Begrijp je wat een "voorschot" is?quote:Op zondag 20 maart 2022 11:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
staat niks over het contract dat als ik meer dan 30 euro verbruik dit moet betalen.
De een-na-bovenste regel van het contract eindigt met "¤ 30 voorschot Elektriciteit".quote:Op zondag 20 maart 2022 11:42 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Zeker, alleen in het contract van me staat niks over bijbetalen stroom. 0.0.
waar staat in het contract dat ik moet bij betalen als ik meer dan dat verbruik?quote:Op zondag 20 maart 2022 11:43 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De een-na-bovenste regel van het contract eindigt met "¤ 30 voorschot Elektriciteit".
Een voorschot betekent per definitie dat het alleen maar een voorschot is en de daadwerkelijke kosten betaald moeten worden.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:43 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
waar staat in het contract dat ik moet bij betalen als ik meer dan dat verbruik?
Nergens. Dus je hoeft je geen zorgen te maken. Is gewoon dreigen wat de verhuurder doet. Niet happen. Tevens doordat hij een tussenmeter heeft geplaatst krijgt hij geen energiebelasting terug maar betaalt hij wel voor maar 1 aansluiting.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:43 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
waar staat in het contract dat ik moet bij betalen als ik meer dan dat verbruik?
Ik ken ook wel voorbeelden (nee, niet ikzelf) van huurders die van de verhuurder kopietjes doorgestuurd krijgen van aanslagen en dat dan moeten betalen.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Sinds wanneer betalen huurders de OZB in Nederland?
Dat is sowieso voor rekening verhuurder. (Soms doorberekend in huurprijs, dat wel)
Of ik moet iets niet weten / de site van de Rijksoverheid zit er naast?
Vanaf 1 januari 2006 is de gebruikersbelasting op woningen afgeschaft. Dit betekent dat bij woningen enkel nog de eigenaar in de WOZ-aanslag wordt aangeslagen voor de onroerendezaakbelasting, ook als de woning niet door de eigenaar wordt gebruikt.
Onder 7.2: die 'andere lasten'.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:43 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Heb juridisch loket gebeld en gaven aan dat dit niet mag, aangezien hij nooit met een tussentijdse rekening is gekomen de verhuurder. `Dat is wettelijk verplicht ieder jaar.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:46 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk dat ik vooral zou kijken naar wat wettelijk wel of niet mag. Ik kan niet beoordelen of het wel of niet mag, maar als het wél mag wat je verhuurder doet, dan kunnen 300 users hier roepen dat het niet mag, maar dan mag het wel, en vice versa.
Nou, dan ben je er toch?quote:Op zondag 20 maart 2022 11:47 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Heb juridisch loket gebeld en gaven aan dat dit niet mag, aangezien hij nooit met een tussentijdse rekening is gekomen de verhuurder. `Dat is wettelijk verplicht ieder jaar.
dat gaat hij vanaf nu met de tussentijdse rekening komen en gebeurt de verhoging toch....quote:Op zondag 20 maart 2022 11:47 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Heb juridisch loket gebeld en gaven aan dat dit niet mag, aangezien hij nooit met een tussentijdse rekening is gekomen de verhuurder. `Dat is wettelijk verplicht ieder jaar.
Ik zag het idd.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat gaat duidelijk niet over elektriciteit.
Ja, daar is ook niks mis mee, want dat is dan gebaseerd op de werkelijke situatie. Maar dan zal hij dat wel eerst moeten laten zien.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat gaat hij vanaf nu met de tussentijdse rekening komen en gebeurt de verhoging toch....
Maar is dat niet wat heel makkelijk gesteld?quote:Op zondag 20 maart 2022 11:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, daar is ook niks mis mee, want dat is dan gebaseerd op de werkelijke situatie. Maar dan zal hij dat wel eerst moeten laten zien.
Niet zomaar wat verhogen, omdat hij wat op het nieuws heeft gehoord, maar daar niks fatsoenlijks over afgesproken heeft in het contract.
En blijkbaar al jaren geen eindafrekening overlegt.
Dus hij mag nooit meer een jaarrekening maken dat lijkt me toch heel sterk.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:47 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
ach die verhuurder is waarschijnlijk te lui om voor die paar euro een rekening op te stellen. Hij vond het wel prima zo .Maar nu de kosten met meerdere factoren stijgen wordt die wakker, en dat is zijn goed recht.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:53 schreef BE het volgende:
[..]
Maar is dat niet wat heel makkelijk gesteld?
TS lijkt ook gedacht te hebben: 'ik zeg lekker niks, ik zit wel goed zo'.
Zulke dingen werken altijd twee kanten op. Soms in je voordeel en soms in je nadeel.
Daar heeft hij nu de nadelige gevolgen dan vanquote:Op zondag 20 maart 2022 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ach die verhuurder is waarschijnlijk te lui om voor die paar euro een rekening op te stellen. Hij vond het wel prima zo .Maar nu de kosten met meerdere factoren stijgen wordt die wakker, en dat is zijn goed recht.
klopt, nu moet hij tussentijdse rekeningen opstellen en die verhoging toch doorvoeren daarnaquote:Op zondag 20 maart 2022 11:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Daar heeft hij nu de nadelige gevolgen dan van![]()
Ja, dat lijkt hij gedacht te hebben. Normaal als je een voorschot betaalt, krijg/vraag je om de eindafrekening en verreken je het teveel of te weinig betaalde voorschot. Goed, als hij die ¤ 30 betaalt en het 'm verder niet boeit of dat teveel of te weinig is geweest voor de elektriciteit, dan kan dat. Hij is verder niks verplicht zolang de verhuurder niet mekkert.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:53 schreef BE het volgende:
[..]
Maar is dat niet wat heel makkelijk gesteld?
TS lijkt ook gedacht te hebben: 'ik zeg lekker niks, ik zit wel goed zo'.
Zulke dingen werken altijd twee kanten op. Soms in je voordeel en soms in je nadeel.
Hij mag nu het voorschot niet zomaar verhogen, omdat hij niet met een jaarafrekening is gekomen. Hij zal eerst een jaarafrekening moeten overleggen en kan daarna het voorschot aanpassen. Mits die jaarafrekening daar aanleiding toe geeft.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus hij mag nooit meer een jaarrekening maken dat lijkt me toch heel sterk.
Altijd mooi halve verhalen op fok.
Als hij uiteindelijk met een afrekening komt die hoger is dan de betaalde voorschotten, zul je dat verschil toch wel bij moeten betalen. En kan hij daarna alsnog het voorschot verhogen als daar aanleiding toe is.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik ga geen euro extra betalen
zoals het eigenlijk overal gebeurd.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij mag nu het voorschot niet zomaar verhogen, omdat hij niet met een jaarafrekening is gekomen. Hij zal eerst een jaarafrekening moeten overleggen en kan daarna het voorschot aanpassen. Mits die jaarafrekening daar aanleiding toe geeft.
Hij was loslippig en heeft de afgelopen jaren laten schatten. Denk dat hij nu een hoge eindafrekening heeft en daarom opeens moeten dokken. Is niet mijn probleemquote:Op zondag 20 maart 2022 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zoals het eigenlijk overal gebeurd.
Een leverancier kan nu ook niet het voorschot verhogen bij klanten, tenzij de gebruiker dit zelf doet.
Dit kan alleen bij de eindrekening en dan is het achteraf gewoon dokken.
dat mag je vindenquote:Op zondag 20 maart 2022 12:03 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hij was loslippig en heeft de afgelopen jaren laten schatten. Denk dat hij nu een hoge eindafrekening heeft en daarom opeens moeten dokken. Is niet mijn probleem
Je hoeft inderdaad geen euro extra te betalen over de afgelopen 10 jaar. Maar het zou ook best kunnen dat je de laatste 10 jaar minder verbruikte dan je voorschot... dat kon je daardoor ook niet controleren.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik ga geen euro extra betalen
Vorig jaar koste een kWh stroom ongeveer 0,25 Euro (inclusief BTW en allerlei andere belastingen)quote:Op zondag 20 maart 2022 11:19 schreef Johannes788 het volgende:
We betalen nu in de huurprijs 30 euro voorschot en hij heeft in de 10 jaar tijd dat wij hier wonen nog nooit de meterstanden opgevraagd en vroeg dat nu ook opeens. Blijkbaar hebben we een tussenmeter.
Het is een oud bedrijven pand met 5 appartementen aan vast gemaakt. De vraag is of dit volgens het contract wel mag dat hij vanwege de duurdere tarieven nu opeens meer wilt vragen voor stroom. Hij wilt alles wat wij buiten de 30 euro meer vebruik zelf gaan betalen. Ik heb uitgerekend dat we op zo een 3000 kwh zitten per jaar, wat neer zou komen met huidige tarieven van 100 euro per maand meer (!).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |