Je weet toch wel dat de klassieker voor een klassieke verliespartij staat.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ben nog steeds vies mad. Vind het bijna zielig voor de club, dit gaat al jaren en jaren zo en ook gisteren was een nederlaag weer nauwelijks terecht. Altijd hetzelfde eindresultaat, op deze manier kun je het echt geen klassieker meer noemen.
quote:Op maandag 21 maart 2022 09:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ben vooral niet voor Ajax.Maar dat tast mijn neutraliteit aan waardoor ik dan niet meer serieus kan posten in het Ajax-topic. (Want dan zegt iedereen dat ik anti-Ajax ben.)
Ja ik vind het voor de competitie gewoon doodzonde als Ajax weer kampioen zou worden. Net als dat een "klassieker" steeds meer aan waarde verliest als Ajax altijd wint.quote:
Neutraal was je al nooit maar voorheen verschuilde je nog achter de xG, echter op basis daarvan is Ajax (al jaren) verreweg de beste dus kom je nu met emo analysesquote:Op maandag 21 maart 2022 09:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ben vooral niet voor Ajax.Maar dat tast mijn neutraliteit aan waardoor ik dan niet meer serieus kan posten in het Ajax-topic. (Want dan zegt iedereen dat ik anti-Ajax ben.)
Ik moest meer lachen om je andere zin maar goed, (vrijwel) niemand is hier neutraal natuurlijk. Daarom kun je nog wel prima een mening hebben over een ander club (en dit staven met argumenten), alleen hij zal wellicht iets gekleurder zijn.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja ik vind het voor de competitie gewoon doodzonde als Ajax weer kampioen zou worden. Net als dat een "klassieker" steeds meer aan waarde verliest als Ajax altijd wint.
Nee snap ik, dat is ook zo. Overigens heb ik ook in het Ajax-topic uitgelegd dat ik de overwinningen van Ajax tegen RKC en Cambuur dikverdiend vond en dat het weinig met geluk te maken had.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:50 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik moest meer lachen om je andere zin maar goed, (vrijwel) niemand is hier neutraal natuurlijk. Daarom kun je nog wel prima een mening hebben over een ander club (en dit staven met argumenten), alleen hij zal wellicht iets gekleurder zijn.
Zo emo zijn mijn analyses niet. Vind het alleen echt een treurige zaak dat Feyenoord weer verloor gisteren. De balans is volledig zoek en de waarde van het woord "klassieker" gaat (zelfs voor volledig neutrale fans, voor zover die bestaan) verloren.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Neutraal was je al nooit maar voorheen verschuilde je nog achter de xG, echter op basis daarvan is Ajax (al jaren) verreweg de beste dus kom je nu met emo analyses
hij is wel een intelligente speler en heeft goed gevoel voor ruimte, nu krijg je dat tegen Ajax ook meer dan tegen pak m beet Groningenquote:Op maandag 21 maart 2022 09:51 schreef hhh38 het volgende:
Dat mensen nu weer zeggen dat je Toornstra nooit uit het elftal moet halen is wel onzin trouwens. Tegen clubs uit het rechterrijtje loopt ie vaak juist in de weg. Maar Toornstra stelt in toppers nooit teleur.
De klassieker staat altijd op zich en die wordt gewoon door Ajax gewonnen met af en toe een uitzondering, dat is al zolang ik voetbal kijk. Daarom ook gisteren terwijl het er niet zo uit zag bij rust heb je toch het idee dat het nog goed kan komen alleen omdat het de klassieker is.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zo emo zijn mijn analyses niet. Vind het alleen echt een treurige zaak dat Feyenoord weer verloor gisteren. De balans is volledig zoek en de waarde van het woord "klassieker" gaat (zelfs voor volledig neutrale fans, voor zover die bestaan) verloren.
Wel lekker dat AZ weer punten verspeelde gisteren ja. Die gaan dat nog wel vaker doen. Feyenoord moet nu eigenlijk alles wel kunnen winnen op papier. Al vind ik die potjes tegen die degradatiekandidaten (met name op het laatst) altijd erg vervelend al gaan dat soort potjes onder Slot wel wat makkelijker.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:39 schreef Scrummie het volgende:
Hoe dan ook, na gister is er niet zoveel anders dan voor gister. Gewoon zo hoog mogelijk eindigen in de competitie, 3e moet lukken met een AZ dat weer punten aan het verspelen is en een FC Twente die je nog thuis krijgt en ook niet alles blijft winnen (wel een erg leuke reeks voor ze momenteel).
