Nou succes daarmee, en laat het nog even weten!quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Echt niet? Volgens mij kan dat wel hoor.
Eens.quote:Op donderdag 17 maart 2022 12:04 schreef 4-elements het volgende:
Ik vond het gisteren een tenenkrommende uitzending bij de NOS.
Met het scherm ging het weer zo nu en dan mis. Maar erger nog is dat ik het inhoudelijk zwak vond. Alsof de mensen aan tafel totaal geen interesse hadden in de lokale politiek. Verbaasd zijn dat er nog heel veel 'Leefbaar' partijen zijn. Stemmen op lokale partijen wegzetten als proteststemmen. Dat kun je niet meer doen nu sommige lokale partijen al tientallen jaren in de raad zitten.
En die exitpolls hadden ze ook wel achterwege mogen laten. Terwijl er al echte uitslagen binnen kwamen gewoon stug vasthouden aan het script.quote:Op donderdag 17 maart 2022 12:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eens.
Had sowieso liever meer de uitslagen gezien dan die "duiding".
En welke schade levert dat concreet op?quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Niet gebruik hebben kunnen maken van democratisch recht en daardoor kan je niet op de politicus van jouw keuze stemmen en daardoor word je niet vertegenwoordigd in de gemeenteraad
Dat mag de civiele rechter bepalenquote:Op donderdag 17 maart 2022 13:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En welke schade levert dat concreet op?
Verbaast me niet zo veel hoor. Een kopie van Amerikaanse linkse politiek en flinke boost met black lives matters.quote:Op donderdag 17 maart 2022 12:28 schreef laforest het volgende:
Best een verassing dat er nog mensen op Bij1 stemmen.
1 stem minder voor de partij waarop zijn vriendin had willen kiezen. De facto dus nul noppes.quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En welke schade levert dat concreet op?
Ze zegt nu ook van ja achteraf had ik er wel wat meer achteraan moeten bellen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
1 stem minder voor de partij waarop zijn vriendin had willen kiezen. De facto dus nul noppes.
Haha. Dat mag je als eiser gewoon eerst aanvoeren, anders krijg je helemaal niet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat mag de civiele rechter bepalen
Dit is wel waar het vaak wringt ja. Elke lokale stem wegzetten als een stem tégen 'landelijke partijen', terwijl het uiteindelijk gewoon een lokale verkiezing is met lokale belangen en mensen dus ook lokaal stemmen. Nog los van het feit dat er in heel veel gemeentes amper afdelingen van landelijke partijen zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2022 12:04 schreef 4-elements het volgende:
Ik vond het gisteren een tenenkrommende uitzending bij de NOS.
Met het scherm ging het weer zo nu en dan mis. Maar erger nog is dat ik het inhoudelijk zwak vond. Alsof de mensen aan tafel totaal geen interesse hadden in de lokale politiek. Verbaasd zijn dat er nog heel veel 'Leefbaar' partijen zijn. Stemmen op lokale partijen wegzetten als proteststemmen. Dat kun je niet meer doen nu sommige lokale partijen al tientallen jaren in de raad zitten.
Dat viel me ook op. Terwijl je toch zou verwachten dat een partij als SP juist in deze tijd van grote onvrede tegen het neo-liberalisme zou kunnen en moeten scoren.quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
SP zakt weer wat meer weg. Die hebben al lang geen positief resultaat meer behaald.
Nee, Lokale Partijen zijn er in alle vormen en maten. Veelal omdat ze de naam niet willen verbinden, voor zichzelf, en voor de coalitiegenoot.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lokale partijen zijn overwegend rechts toch?
EDIT: Als Hanca het zegt is het per definitie waar, dus bij dezen.
Overwegend vaker rechtsconservatief, beter zo? Dat er veel verschillende lokale partijen zijn en die allemaal anders zijn lijkt me evident.quote:Op donderdag 17 maart 2022 14:12 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nee, Lokale Partijen zijn er in alle vormen en maten. Veelal omdat ze de naam niet willen verbinden, voor zichzelf, en voor de coalitiegenoot.
Een PVV-lookalike heeft een grotere kans met de lokale GroenLinks een college te vormen als ze niet PVV heten bijvoorbeeld.
Waarom zou je als lokale partij je willen profileren als een nee-roepende oppositiebankenclub? Er zijn amper lokale PVV-fracties omdat de PVV geen lokaal verhaal heeft, want ze hebben geen visie over hoe ze het land lokaal in willen richten, ze hebben alleen anti-standpunten.quote:Op donderdag 17 maart 2022 14:12 schreef hollandia02 het volgende:
Een PVV-lookalike heeft een grotere kans met de lokale GroenLinks een college te vormen als ze niet PVV heten bijvoorbeeld.
Ik heb het niet over hoe de PVV het bestuurlijk doet maar inderdaad enigszins de ideeën.quote:Op donderdag 17 maart 2022 14:16 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waarom zou je als lokale partij je willen profileren als een nee-roepende oppositiebankenclub? Er zijn amper lokale PVV-fracties omdat de PVV geen lokaal verhaal heeft, want ze hebben geen visie over hoe ze het land lokaal in willen richten, ze hebben alleen anti-standpunten.
Wel enigszins terecht hoor, hadden met z'n alleen een coalitie tegen die partij gevormd. Bewoners waren het er niet mee eens blijkbaar.quote:Op donderdag 17 maart 2022 14:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja spannende college onderhandelingen zullen het wel niet worden.
... en dat GL/PvdA combi's of SGP/CU combi's of andere combinaties ook als lokale partijen worden weggezet. Of partijen waarmee een landelijke partij een verbond heeft, zoals de BBB hier met Leefbaar.quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:56 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit is wel waar het vaak wringt ja. Elke lokale stem wegzetten als een stem tégen 'landelijke partijen', terwijl het uiteindelijk gewoon een lokale verkiezing is met lokale belangen en mensen dus ook lokaal stemmen. Nog los van het feit dat er in heel veel gemeentes amper afdelingen van landelijke partijen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |