeft te verbouwen om even onder de vloer te gaan.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 09:20:59 #19
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_204176948
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 09:10 schreef qajariaq het volgende:

[..]
...

Ik neem aan dat die versteviging in de keuken de opstel plaats voor het fornuis is geweest honderd jaar geleden. Zo te zien zit er ook een dergelijke steun voor de kachel in de kamer.

...

...

Je meterkas en je deuren zie ik niet, een kruipluik bij je meterkast is vaak handig als je iets moet wijzigen. Voor een deur heeft als voordeel dat je er dan toch een mat overheen legt en niet je halve kamer hoeft te verbouwen om even onder de vloer te gaan.
Goeie tips allemaal, thanks! Meterkast zit in de gang, maar omdat onder de gang een kelder zit, zit daar een dikke betonnen muur. Dus zelfs áls ik in de meterkast zou kunnen (kan niet, want is heel ondiep), heb ik daar niets aan omdat ik dan niet onder woonkamer kan kruipen. :P

Goed punt ook over dat fornuis. Aan de andere kant (zeg maar tussen punt 1 en 5 in op dat plaatje) zit in de woonkamer een convectorput/verwarming. Dus daar zijn die zijbalkjes denk ik van.

Is er een reden om NIET op punt 5 een luik te maken? (los van het feit dat het minder chill is om de koelkast te moeten verschuiven als je er bij wilt...)
pi_204178207
Tja, het is beide niet echt een duurzame oplossing. Als je (of een koper van het huis) ooit de keuken of woonkamer wil verbouwen zit je in dezelfde situatie als nu. (Er is wel een luik maar niet echt toegankelijk). En stel er gebeurt een keer iets (overstroming, brand in isolatiemateriaal vloer bij werkzaamheden) dan wil je er gewoon snel bij kunnen.
Hoe is het bij de buren geregeld?
Een plek als de bijkeuken, kelder of gang ligt minder in het zicht, logischer en toegankelijker.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 11:31:14 #21
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_204178270
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 11:26 schreef danzazlol het volgende:
Tja, het is beide niet echt een duurzame oplossing. Als je (of een koper van het huis) ooit de keuken of woonkamer wil verbouwen zit je in dezelfde situatie als nu. (Er is wel een luik maar niet echt toegankelijk). En stel er gebeurt een keer iets (overstroming, brand in isolatiemateriaal vloer bij werkzaamheden) dan wil je er gewoon snel bij kunnen.
Hoe is het bij de buren geregeld?
Een plek als de bijkeuken, kelder of gang ligt minder in het zicht, logischer en toegankelijker.
Ja dat is waar. Maar bijkeuken of gang betekent dat ik door een mooie granito vloer ga boren. En in de kelder moet ik door een ontzettend dikke betonnen muur heen boren. Beiden ook niet echt ideaal.
pi_204178395
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 11:31 schreef JeOma het volgende:

[..]
Ja dat is waar. Maar bijkeuken of gang betekent dat ik door een mooie granito vloer ga boren. En in de kelder moet ik door een ontzettend dikke betonnen muur heen boren. Beiden ook niet echt ideaal.
Kwam ook deze vergelijkbare situatie tegen: https://www.klusidee.nl/F(...)e-via-kelder.108228/

Misschien idee om eerst via het reeds geboorde gat in de kelder de kruipruimte te observeren met endoscoop?
  dinsdag 22 maart 2022 @ 11:45:21 #23
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_204178451
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 11:41 schreef danzazlol het volgende:

[..]
Kwam ook deze vergelijkbare situatie tegen: https://www.klusidee.nl/F(...)e-via-kelder.108228/

Misschien idee om eerst via het reeds geboorde gat in de kelder de kruipruimte te observeren met endoscoop?
Goede link! Inderdaad erg vergelijkbaar! Endoscoop ga ik morgen testen! Wordt vervolgd!
  dinsdag 22 maart 2022 @ 13:16:04 #24
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_204179781
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 08:53 schreef JeOma het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik woon volgens mij bij je in de buurt (op basis van je PoHi), en heb ook een 100 jaar oude woning: ik vermoed dat de bouwstijl ongeveer gelijk is.

Ik denk dat je plaatje van de eerste verdieping is? Mijn granito vloer is iig niet ondersteund met houten balken (maar gemetselde gewelven). Het detail bij 5 is waarschijnlijk de doorvoer van een oude schoorsteen.

Bij mij heb ik ook lang getwijfeld over een luik, maar er uiteindelijk van afgezien: hier was de ruimte onder de balken heel beperkt (cm of 25), wat de "kruipruimte" voor mij praktisch onbegaanbaar maakt. Tijdens de verbouwing heb ik selectief vloerdelen gelicht om installatiewerk onder de vloer te kunnen doen.

Mijn schoonouders wonen ook in vergelijkbare woning, en ook daar is de kruipruimte alleen door kleine lenige personen begaanbaar door de beperkte hoogte. Zij hebben idd een luik onder de bank gemaakt, en daar laminaat overheen gelegd: als er een reden is om in de kruipruimte te komen, is het een kwestie van een aantal banen laminaat los klikken.

Als jij door je parketvloer wil zagen, kun je inderdaad de eerder voorgestelde cirkelzaag gebruiken. Met een decoupeerzaag kan denk ik ook wel (lastig om mooi recht te zagen). Ik zou dan wel een laminaat-zaagje proberen: die hebben de tanden naar beneden staan, waardoor je geen splinters uit je partketvloer trekt.

Je parketvloer zal denk ik tussen de 9 en de 18mm dik zijn, direct gespijkerd op je 22mm genen vloerdelen? Dat is misschien te veel voor een decoupeerzaag...
  dinsdag 22 maart 2022 @ 13:26:14 #25
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_204179891
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 13:16 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]
Ik woon volgens mij bij je in de buurt (op basis van je PoHi), en heb ook een 100 jaar oude woning: ik vermoed dat de bouwstijl ongeveer gelijk is.

Ik denk dat je plaatje van de eerste verdieping is? Mijn granito vloer is iig niet ondersteund met houten balken (maar gemetselde gewelven). Het detail bij 5 is waarschijnlijk de doorvoer van een oude schoorsteen.

Bij mij heb ik ook lang getwijfeld over een luik, maar er uiteindelijk van afgezien: hier was de ruimte onder de balken heel beperkt (cm of 25), wat de "kruipruimte" voor mij praktisch onbegaanbaar maakt. Tijdens de verbouwing heb ik selectief vloerdelen gelicht om installatiewerk onder de vloer te kunnen doen.

Mijn schoonouders wonen ook in vergelijkbare woning, en ook daar is de kruipruimte alleen door kleine lenige personen begaanbaar door de beperkte hoogte. Zij hebben idd een luik onder de bank gemaakt, en daar laminaat overheen gelegd: als er een reden is om in de kruipruimte te komen, is het een kwestie van een aantal banen laminaat los klikken.

Als jij door je parketvloer wil zagen, kun je inderdaad de eerder voorgestelde cirkelzaag gebruiken. Met een decoupeerzaag kan denk ik ook wel (lastig om mooi recht te zagen). Ik zou dan wel een laminaat-zaagje proberen: die hebben de tanden naar beneden staan, waardoor je geen splinters uit je partketvloer trekt.

Je parketvloer zal denk ik tussen de 9 en de 18mm dik zijn, direct gespijkerd op je 22mm genen vloerdelen? Dat is misschien te veel voor een decoupeerzaag...
Dank je, dit zijn ook hele nuttige toevoegingen. We hebben het over een woning in Apeldoorn (Driehuizen), maar wat je zegt klinkt logisch. Ik heb al met de aannemer gesproken die een jaar of 12 geleden de hele bende heeft gerenoveerd. De reden dat ik toch graag onder de vloer wil is dat we (helaas nog steeds) een lekkage in ons CV-systeem hebben. Na allemaal andere lekkages / problemen te hebben uitgesloten is de aanname nu (ook van de aannemer) dat deze lekkage in de leiding onder de houten vloer zit. Deze aannemer zei dus ook dat de "kruipruimte" best a-relaxed is qua hoogte. Hij had zelf een redelijke buik en zei "ik ga daar absoluut niet onder", maar hij had wel 'n dunne monteur die dat eventueel zou kunnen. Dat zit mij ook niet lekker, maar die lekkage wil ik eigenlijk wel oplossen. :P Gelukkig is mijn BMI ook onder de 25, maar om vast te komen zitten onder mijn eigen huis en daar een nare hongerdood te sterven staat ook niet op mijn bucketlist.

Goeie tip ook met dat laminaatzaagje, mocht ik ermee bezig gaan ga ik die sowieso halen. Maar misschien is het nog beter om inderdaad even een cirkelzaag te huren bij Boels ofzo. Morgen eerst maar 's kijken met die endoscoop. Ik ga dan ook eens een inschatting proberen te maken van de dikte. Zou goed kunnen dat het die dikte is die jij omschrijft. En dat de decoupeerzaag dan uberhaupt geen oplossing is.

Het is vooral vervelend dat ik niet eens 100% zeker weet dat ik uberhaupt onder de grond moet zijn voor die lekkage. Maar ergens voelt het wel prettig om er in geval van nood wel de mogelijkheid voor te hebben.

Bedankt voor 't meedenken in elk geval.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 15:02:54 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204180732
Als je onder de vloer gaat, doe dat dan absoluut niet alleen. Als je klem komt te zitten of bedwelmd raakt door gassen/zuurstoftekort ben je de pineut.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 15:03:56 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204180734
En met een decoupeerzaag door parket… ik zou dat zeker niet doen.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 15:13:41 #28
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_204180812
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:03 schreef kanovinnie het volgende:
En met een decoupeerzaag door parket… ik zou dat zeker niet doen.
Hoe moet ik het zien, wat gaat er dan mis? Splinters? Zelfs met zo'n eerder genoemd laminaat-zaagje?
Sowieso ziet een cirkelzaag er wel degelijker uit en ik verwacht (áls ik dat lui ga zagen) dat ik die dan inderdaad wel even een halve dag bij de Gamma huur ofzo.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 18:12:44 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204182763
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:13 schreef JeOma het volgende:

[..]
Hoe moet ik het zien, wat gaat er dan mis? Splinters? Zelfs met zo'n eerder genoemd laminaat-zaagje?
Sowieso ziet een cirkelzaag er wel degelijker uit en ik verwacht (áls ik dat lui ga zagen) dat ik die dan inderdaad wel even een halve dag bij de Gamma huur ofzo.
Het klinkt alsof je er niet zo veel kijk op heb/kaas van hebt gegeten. Het lijkt me zo zonde als je dan voor het eerst in je leven met een cirkelzaag gaat zagen en daarmee je vloer vernielt. Sowieso zou ik een invalzaag huren/lenen met een fatsoenlijke diepteinstelling want als je met een goedkope cirkelzaag op volle diepte gaat zagen terwijl je niet weet wat er onder zit is het ook een beetje vragen om problemen. En je wilt een mooie zaagsnede zodat je het daarna ook mooi kan afwerken. Lijkt me.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 22:21:31 #30
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_204186314
Je denkt dat je lekkage hebt onder de vloer, leidingen loskoppelen, aan een eind dicht maken en daarna druk erop en meten of je drukverlies hebt. Dit is toch niet zo moeilijk en dan kun je altijd nog zien wat je moet gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')