Ik heb wel ongelofelijk veel zin in die conference league potjes nu, al blijft het ongemakkelijk met zo'n matige keeper. Donderdag geloof ik die oefenpot tegen RKC, hopelijk zien we dan die Roemeen spelen.
Eens ja. Bovendien vind ik hem op 10 altijd nog het beste. Als c(v)m, zeker tegen de kleintjes, is het niet veel.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:51 schreef hhh38 het volgende:
Dat mensen nu weer zeggen dat je Toornstra nooit uit het elftal moet halen is wel onzin trouwens. Tegen clubs uit het rechterrijtje loopt ie vaak juist in de weg. Maar Toornstra stelt in toppers nooit teleur.
Plek 3 moet echt wel lukken joh. Feyenoord is veel beter dan AZ en Twente. Enige risico wat je hebt is die kutkeeper. (Doet me zelfs wat denken aan Sherif Ekramy in 2007-2008.)quote:Op maandag 21 maart 2022 09:57 schreef fetX het volgende:
[..]
Wel lekker dat AZ weer punten verspeelde gisteren ja. Die gaan dat nog wel vaker doen. Feyenoord moet nu eigenlijk alles wel kunnen winnen op papier. Al vind ik die potjes tegen die degradatiekandidaten (met name op het laatst) altijd erg vervelend al gaan dat soort potjes onder Slot wel wat makkelijker.
Twente over 2 weken tegen PSV en wij thuis tegen de Willem II. De kans dat we dan afstand gaan nemen van Twente is wel aanwezig.
Ik vind Feyenoord ook een stuk sterker dan AZ en Twente ja, maar ondanks dat staan ze allebei nog best dichtbij al is het wel lekker dat AZ punten heeft verspeeld. Kon ook niet lang goed gaan daar aangezien ze heel veel net aan wonnen. Voor Twente geldt wel een beetje hetzelfde trouwens.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Plek 3 moet echt wel lukken joh. Feyenoord is veel beter dan AZ en Twente. Enige risico wat je hebt is die kutkeeper. (Doet me zelfs wat denken aan Sherif Ekramy in 2007-2008.)
Exact, daarmee sla je de spijker op zijn kop. AZ en Twente hebben een veel slechter doelsaldo en winnen vaak moeizaam. Vaak is dat over 34 wedstrijden niet genoeg.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:04 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik vind Feyenoord ook een stuk sterker dan AZ en Twente ja, maar ondanks dat staan ze allebei nog best dichtbij al is het wel lekker dat AZ punten heeft verspeeld. Kon ook niet lang goed gaan daar aangezien ze heel veel net aan wonnen. Voor Twente geldt wel een beetje hetzelfde trouwens.
Ook donderdag gespeeld…quote:Op maandag 21 maart 2022 09:57 schreef fetX het volgende:
[..]
Wel lekker dat AZ weer punten verspeelde gisteren ja.
Mwah, in de thuiswedstrijd tegen Ajax was hij beroerd (wel op een andere positie). Is gewoon een best wisselvallige speler.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:51 schreef hhh38 het volgende:
Ja.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens lees ik veel reacties op voetbalsites (ja, geen idee waarom ik dat doe eigenlijk![]()
) waarin geroepen wordt dat Feyenoord dat affluiten op 95:20 ondanks dat er niet gevoetbald is in de blessuretijd over zichzelf heeft afgeroepen, Feyenoord alleen maar aan het zuigen en liggen was etc. Maar kijk ik dan teveel door een Feyenoord-bril als ik dat allemaal wel mee vind vallen? Alleen Marciano nam soms langer de tijd voor een doeltrap en hoefde niet zo lang te blijven liggen na dat luchtduel met Mazraoui, maar verder heb ik alleen Dessers en Hendrix lang op de grond zien liggen, maar ik zou ook last hebben in die gevallen (hard omver gebeukt worden en een bal van 2 meter afstand keihard in je gezicht krijgen)...
En het is iets wat ik vaker vind. Hoe vaak je niet ziet (met name in Europa) dat tegenstanders vallen bij elk klein tikje etc. Ik heb in mijn herinnering nog nooit een speler van ons overdreven theater zien maken, kaarten zien aannaaien, tijdrekken tot in het extreme enzo. Vind dat op zich niet erg, want het is erg onsportief, maar soms denk ik wel eens "ga ook gewoon eens liggen", zoals bijvoorbeeld Linssen gisteren in de allerlaatste minuut.
Of ben ik nu echt veel te subjectief?
Ja maar hoeveel ballen op doel heeft Feyenoord tegen gehad tegen PEC en Heracles? Volgens mij nauwelijks een bal toch? Tja dan kun je ook weinig verkeerd doen.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Marciano als keeper breekt je vooral op in de belangrijke wedstrijden tot dusver. Hij staat er wel tegen PEC en Heracles enzo waarin de wedstrijd voornamelijk plaatsvindt op de helft van de tegenstander, maar tegen Ajax en Slavia als er echt druk op zit is hij zó onzeker. Hij verwerkt afstandsschoten verkeerd, zit ernaast bij voorzetten, staat bij vlagen verkeerd opgesteld, en dat kost je uiteindelijk kansen en goals maar het maakt je ook zo instabiel.
Er zit natuurlijk ook nog wel een wereld tussen iets langer doen bij een doeltrap of buiten het veld gaan liggen, hinkend het veld weer instappen en door een teamgenoot tegen de vlakte gewerkt worden om tijd te rekken.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:12 schreef Irritatie100 het volgende:
En het is iets wat ik vaker vind. Hoe vaak je niet ziet (met name in Europa) dat tegenstanders vallen bij elk klein tikje etc. Ik heb in mijn herinnering nog nooit een speler van ons overdreven theater zien maken, kaarten zien aannaaien, tijdrekken tot in het extreme enzo. Vind dat op zich niet erg, want het is erg onsportief, maar soms denk ik wel eens "ga ook gewoon eens liggen", zoals bijvoorbeeld Linssen gisteren in de allerlaatste minuut.
Het maakte toch allemaal geen bal meer uit. Feyenoord was gebroken, die hadden echt niet meer gescoord.quote:
Ik vond het reuze meevallen inderdaad. Merk dat spelers bij Feyenoord die wel eens enorme theater maakten (Bilal, Boëtius, Berghuis) vaak ook niet echt gewaardeerd werden door het eigen publiek.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens lees ik veel reacties op voetbalsites (ja, geen idee waarom ik dat doe eigenlijk![]()
) waarin geroepen wordt dat Feyenoord dat affluiten op 95:20 ondanks dat er niet gevoetbald is in de blessuretijd over zichzelf heeft afgeroepen, Feyenoord alleen maar aan het zuigen en liggen was etc. Maar kijk ik dan teveel door een Feyenoord-bril als ik dat allemaal wel mee vind vallen? Alleen Marciano nam soms langer de tijd voor een doeltrap en hoefde niet zo lang te blijven liggen na dat luchtduel met Mazraoui, maar verder heb ik alleen Dessers en Hendrix lang op de grond zien liggen, maar ik zou ook last hebben in die gevallen (hard omver gebeukt worden en een bal van 2 meter afstand keihard in je gezicht krijgen)...
Of ben ik nu echt veel te subjectief?
Dat idee had ik ook niet maar dat weet je nooit natuurlijk, kan altijd een balletje goed vallen. Maar los van dit geval mogen ze (zeker blessuretijd) wel veel meer letten op zuivere speeltijd.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het maakte toch allemaal geen bal meer uit. Feyenoord was gebroken, die hadden echt niet meer gescoord.
Vind die blessuretijd al tijden willekeur inderdaad. Tegenwoordig zie je regelmatig 8 minuten ofzo, vroeger was het vaak maximaal 3 en soms zelfs maar 1 minuut.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook niet maar dat weet je nooit natuurlijk, kan altijd een balletje goed vallen. Maar los van dit geval mogen ze (zeker blessuretijd) wel veel meer letten op zuivere speeltijd.
Dat komt natuurlijk ook door de VAR en het feit dat er meer wissels zijn.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind die blessuretijd al tijden willekeur inderdaad. Tegenwoordig zie je regelmatig 8 minuten ofzo, vroeger was het vaak maximaal 3 en soms zelfs maar 1 minuut.
Ik heb zoiets van: De scheids bepaalt en verder accepteren maar.
Speelt wel wat mee maar dan nog had je vroeger ook potjes waar minutenlange blessurebehandelingen vertaald werden naar een minuutje blessuretijd.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook door de VAR en het feit dat er meer wissels zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |