Eerder een tekort aan munitie.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is ook mijn indruk. Kan me amper voorstellen dat ze in Oekraïne een tekort hebben aan vuurwapens. Zijn er bv genoeg op te rapen bij de lijken van russische soldaten.
hoezo?quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:25 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne moet geen neutraliteit accepteren.
In Tsjetjenië had Rusland de eerste oorlog verloren. Vervolgens had Rusland hier lessen uit geleerd en hebben ze een tweede keer aangevallen. Die oorlog hebben ze gewonnen.
Als Rusland deze oorlog verliest en Oekraïne neutraliteit accepteert, dan kan Rusland hergroeperen, nieuwe technologiëen gebruiken en nieuwe tactieken bedenken. Vervolgens kunnen ze dan een tweede poging wagen. Dan kan Oekraïne nu beter doorvechten.
Als Oekraïne neutraliteit accepteert, dan moeten ze zoveel mogelijk wapens aanschaffen en kernwapens ontwikkelen. Rusland is niet te vertrouwen.
Oekraïne is vandaag op verschillende plekken aan een counteroffensief bezig. Dit betekent waarschijnlijk dat ze vrij hoopvol over het verloop zijn.quote:
Als je wilt dat iedere soldaat continu een nieuwe stinger/javalin/atgm etc. heeft moet je flink wat vervoeren.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:25 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
word dat niet aan de lopende band vanuit polen naar binnen gereden?
Rusland heeft meerdere verdragen met Oekraïne geschonden de afgelopen 8 jaar.quote:
Waarschijnlijk wel maar is het genoeg?quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:25 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
word dat niet aan de lopende band vanuit polen naar binnen gereden?
Grapje zeker.quote:
Begrijpelijk, aangezien Zweden jaren geleden zijn atoomkelders weer heeft afgestoft en het leger in paraatheid heeft gebracht vanwege toenemende intimidatie door Russische militaire luchtmacht- en marinevoertuigen.quote:
En krijg je het op de plaatsen waar het nodig is?quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel maar is het genoeg?
Kernwapens gaat niet gebeuren en dit een eenmalige oorlog. Als dit voorbij is dan is Rusland tientallen jaren niet meer in staat oorlog te voeren. Financieel niet, qua mankracht niet, qua wapens niet, qua logistiek niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:25 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne moet geen neutraliteit accepteren.
In Tsjetjenië had Rusland de eerste oorlog verloren. Vervolgens had Rusland hier lessen uit geleerd en hebben ze een tweede keer aangevallen. Die oorlog hebben ze gewonnen.
Als Rusland deze oorlog verliest en Oekraïne neutraliteit accepteert, dan kan Rusland hergroeperen, nieuwe technologiëen gebruiken en nieuwe tactieken bedenken. Vervolgens kunnen ze dan een tweede poging wagen. Dan kan Oekraïne nu beter doorvechten.
Als Oekraïne neutraliteit accepteert, dan moeten ze zoveel mogelijk wapens aanschaffen en kernwapens ontwikkelen. Rusland is niet te vertrouwen.
Laatste grote levering van javelins was 17.000. Denk niet dat die al op zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als je wilt dat iedere soldaat continu een nieuwe stinger/javalin/atgm etc. heeft moet je flink wat vervoeren.
dan moeten de russen ook zorgen dat ze nog rijdende/vliegende doelwitten hebben waarop ze kunnen schieten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als je wilt dat iedere soldaat continu een nieuwe stinger/javalin/atgm etc. heeft moet je flink wat vervoeren.
17k Javelins geleverd? Lijkt me onwaarschijnlijk. Dat is volgens mij de totale anti tank wapens dus inclusief NLAW, Pantserfaust, AT4 etcquote:Op woensdag 16 maart 2022 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laatste grote levering van javelins was 17.000. Denk niet dat die al op zijn.
17k javelins ik denk het niet vriendquote:Op woensdag 16 maart 2022 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou kunnen. Maar NLAW is engels, Pantzerfaust lijkt me duits, AT4 is Zweeds, dus ga ik er niet zondermeer vanuit dat de VS die in voorraad had.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
17k Javelins geleverd? Lijkt me onwaarschijnlijk. Dat is volgens mij de totale anti tank wapens dus inclusief NLAW, Pantserfaust, AT4 etc
Oekraïne heeft 150.000-200.000(?) grondtroepen plus een hoop buitenlandse soldaten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Met die getallen is denk ik eerder dat de vraag is of er genoeg doelen zijn?quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Oekraïne heeft 150.000-200.000(?) grondtroepen plus een hoop buitenlandse soldaten.
Die 17k zal niet genoeg zijn. Als iedereen zo'n ding op z'n schouder heeft kan je lekker alle tanks etc. kapot blijven schieten
Weet je dat wel zeker? Voor mijn gevoel rukken de Russen in het Zuiden (vanuit de oblast Zaporizja) momenteel weer verderopquote:Op woensdag 16 maart 2022 12:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Oekraïne is vandaag op verschillende plekken aan een counteroffensief bezig. Dit betekent waarschijnlijk dat ze vrij hoopvol over het verloop zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |