Hoezo bezig?quote:Op maandag 21 maart 2022 09:38 schreef Idisrom het volgende:
Volgens de Chinese media dreigt er momenteel een Boeing met 133 passagiers aan boord op een berg in de zuidelijke provincie Guangxi te crashen.
Over slachtoffers is nog niets bekend.quote:In de Zuid-Chinese provincie Guanxi
is een passagiersvliegtuig met 133
mensen aan boord neergestort,meldt de
lokale overheid.In de omgeving van de
crash is rook te zien en reddingsteams
zijn ter plaatse.Over slachtoffers is
nog niets bekend.
Het neergestorte vliegtuig is een
Boeing 737 van luchtvaartmaatschappij
China Eastern.Het vliegtuig was van
Kumming onderweg naar Guangzhou.
China ligt toch ver weg...quote:
Ik ben wel in Guangzhou geweest, en naar Guangxi wil ik nog wel naar toe, want dat is een van de mooiste gebieden van China. Kunming weet ik niet, want dat ligt wat ver wegquote:
Wtfquote:
Was hij lekker?quote:
Klopt. Het is een 800.quote:
Da's meestal niet zo als 'n vliegtuig loodrecht naar beneden kukelt. Die MAX in Ethiopië viel ook loodrecht naar beneden.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zo verticaal naar beneden... dan begin je toch te denken aan opzet van de piloot.
Dat, of zwaar structureel falen van de airframe in de lucht.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zo verticaal naar beneden... dan begin je toch te denken aan opzet van de piloot.
Die MAX crashes kwamen zeker niet loodrecht naar beneden.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's meestal niet zo als 'n vliegtuig loodrecht naar beneden kukelt. Die MAX in Ethiopië viel ook loodrecht naar beneden.
Alleen het is geen MAX dus dat kan het in dit geval niet zijn.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's meestal niet zo als 'n vliegtuig loodrecht naar beneden kukelt. Die MAX in Ethiopië viel ook loodrecht naar beneden.
In Kazan gebeurde er ook zoiets met 'n niet-MAX, wel een Boeing.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Alleen het is geen MAX dus dat kan het in dit geval niet zijn.
Karma. Kan er echt niet van wakker liggen dat niet onderbouwde kritiek naar Boeing gericht wordt nu. Zij gaven immers gelijk de piloot de schuld met de eerste Max ongelukquote:Op maandag 21 maart 2022 10:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je weet nog niet wat er precies is gebeurd. Wellicht een menselijke fout.
Het wordt sws een blamegame ben ik bang. Ik gok dat 'bewezen' wordt dat er westerse hackers achterzitten.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zo verticaal naar beneden... dan begin je toch te denken aan opzet van de piloot.
Dat gaat wat ver, maar de schuld van iets of iemand van de Chinese overheid zal het in ieder geval niet zijn neequote:Op maandag 21 maart 2022 11:05 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Het wordt sws een blamegame ben ik bang. Ik gok dat 'bewezen' wordt dat er westerse hackers achterzitten.
Net een bom.quote:
Alhoewel dit geen MAX is lijkt het wel op de vorige crashes, neus ook hier verticaal naar beneden.quote:De 737 MAX stond sinds voorjaar 2019 wereldwijd aan de grond na twee fatale ongelukken binnen enkele maanden. Een veiligheidssysteem duwde de neus van het toestel naar beneden, ook als dat niet nodig was. De crashes in Indonesië en Ethiopië eisten honderden levens.
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-in-china~ae0f984c/
Maar het zijn twee verschillende vliegtuigen en voor zover ik weet, zit het systeem dat de Max-crashes veroorzaakte niet in de -800.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:02 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Alhoewel dit geen MAX is lijkt het wel op de vorige crashes, neus ook hier verticaal naar beneden.
Die MAX ging niet verticaal naar benedenquote:Op maandag 21 maart 2022 12:02 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Alhoewel dit geen MAX is lijkt het wel op de vorige crashes, neus ook hier verticaal naar beneden.
Volgens het hoogteprofiel is hij in één lange duik naar de grond gegaan.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:18 schreef heywoodu het volgende:
https://www.flightradar24.com/data/flights/mu5735#2b367bc1
Vanaf 10.45 min.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die MAX ging niet verticaal naar beneden
MCAS is ook niet aanwezig op dit toestel, wat niet betekent dat het om een of andere reden in een stall terecht is gekomen.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
.
[..]
Volgens het hoogteprofiel is hij in één lange duik naar de grond gegaan.
Bij de MCAS-incidenten van de 737-max ging er een periode van omlaag/omhoog/omlaag/enzovoort aan vooraf
Uiteraard ligt dat aan de positie van de waarnemer. Als je zelf in de vliegrichting staat lijkt het of hij recht naar beneden gaat, bekijk je het vanaf de zijkant zie je de daadwerkelijke hoek. Elke positie daartussen zie je een tussenvorm.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ene filmpje toont 90 graden naar beneden, de ander 45 (om en nabij)
Of het ligt aan de kijkhoek
Ik las ergens dat er gespeculeerd wordt dat er geen vleugels meer aan het toestel zaten, dat verklaart de manier van neerstorten. Maar of het waar is en of dit de reden van neerstorten of het gevolg van neerstorten is, dat weet ik ook niet.quote:Op maandag 21 maart 2022 13:40 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Uiteraard ligt dat aan de positie van de waarnemer. Als je zelf in de vliegrichting staat lijkt het of hij recht naar beneden gaat, bekijk je het vanaf de zijkant zie je de daadwerkelijke hoek. Elke positie daartussen zie je een tussenvorm.
Dom gespeculeer, zag het ook voorbij komen op nu.nl. Dat is onmogelijk te zien aan die paar pixels van de beelden die er nu zijn.quote:Op maandag 21 maart 2022 13:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik las ergens dat er gespeculeerd wordt dat er geen vleugels meer aan het toestel zaten, dat verklaart de manier van neerstorten. Maar of het waar is en of dit de reden van neerstorten of het gevolg van neerstorten is, dat weet ik ook niet.
Ik heb geen idee of er ook ooggetuigen gehoord zijn die meer hebben gezien, maar het is vooralsnog speculatie.quote:Op maandag 21 maart 2022 13:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dom gespeculeer, zag het ook voorbij komen op nu.nl. Dat is onmogelijk te zien aan die paar pixels van de beelden die er nu zijn.
Je moet niet direct een flightsimulator filmpje van een youtuber aannemen als de waarheidquote:
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik denk dat je er weinig van merkt, door de klap van het neerstorten ben je waarschijnlijk onmiddellijk dood, nog voordat de kerosine vlam vat. Het lijkt me kut als je weet dat je aan het neerstorten bent en nog maar enkele minuten of seconden te leven hebt. Maar neem nou die mensen in de MH17....die hebben waarschijnlijk nooit geweten waardoor ze geraakt zijn. Dan zou ik daar de voorkeur aan geven dan maandenlang te moeten worstelen tegen een tumor die je langzaam wegvreet.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:57 schreef -Sigaartje het volgende:
Het lijkt me vreselijk om zo aan je einde te komen.
Niet echt loodrecht naar beneden dus.quote:
Jij wil blijkbaar zo zijn. Geniet er vanquote:Op maandag 21 maart 2022 14:51 schreef Joppiez het volgende:
Vervelend, maar op een populatie van 1.4 miljard maakt het geen bal uit natuurlijk.
Lekker kil zoals we tegenwoordig willen zijn.
Als je überhaupt nog bij bewustzijn bent tegen de tijd dat het vliegtuig bijna de grond raakt.quote:Op maandag 21 maart 2022 14:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik denk dat je er weinig van merkt, door de klap van het neerstorten ben je waarschijnlijk onmiddellijk dood, nog voordat de kerosine vlam vat.
De inzittenden van MH17, zeker die achterin, hebben het toestel langzaam uit elkaar zien vallen en wellicht na een minuut door de kou en zuurstofgebrek bewusteloos geraakt. Zo niet zijn ze bij bewustzijn in hun stoel (of toevallig op de wc) naar beneden gevallen.quote:Op maandag 21 maart 2022 14:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik denk dat je er weinig van merkt, door de klap van het neerstorten ben je waarschijnlijk onmiddellijk dood, nog voordat de kerosine vlam vat. Het lijkt me kut als je weet dat je aan het neerstorten bent en nog maar enkele minuten of seconden te leven hebt. Maar neem nou die mensen in de MH17....die hebben waarschijnlijk nooit geweten waardoor ze geraakt zijn. Dan zou ik daar de voorkeur aan geven dan maandenlang te moeten worstelen tegen een tumor die je langzaam wegvreet.
Dat klopt uiteraard. Maar dat is ook niet de kwestie.quote:Op maandag 21 maart 2022 13:40 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Uiteraard ligt dat aan de positie van de waarnemer. Als je zelf in de vliegrichting staat lijkt het of hij recht naar beneden gaat, bekijk je het vanaf de zijkant zie je de daadwerkelijke hoek. Elke positie daartussen zie je een tussenvorm.
Hoe weet je dat?quote:Op maandag 21 maart 2022 18:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De inzittenden van MH17, zeker die achterin, hebben het toestel langzaam uit elkaar zien vallen en wellicht na een minuut door de kou en zuurstofgebrek bewusteloos geraakt. Zo niet zijn ze bij bewustzijn in hun stoel (of toevallig op de wc) naar beneden gevallen.
Waar ik op reageerde was niet de vleugels-kwestie, die kwam pas later in dit topic.quote:Op maandag 21 maart 2022 18:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat klopt uiteraard. Maar dat is ook niet de kwestie.
Als het bij beide om dit vliegtuig gaat dan zou je bij die van 'loodrecht' de vleugels moeten zien.
En ik reageerde op de stelling van vanmorgen dat het vliegtuig loodrecht naar beneden zou zijn gevallen. Terwijl dat volgens filmpje 2 niet zo was. En dat het dus omquote:Op maandag 21 maart 2022 18:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Waar ik op reageerde was niet de vleugels-kwestie, die kwam pas later in dit topic.
Maar ik denk dat je op basis van die 2 filmpjes daar nog weinig zinnigs over kunt zeggen. Lage resolutie en compressie kunnen een hoop vertekenen.
Is een still uit een animatie van SilkAir 185 uit Air Crash Investigation:quote:Op dinsdag 22 maart 2022 07:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er wordt op twitter geclaimed dat deze foto van de MU5735 is. Dan weten we in ieder geval waarom hij gecrashed is.
[ afbeelding ]
https://twitter.com/Triso(...)388847493120/photo/1
Check. Knap dat je dat hebt gevonden.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:25 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Is een still uit een animatie van SilkAir 185 uit Air Crash Investigation:
[ afbeelding ]
Ik zag dat doordat de tweet die je had geplaatst verwijderd is en de twitteraar hier op gereageerd had:quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:25 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Is een still uit een animatie van SilkAir 185 uit Air Crash Investigation:
[ afbeelding ]
Hè joh, dat willen mensen helemaal niet horen. Bij elk vliegtuigongeluk (op die Germanwings vlucht na dan) hoor je al snel dat iedereen direct bewusteloos was en niets heeft meegekregen van het ongeluk/de val etc.quote:Op maandag 21 maart 2022 18:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
De inzittenden van MH17, zeker die achterin, hebben het toestel langzaam uit elkaar zien vallen en wellicht na een minuut door de kou en zuurstofgebrek bewusteloos geraakt. Zo niet zijn ze bij bewustzijn in hun stoel (of toevallig op de wc) naar beneden gevallen.
Als de staart er helemaal af lag had hij dan weer hoogte kunnen winnen?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 00:08 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
er is volgens de chinezen ook geen mayday uitgegaan.
ik verwacht geen zelfmoord, je kan aan de data zien dat er gevochten word om te stijgen.
lag de staart er helemaal af? zat de THS vast in een positie/afgebroken? het is allemaal nog giswerk.
Allemaal dissidenten aan boord? Of mensen die niet voldeden aan het sociaalkredietsysteem? Taiwanezen? Oeigoeren?quote:Op maandag 21 maart 2022 10:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zo verticaal naar beneden... dan begin je toch te denken aan opzet van de piloot.
Als de staart eraf ligt dan verandert het zwaarte punt in een keer naar de voorkant, hier kan je nog tegen vechten door met je ailerons te wapperen maar dit zou niet veel meer uitmaken, je zou letterlijk als een raket naar de grond vallen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 14:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als de staart er helemaal af lag had hij dan weer hoogte kunnen winnen?
Lijkt toch verdacht veel op een runaway trim
ADS-B is geen betrouwbare dataquote:Op dinsdag 22 maart 2022 00:08 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
er is volgens de chinezen ook geen mayday uitgegaan.
ik verwacht geen zelfmoord, je kan aan de data zien dat er gevochten word om te stijgen.
lag de staart er helemaal af? zat de THS vast in een positie/afgebroken? het is allemaal nog giswerk.
Gelukkig is deze niet vernietigd met de crash.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:04 schreef pietkanarie het volgende:
Eén zwarte doos is gevonden https://m.noordhollandsda(...)e&utm_medium=organic
Inderdaad. Wel zwaar beschadigd maar dat kan ook niet anders met zo'n crash denk ik. Hij lijkt in ieder geval nog bruikbaar te zijn om de data uit te lezen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:31 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Gelukkig is deze niet vernietigd met de crash.
Tijdje geleden ging een stelletje buggy jumpen. Allebei harnas om alleen de vriend was aan een lijn. Vriendin niet. Toen de instructeur jump zei sprong meisje. Van zeg 100 meter hoog zo op de grond.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 14:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hè joh, dat willen mensen helemaal niet horen. Bij elk vliegtuigongeluk (op die Germanwings vlucht na dan) hoor je al snel dat iedereen direct bewusteloos was en niets heeft meegekregen van het ongeluk/de val etc.Dus dan is het goed. Dan is het een mooie dood. Kunnen we weer rustig slapen.
Ze gingen de oorzaak onderzoeken na een vrije val?quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:40 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Tijdje geleden ging een stelletje buggy jumpen. Allebei harnas om alleen de vriend was aan een lijn. Vriendin niet. Toen de instructeur jump zei sprong meisje. Van zeg 100 meter hoog zo op de grond.
De officiële doodsoorzaak:
Hartaanval.
Hey meisje zou zich gerealiseerd hebben dat ze ongezekerd was. Zoveel angst—> hartaanval en mid-air dood.
Tja….
quote:
Heeft niets met Boeing te maken.quote:Amerikaans onderzoek: crash vliegtuig China Eastern was mogelijk opzet
Het vliegtuigongeluk afgelopen maart in China, waarbij alle 132 inzittenden om het leven kwamen, was mogelijk opzet. Amerikaanse onderzoekers geloven dat iemand aan boord van het vliegtuig van de Chinese maatschappij China Eastern het toestel expres heeft laten crashen. Het was de dodelijkste vliegtuigcrash in China in bijna dertig jaar.
Uit gegevens blijkt dat iemand, bijvoorbeeld een piloot of iemand die tot de cockpit was doorgedrongen, commando's invoerde om de Boeing 737-800 in een duikvlucht te sturen. Dat meldt de krant The Wall Street Journal, die er een groot artikel aan wijdde. Amerikaanse overheidsmedewerkers spreken van een 'voorlopige beoordeling'.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)opzet-vanuit-cockpit
Bij de comments op nu.nl stond een intresante theorie over de co piloot, die blijkbaar jaren gezagvoerder was geweest maar door wat intern gekonkel gedegradeerd was tot co piloot. Dat deze vlucht was met een gezagvoerder die ook meegewerkt had aan het gekonkel. Dat dus waarschijnlijk de co piloot dit gedaan zal hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2022 07:05 schreef TLC het volgende:
Een cockpit kun je tegenwoordig toch niet zomaar meer binnendringen ?
Ook al wordt iemand bedreigd van de passagiers of crew ?
Dat zal je ook maar overkomen dat of de piloot of de co-piloot tijdens de vlucht gek wordt..![]()
Hoop dat ze ook maar antwoorden kunnen komen !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |