Hier in Eindhoven hetzelfde. Groenlinks gaat de VVD fors voorbij.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:33 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
VVD gepasseerd. Wauw. Door Bilthoven was het altijd een VVD-gemeente. Bizar dit.
oh je bent zo'n 'buitenlanderrrrrrrrrs'-rechts-links adept? Laat maar zitten.quote:
Juist. GL passeert de VVD. In De Bilt.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:33 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
VVD gepasseerd. Wauw. Door Bilthoven was het altijd een VVD-gemeente. Bizar dit.
Putin heeft weer geld nodigquote:Op donderdag 17 maart 2022 00:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
50 euro betalen om naar de FVD uitslagenavond te gaan
Jij begonquote:Op donderdag 17 maart 2022 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
oh je bent zo'n 'buitenlanderrrrrrrrrs'-rechts-links adept? Laat maar zitten.
Is er een landelijk gemiddelde bekend?quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:36 schreef hollandia02 het volgende:
Trouwens belachelijke opkomst landelijk.
Hoeveel?quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:36 schreef hollandia02 het volgende:
Trouwens belachelijke opkomst landelijk.
Nee, maar als ik even rond kijk.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Is er een landelijk gemiddelde bekend?
Ok, ik kijk ook weleens rond.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:37 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nee, maar als ik even rond kijk.
Ik vind dat nu wat minder interessant. Kijk meer naar verschil stad - niet stad. Of daar verschil is. Lokale partijen - landelijke partijen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Is er een landelijk gemiddelde bekend?
na 83%quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:39 schreef trein2000 het volgende:
PvdA grootste in de hoofdstad? Dat is toch wel een gevoelig tikje voor GL.
Het ging over opkomst hè. Dan lijkt me een landelijke trend wel degelijk wat zeggen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat nu wat minder interessant. Kijk meer naar verschil stad - niet stad. Of daar verschil is. Lokale partijen - landelijke partijen.
Verschuivingen daarin.
Dat soort zaken.
Stuivertje wisselen. Idem tussen GL en D66 in Utrecht.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:39 schreef trein2000 het volgende:
PvdA grootste in de hoofdstad? Dat is toch wel een gevoelig tikje voor GL.
Ik vind opkomst het meest interessant. Lokaal-landelijk zegt niks: die lokale partijen zijn ontzettend divers, sommigen regeren al decennia in hun plaats. Ze zijn rechts en links. Soms zijn ze ook gelieerd aan een landelijke partij. En stad-niet stad... tja, ik zie daarin niet zo veel anders dan 4 jaar terug.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat nu wat minder interessant. Kijk meer naar verschil stad - niet stad. Of daar verschil is. Lokale partijen - landelijke partijen.
Verschuivingen daarin.
Dat soort zaken.
Was toch de machtsbasis van GL de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Stuivertje wisselen. Idem tussen GL en D66 in Utrecht.
Maar een comeback van de PvdA is zeker niet slecht.
Excuses. Dat had ik niet door. Dat de vraag over de opkomst ging.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het ging over opkomst hè. Dan lijkt me een landelijke trend wel degelijk wat zeggen.
Er is daar hoop dat de PvdA iets gaat doen aan de woningnood en de pandjesmelkers. Niet dat ik er al teveel op inzet maar laat ze t maar proberen.quote:
GroenLinks heeft ook gewoon VVD beleid met een Groen tintje doorgevoerd de afgelopen jaren en die zaten niet eens in de coalitie.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er is daar hoop dat de PvdA iets gaat doen aan de woningnood en de pandjesmelkers. Niet dat ik er al teveel op inzet maar laat ze t maar proberen.
Wordt Rita eigenlijk wethoudertje of krijgen we Barendrechtse taferelen in Den Haag?quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Was even weg, maar waar kwam Rita ineens vandaan?
Jij had een halvering verwacht van GL?quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was toch de machtsbasis van GL de afgelopen jaren.
Maar over de hele linie doet gl het redelijk. Ik verwachtte een halvering, die blijft uit.
Ten opzichte van 2018? Dat is helemaal niet gek, bij de parlementsverkiezingen vorig jaar gingen ze ook zo goed als door de helft.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij had een halvering verwacht van GL?
Je spendeert te veel tijd op fok denk ik oprecht.
Als je het niet ziet, zie je het niet, en dat snap ik. Maar ze zijn lokaal best aanwezig op een goede manier. Al die progressieve partijen eigenlijk wel. Woningbouw, duurzaamheid etc.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ten opzichte van 2018? Dat is helemaal niet gek, bij de parlementsverkiezingen vorig jaar gingen ze ook zo goed als door de helft.
Ze gaan hier van 1 naar nul, ze deden niet eens mee. Dus nee, ik zie het inderdaad niet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je het niet ziet, zie je het niet, en dat snap ik. Maar ze zijn lokaal best aanwezig op een goede manier. Al die progressieve partijen eigenlijk wel. Woningbouw, duurzaamheid etc.
Muah. Dat lokale fracties de kiezer niet echt naar de stembus weten te trekken.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het ging over opkomst hè. Dan lijkt me een landelijke trend wel degelijk wat zeggen.
Juist. Hier..bij ons.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze gaan hier van 1 naar nul, ze deden niet eens mee. Dus nee, ik zie het inderdaad niet.
Die groeien juist, probleem lijkt verloren vertrouwen te zijn. Al zal Oekraïne ook niet helpen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:54 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Muah. Dat lokale fracties de kiezer niet echt naar de stembus weten te trekken.
En daarom komt de PvdA langs zij. Ik vind het niet zo slecht.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
GroenLinks heeft ook gewoon VVD beleid met een Groen tintje doorgevoerd de afgelopen jaren en die zaten niet eens in de coalitie.
Serieus een ouderenpartij het grootstquote:Op donderdag 17 maart 2022 00:54 schreef Houtenbeen het volgende:
SP niet meer de grootste in Heerlen -7%
Oudjes nu de baas daar
Erfenis van corona.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die groeien juist, probleem lijkt verloren vertrouwen te zijn. Al zal Oekraïne ook niet helpen.
Ik bedoel gewoon alle lokale fracties. Ook de lokale 'landelijke' fracties.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die groeien juist, probleem lijkt verloren vertrouwen te zijn. Al zal Oekraïne ook niet helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |