Tuurlijk. Dit is een bekend fenomeen bij Magnolia's.quote:
Oh, de vorige bij ons is na tien jaar (en maximaal 10 cm groei) vorig jaar dan toch definitief gesneefd. Daarom mocht ik weer eens een kerstboompje binnenquote:Op maandag 4 april 2022 13:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dit is een bekend fenomeen bij Magnolia's.
Super mooi als ze bloeien, maar als je pech hebt gaat er een keer flinke nachtvorst overheen en is het plezier van de prachtige bloeiende boom voorbij. De boom zelf kan daar prima mee om gaan verder.
Overigens moet je uitkijken met kerstbomen in de tuin zetten. Die bij ons in de tuin is ondertussen bijna 30m hoog![]()
Dan hebben ze geluk gehad in dat kakdorpquote:Op maandag 4 april 2022 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, de vorige bij ons is na tien jaar (en maximaal 10 cm groei) vorig jaar dan toch definitief gesneefd. Daarom mocht ik weer eens een kerstboompje binnen.
Onze magnolia lijkt wel enige vorstschade te hebben op z'n bloem, maar het ziet er niet per se uit alsof het niks meer wordt dit jaar. En in het nabijgelegen kak-dorp vól grote oude indrukwekkende magnolia's zie ik helemaal geen schade. Ze moeten ook daar nog uit de knop komen.
Heb je misschien klaprozen gezaaid?quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb dit jaar nog helemaal geen heermoes gezien. Betekent dat dat ik een succesvolle strijd heb geleverd, of is het er nog te vroeg voor?
Ik kom wel zowel voor als achter heel veel can dit tegen:
[ afbeelding ]
Kan iemand dit determineren? Ik vind het blad op zichzelf wel sierwaarde hebben, maar geen idee of het een woekerend iets wordt dat ik moet verwijderen voor het te laat is.
Hier in de buurt locatieonderzoek gedaan. op 1 na alle lichte magnolia's zijn kaal groen of bruin. De enige die de dans is ontsprongen, staat op een plek die heel weinig zon pakt en ook vorig jaar veel later in bloei ging. Er is ook een paarse magnolia, die moet nog echt open gaan en is zo te zien niet gehavend door de nachtvorst.quote:Op maandag 4 april 2022 19:50 schreef bleiblei het volgende:
Dan hebben ze geluk gehad in dat kakdorp. De magnolia van de buren kleurt momenteel roze bruin.
Nice!quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
Eindelijk bloeit m'n krentenboom (links staat een brem):
[ afbeelding ]
Hoe zie je of je fruitboom vorstschade heeft opgelopen? Ik heb de indruk dat de bloesem van m'n perenboom er goed uitziet:
[ afbeelding ]
De anemonen zijn nog steeds leuk. Dat zijn bloemetjes die in geen tuin mogen ontbreken.
[ afbeelding ]
In de buurt van de anemonen trof ik dit tulpje aan, niet door mij geplant en niet eerder door mij gespot. Op de achtergrond bloeit judaspenning alweer.
[ afbeelding ]
Ja, ik zag op de foto's pas de beestjes!quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:31 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nice!![]()
Anamoon leuk voor de hommers en bijen
quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:36 schreef AnneX het volgende:
De jaarlijkse druifjes parade.
En verdorie - ook jaarlijks - hier bloeit de maagdenpalm wèl en in de voortuin niet.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mooi, die Daslook-bloemetjes! De rest ook trouwens.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:46 schreef AnneX het volgende:
Vooruit dan: ook de voortuin bloeit / gaat bloeien het een en ander.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Met druifjes uit Bluesdale. Ondanks rooien van VGM vorig jaar, dit jaar ook wat kleur.
Wat ik leuk vind, is dat papaver er veel belovend uitziet.
De witte Pim tulpen komen wel door. De andere Daytona tulpen werden tot zojuist overwoekerd door een struikje. Inmiddels gefatsoeneerd. Even afwachten of het nog wat wordt.
Hier ookquote:Op vrijdag 8 april 2022 17:49 schreef Dagoduck het volgende:
En de knoppen in de sering(en) groeien met de dag. Dat gaat weer een mooi seringenfeestje worden dit jaar.
Bronquote:Bij heermoes zit de bloeiaar (het sporendoosje) nooit aan de groene plant, maar – zoals ik hierboven aangaf – aan een bladgroenloze bloeistengel (zie foto verderop) die in het begin van de lente te vinden zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |