abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 maart 2022 @ 06:40:52 #26
80382 manny
30 is best veel
pi_204110235
Pfffffff. Mopper. Klaag. Balen.

Zondag dan maar.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_204110413
Als je de halve finale kunt halen kan je ook de CL pakken, en die halve finale had je kunnen halen zonder Bayern of Man City of Liverpool tegen te komen. Zo geredeneerd is het dus geen gekke gedachte dat Ajax de CL had kunnen winnen.

Wat ik jammer vind is dat Ajax onder Ten Hag nooit een plan B heeft gehad. Ze scoren zelden met afstandsschoten of uit standaardsituaties en weten vaak hoge ballen zelf niet goed te verdedigen. Als je ook zo'n Haller ziet, die vent is anderhalve kop groter dan Otamendi, hoe kan het dan dat hij niet gevaarlijker is bij hoge voorzetten? Maar nee, het moet en zal altijd een combinatie over de grond zijn, het liefst beginnend bij Blind.
pi_204111307
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
In de euforie van met name de overwinningen op Dortmund en de manier waarop Ajax door de poulefase kwam is er inderdaad heel veel geroepen. Maar niemand heb ik ooit horen roepen dat de selectie wereldtop was.

De kracht van dit Ajax zit hem echt in een zeer uitgekiende selectie van spelers die heel, heel erg goed in balans is. Jong en onbevangen talent met geroutineerde geslepen spelers, jongens die hun taken niet verzaken en goed overnemen van anderen, gecombineerd met frivoliteit. En zo'n groep spelers is dan ook nog eens voor een groot deel al langer bij elkaar en nieuwe jongens komen in een ingespeeld elftal waar gewoon duidelijk is wat er van ze verwacht wordt.

Met name dat laatste maakt dat Ajax in staat is om clubs met meer geld en betere individuele spelers te verslaan. Niet alleen vanwege een goed tactisch plan, maar ook omdat de selectie wordt beheerd met het oog op de lange termijn. Dat is echt wel een beetje een unicum in de (sub)top van Europa en dat zie je terug in de resultaten.

Helaas is voor die manier van spelen die Ajax beoogd (en die nodig is om het optimale uit die selectie te halen) wel nodig dat iedereen scherp is en het team niet te vermoeid of uit focus is. En dat laatste begint te gebeuren en dan kan het best wel eens zo zijn dat we de bodem nog niet gezien hebben.
Daar heb ik weinig tegen in te brengen. Waar ik dus wel benieuwd naar ben is wat er gebeurt als Ten Hag weggaat. Gaan PSV en Ajax dan eindelijk weer wat dichter naar elkaar toe groeien?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 17 maart 2022 @ 10:05:45 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204111562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 09:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Daar heb ik weinig tegen in te brengen. Waar ik dus wel benieuwd naar ben is wat er gebeurt als Ten Hag weggaat. Gaan PSV en Ajax dan eindelijk weer wat dichter naar elkaar toe groeien?
Leuke scorebordjournalistiek maar net zoals het voor Ajax niet zo simpel ligt om die stappen naar de Europese subtop te maken is het voor PSV niet zo simpel om dicht bij Ajax te komen
pi_204111631
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 07:37 schreef AmaninFull het volgende:
Als je de halve finale kunt halen kan je ook de CL pakken, en die halve finale had je kunnen halen zonder Bayern of Man City of Liverpool tegen te komen. Zo geredeneerd is het dus geen gekke gedachte dat Ajax de CL had kunnen winnen.

Wat ik jammer vind is dat Ajax onder Ten Hag nooit een plan B heeft gehad. Ze scoren zelden met afstandsschoten of uit standaardsituaties en weten vaak hoge ballen zelf niet goed te verdedigen. Als je ook zo'n Haller ziet, die vent is anderhalve kop groter dan Otamendi, hoe kan het dan dat hij niet gevaarlijker is bij hoge voorzetten? Maar nee, het moet en zal altijd een combinatie over de grond zijn, het liefst beginnend bij Blind.
Dit. Ajax is heel goed in 1 specifiek ding. Wanneer je tegen een tegenstander komt te staan die dit kan neutraliseren is het ook direct klaar. Hoeveel doelpunten van Ajax komen dit seizoen uit een counter, standaarsituatie (die geen penalty is) of een afstandsschot?
pi_204111669
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 10:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
Leuke scorebordjournalistiek maar net zoals het voor Ajax niet zo simpel ligt om die stappen naar de Europese subtop te maken is het voor PSV niet zo simpel om dicht bij Ajax te komen
Het draait allemaal om geld. Als je niet de middelen hebt om spelers in je vaste kern te behouden en zwakke posities te versterken, kun je nooit die groei doormaken die Ajax heeft doorgemaakt.

Geld, langetermijn visie en een beetje geluk. Op het juiste moment kampioen worden kan al heel veel verschil maken.

Als Ajax zo blijft klungelen en PSV toch de titel pakt dit jaar, kunnen ze best wel een stap dichterbij zetten. Met CL in het vooruitzicht kan PSV belangrijke spelers houden en versterken op een aantal posities.

Maar dat moet je dan drie of vier jaar doen om echt dichtbij te komen. En aangezien we toe gaan naar 2 CL-plekken zal het lastig worden om een ontstaan gat in te lopen. Maar misschien kun je samen wel groeien naar eens stabielere plek in Europa.
  donderdag 17 maart 2022 @ 10:24:43 #32
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_204111742
Ajax moet een nieuwe keeper halen.
Ik zou voor Flekken gaan.
pi_204111932
Ajax heeft ook wel z'n uitdagingen.

Overmars is al weg. Misschien dat Ten Hag ook nog wel vertrekt. Nieuwe trainer en nieuwe TD, dat blijft toch afwachten hoe dat gaat.

Verder lopen, door verschillende omstandigheden, spelers op wie ze hadden/dachten (te) kunnen cashen, gratis de deur uit: Onana en Mazraoui. Tagliafico gaat ook niet meer de hoofdprijs opleveren.

Verder zijn spelers als Pasveer, Blind, Tadic, Klaassen en Berghuis al aardig op leeftijd. Die gaan geen tientallen miljoen meer opleveren.

Gravenberch moeten ze nog maar zien te verlengen, anders loopt die ook uit z'n contract.

Het geld wat ze nog moeten krijgen voor Neres en Traore moet je ook nog maar binnen zien te krijgen.
pi_204112147
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 10:50 schreef Halcon het volgende:
Ajax heeft ook wel z'n uitdagingen.

Overmars is al weg. Misschien dat Ten Hag ook nog wel vertrekt. Nieuwe trainer en nieuwe TD, dat blijft toch afwachten hoe dat gaat.

Verder lopen, door verschillende omstandigheden, spelers op wie ze hadden/dachten (te) kunnen cashen, gratis de deur uit: Onana en Mazraoui. Tagliafico gaat ook niet meer de hoofdprijs opleveren.

Verder zijn spelers als Pasveer, Blind, Tadic, Klaassen en Berghuis al aardig op leeftijd. Die gaan geen tientallen miljoen meer opleveren.

Gravenberch moeten ze nog maar zien te verlengen, anders loopt die ook uit z'n contract.

Het geld wat ze nog moeten krijgen voor Neres en Traore moet je ook nog maar binnen zien te krijgen.
Dat hoor ik nu al een paar keer, maar ik dacht dat ajax dat geld gewoon in één keer kreeg van een tussenpartij en dat het aan die partij was om dat geld op te halen bij de buitenlandse clubs?

Een soort schulden afkopen door een incassopartij
pi_204112201
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:13 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Dat hoor ik nu al een paar keer, maar ik dacht dat ajax dat geld gewoon in één keer kreeg van een tussenpartij en dat het aan die partij was om dat geld op te halen bij de buitenlandse clubs?

Een soort schulden afkopen door een incassopartij
Voor zo ver ik heb gelezen is er een bankgarantie afgegeven door een bank in Oekraïne van ¤ 15,1 mio en voor Promes een garantie door een partij uit Rusland van ¤ 4,3 miljoen.
pi_204112220
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Voor zo ver ik heb gelezen is er een bankgarantie afgegeven door een bank in Oekraïne van ¤ 15,1 mio en voor Promes een garantie door een partij uit Rusland van ¤ 4,3 miljoen.
Ah ja die bankgarantie uit rusland kan je naar fluiten denk ik, maar hoe staat dat met die garantie vanuit Oekraine? Kunnen die gewoon zeggen: Ja we hebben het nu ergens anders voor nodig, dikke pech"?
  donderdag 17 maart 2022 @ 11:22:03 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204112230
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:13 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Dat hoor ik nu al een paar keer, maar ik dacht dat ajax dat geld gewoon in één keer kreeg van een tussenpartij en dat het aan die partij was om dat geld op te halen bij de buitenlandse clubs?

Een soort schulden afkopen door een incassopartij
Meeste gaat met factoring inderdaad maar dit zijn geen EU clubs dus kan zijn dat het met bankgaranties is gegaan maar dan nog zal het allemaal wel loslopen
pi_204112252
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:21 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Ah ja die bankgarantie uit rusland kan je naar fluiten denk ik, maar hoe staat dat met die garantie vanuit Oekraine? Kunnen die gewoon zeggen: Ja we hebben het nu ergens anders voor nodig, dikke pech"?
Ik heb geen idee wat er precies is afgesproken. Normaalgesproken keert zo'n bankgarantie uit als er niet wordt betaald. Als je 'n huis koopt, bankgarantie afgeeft voor de 10% en je neemt niet af, dan betaalt de bank die bankgarantie ook uit aan de verkoper als jij niet afneemt, omdat je je bedenkt. Bankgarantie is normaal ook onvoorwaardelijk. Anders heb je er ook niks aan.

Dan zal Ajax dat geld wel krijgen, denk ik. Alleen niet als Shaktar niet betaalt en die bank dan ook nog eens omvalt.

Naar de bonussen voor Neres kan Ajax sowieso wel fluiten, denk ik. En die partij uit Rusland, dan gooien sancties mogelijk roet in het eten.
pi_204112256
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 10:24 schreef KingRadler het volgende:
Ajax moet een nieuwe keeper halen.
Ik zou voor Flekken gaan.
Hebben we al > Charlie Setford god
  donderdag 17 maart 2022 @ 11:48:27 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204112513
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 10:50 schreef Halcon het volgende:
Ajax heeft ook wel z'n uitdagingen.

Overmars is al weg. Misschien dat Ten Hag ook nog wel vertrekt. Nieuwe trainer en nieuwe TD, dat blijft toch afwachten hoe dat gaat.

Verder lopen, door verschillende omstandigheden, spelers op wie ze hadden/dachten (te) kunnen cashen, gratis de deur uit: Onana en Mazraoui. Tagliafico gaat ook niet meer de hoofdprijs opleveren.

Verder zijn spelers als Pasveer, Blind, Tadic, Klaassen en Berghuis al aardig op leeftijd. Die gaan geen tientallen miljoen meer opleveren.

Gravenberch moeten ze nog maar zien te verlengen, anders loopt die ook uit z'n contract.

Het geld wat ze nog moeten krijgen voor Neres en Traore moet je ook nog maar binnen zien te krijgen.
Dat is wel een dingetje, spelers die gratis de deur uitlopen zoals Onana, Mazraoui en Gravenberch al hebben die niets gekost. Die oudere spelers zijn nooit gehaald om te verkopen dus dat is niet echt een probleem.
Wel is er weer dik 70 miljoen opgehaald met de CL, dat scheelt.
pi_204112635
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 10:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
Leuke scorebordjournalistiek maar net zoals het voor Ajax niet zo simpel ligt om die stappen naar de Europese subtop te maken is het voor PSV niet zo simpel om dicht bij Ajax te komen
Kijk nou maar uit met dit soort uitspraken. Mocht PSV kampioen worden dit jaar, en Ten Hag vertrekt vervolgens, dan kan het nog wel een lastig gaan worden. Zo, open deur is weer ingetrapt.
  donderdag 17 maart 2022 @ 23:28:53 #42
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204121896
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 12:01 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
Kijk nou maar uit met dit soort uitspraken. Mocht PSV kampioen worden dit jaar, en Ten Hag vertrekt vervolgens, dan kan het nog wel een lastig gaan worden. Zo, open deur is weer ingetrapt.
Waar zou Ten Hag heen moeten gaan? Lijkt me wel iemand die ziet dat United een kerkhof is voor trainers.
pi_204121916
Normaal gesproken boeit voetbal mij niet zoveel als paar jaartjes geleden én zeker als ik mezelf vergelijk met de rest hier, maar dat verlies in de CL komt wel echt hard aan op de een of andere manier ;( blijft toch wel de cluppie van mijn stad
  donderdag 17 maart 2022 @ 23:32:36 #44
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204121941
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:30 schreef KingRoland het volgende:

Normaal gesproken boeit voetbal mij niet zoveel als ik mezelf vergelijk met de rest hier, maar dat verlies in de CL komt wel echt hard aan op de een of andere manier ;(
Ik heb het deze keer juist totaal niet. Zat er tegen Benfica thuis geen enkel moment in.
pi_204121958
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ik heb het deze keer juist totaal niet. Zat er tegen Benfica thuis geen enkel moment in.
Ik heb er wel slecht van geslapen op de een of andere manier :') maarja leven gaat door toch

had @JR-Style-93 toch gelijk betreft het slapen
  donderdag 17 maart 2022 @ 23:36:34 #46
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204121980
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:34 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Ik heb er wel slecht van geslapen op de een of andere manier :') maarja leven gaat door toch

had @:jr-style-93 toch gelijk betreft het slapen
Mwoah van Spurs en Roma was ik echt ziek want het was zo onnodig. Nu wist je gewoon met rust hoe het zou aflopen.
pi_204122014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Mwoah van Spurs en Roma was ik echt ziek want het was zo onnodig. Nu wist je gewoon met rust hoe het zou aflopen.
Spurs was echt vreselijk, naja ik zou er nog erg van wakker liggen als we de finale zouden verliezen want nog een finale verliezen kan ik niet aan hoor (WK, EL en dat nog) nee mij niet gezien
pi_204122805
Gefeliciteerd allen :)
pi_204122808
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:30 schreef KingRoland het volgende:
Normaal gesproken boeit voetbal mij niet zoveel als paar jaartjes geleden én zeker als ik mezelf vergelijk met de rest hier, maar dat verlies in de CL komt wel echt hard aan op de een of andere manier ;( blijft toch wel de cluppie van mijn stad
Ah ;(
  vrijdag 18 maart 2022 @ 07:08:37 #50
80382 manny
30 is best veel
pi_204122819
Om nr 14 maar eens te citeren: elk nadeel hep z'n voordeel. Wij kunnen 100% focussen op competitie.

Desalniettemin: wat een helse avond was het weer.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')