dit, het begint toch een beetje op een fout van het team te lijkenquote:Op maandag 21 maart 2022 10:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat ik las is dat de standaardbrandstofpomp niet goed tegen de hetere temparaturen van de nieuwe E10 brandstof kan, wat vooral een rol speelt bij een nagenoeg lege tank als de brandstof heen en weer klotst.
De FIA had na de kwalificatie een verzoek aan de teams gedaan om de brandstofpomp te inspecteren en zo nodig te vervangen. O.a. McLaren heeft toen de brandstofpomp vervangen.
dat is wel mooi hoor Ferrari er weer bij, hopelijk houden ze het ook een beetje vol qua ontwikkelingquote:
Je zegt het precies goed. 'Max heeft ook wel eens....'.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ach, Max heeft ook wel eens rare uithalen. Het zou niet helemaal fair zijn om over dit soort dingen bijzonder kritisch te zijn richting Hamilton.
Haha dat besef had ik gisterenavond ook.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het erger vind dat Hamilton op het podium eindigde dan dat RB zonder brandstof kwam te zitten
Maar gezien een kampioenschapsgevecht ook wel leuk is, hoop ik dat RB er komend weekend wel staat.
Dus je Hamilton-haat is groter dan je Verstappen-liefde?quote:Op maandag 21 maart 2022 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het erger vind dat Hamilton op het podium eindigde dan dat RB zonder brandstof kwam te zitten
Maar gezien een kampioenschapsgevecht ook wel leuk is, hoop ik dat RB er komend weekend wel staat.
Ze kwamen niet zonder brandstof te zitten. Er is een probleem met de standaard brandstofpomp.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het erger vind dat Hamilton op het podium eindigde dan dat RB zonder brandstof kwam te zitten
Maar gezien een kampioenschapsgevecht ook wel leuk is, hoop ik dat RB er komend weekend wel staat.
Itt sommigen hier, ben ik gewoon echt een fan van de sport. En mij boeide het voor het seizoen echt geen enkele zak welk team er dit jaar met de overwinning vandoor gaat, als het maar niet WEEEEER Mercedes is. Verstappen vs Leclerc zou echt een topshow zijn, eindelijk eens wat anders.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dus je Hamilton-haat is groter dan je Verstappen-liefde?
Pijnlijk
Als je echt fan bent van de sport dan ga je er niet van balen dat een coureur die je toevallig niet leuk vindt een podium behaalt. Dan is dat gewoon mooi in de auto waar in hij rijdt. En zoals dat Magnussen P5 pakt.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Itt sommigen hier, ben ik gewoon echt een fan van de sport. En mij boeide het voor het seizoen echt geen enkele zak welk team er dit jaar met de overwinning vandoor gaat, als het maar niet WEEEEER Mercedes is. Verstappen vs Leclerc zou echt een topshow zijn, eindelijk eens wat anders.
ik heb niet zo'n moeite met Hamilton als coureur, hij is ook gewoon goed, wel vind ik hem er buiten een beetje nepquote:Op maandag 21 maart 2022 11:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dus je Hamilton-haat is groter dan je Verstappen-liefde?
Pijnlijk
Je hebt ook mensen die op een forum over F1 niets anders kunnen dan overal met een gestrekt been in gaan en coureurs bij hun nummer noemen omdat ze te beroerd zijn die namen te leren. Dan valt dit nog mee.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je echt fan bent van de sport dan ga je er niet van balen dat een coureur die je toevallig niet leuk vindt een podium behaalt. Dan is dat gewoon mooi in de auto waar in hij rijdt. En zoals dat Magnussen P5 pakt.
Wijze woorden. Als je in de praktijk zelf echt zo objectief was, dan hadden ze nog enige waarde gehad.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je echt fan bent van de sport dan ga je er niet van balen dat een coureur die je toevallig niet leuk vindt een podium behaalt.
Ah als we het inhoudelijk niet kunnen winnen dan maar op de man spelen.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die op een forum over F1 niets anders kunnen dan overal met een gestrekt been in gaan en coureurs bij hun nummer noemen omdat ze te beroerd zijn die namen te leren. Dan valt dit nog mee.
Ik probeer hier de objectieve balans gewoon te brengen. Als iedereen lovend over Verstappen is, ben ik juist kritisch. Als iedereen hier tegen Hamilton is, verdedig ik hem.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wijze woorden. Als je in de praktijk zelf echt zo objectief was, dan hadden ze nog enige waarde gehad.
Maar als iedereen kritisch is over Verstappen en lovend over 'that other guy', ben je toch een stuk minder bereid om de 'objectieve balans' te brengen.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik probeer hier de objectieve balans gewoon te brengen. Als iedereen lovend over Verstappen is, ben ik juist kritisch. Als iedereen hier tegen Hamilton is, verdedig ik hem.
quote:Op maandag 21 maart 2022 11:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik probeer hier de objectieve balans gewoon te brengen. Als iedereen lovend over Verstappen is, ben ik juist kritisch. Als iedereen hier tegen Hamilton is, verdedig ik hem.
expres het tegenovergestelde kiezen =/= objectief.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik probeer hier de objectieve balans gewoon te brengen. Als iedereen lovend over Verstappen is, ben ik juist kritisch. Als iedereen hier tegen Hamilton is, verdedig ik hem.
Komt toch nooit voorquote:Op maandag 21 maart 2022 11:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar als iedereen kritisch is over Verstappen en lovend over 'that other guy', ben je toch een stuk minder bereid om de 'objectieve balans' te brengen.
Tsja. Tuurlijk geluk. Maar wel gewoon mooi. Een coureur die niet de goede auto heeft, maar er wel gewoon staat.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]objectief ben je zeker niet en 3e worden met een auto die een seconde per ronde langzamer is kunnen we toch wel geluk noemen
Niet per s objectief, maar het zorgt wel voor een betere balans.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:57 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
expres het tegenovergestelde kiezen =/= objectief.
is verder niks mis mee dat je Hamilton fan bent maar doe dan gewoon niet alsof je een neutrale kijker bentquote:Op maandag 21 maart 2022 12:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niet per s objectief, maar het zorgt wel voor een betere balans.
Ook een idee: zeg wat je daadwerkelijk vindt en gelooft, zonder te kijken naar wat de rest zegt.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niet per s objectief, maar het zorgt wel voor een betere balans.
Niks objectiefs aan dus.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik probeer hier de objectieve balans gewoon te brengen. Als iedereen lovend over Verstappen is, ben ik juist kritisch. Als iedereen hier tegen Hamilton is, verdedig ik hem.
Op zich doe ik dat natuurlijk ook wel. Maar in een discussie heb ik toch de neiging om een beetje evenwicht te brengen.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook een idee: zeg wat je daadwerkelijk vindt en gelooft, zonder te kijken naar wat de rest zegt.
Heb mezelf ook nooit objectief genoemdquote:
En Mercedes sportiefquote:Op maandag 21 maart 2022 12:04 schreef Monolith het volgende:
Beetje zoals Fox News 'fair and balanced' is.
Wat vond jij van de race?quote:
Nee, het tegenovergestelde is juist waar, als je bewust de andere kant kiest ben je juist heel subjectief.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niet per s objectief, maar het zorgt wel voor een betere balans.
Gelukkig is het helemaal niet vermoeiend om met iemand te discussiren die z'n standpunt alleen maar inneemt om tegendraads te zijnquote:Op maandag 21 maart 2022 12:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar in een discussie heb ik toch de neiging om een beetje evenwicht te brengen.
Dit inderdaad, iedereen heeft wel zo'n oom.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig is het helemaal niet vermoeiend om met iemand te discussiren die z'n standpunt alleen maar inneemt om tegendraads te zijn
Balen van Red Bull, Ferrari overwinning leuk maar liever Sainz, jammer van de McLarens.quote:
Viel me tegen van Sainz dat die de pace van de koplopers niet kon volgen, ben benieuwd of hij dat recht kan trekken verder in het seizoen.quote:Op maandag 21 maart 2022 13:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Balen van Red Bull, Ferrari overwinning leuk maar liever Sainz, jammer van de McLarens.
En lucky mercedes begint op ajax te lijken. En dat is geen compliment.
Ik las ergens dat ze ook problemen met de brandstofpomp hadden, net als wat Red Bull uiteindelijk fataal werd.quote:Op maandag 21 maart 2022 14:31 schreef beantherio het volgende:
Wat was nou eigenlijk de reden van de problemen bij Mclaren? Ze hadden problemen met de remmen maar dat kan toch nooit de reden zijn van de slechte prestaties tijdens deze race? Ze deden zelfs niet eens mee voor punten terwijl ze in het voorseizoen nog als kanshebber voor het kampioenschap werden ingeschaald.
Ik vermoed toch ook echt iets met de Ferrari-motor, hoor. Alfa en Haas staan er ineens 4, dat scheelt je gewoon 4 plekken. Tel daarbij Ferrari met 2 auto's, de Mercecessen zelf en in principe RB als ze niet uitvallen en je valt al buiten de punten. Dat is toch een extreem verschil ten opzichte van eerdere jaren waar een MERC-motor an sich al bijna een garantie voor punten was (op Williams na).quote:Op maandag 21 maart 2022 14:31 schreef beantherio het volgende:
Wat was nou eigenlijk de reden van de problemen bij Mclaren? Ze hadden problemen met de remmen maar dat kan toch nooit de reden zijn van de slechte prestaties tijdens deze race? Ze deden zelfs niet eens mee voor punten terwijl ze in het voorseizoen nog als kanshebber voor het kampioenschap werden ingeschaald.
Dat is geen objective balans, dat is tegengeluid. Tegengeluid is iets heel anders dan objectiviteit.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik probeer hier de objectieve balans gewoon te brengen. Als iedereen lovend over Verstappen is, ben ik juist kritisch. Als iedereen hier tegen Hamilton is, verdedig ik hem.
Het is echt bizar. Wellicht had Mercedes dit weekend de motoren enigszins geknepen?quote:Op maandag 21 maart 2022 15:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De Mercedes motor lijkt me toch wel een probleem.
Als je kijkt naar de uitslag van de motoren:
Ferrari
Ferrari
(Honda)
(Honda)
Mercedes
Mercedes
Ferrari
(Honda)
Ferrari
Renault
Honda
Renault
Ferrari
Ferrari
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
En als het probleem echt de motor is, dan is het de komende jaren ook echt een probleem. Ik kan me niet voorstellen dat alle 3 de klanten teams die met Mercedes rijden het aero-pakket/balans etc slechter voor elkaar hebben dan alle Ferrari klanten teams. Dan lijkt me dus dat de Ferrari motor (en ook de Renault en Honda motoren) beter zijn. En gezien de engine-freeze, zitten ze de komende jaren met de gebakken peren (en Mercedes mogelijk met gigantische imago schade als dat zo zou zijn).
Als hij mocht pushen ookquote:Op maandag 21 maart 2022 15:52 schreef Zwoerd het volgende:
RB viel wel tegen bij de pitstops, de laatste hadden ze volgens mij 3.0, terwijl Lec 2.5 had. Was dat omgekeerd geweest, had Verstappen de undercut kunnen doen slagen.
misschien toch wat meer vermogensverlies door die E10 dan de andere motorenquote:Op maandag 21 maart 2022 15:59 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het is echt bizar. Wellicht had Mercedes dit weekend de motoren enigszins geknepen?
Ik begreep dat als een motorleverancier duidelijk achterloopt op de concurrenten, als de concurrenten toestemmen er een dispensatie komt en er een beetje ontwikkeld mag worden
Snelste stop van Ferrari was 2,33. De snelste van RBR 2,7 geloof ik. Ferrari lijkt iig hierop getraind te hebben na het fouten festival vorig jaarquote:Op maandag 21 maart 2022 15:52 schreef Zwoerd het volgende:
RB viel wel tegen bij de pitstops, de laatste hadden ze volgens mij 3.0, terwijl Lec 2.5 had. Was dat omgekeerd geweest, had Verstappen de undercut kunnen doen slagen.
gewoon meer benzine er inquote:Op maandag 21 maart 2022 16:31 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Het is te hopen voor ze dat het dan iets is dat ze enigszins makkelijk kunnen fixen.
Ik wantrouw eigenlijk wel alle graphics, tijdwaarnemingen etcetera. Die vond ik zo slecht en vaak ook gewoon feitelijk niet kloppend..quote:Op maandag 21 maart 2022 15:52 schreef Zwoerd het volgende:
RB viel wel tegen bij de pitstops, de laatste hadden ze volgens mij 3.0, terwijl Lec 2.5 had. Was dat omgekeerd geweest, had Verstappen de undercut kunnen doen slagen.
Dit circuit versterkt het verschil in motoren wel en wellicht heeft de tractie achter er ook mee te maken.quote:Op maandag 21 maart 2022 15:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De Mercedes motor lijkt me toch wel een probleem.
Als je kijkt naar de uitslag van de motoren:
Ferrari
Ferrari
(Honda)
(Honda)
Mercedes
Mercedes
Ferrari
(Honda)
Ferrari
Renault
Honda
Renault
Ferrari
Ferrari
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
En als het probleem echt de motor is, dan is het de komende jaren ook echt een probleem. Ik kan me niet voorstellen dat alle 3 de klanten teams die met Mercedes rijden het aero-pakket/balans etc slechter voor elkaar hebben dan alle Ferrari klanten teams. Dan lijkt me dus dat de Ferrari motor (en ook de Renault en Honda motoren) beter zijn. En gezien de engine-freeze, zitten ze de komende jaren met de gebakken peren (en Mercedes mogelijk met gigantische imago schade als dat zo zou zijn).
Komende week meer snelle bochten, de enige bochten die enigszins goed gingen bij Mercedes. Williams, Aston Martin en McLaren zullen wel hopen dat ze daar beter voor de dag komen en zich tussen Alpha Tauri, Haas, Alpine en Alpha Romeo in kunnen nestelen, anders worden het zware jaren voor ze.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Dit circuit versterkt het verschil in motoren wel en wellicht heeft de tractie achter er ook mee te maken.
Als het bij 4 van de 10 teams onmogelijk is om competitief mee te doen aan het circus zal de FIA echt wel overwegen om de engine freeze eerder op te heffen.quote:Op maandag 21 maart 2022 15:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De Mercedes motor lijkt me toch wel een probleem.
Als je kijkt naar de uitslag van de motoren:
Ferrari
Ferrari
(Honda)
(Honda)
Mercedes
Mercedes
Ferrari
(Honda)
Ferrari
Renault
Honda
Renault
Ferrari
Ferrari
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
En als het probleem echt de motor is, dan is het de komende jaren ook echt een probleem. Ik kan me niet voorstellen dat alle 3 de klanten teams die met Mercedes rijden het aero-pakket/balans etc slechter voor elkaar hebben dan alle Ferrari klanten teams. Dan lijkt me dus dat de Ferrari motor (en ook de Renault en Honda motoren) beter zijn. En gezien de engine-freeze, zitten ze de komende jaren met de gebakken peren (en Mercedes mogelijk met gigantische imago schade als dat zo zou zijn).
Mercedes is gewoon wel competitief op zich. Hoeven maar een paar tiende te winnen om mee te kunnen komen. Daarnaast gaat Ferrari natuurlijk nooit instemmen met een mogelijke opheffing.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als het bij 4 van de 10 teams onmogelijk is om competitief mee te doen aan het circus zal de FIA echt wel overwegen om de engine freeze eerder op te heffen.
Al is het maar om te voorkomen dat ze er uit stappen.
zou ook wel vreemd zijn dat een team wat sinds 2014 de beste motor had nu het een beetje tegenzit meteen in de handdoek in de ring gaat gooienquote:Op maandag 21 maart 2022 17:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mercedes is gewoon wel competitief op zich. Hoeven maar een paar tiende te winnen om mee te kunnen komen. Daarnaast gaat Ferrari natuurlijk nooit instemmen met een mogelijke opheffing.
McLaren heeft de plan gewoon behoorlijk mis weten te slaan en Williams is gewoon Williams. Albon deed het zo slecht nog niet. Weet niet zo goed wat ik van Aston Martin moet vinden nog.
Zal niet meteen zijn, niet dit jaar.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou ook wel vreemd zijn dat een team wat sinds 2014 de beste motor had nu het een beetje tegenzit meteen in de handdoek in de ring gaat gooien
Deze gedachte even omdraaien. Alle mercedes teams slecht, maar het rare chassis werkt. Het gat naar mcLaren en Williams veel groter dan voorheen.quote:Op maandag 21 maart 2022 15:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De Mercedes motor lijkt me toch wel een probleem.
Als je kijkt naar de uitslag van de motoren:
Ferrari
Ferrari
(Honda)
(Honda)
Mercedes
Mercedes
Ferrari
(Honda)
Ferrari
Renault
Honda
Renault
Ferrari
Ferrari
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
Mercedes
En als het probleem echt de motor is, dan is het de komende jaren ook echt een probleem. Ik kan me niet voorstellen dat alle 3 de klanten teams die met Mercedes rijden het aero-pakket/balans etc slechter voor elkaar hebben dan alle Ferrari klanten teams. Dan lijkt me dus dat de Ferrari motor (en ook de Renault en Honda motoren) beter zijn. En gezien de engine-freeze, zitten ze de komende jaren met de gebakken peren (en Mercedes mogelijk met gigantische imago schade als dat zo zou zijn).
Als het echt die benzine zou zijn geweest die op was geraakt zou het wel raar zijn, je mag onder de safetycar gewoon brandstof sparen door de motor in een andere modus te zetten. Dus dan zouden ze zelfs met safetycar underfueled zijn geweestquote:
Hey Henk, vul hij hem ff??quote:Op maandag 21 maart 2022 18:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het echt die benzine zou zijn geweest die op was geraakt zou het wel raar zijn, je mag onder de safetycar gewoon brandstof sparen door de motor in een andere modus te zetten. Dus dan zouden ze zelfs met safetycar underfueled zijn geweest
Ja dat zou het wel geweest kunnen zijn, 110KG mogen ze mee, maar dat is in liters weer anders (volgens mij meer dan 110 liter)quote:Op maandag 21 maart 2022 18:59 schreef mikieu het volgende:
[..]
Hey Henk, vul hij hem ff??
Ja best, hoeveel??
100kg!
100 liter?
Ja 100, tot zo.
Het lijkt niet aan de motor te liggen, maar puur toeval dat de Mercedes-teams er niet bij zitten. Met een niet optimaal werkend chassis derde worden is niet slecht.quote:Op maandag 21 maart 2022 18:06 schreef XL het volgende:
[..]
Deze gedachte even omdraaien. Alle mercedes teams slecht, maar het rare chassis werkt. Het gat naar mcLaren en Williams veel groter dan voorheen.
Vanaf monaco allemaal zonder sidepods?
Gebrek aan benzine is dan ook al ontkend. Er zat nog genoeg in.quote:Op maandag 21 maart 2022 18:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het echt die benzine zou zijn geweest die op was geraakt zou het wel raar zijn, je mag onder de safetycar gewoon brandstof sparen door de motor in een andere modus te zetten. Dus dan zouden ze zelfs met safetycar underfueled zijn geweest
Dat zou ik ook ontkennen jaquote:Op maandag 21 maart 2022 19:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gebrek aan benzine is dan ook al ontkend. Er zat nog genoeg in.
RBR ook lijkt me zoquote:Op maandag 21 maart 2022 20:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat zou ik ook ontkennen ja
Nu is het wel zo dat dat sowieso al niet het geval leek bij Perez. Maar wat het dan wel was wil ik ook wel weten
En alle andere coureurs kunnen alles zonder hulp vanaf de pitmuurquote:Op maandag 21 maart 2022 20:32 schreef klaasweetalles het volgende:
hij moet vragen wat hij moet doen
en dat is een wereldkampioen![]()
hamilton doet dit nooit hequote:Op maandag 21 maart 2022 20:34 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En alle andere coureurs kunnen alles zonder hulp vanaf de pitmuur
wat kan hij er aan doen dat hij tegen andere botst omdat andere gewoon te traag zijnquote:
Geduldig op je kans wachten en toeslaan in plaats dwars door een deelnemer heen willen hoort er ook bij. Het is GT Sport nietquote:Op maandag 21 maart 2022 20:48 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat kan hij er aan doen dat hij tegen andere botst omdat andere gewoon te traag zijn![]()
Niet reageren op klaas. Bedankt voor uw medewerking.quote:Op maandag 21 maart 2022 20:34 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En alle andere coureurs kunnen alles zonder hulp vanaf de pitmuur
quote:Op maandag 21 maart 2022 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hahahahaha Red Bull
Dit is wel genot hoor, deze implosie. Erg mooi dat de sympathieke Leclerc heeft gewonnen.
Over wie heb je het als je het over Mercedes hebt? Het F1 team en het bedrijf wat de motoren bouwt zijn aparte bedrijven met verschillende eigenaars.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als het bij 4 van de 10 teams onmogelijk is om competitief mee te doen aan het circus zal de FIA echt wel overwegen om de engine freeze eerder op te heffen.
Al is het maar om te voorkomen dat ze er uit stappen.
quote:Op maandag 21 maart 2022 22:29 schreef Mylene het volgende:
[..]![]()
[ twitter ]
Baasen een zondag flikt ie het gewoon weer
.
Reageer nu niet op die trolquote:Op maandag 21 maart 2022 20:34 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En alle andere coureurs kunnen alles zonder hulp vanaf de pitmuur
Inderdaad. En Lewis is dat niet.quote:Op maandag 21 maart 2022 20:32 schreef klaasweetalles het volgende:
hij moet vragen wat hij moet doen
en dat is een wereldkampioen![]()
Dat is een gevolg van populariteit.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 07:18 schreef Kreator het volgende:
Jammer van het resultaat, maar was mooi om bij te zijn, veel actie op de baan, merkwaardig land verder want er is niks te doen. Vuurwerk was echt mega.
Wel jammer dat er steeds meer anti fans zijn. Als Ham wordt ingehaald wordt er gejuicht en als een RB uitvalt, springt ook de halve tribune op in extase. Nooit zo begrepen.
Tot nu toe alleen telegraaf (en echoput GPblog) die die meldt?quote:Op maandag 21 maart 2022 16:31 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Het is te hopen voor ze dat het dan iets is dat ze enigszins makkelijk kunnen fixen.
Vergeet niet het feit dat er nogal veel Britten in Bahrein zitten, ook historisch gezien. Er is nogal Britse bias in de Golf, maar ook nog steeds wat zeer rond het einde van vorig seizoen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 07:18 schreef Kreator het volgende:
Jammer van het resultaat, maar was mooi om bij te zijn, veel actie op de baan, merkwaardig land verder want er is niks te doen. Vuurwerk was echt mega.
Wel jammer dat er steeds meer anti fans zijn. Als Ham wordt ingehaald wordt er gejuicht en als een RB uitvalt, springt ook de halve tribune op in extase. Nooit zo begrepen.
En nu probeert de Nurburgring krampachtig de illusie op te houden dat touristenfahrten heel veilig is door crashes te censureren.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 07:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is een gevolg van populariteit.
De Nrburgring was vroeger een plek voor autoliefhebbers, nu komen er mensen om crashes te zien....
Dat is ondertussen niet meer, on-boards zijn toegestaan en er zijn hele YT kanalen gericht op crash en fails filmpjesquote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:06 schreef Dauthi het volgende:
[..]
En nu probeert de Nurburgring krampachtig de illusie op te houden dat touristenfahrten heel veilig is door crashes te censureren.
Heel veel Britse en Chinese expats in de zandbak. Dat is niet anti-juichen wat je hoorde.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 07:18 schreef Kreator het volgende:
Jammer van het resultaat, maar was mooi om bij te zijn, veel actie op de baan, merkwaardig land verder want er is niks te doen. Vuurwerk was echt mega.
Wel jammer dat er steeds meer anti fans zijn. Als Ham wordt ingehaald wordt er gejuicht en als een RB uitvalt, springt ook de halve tribune op in extase. Nooit zo begrepen.
quote:Op maandag 21 maart 2022 20:32 schreef klaasweetalles het volgende:
hij moet vragen wat hij moet doen
en dat is een wereldkampioen![]()
Het soortelijk gewicht van benzine is 0.72kg/ltr bij 20c. 110kg is dan 152.78ltr. Als het op het moment van het tanken warmer was, dan was het soortelijk gewicht iets lager en de hoeveelheid liters iets meer bij constant gewicht.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja dat zou het wel geweest kunnen zijn, 110KG mogen ze mee, maar dat is in liters weer anders (volgens mij meer dan 110 liter)
RB heeft het al gevonden.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:09 schreef KingRadler het volgende:
Maar wat als RB het niet kan vinden en allebei de Ferrari autos vallen komende race uit.
Dan zit de FIA toch met een groot probleem.
Nu moeten ze nog een oplossing vinden. Worst case scenario is dat ze met meer brandstof moeten rijden. Dat willen ze uiteraard niet.quote:De RB18 heeft mogelijk een designprobleem wat optreedt tijdens het rijden met weinig brandstof.
...
Met weinig brandstof kan er echter een probleem ontstaan wat 'fuel cavitation' wordt genoemd.
Fuel cavitation vindt plaats als er minder brandstof naar de pomp vloeit, waardoor er een combinatie van brandstof en lucht door de pomp gaat. Hierdoor worden er bubbels richting de krachtbron gepompt, in plaats van een constante stroom aan benzine. Ook kan het zorgen voor een temperatuurstijging in de pomp, wat kan leiden tot forse schade aan het onderdeel met een uitvalbeurt als gevolg.
Dat is wel heel schrander ja.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:29 schreef Mylene het volgende:
[..]![]()
[ twitter ]
Baasen een zondag flikt ie het gewoon weer
.
Cavitatie van een vloeistof ontstaat als de pomp harder zuigt dan dat de leiding toe kan voeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
RB heeft het al gevonden.
[..]
Nu moeten ze nog een oplossing vinden. Worst case scenario is dat ze met meer brandstof moeten rijden. Dat willen ze uiteraard niet.
https://racingnews365.nl/(...)uitvielen-in-bahrein
Dom berichtje, die aanname was al gemaakt.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
RB heeft het al gevonden.
[..]
Nu moeten ze nog een oplossing vinden. Worst case scenario is dat ze met meer brandstof moeten rijden. Dat willen ze uiteraard niet.
https://racingnews365.nl/(...)uitvielen-in-bahrein
Godver iedereen die een ouwe knakenbak tot racertje ombouwt heeft daar een extra pompje en surge tank in zitten om dit te voorkomenquote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
RB heeft het al gevonden.
[..]
Nu moeten ze nog een oplossing vinden. Worst case scenario is dat ze met meer brandstof moeten rijden. Dat willen ze uiteraard niet.
https://racingnews365.nl/(...)uitvielen-in-bahrein
Dus de toevoer in de leiding is dan afhankelijk van het gewicht van de benzine in de tank. Minder benzine -> minder druk vanuit de tank -> te weinig flow.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Cavitatie van een vloeistof ontstaat als de pomp harder zuigt dan dat de leiding toe kan voeren.
Dan is de druk aan de zuigzijde zo laag dat de benzine begint te koken en dan verpompt de pomp alleen nog wat benzinedamp.
En dan zeg jij 'dom berichtje'?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 13:16 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dom berichtje, die aanname was al gemaakt.
We kunnen netzogoed aannemen dat er te weinig brandstof in zat.
Of dat de pomp wel stuk ging doordat hij te heet werd.
Misschien drukte Max en Perez wel te vroeg op de shoke
Kan ook zijn dat ze er beide geen zin meer in hadden.
Of ze proberen beide brandstofsensoren ala Ferrari te manipuleren maar ging de ecu in fout.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |