Dat is echt veel te kort door de bocht.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:53 schreef de_boswachter het volgende:
En de EU doet net alsof ze dit niet zien/horen. Want we moeten toch de verwarming kunnen stoken hé?????
[ afbeelding ]
Maak eens een lijstje van oorlogen die niet om brandstof gingen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:53 schreef de_boswachter het volgende:
En de EU doet net alsof ze dit niet zien/horen. Want we moeten toch de verwarming kunnen stoken hé?????
[ afbeelding ]
Maak lekker zelf een lijstje.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:29 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Maak eens een lijstje van oorlogen die niet om brandstof gingen.
Eens. Als je ziet op wat voor een vuile manier Rusland oorlog voert, met de ene oorlogsmisdaad na de andere, dan snap ik heel goed dat de EU/VS/NAVO/etc geen partij wil worden hierin.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is echt veel te kort door de bocht.
Dat argument kun je ook heel goed omdraaien. Elk jaar staan we op 4 mei tof te doen over wat gebeurd is, Srebrenica is nog steeds een open wond, maar hier kijken we (weer) lekker weg.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:58 schreef Viv het volgende:
[..]
Eens. Als je ziet op wat voor een vuile manier Rusland oorlog voert, met de ene oorlogsmisdaad na de andere, dan snap ik heel goed dat de EU/VS/NAVO/etc geen partij wil worden hierin.
Oorlog aan de grenzen van de EU met de EU als een casus belli, een oude gemeenschappelijke vijand als agressor, miljoenen vluchtelingen (vrouwen en kinderen voor de veranderingen) in Polen en verschillende EU landen die zich ook bedreigd worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat argument kun je ook heel goed omdraaien. Elk jaar staan we op 4 mei tof te doen over wat gebeurd is, Srebrenica is nog steeds een open wond, maar hier kijken we (weer) lekker weg.
Maar goed, geopolitiek over de rug van onschuldige mensen
En we hebben ons schuldgevoel lekker afgekocht vorige week
Snap je dat werkelijk?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:58 schreef Viv het volgende:
[..]
Eens. Als je ziet op wat voor een vuile manier Rusland oorlog voert, met de ene oorlogsmisdaad na de andere, dan snap ik heel goed dat de EU/VS/NAVO/etc geen partij wil worden hierin.
Hier heb ik een lijstje voor je:quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:29 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Maak eens een lijstje van oorlogen die niet om brandstof gingen.
Want iedereen leeft daar gewoon zijn leven dus dan kan er per ongeluk iemand gedood worden?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:23 schreef Grems het volgende:
2500 burgerdoden in een stad van dergelijk formaat bewijst dus eigenlijk dat de Russen inderdaad burgers niet als doel hebben maar dat het om collateral damage gaat.
Er vallen -altijd- burgerslachtoffers. Schuilkelder of niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want iedereen leeft daar gewoon zijn leven dus dan kan er per ongeluk iemand gedood worden?
Er is geen mens op straat, iedereen schuilt ergens. Geen wonder dat er nog niet meer doden zijn gevallen.
Zeg ik iets anders dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 16:20 schreef Coco het volgende:
[..]
Er vallen -altijd- burgerslachtoffers. Schuilkelder of niet.
Ben je serieus of maak je een geintje?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:23 schreef Grems het volgende:
2500 burgerdoden in een stad van dergelijk formaat bewijst dus eigenlijk dat de Russen inderdaad burgers niet als doel hebben maar dat het om collateral damage gaat.
Hier is je collateral damage:quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:23 schreef Grems het volgende:
Deze oorlog is op ieder front verloren voor rusland: economisch, politiek, militair.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
Maar even tussendoor. Is deze gek nog te stoppen of gaan we er allemaal aan? Niemand die hem kan stoppen lijkt wel.
En voor heel Europa.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Deze oorlog is op ieder front verloren voor rusland: economisch, politiek, militair.
Rusland is haar export voorgoed kwijt, politiek geisoleerd (zie VN, maar ook Rusland's bondgenoten), militair zijn een lachertje en ligt hun imago compleet in puin. Ze zijn met recht "de zieke oude man van de planeet".
De stabiliteit van rusland is compleet ondermijnd, en opstanden liggen overal op de loer. Rusland grenst vrijwel alleen aan semi-vijandige landen die nog een appeltje met rusland te schillen hebben.
Het wordt een zeer donkere tijd voor rusland.
Hier 1 van de honderden voorbeelden van het schieten op burgers: https://www.reddit.com/r/(...)sing_machineguns_to/quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:23 schreef Grems het volgende:
Nee hoor, ik heb goede hoop dat rusland ophoudt te bestaan. En dan is Europa voor het eerst in meer dan 100 jaar veilig. Rusland heeft bijvoorbeeld ook enorme populatie problemen, ik kan niet eens beginnen alle russische problemen hier te typen, het zijn er veel teveel.quote:
Dit zijn voorbeelden die inherent zijn aan een oorlog met veel burgerverzet. Er zijn net zo goed beelden van het gooien van molotovcocktails op tanks vanuit burgervoertuigen, dit zorgt ervoor dat het verschil tussen militaire en burgerdoelen verwaterd en zorgt voor een toename in burgerslachtoffers.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 22:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Hier 1 van de honderden voorbeelden van het schieten op burgers: https://www.reddit.com/r/(...)sing_machineguns_to/
Ik kan er zo tientallen vinden, zal ik ze hier posten, of wil je ze via PM?
Er zijn miljoenen burgervoertuigen, en maar een paar duizend militaire voertuigen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 22:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit zijn voorbeelden die inherent zijn aan een oorlog met veel burgerverzet. Er zijn net zo goed beelden van het gooien van molotovcocktails op tanks vanuit burgervoertuigen, dit zorgt ervoor dat het verschil tussen militaire en burgerdoelen verwaterd en zorgt voor een toename in burgerslachtoffers.
Wat heeft de hoeveelheid er überhaupt mee te maken?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 22:35 schreef oheng het volgende:
[..]
Er zijn miljoenen burgervoertuigen, en maar een paar duizend militaire voertuigen.
Bovendien zie je hier dat ze op VLUCHTENDE burgers schieten.
Als je deze verschillen niet snapt, dan is er geen hoop meer voor jou.
Hier nog een voorbeeld:quote:Op zaterdag 19 maart 2022 22:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit zijn voorbeelden die inherent zijn aan een oorlog met veel burgerverzet. Er zijn net zo goed beelden van het gooien van molotovcocktails op tanks vanuit burgervoertuigen, dit zorgt ervoor dat het verschil tussen militaire en burgerdoelen verwaterd en zorgt voor een toename in burgerslachtoffers.
Maar kom dan met een goed plan. Liefst eentje die niet WW3 veroorzaakt.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Snap je dat werkelijk?
Ik heb juist precies het tegenovergestelde: hoe meer naar buiten omt wat voor oorlogsmisdaden daar worden gepleegd en hoeveel onschuldige mensen, waaronder ook kinderen, daar slachtoffer van worden, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat we niet kunnen blijven zeggen dat we er geen partij in willen worden. Dit is niet een kwestie van willen, dit is een kwestie van verplicht zijn aan onze menselijkheid.
Een auto ziet een tank in de verte en draait om en stopt daarna, dat is een gevaarlijke situatie en de Russen schieten eerst en stellen daarna vragen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 22:50 schreef oheng het volgende:
[..]
Hier nog een voorbeeld:
https://calgaryherald.com(...)c6-9941-8842f58a3fa1
OMG HE'S COMING RIGHT FOR US!!!111
Het zijn er fucking 2500 teveel. Dit was wat putin wilde? Oekraïne verwoesten? Ik begrijp steeds minder waarom.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:23 schreef Grems het volgende:
Typisch dat je de enige video erbij haalt waarbij een molotov wordt gegooid op een -GESLEEPTE- APC.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 22:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat heeft de hoeveelheid er überhaupt mee te maken?
Dat is een perceptieprobleem. Een militair voertuig ziet voertuigen op zich af komen en kan niet simpelweg beoordelen of dit burger of militaire voertuigen zijn. Dit is dus waar ik eerder voor waarschuwde na het zien van
Het is niet ik die moet beoordelen met wat voor soort doel ik te maken heb, het gaat om de soldaat die dat moet beoordelen. Gaan burgers actief meevechten dan worden alle burgers automatisch een doelwit en vallen er vele onnodige slachtoffers.
Ik begrijp het ook echt niet. Wat bezielt die man?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 23:17 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Het zijn er fucking 2500 teveel. Dit was wat putin wilde? Oekraïne verwoesten? Ik begrijp steeds minder waarom.
Zat hij nou tijdens de Olympische spelen rustig voor de tv te denken: volgende week gooi ik jullie plat
Dat heb ik echter nooit gezegd.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 23:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Typisch dat je de enige video erbij haalt waarbij een molotov wordt gegooid op een -GESLEEPTE- APC.
Ik wist dat je deze video als "bewijs" erbij zou halen lmfao.
Jij snapt niet dat kansberekening een fundamenteel deel uitmaakt van het leven? Jij haalt 1 video aan, en gebaseerd daarop vind jij het ok of logisch dat alle burgers beschoten worden, ZONDER WAARSCHUWING? Heb je jezelf weleens laten testen door een psycholoog?
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat argument kun je ook heel goed omdraaien. Elk jaar staan we op 4 mei tof te doen over wat gebeurd is, Srebrenica is nog steeds een open wond, maar hier kijken we (weer) lekker weg.
Daar kan ik me ook wel in vinden. Maar het ging mij vooral om de stelling dat de EU niet zou ingrijpen omdat we gas uit Rusland nodig hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Snap je dat werkelijk?
Ik heb juist precies het tegenovergestelde: hoe meer naar buiten omt wat voor oorlogsmisdaden daar worden gepleegd en hoeveel onschuldige mensen, waaronder ook kinderen, daar slachtoffer van worden, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat we niet kunnen blijven zeggen dat we er geen partij in willen worden. Dit is niet een kwestie van willen, dit is een kwestie van verplicht zijn aan onze menselijkheid.
Waar baseer je dit op?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:53 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Dat laatste is een illusiequote:Op zondag 20 maart 2022 01:38 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Daar kan ik me ook wel in vinden. Maar het ging mij vooral om de stelling dat de EU niet zou ingrijpen omdat we gas uit Rusland nodig hebben.
Ik denk dat de EU/VS/NAVO/etc in een hele moeilijke positie zitten nu. Wegkijken is absoluut niet goed, maar een escalatie naar andere landen ook niet. De derde optie, ingrijpen in Oekraïne zónder dat de boel escaleert, wat zou de kans daarop zijn?
Met al die dode dienstplichtigen. Sancties en het oppakken van demonstranten zou je toch verwachten dat de Russen eens in opstand komen. Of moeten we nog ff geduld hebben totdat de laatste westerse artikelen op zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Deze oorlog is op ieder front verloren voor rusland: economisch, politiek, militair.
Rusland is haar export voorgoed kwijt, politiek geisoleerd (zie VN, maar ook Rusland's bondgenoten), militair zijn een lachertje en ligt hun imago compleet in puin. Ze zijn met recht "de zieke oude man van de planeet".
De stabiliteit van rusland is compleet ondermijnd, en opstanden liggen overal op de loer. Rusland grenst vrijwel alleen aan semi-vijandige landen die nog een appeltje met rusland te schillen hebben.
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:23 schreef Grems het volgende:
Russische staatsslaven gespot.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 16:20 schreef Coco het volgende:
[..]
Er vallen -altijd- burgerslachtoffers. Schuilkelder of niet.
En in donkere tijden staan dictators op. In de geschiedenis heeft men vaak gedacht van "zo, nu heeft de Russische Staat echt zelfmoord gepleegd, nu zal het misschien wel beter worden". En het is altijd kut gebleven.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Of 'gewoon' mensen in de rij voor een brood.quote:Op zondag 20 maart 2022 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Russische staatsslaven gespot.
Natuurlijk vallen er altijd burgerslachtoffers.
Dat zag je in het Midden-Oosten bv ook gebeuren toen IS en Taliban aangevallen werden.
Maar dat is heel wat anders dan het bewust bombarderen van theaters, kunstacademie, flatgebouwen, woonwijken. Plekken wat helemaal niets met militaire doelen te maken heeft en gewoon bewust het uitmoorden van de bevolking is.
Maar er is al een dictator.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En in donkere tijden staan dictators op. In de geschiedenis heeft men vaak gedacht van "zo, nu heeft de Russische Staat echt zelfmoord gepleegd, nu zal het misschien wel beter worden". En het is altijd kut gebleven.
Waarom zou ik me schuldig moeten voelen?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar goed, geopolitiek over de rug van onschuldige mensen
En we hebben ons schuldgevoel lekker afgekocht vorige week
Dan vallen er alleen maar méér slachtoffers. Wordt het weer de zoveelste zinloze proxy-oorlog.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Snap je dat werkelijk?
Ik vrees persoonlijk voor de Derde Wereldoorlog. Rusland doet precies hetzelfde als nazi-Duitsland eind jaren '30. Eerst Oostenrijk, dan Sudetenland. Ook toen probeerde de westerse landen de lieve vrede te bewaren. Toen de inval in West-Polen en toen was de maat vol.quote:
quote:Op zondag 20 maart 2022 12:39 schreef stefanie1988x32vw het volgende:
[..]
Ik vrees persoonlijk voor de Derde Wereldoorlog. Rusland doet precies hetzelfde als nazi-Duitsland eind jaren '30. Eerst Oostenrijk, dan Sudetenland. Ook toen probeerde de westerse landen de lieve vrede te bewaren. Toen de inval in West-Polen en toen was de maat vol.
Je ziet bijna hetzelfde patroon met Rusland (of in dit geval Putin). Georgie, de Krim, oostelijke provincies van Oekraine. Nu weer een stap verder door heel Oekraine aan te vallen.
Rusland wil land terug wat zij denken dat bij hen hoort gezien de geschiedenis en de volkeren die er wonen. Dat was met Duitsland en Hitler niet zo
Ik wil geen pessimist zijn maar als er "per ongeluk" 1 verdwaalde Russische raket in Polen of een ander NAVO land valt heb je de poppen aan het dansen.
als je in het achterhoofd WO1 en WO2 houdt dan werd er afgerond en viel die 2500 doden in de afronding weg. Maar hedentendage, met de oorlogsregels, zijn het er best veel.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 13:23 schreef Grems het volgende:
nee hoor, want Polen kan dan kiezen om artikel 5 te aan te vragen. Polen zal dit niet doen als deze raket echt per ongeluk is afgezwaaid omdat dit wo3 betekent, en dat weet polen.quote:Op zondag 20 maart 2022 12:39 schreef stefanie1988x32vw het volgende:
Ik wil geen pessimist zijn maar als er "per ongeluk" 1 verdwaalde Russische raket in Polen of een ander NAVO land valt heb je de poppen aan het dansen.
Maar als je het vergelijkt met de Vietnamoorlog dat eigenlijk al in de jaren '50 met de Fransen begon (en tientallen jaren daarvoor zijn oorsprong had) dan is 2500 burgerdoden binnen 4 weken gigantisch. Sowieso is elke dode er een te veel. Maar de aantallen doden die we nu zien zijn sinds de Tweede Wereldoorlog niet meer voorgekomen en zeker niet op Europees grondgebied. Dit zijn ongekende aantallen.quote:Op zondag 20 maart 2022 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je in het achterhoofd WO1 en WO2 houdt dan werd er afgerond en viel die 2500 doden in de afronding weg. Maar hedentendage, met de oorlogsregels, zijn het er best veel.
En het zijn er eigenlijk al meer. Die 2500 is al een week het officiële dodental in Marioepol. Door de aanhoudende aanvallen kunnen ze alleen de doden tellen die op straat liggen. Wat er allemaal nog aangetroffen zal worden in het theater en andere gebouwen is afwachten.quote:Op zondag 20 maart 2022 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je in het achterhoofd WO1 en WO2 houdt dan werd er afgerond en viel die 2500 doden in de afronding weg. Maar hedentendage, met de oorlogsregels, zijn het er best veel.
Klopt mensen die dit niet veel vinden zijn dan ook poetin trolletjes met bruine armenquote:Op zondag 20 maart 2022 13:22 schreef stefanie1988x32vw het volgende:
[..]
Maar als je het vergelijkt met de Vietnamoorlog dat eigenlijk al in de jaren '50 met de Fransen begon (en tientallen jaren daarvoor zijn oorsprong had) dan is 2500 burgerdoden binnen 4 weken gigantisch. Sowieso is elke dode er een te veel. Maar de aantallen doden die we nu zien zijn sinds de Tweede Wereldoorlog niet meer voorgekomen en zeker niet op Europees grondgebied. Dit zijn ongekende aantallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |