Ik snap die 50 citroenen/limoenen ook nietquote:Op zondag 20 maart 2022 12:35 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind vooral foto’s van zulke koelkasten altijd interessant. Zullen die mensen echt alles overgooien in matchende bakjes en potjes? Dan is het toch ook vaak veel korter houdbaar? Ik heb alleen 1 bak voor losse kaas en een bak voor blikjes drinken, maar verder is alles in de ‘fabrieksverpakking’. En ik heb geen 20 limoenen/citroenen en 10 courgettes om het er mooi uit te laten zien. Wel pakken melk en vla, tig soorten aangebroken saus en verschillende verpakkingen met vlees.
Ja maar instagram enzo. De realiteit van instagram zit toch meer richting sprookjesland uiteindelijkquote:Op zondag 20 maart 2022 12:35 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind vooral foto’s van zulke koelkasten altijd interessant. Zullen die mensen echt alles overgooien in matchende bakjes en potjes? Dan is het toch ook vaak veel korter houdbaar? Ik heb alleen 1 bak voor losse kaas en een bak voor blikjes drinken, maar verder is alles in de ‘fabrieksverpakking’. En ik heb geen 20 limoenen/citroenen en 10 courgettes om het er mooi uit te laten zien. Wel pakken melk en vla, tig soorten aangebroken saus en verschillende verpakkingen met vlees.
Holy fuckquote:Op zondag 20 maart 2022 11:13 schreef SV-tje het volgende:
Bij deze mijn kruidenla, provisiekast en onze keukenkast aan de kamerkant.
[ afbeelding ]
Er komen nog gekleurde stickers op, voor groene kruiden, kruidenmengels etc.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een combinatie van Ikea, Hema, Action en Amazon. Van de amazon bakjes moet ik er nog een aantal bijkopen, vandaar dat daar nog een losse verpakking ligt.
[ afbeelding ]
En de kast in de eetkamer met het servies
[ afbeelding ]
Zoveel verschillende kleding heb ik (gelukkig) nietquote:Op zondag 20 maart 2022 13:09 schreef SQ het volgende:
In kledingkasten vind ik een systeem ook heel prettig trouwens. Ik heb mijn hangspul gesorteerd op soort bij elkaar hangen: vesten, truien, bloesjes, colberts, rokken en jurken. Op de legplanken heb ik gesorteerd:
Basic tshirts
Thirts met printje
Hemdjes
Lange mouwen shirts
Huisbroeken en leggings
Blauwe jeans
Anderskleurige jeans
Overige broeken
Dan heb ik per soort nog een lade, zoals een sokkenlade. Die heeft 4 bakjes: dagelijkse zwarte sokken, warme huissokken, enkelsokken en printjessokken. Onderbroekenlade iets soortgelijks, ook 4 bakjes met: katoenen slips, kanten broekjes, strings en boxers.
Panty's liggen gesorteerd in bakjes op kleur en type. Schoenen op soort: laarzen bij elkaar, slippers en sandalen in 1 lade, gympen in 1 lade en pumps op plankjes.
Lade voor pyjama's, lade voor sportkleding, lade voor zwemkleding en een lade voor riemen en dergelijke. En dan zijn we er geloof ik wel
Sorteren
Ik heb ook niet extreem veel hoor, het is niet alsof ik van elke soort 20 heb ofzo (oké behalve van jurken, die heb ik wel echt te veelquote:Op zondag 20 maart 2022 13:57 schreef maily het volgende:
[..]
Zoveel verschillende kleding heb ik (gelukkig) niet
Ben een man hè dat gaat mij nooit lukkenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 23:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Alleen als je er een goeie after met perfect symmetrisch organisatiesysteem hebt!
Het moet wel satisfying zijn. Als je doet wat wij zeggen na het posten, dan mag het ook.![]()
Zo’n kruidenla wil ik ook! Met labels. Dat is mijn volgende stapquote:Op zondag 20 maart 2022 11:13 schreef SV-tje het volgende:
Bij deze mijn kruidenla, provisiekast en onze keukenkast aan de kamerkant.
[ afbeelding ]
Er komen nog gekleurde stickers op, voor groene kruiden, kruidenmengels etc.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een combinatie van Ikea, Hema, Action en Amazon. Van de amazon bakjes moet ik er nog een aantal bijkopen, vandaar dat daar nog een losse verpakking ligt.
[ afbeelding ]
En de kast in de eetkamer met het servies
[ afbeelding ]
Klinkt alsof je moet ontspullen IPV opruimenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:54 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Boeken, cd's, muziekapparatuur, techniek dingetjes, knutselgereedschap, keukenspulletjes die niet meer in de keuken kunnen, sportbenodigdheden, fotografiespul, normaal gereedschap en nog wat andere kleine random dingetjes.
zoiets
he wat?quote:Op zondag 20 maart 2022 16:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klinkt alsof je moet ontspullen IPV opruimen
Wij wonen hier inderdaad maar met z'n tweeen zonder kinderen dus dat scheelt, en de kasten die ik liet zien worden eigenlijk voornamelijk door mij gebruikt. Alhoewel mijn man eigenlijk opgeruimder is dan ik. Daarom ook alles echt een plek, dan ruim ik het weer op als ik iets gebruikt heb anders nietquote:Op zondag 20 maart 2022 11:38 schreef SQ het volgende:
SV-tje is wel echt een pro, zo goed ben ik niet, maar daarvoor wonen er ook te veel mensen in dit huis
Maar dit is bijvoorbeeld de woonkamerkast, waarbij al het speelgoed gesorteerd in gelabelde bakken:
[ afbeelding ]
Zijn ook allemaal vierkante potjes in de la, tijdje naar gezocht wat ik het beste kon gebruiken, heb bewust ook allemaal dezelfde maat ook al zitten ze zeker niet allemaal tot bovenaan vol, maar ik vond dit rustiger dan met verschillende maten werken.quote:Op zondag 20 maart 2022 12:32 schreef Elleska het volgende:
Hier ook het liefst alles gesorteerd achter een deur.
De kruidenla net als SV-tje alleen dan met vierkante blikjes.
Voorraadkast is ook gesorteerd maar niet met allemaal mooie dezelfde bakken/potten want dan kom ik ruimte tekort.
Waar ik alleen tegenaan loop is de boekenkast in de eetkamer. Dat is een billy met dichte deuren onder en open boven. Het bovendeel is perfect voor boeken en verzameling enzo. Onderin liggen knutselspullen en bordspellen alleen daar kom ik eigenlijk diepte tekort. Goed georganiseerde kasten valt of staat uiteindelijk met de juiste kast.
Dat heb ik ook, 1 rail voor broeken en dikke truien ernaast. Er boven de rail met shirtjes. Kast links ervan hangen bovenin jasjes en daaronder handtassen. Kast met schuine bovenkant daar weer naast heeft een hogere rail dus daar hangen jurkjes en rokken.quote:Op zondag 20 maart 2022 14:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb ook niet extreem veel hoor, het is niet alsof ik van elke soort 20 heb ofzo (oké behalve van jurken, die heb ik wel echt te veel) Maar het overzicht geeft me gewoon rust, dat ik weet waar ik moet kijken als ik iets nodig heb.
Ik ben heel blij met mijn bakken voor blikjes, als ik meer of minder in huis heb neemt het net zoveel ruimte in, waardoor het altijd past als je boodschappen hebt gedaan, en ik kan niet zoveel blikken opstapelen als dat ik nu op die plek kwijt kan, ook omdat je wat dingen door elkaar kunt leggen en ze er dan toch weer uit kunt halen zonder dat de rest omvalt.quote:Op zondag 20 maart 2022 16:44 schreef Sapstengel het volgende:
Houd wel van opgeruimd en georganiseerd inderdaad, alleen ik snap van sommige dingen het nut niet helemaal. En heb dan het idee dat het meer voor het idee van organiseren is dan dat het daadwerkelijk nut heeft. Als ik blauwe bessen koop, kan ik prima dat bakje in de groentela gooien, die ga ik niet allemaal weer los op een bord stapelen. Zelfde met bijvoorbeeld die zak cheerios op de tweede foto. Waarom zou je die uit de doos halen en in een of ander mandje leggen, waarmee je ook nog schapruimte loopt te verspillen. Het komt in een doos, laat het gewoon daar in zitten. Voor sinaasappels is het dan wel handig, want dat stapelt niet echt lekker op een plank.
Zag laatst bij dat programma waarbij ze alle spullen uit je huis halen en in een sporthal leggen ook al zoiets. Had ze op een schap allemaal van deze bakken neergezet, waar dan weer blikjes in stonden
[ afbeelding ]
Ziet er wel leuk uit, maar je bent gewoon schapruimte aan het verspillen. Blikjes hoeven niet in een bak, die stapelen prima.
Heb zelf wel weckpotten voor dingen als rijst, suiker, bloem etc want anders heb je allemaal van die lekkende papieren zakjes in de kast. Snoep etc stop ik in een bak, maar dan gewoon in het zakje. Zoals op die tweede foto onderaan. Gesorteerd op soort. Bak met snoep, bak met koekjes, mueslirepen enz en eentje met pinda's, cashewnoten, chips dat soort spul.
quote:Op zondag 20 maart 2022 21:41 schreef SQ het volgende:
Ja maar die kledingkast van jou is natuurlijk niet écht een open kast, want hij staat niet in een verblijfsruimte
Mijn kledingkast heeft ook geen deuren, maar omdat ie in mijn kast staat vind ik dat prima
Wij hebben nog geen deuren, maar die komen er wel, samen met de deuren van de keuken.quote:Op zondag 20 maart 2022 21:41 schreef SQ het volgende:
Ja maar die kledingkast van jou is natuurlijk niet écht een open kast, want hij staat niet in een verblijfsruimte
Mijn kledingkast heeft ook geen deuren, maar omdat ie in mijn kast staat vind ik dat prima
Yes, in de slaapkamer is dit geen acceptabele oplossing (ik zou ramgek wordenquote:Op zondag 20 maart 2022 21:41 schreef SQ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |