abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204212429
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 07:49 schreef greysbones het volgende:

[..]
De vraag stellen is hem
Beantwoorden
Is de aarde plat?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_204212567
twitter
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204212648
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 08:40 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Ik denk eerder dat er mannen zijn die niet kunnen omgaan met de mogelijkheid dat er toch meer aan de hand was dan een simpel griepje.
En dat zie je op meer vlakken, zoals nu met de oorlog in Oekraïne.
Sommige mensen kunnen dat mentaal niet aan en doen daarom net alsof het allemaal fictie is, gepland door een onzichtbare entiteit die alles in de wereld aan stuurt. Dat is een stuk overzichtelijker en beter behapbaar.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 10:16:08 #229
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_204213397
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 08:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat er mannen zijn die niet kunnen omgaan met de mogelijkheid dat er toch meer aan de hand was dan een simpel griepje.
Sommige mensen kunnen dat mentaal niet aan en doen daarom net alsof het allemaal fictie is, gepland door een onzichtbare entiteit die alles in de wereld aan stuurt. Dat is een stuk overzichtelijker en beter behapbaar.
Een onzichtbare entiteit is overzichtelijker en behapbaarder
Lees je zelf wel eens wat je schrijft _O- _O- _O-
DM’s gonzen zacht,
roddels zwermen als muggen —
waar is de spray, joh?
  vrijdag 25 maart 2022 @ 10:20:17 #230
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204213441
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 08:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die kan 180 gedraaid worden uiteraard.

Ik denk eerder dat er mensen zijn die niet kunnen omgaan met de mogelijkheid dat de overheid het helemaal niet zo goed voorheeft met de bevolking
En dat zie je op meer vlakken zoals de oorlog in Okraine.
Sommige mensen kunnen dat mentaal niet aan en doen daarom net alsof alles wat de overheid/hun kant zegt 100% klopt en je zelf niet hoeft na te denken over hoe de wereld werkt. Dat is een stuk makkelijker en beter behapbaar.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204213708
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:16 schreef greysbones het volgende:

[..]
Jazeker, en dat is inherent aan de mens vroeger was dat God of de Duivel, tegenwoordig is het een onzichtbare elite die alles vooruit heeft gepland en stap voor stap uitvoert.
Dat is ook de rode draad door covid: wereldwijd reageert elk land ongeveer hetzelfde op de crisis, en dat is omdat ze dat in opdracht doen. Zelfde nu met Oekraïne: die oorlog zou zijn geënsceneerd.
En in het verleden zag je dat met 911, en ga zo maar verder.
Ik zou daarop ook met _O- _O- _O- kunnen reageren, maar dan dondert weer half BNW over mij heen en worden moderators gesommeerd om mij in pek met veren getooid van het forum te verwijderen.
Ik ben blij dat jij het in mijn plaats hebt gedaan.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 10:50:29 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204213740
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jazeker, en dat is inherent aan de mens vroeger was dat God of de Duivel, tegenwoordig is het een onzichtbare elite die alles vooruit heeft gepland en stap voor stap uitvoert.
Dat is ook de rode draad door covid: wereldwijd reageert elk land ongeveer hetzelfde op de crisis, en dat is omdat ze dat in opdracht doen. Zelfde nu met Oekraïne: die oorlog zou zijn geënsceneerd.
En in het verleden zag je dat met 911, en ga zo maar verder.
Ik zou daarop ook met _O- _O- _O- kunnen reageren, maar dan dondert weer half BNW over mij heen en worden moderators gesommeerd om mij in pek met veren getooid van het forum te verwijderen.
Ik ben blij dat jij het in mijn plaats hebt gedaan.
Sja, als je alleen maar in BNW post om BNW materiaal belachelijk te maken zonder daar dan ook argumenten voor te hebben wordt er gemod ja. Daar hebben we nl alle andere fora voor. Lijkt me niet meer dan logisch hoor :).
Get woke, go broke!
pi_204213741
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat er mensen zijn die niet kunnen omgaan met de mogelijkheid dat de overheid het helemaal niet zo goed voorheeft met de bevolking
Sommige mensen kunnen dat mentaal niet aan en doen daarom net alsof alles wat de overheid/hun kant zegt 100% klopt en je zelf niet hoeft na te denken over hoe de wereld werkt. Dat is een stuk makkelijker en beter behapbaar.
Oh, dat de Russische overheid het niet zo goed voor heeft met haar onderdanen en die van buurlanden is toch algemeen bekend, alhoewel BNW wel eens de indruk geeft dat alleen Poetin het beste met iedereen voor heeft, maar nu wordt gedwongen om van zich af te bijten.

Maar wat je stelt is geen 180 graden draai.
Uiteraard hoeven overheden niet het beste met ons voor te hebben, maar dat is wat anders dan een onzichtbare elite die alles in scène heeft gezet.
pi_204213757
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, als je alleen maar in BNW post om BNW materiaal belachelijk te maken zonder daar dan ook argumenten voor te hebben wordt er gemod ja. Daar hebben we nl alle andere fora voor. Lijkt me niet meer dan logisch hoor :).
Ik heb het niet over dat er gemod wordt, maar dat er wordt opgeroepen users van BNW te verwijderen.
Da's niet hetzelfde.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 10:53:55 #235
491114 Beepboop
Computorrrr
pi_204213772
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:16 schreef greysbones het volgende:

[..]
Dat denk ik wel, dat zie je ook terug bij religie. Het ontstaan van het universum, evolutie etc is bijzonder complex. Het idee dat God dat allemaal heeft gedaan, want hij is God, is een stuk behapbaarder.

Je hoeft dan niet verder na te denken dan "God heeft dat gedaan/gemaakt/bedacht" waarom heeft hij dat gedaan? "gods wegen zijn ondoorgrondelijk" of zoiets, done :p
  vrijdag 25 maart 2022 @ 10:54:15 #236
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204213774
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, dat de Russische overheid het niet zo goed voor heeft met haar onderdanen en die van buurlanden is toch algemeen bekend, alhoewel BNW wel eens de indruk geeft dat alleen Poetin het beste met iedereen voor heeft, maar nu wordt gedwongen om van zich af te bijten.

Maar wat je stelt is geen 180 graden draai.
Uiteraard hoeven overheden niet het beste met ons voor te hebben, maar dat is wat anders dan een onzichtbare elite die alles in scène heeft gezet.
Eens, maar de discussie over een onzichtbare elite is juist op zijn plek in BNW. En ja, daar mag jij prima tegenargumenten voor posten, dat bedoel ik niet. Maar als jij alleen maar in BNW komt om alles en iedereen achterlijk te noemen, dan snap je de geest van BNW niet.

En het oproepen tot verwijderen van users is idd imho ongewenst gedrag,van wie dan ook. Dat ben ik ook met je eens.
Get woke, go broke!
pi_204213780
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je wordt dat weleens zat hier want je hebt er geen zin in, tis niet waar dit topic voor bedoeld is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204213783
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Eens, maar de discussie over een onzichtbare elite is juist op zijn plek in BNW. En ja, daar mag jij prima tegenargumenten voor posten, dat bedoel ik niet. Maar als jij alleen maar in BNW komt om alles en iedereen achterlijk te noemen, dan snap je de geest van BNW niet.

En het oproepen tot verwijderen van users is idd imho ongewenst gedrag,van wie dan ook. Dat ben ik ook met je eens.
Tis broodnodig als ze het doel van het topic non stop frustreren.
Vrije discussie is helemaal prima maar frustreren is het niet voor bedoelt hier.
pi_204213801
Je kunt prima elkaar een beetje na-apen met collectief met experts dezelfde domme fouten maken riekt toch wel naar een centrale aansturing.
pi_204213803
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:57 schreef ludovico het volgende:
Je kunt prima elkaar een beetje na-apen maar collectief met experts dezelfde domme fouten maken riekt toch wel naar een centrale aansturing.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 10:59:32 #241
421867 greysbones
pi_204213816
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:53 schreef Beepboop het volgende:

[..]
Dat denk ik wel, dat zie je ook terug bij religie. Het ontstaan van het universum, evolutie etc is bijzonder complex. Het idee dat God dat allemaal heeft gedaan, want hij is God, is een stuk behapbaarder.

Je hoeft dan niet verder na te denken dan "God heeft dat gedaan/gemaakt/bedacht" waarom heeft hij dat gedaan? "gods wegen zijn ondoorgrondelijk" of zoiets, done :p
en gij gelooft dat?
DM’s gonzen zacht,
waar is de spray, joh?
pi_204213827
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik noem hier niemand achterlijk en users die dat wel deden zijn niet meer op BNW te vinden dankzij moderatie.

Onzichtbare elite is inderdaad een kern van BNW. Is niks mis mee en alhoewel ik dat niet onderschrijf vind ik het wel een interessant onderwerp. Daar over discussiëren kan tot nieuwe inzichten leiden.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 11:03:17 #243
491114 Beepboop
Computorrrr
pi_204213854
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:59 schreef greysbones het volgende:

[..]
en gij gelooft dat?
Nee, ik geloof niet in God. Maar ik snap wel hoe dat antwoord behapbaarder kan zijn voor mensen die daar wel in geloven.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 11:04:02 #244
421867 greysbones
pi_204213865
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:03 schreef Beepboop het volgende:

[..]
Nee, ik geloof niet in God. Maar ik snap wel hoe dat antwoord behapbaarder kan zijn voor mensen die daar wel in geloven.
ik vind een onzichtbare entiteit totaal niet behapbaarder
DM’s gonzen zacht,
waar is de spray, joh?
  vrijdag 25 maart 2022 @ 11:05:11 #245
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204213885
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:04 schreef greysbones het volgende:

[..]
Nou ja, je hoeft zelf nergens meer over na te denken, het is God's wil, en klaar ben je.
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 maart 2022 @ 11:05:59 #246
421867 greysbones
pi_204213895
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, je hoeft zelf nergens meer over na te denken, het is God's wil, en klaar ben je.
als ik zelf nergens over na had willen denken had ik wel de prikpropaganda gevolgd
DM’s gonzen zacht,
waar is de spray, joh?
pi_204213897
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:57 schreef ludovico het volgende:
Je kunt prima elkaar een beetje na-apen met collectief met experts dezelfde domme fouten maken riekt toch wel naar een centrale aansturing.
Maar wanneer is het geen na-apen meer, maar een centrale aansturing?
Bijvoorbeeld bij de covid crisis heeft elke overheid met hetzelfde probleem te maken en is het toch best logisch dat de aanpak ongeveer hetzelfde is en landen naar elkaar kijken en bepaalde maatregelen overnemen, hetzij omdat ze denken dat ze werken, hetzij om te voorkomen dat ze in een internationaal isolement komen doordat andere landen ze op rood zetten.

Zelfde met de Oekraïense crisis: dat Europa daar heel anders op reageert dan op bijvoorbeeld een conflict in Yemen vind ik niet meer dan logisch. Ik zie daar niet een doctrine in.
Ik kan het natuurlijk mis hebben, en dan is een ander geluid zoals BNW juist welkom.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 11:06:02 #248
491114 Beepboop
Computorrrr
pi_204213898
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:04 schreef greysbones het volgende:

[..]
Dat kan, ik bedoel ook niet dat het de default is voor iedereen. Een onzichtbare entiteit kan op zijn beurt ook weer meer vragen oproepen. Dat zal per persoon verschillen.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 11:06:51 #249
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204213903
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja ik las van iemand die zn dochter van 12 wilde vaxxen omdat hij geen wappie is. Hij wilde nog ff wachten tot ze 12 was zodat ze de volwassendossering kon krijgen voordat ze op vakantie gingen.

Sommige mensen zijn dus bang om voor wappie uitgemaakt te worden en hebben dat als reden om te vaccineren. Naast de 'op vakantie kunnen' reden.

En daar hebben ze goed over nagedacht na goed te zijn geinformeerd natuurlijk.
To BG or not to BG!
pi_204213929
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:05 schreef greysbones het volgende:

[..]
als ik zelf nergens over na had willen denken had ik wel de prikpropaganda gevolgd
Die is juist veel complexer, nieuw vaccin, nieuwe techniek, veranderend virus, onzekerheid over de werking, werking op langere termijn, bijwerkingen, schade op langere termijn, noodzaak om meerdere prikken te halen, schadelijke effecten daarvan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')