Echt dit soort mensen. Dat ze dan hun kat binnen houden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:22 schreef Schuifpui het volgende:
Heb het de buren laten weten, die zijn er niet blij mee, maar ik ga geen moeite doen om hem buiten te houden.
De gemeente doet er weinig meer aan , zijn ze ook niet meer wettelijk verplicht. Stadshagen heeft daar in het verleden echt last van gehad.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Die kun je op andere manieren bestrijden. Daar zijn echt geen katten voor nodig, en als dat wel zo was zou de gemeente die moeten uitzetten. Ik woon overigens in stadshagen, maar dat je dat als voorbeeld gaf was vast geen toeval
Is dat voor mij bedoelt of...?quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:44 schreef loveli het volgende:
[..]
@:HSG Dit advies bijvoorbeeld. Een stuk goedkoper dan je tuin omheinen en cat-proof overdekken.
Wat is dat toch altijd dat men een kat altijd maar naar buiten moet laten gaan. Ik ken genoeg mensen met katten die ze binnen houden, zonder probleem.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:53 schreef Maharski het volgende:
[..]
Dit is toch echt niet een absolute waarheid of zo. Dit is niet meer dan hoe je hier als mens over denkt.
Ik denk er anders over: ik vind het juist schitterend dat de kat het op één of andere manier voor elkaar gekregen heeft z'n vrijheid te behouden én een lekker veilig thuis om heen te gaan wanneer die zin heeft. Geniaal.
En ik kies er ook bewust voor ze lekker de vrijheid te gunnen boven m'n eigen gemoedsrust van ze 'veilig binnenhouden'. En dat dingen 'horen' vind ik per definitie grote onzin. Een kat is ook helemaal geen huisdier, zo noemt de mens 'm slechts.
Voor mij zijn het slimme beestjes die erin geslaagd zijn zichzelf een soort hybride huisdier/wild animal bestaan te verschaffen. En ik zeg daarbij houden zo, is het beste voor hen.
En ja, dan heb je natuurlijk nog wel dat ze schade aanrichten aan de natuur. Dat zal ik niet ontkennen verder. Maar ja, als ze eenmaal gewend zijn buiten te komen, draai je dat niet zomaar weer ff terug.
Ik kreeg laatst de buurvrouw aan de deur; of ik mijn hond aan de ketting wil doen als hij in de tuin ligt(is overigens een labrador) want hij jaagt haar katten op als ze in mijn tuin lopen en hij pakt ze nog eens een keer…quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:45 schreef alopio het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd dat men een kat altijd maar naar buiten moet laten gaan. Ik ken genoeg mensen met katten die ze binnen houden, zonder probleem.
Het levert gewoon veel overlast op voor anderen. Mijn vriendin is erg allergisch voor katten (en andere dieren), wat er dus serieus gebeurt is dat in de zomer, als het raam open staat de kat van de buren naar binnenkomt en op bed is gaan liggen, mogen wij dus mooi weer heel het bed wassen, gemeld bij de buren, antwoord..ja dan moet je een hoor plaatsen in je raam dan kan de kat er niet in. Dus IK moet een lelijke hoor in MIJN kozijnen gaan boren. Of in de zomer gaat die kat liggen op de kussen van de tuinset, merkt mn vriendin pas als ze er op ligt en dus na een half uur kotsziek wordt. Fijn hoor. Of in huis op de bank gaan liggen. Ik moet dus alles maar dichthouden? Ik moet als oplossing dingen gaan aanpassen om een dier wat niet van mij is buiten te houden. Gewoon in je huis houden die katten, klaar, ik zit niet te wachten op andermans dieren
Wel sneu als het dier gewend is om naar buiten te gaan.quote:Op woensdag 16 maart 2022 05:47 schreef Fe2O3 het volgende:
Houd je kat binnen.
Is beter voor de natuur ook.
Dat kan. Zo heeft de kat van mijn ouders ook een ander kosthuis gevonden. Nu zit ze tenminste rustig bij een oude man.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:34 schreef Complotwappie het volgende:
De kat van de buren prefereert mijn huis ook ondanks dat ik hem zelden eten geef. Waarschijnlijk omdat ik chill ben en het bij hen tiefus druk is met kinderen en allerlei andere dieren.
Ik snap wel dat je daar niet op zit te wachten, en dat frustrerend is. Maar toch denk ik dat je een paar onbewuste aannames erop nahoudt die eigenlijk niet waar zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:45 schreef alopio het volgende:
houden, zonder probleem.
Het levert gewoon veel overlast op voor anderen. Mijn vriendin is erg allergisch voor katten (en andere dieren), wat er dus serieus gebeurt is dat in de zomer, als het raam open staat de kat van de buren naar binnenkomt en op bed is gaan liggen, mogen wij dus mooi weer heel het bed wassen, gemeld bij de buren, antwoord..ja dan moet je een hoor plaatsen in je raam dan kan de kat er niet in. Dus IK moet een lelijke hoor in MIJN kozijnen gaan boren. Of in de zomer gaat die kat liggen op de kussen van de tuinset, merkt mn vriendin pas als ze er op ligt en dus na een half uur kotsziek wordt. Fijn hoor. Of in huis op de bank gaan liggen. Ik moet dus alles maar dichthouden? Ik moet als oplossing dingen gaan aanpassen om een dier wat niet van mij is buiten te houden. Gewoon in je huis houden die katten, klaar, ik zit niet te wachten op andermans dieren
Jij komt toch ook buiten...net als ieder anders mens terwijl de mens een groter ramp voor het milieu is dan een kat.quote:Op woensdag 16 maart 2022 05:47 schreef Fe2O3 het volgende:
Houd je kat binnen.
Is beter voor de natuur ook.
Als een kat (in de zin van een huisdier, een bezit) niet voor overlast zorgt is er natuurlijk niks aan de hand. Als eigenaar heb je die verantwoordelijkheid. Net als dat ik mijn hond niet in de speeltuin laat schijten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:04 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je daar niet op zit te wachten, en dat frustrerend is. Maar toch denk ik dat je een paar onbewuste aannames erop nahoudt die eigenlijk niet waar zijn.
Bijvoorbeeld: net alsof de wereld van ons mensen is. Het kan misschien zo lijken in een wereld waarin alles keurig in hokjes en vakjes is gecreëerd door de mens dat je nog in die illusie gaat geloven ook. Maar in werkelijkheid is de wereld net zo goed van een vlieg, een mus of een kat.
Je kunt ook misschien wel allergisch zijn voor vogels, zonder dat je het weet. Moeten die dan maar binnen gehouden worden terwijl ze buiten wonen?
Voor mij voelt het helemaal niet goed om mijn katten een vrij leven te ontzeggen, terwijl zulke beesten prima zichzelf buiten kunnen redden en een leven in vrijheid wat mij betreft per definitie beter is dan een leven in gevangenschap.
Het leven zit vol ziekteverwekkers, allergenen, weet ik het allemaal maar. De menselijke arrogantie om even voor andere levensvormen te kunnen bepalen wat ze wel en niet mogen, is wat mij betreft volslagen achterlijk. Echt een verwende, van de natuur afgesneden instelling. Je gelooft in een illusie. Een illusoir menselijk wereldje waarin alles onder menselijke controle is, precies zoals de mens het wil. Ik vind het eerlijk een walgelijk achterlijke instelling. Als ik er geen oordeel over moet hebben noem ik het maar ongeziene onwetendheid.
Hoe dan ook, hoe je hier ook over denkt: je kunt het bij een kat niet meer terugdraaien als ze eenmaal aan vrijheid gewend zijn.
Tja, dat is natuurlijk wel een beetje lastig. Ze doen natuurlijk hun eigen ding, en kennen niet onze sociale normen en regels. Een hartig woordje met ze spreken over hun gedrag zodra ze thuis komen nadat de buren boos aan de deur stonden, is er helaas ook niet bij.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:19 schreef GS-Raw het volgende:
Als een kat (in de zin van een huisdier, een bezit) niet voor overlast zorgt is er natuurlijk niks aan de hand. Als eigenaar heb je die verantwoordelijkheid. Net als dat ik mijn hond niet in de speeltuin laat schijten.
Maar hoe zou jij het dan vinden als ik mijn hond maar gewoon door de wijk laat lopen en in jouw tuin laat kakken? Want ja, ik kan moeilijk daarna een hartig woordje met hem spreken…quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:25 schreef Maharski het volgende:
[..]
Tja, dat is natuurlijk wel een beetje lastig. Ze doen natuurlijk hun eigen ding, en kennen niet onze sociale normen en regels. Een hartig woordje met ze spreken over hun gedrag zodra ze thuis komen nadat de buren boos aan de deur stonden, is er helaas ook niet bij.
Mijn katten schijten ook mijn eigen tuin. Als ik het zie, laat ik het meestal maar gewoon gebeuren, want dan zijn ze het maar kwijt en vallen ze hopelijk de buren er niet meer mee lastig. Heb liever dat ze het in mijn eigen tuin doen, dan bij buren. Ik ruim het gewoon zonder te zeuren dan op met een schepje.
Katten kiezen een baasje, zeggen ze wel eens. Die beesten hebben in elk geval geen boodschap aan menselijke ideeën als 'ik ben iemands eigendom', 'ik ben van iemand'. Een kat is ook eigenlijk niet van jou. Je zorgt er slechts voor en bied ze een warm plekje. En als je dat goed aanpakt, raken ze zo wel gehecht aan 'jouw thuis' en wordt het hun basis.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:22 schreef Schuifpui het volgende:
Hier ook last van, maar dan andersom. De kat van de buren komt een paar keer per week binnen en het kost echt moeite om hem buiten te houden. Al eens gehad ik voor de tv zat en dat dat beest opeens heel nonchalant de trap af kwam wandelen. Hij komt gewoon via ramen naar binnen of trekt even een sprintje om mee naar binnen te kunnen als ik thuiskom. Heb hem ook al eens gevonden in de kofferbak toen ik bij de Appie aankwam.
Eerst nog een poging gedaan om buiten te houden, maar uiteindelijk mee gestopt. Vind het wel een leuk beest voor een uurtje per dag. Heb het de buren laten weten, die zijn er niet blij mee, maar ik ga geen moeite doen om hem buiten te houden. Hij staat vaak genoeg urenlang te miauwen voor hun deur, dus volgens mij krijgt hij veel te weinig aandacht of eten. Als hij dan daarna bij mij komt, laat ik hem wel eens binnen. Zeker als het net gaat regenen of zo.
Leuk voor in F&F, maar in WGR gaat dat niet op.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:16 schreef Maharski het volgende:
Een kat is ook eigenlijk niet van jou.
Ja niet heel erg leuk of zo. Maar op zich is het ook wel best eenvoudig te verwijderen met een schepje. Dus zelf zou ik daar geen drama van maken. Maar ik snap dat dat makkelijker is voor een huisdierbezitter die getraind is in dierenpoep wegscheppen, dan een niet-huisdierbezitter die puur super smerig vuil in z'n tuin ziet gescheten worden, 'door één of ander kutbeest'.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:41 schreef GS-Raw het volgende:
Maar hoe zou jij het dan vinden als ik mijn hond maar gewoon door de wijk laat lopen en in jouw tuin laat kakken? Want ja, ik kan moeilijk daarna een hartig woordje met hem spreken…
Met zo’n mindset moet je dan ook niet klagen als ik dan ook het recht van de sterkste tov de kat (want zo is de natuur) laat gelden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:45 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ja niet heel erg leuk of zo. Maar op zich is het ook wel best eenvoudig te verwijderen met een schepje. Dus zelf zou ik daar geen drama van maken. Maar ik snap dat dat makkelijker is voor een huisdierbezitter die getraind is in dierenpoep wegscheppen, dan een niet-huisdierbezitter die puur super smerig vuil in z'n tuin ziet gescheten worden, 'door één of ander kutbeest'.
Toch zeg ik dan: zo is het leven. Je tuin is buiten, en daar lopen en schijten dieren. Het menselijke paleisje van 'alles onder controle' is een totale illusie. Vogels, ratten, muizen, en allerlei 'ongedierte' schijt ook alles onder, op plaatsen waar je niet eens bij stilstaat of van bewust bent, totdat je een keer ziet... Eigenlijk leef je gewoon in een omgeving die supersnel hartstikke goor wordt, de hele tijd. Daarom zijn we ook zo tering veel tijd kwijt aan alles proberen schoon te houden.
Realitycheck.
Je mist echt totaal het punt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Jij komt toch ook buiten...net als ieder anders mens terwijl de mens een groter ramp voor het milieu is dan een kat.
Vogels, ratten en muizen is een totaal ander verhaal, dat zijn namelijk wilde dieren. Huisdieren worden gefokt om als bezit te hebben. En als dierenbezitter heb jij vervolgens de verantwoordelijkheid geen overlast te veroorzaken. Wil je dit niet? Ook prima maar dan moet je geen huisdier nemen en genieten van de wilde dieren die hier rondlopen/vliegen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:45 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ja niet heel erg leuk of zo. Maar op zich is het ook wel best eenvoudig te verwijderen met een schepje. Dus zelf zou ik daar geen drama van maken. Maar ik snap dat dat makkelijker is voor een huisdierbezitter die getraind is in dierenpoep wegscheppen, dan een niet-huisdierbezitter die puur super smerig vuil in z'n tuin ziet gescheten worden, 'door één of ander kutbeest'.
Toch zeg ik dan: zo is het leven. Je tuin is buiten, en daar lopen en schijten dieren. Het menselijke paleisje van 'alles onder controle' is een totale illusie. Vogels, ratten, muizen, en allerlei 'ongedierte' schijt ook alles onder, op plaatsen waar je niet eens bij stilstaat of van bewust bent, totdat je een keer ziet... Eigenlijk leef je gewoon in een omgeving die supersnel hartstikke goor wordt, de hele tijd. Daarom zijn we ook zo tering veel tijd kwijt aan alles proberen schoon te houden.
Realitycheck.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:57 schreef Fe2O3 het volgende:
wat de fuck heb je nu aan een kat die je 's avonds bij het eten 2x ziet en voor de rest alleen maar buiten vogelnesten plundert, vogeltjes als mussen, mezen en ander klein grut als kikkers loopt dood te maken.
En als je een kat wilt die alleen door het raam de buitenwereld ziet, dan ven je een goede katteneigenaar.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:57 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Je mist echt totaal het punt.
Mijn katten komen niet buiten, mijn vissen deden dat ook niet en de hond ging aan de lijn mee.
Het zijn huisdieren.
wat de fuck heb je nu aan een kat die je 's avonds bij het eten 2x ziet en voor de rest alleen maar buiten vogelnesten plundert, vogeltjes als mussen, mezen en ander klein grut als kikkers loopt dood te maken. Al dan niet om op te eten of gewoon omdat het kan.
laat ik het in de tuin van de buren schijten of het slopen van tuinplanten met hun gesproei er maar even buiten
Als je een kat wilt om naar te kijken door het raam, hang dan een foto op.
Je draait de zaken wel om, denk ik. Als je buren er last van hebben, dan kan je je zo opstellen (als "het is mijn probleem niet, regel het zelf"), maar je buren zien dit heel anders. Die vinden het wel prima zo en gaan echt niet hele aanpassingen maken omdat jouw kat wat doet wat hun niet dwars zit.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:56 schreef HSG het volgende:
"en ondanks dat het ook mijn verantwoording is, zijn de buren verantwoordelijk voor om ervoor te zorgen dat dat beest niet bij hun in huis komt."
"of je zorgt ervoor dat die kat uit het huis weg blijft want ik geef tenslotte geen toestemming daarvoor"
Als ik van mijn kat af wilde had deze wel op Marktplaats gezet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:32 schreef HMS het volgende:
[..]
Je draait de zaken wel om, denk ik. Als je buren er last van hebben, dan kan je je zo opstellen (als "het is mijn probleem niet, regel het zelf"), maar je buren zien dit heel anders. Die vinden het wel prima zo en gaan echt niet hele aanpassingen maken omdat jouw kat wat doet wat hun niet dwars zit.
Maar het is mij nu niet duidelijk - wil je gewoon niet van je kat af? Want je schrijft niet met veel liefde over je huisdier. Je vindt het maar lastig wat er nu gebeurt?
Huisdier. Geen lekkerbuitenrondlopendier.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:27 schreef loveli het volgende:
[..]
En als je een kat wilt die alleen door het raam de buitenwereld ziet, dan ven je een goede katteneigenaar.
Alleen zijn het hier niet de buren die klagen dat jouw olifant hun tuin vertrapt maar jij dat de buren jouw olifant niet uit hun tuin houden.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Huisdier. Geen lekkerbuitenrondlopendier.
Denk dat ik eens een olifant ga aanschaffen, en die kan ik natuurlijk ook niet binnen op 4 hoog houden. Dat zou zielig zijn. Dus die moet naar buiten. En als mijn olifant dan door andermans tuin banjert en onverhoopt de kat plet, dan volstaat het om te roepen 'ja zo is natuur' of 'dan had jij mijn olifant maar uit je tuin moeten weren'.
Als mensen denken op eigen terrein niet voldoende mogelijkheden te hebben om een dier een plezierig leven te gunnen, dan moet je dat dier niet nemen. Dat geldt voor olifanten, maar net zo voor katten.
Een olifant mag je niet als huisdier houden volgens mij. Maar verder wel eens.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat ik eens een olifant ga aanschaffen, en die kan ik natuurlijk ook niet binnen op 4 hoog houden. Dat zou zielig zijn. Dus die moet naar buiten. En als mijn olifant dan door andermans tuin banjert en onverhoopt de kat plet, dan volstaat het om te roepen 'ja zo is natuur' of 'dan had jij mijn olifant maar uit je tuin moeten weren'.
Als mensen denken op eigen terrein niet voldoende mogelijkheden te hebben om een dier een plezierig leven te gunnen, dan moet je dat dier niet nemen. Dat geldt voor olifanten, maar net zo voor katten.
Katten lopen al sinds mensenheugenis buiten.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er zijn wetten die bepalen wat je wel en niet als huisdier mag houden en een olifant mag zeker niet.quote:Denk dat ik eens een olifant ga aanschaffen, en die kan ik natuurlijk ook niet binnen op 4 hoog houden.
Er is geen wet die je verbiedt om een buitenkat te nemen.quote:Als mensen denken op eigen terrein niet voldoende mogelijkheden te hebben om een dier een plezierig leven te gunnen, dan moet je dat dier niet nemen. Dat geldt voor olifanten, maar net zo voor katten.
Guess so, aangezien @loveli je speciaal een mention gaf. En dan niet voor jouw huis, maar om je buren cadeau te doen, als ze daar bereid toe zijn. Is al eerder genoemd hè...quote:
vrouwen waren sinds mensheugenis ondergeschikt aan mannen en homo's werden gestenigd. Goed idee?quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Katten lopen al sinds mensenheugenis buiten.
nee, klopt. Dat doen ze in Nederland alquote:We leven ook niet in Australie waar die beesten allerlei bedreigde diersoorten opvreten.
fout. De overheid weigert te handhaven, maar de Europese wetgeving is er wel degelijk.quote:[..]
Er is geen wet die je verbiedt om een buitenkat te nemen.
Moet jij zeggen 😜quote:Dus hiervoor mag je bij de Politiek zijn en nier hier in het WGR forum.
Bron?quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:17 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
[..]
fout. De overheid weigert te handhaven, maar de Europese wetgeving is er wel degelijk.
[..]
Tuigje, kan je hem uitlatenquote:Op donderdag 17 maart 2022 11:27 schreef loveli het volgende:
[..]
En als je een kat wilt die alleen door het raam de buitenwereld ziet, dan ven je een goede katteneigenaar.
Nahquote:Op donderdag 17 maart 2022 17:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Scroll maar even terug in het topic.
Niet specifiek. Er is wel een EU-wet voor natuurbescherming, de Europese regels Natura 2000, waarin staat dat oa vogels beschermd moeten worden. Het eu hof van justitie hanteert daarbij een ruime interpretatie waardoor het tegen de regels is om je kat naar buiten te laten in de wetenschap dat hij vogels doodt.quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:20 schreef sirdanilot het volgende:
Met die logica mag je ook geen wolkenkrabbers bouwen. Weet je hoeveel vogels zich te pletter vliegen tegen wolkenkrabbers.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Niet specifiek. Er is wel een EU-wet voor natuurbescherming, de Europese regels Natura 2000, waarin staat dat oa vogels beschermd moeten worden. Het eu hof van justitie hanteert daarbij een ruime interpretatie waardoor het tegen de regels is om je kat naar buiten te laten in de wetenschap dat hij vogels doodt.
Ja vind je dat dezelfde logica ja?quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Met die logica mag je ook geen wolkenkrabbers bouwen. Weet je hoeveel vogels zich te pletter vliegen tegen wolkenkrabbers.
Toch worden die o.a. in Rotterdam steeds meer gebouwd.
Jaquote:Op donderdag 17 maart 2022 17:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja vind je dat dezelfde logica ja?
de vraag van TS was dan ook niet of zijn kat naar buiten mag of niet, maar of zijn buren verplicht zijn ervoor te zorgen dat zijn kat niet bij hen naar binnen gaatquote:Op donderdag 17 maart 2022 17:27 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vind het een valide discussie hoor om het erover te hebben of een kat naar buiten zou moeten mogen.
Maar dit hoort niet in WGR. Dat lijkt me iets voor politiek of wat dan ook.
Vooralsnog is het simpelweg zo dat een kat gewoon naar buiten mag.
Klopt en het antwoord daarop is 'nee, maar als TS de kat terugvraagt moeten de buren dit teruggeven want anders is het ontvreemding van hun eigendom'.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:31 schreef Danny het volgende:
[..]
de vraag van TS was dan ook niet of zijn kat naar buiten mag of niet, maar of zijn buren verplicht zijn ervoor te zorgen dat zijn kat niet bij hen naar binnen gaat
ja, dat is waar we allemaal ook al zo'n beetje op uit waren gekomen. de wedervraag is of hij er zorg voor moet dragen dat zijn kat niet bij anderen binnensluipt/overlast veroorzaakt. Die vraag is denk ik minder makkelijk te beantwoorden. Ik weet ook niet of daar jurisprudentie over is, maar overlast is overlast natuurlijkquote:Op donderdag 17 maart 2022 17:34 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Klopt en het antwoord daarop is 'nee, maar als TS de kat terugvraagt moeten de buren dit teruggeven want anders is het ontvreemding van hun eigendom'.
De kat is juridisch gezien namelijk een 'ding', meer niet. Ja dat is cru ik heb het ook niet bedacht
Nee.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:36 schreef Danny het volgende:
[..]
ja, dat is waar we allemaal ook al zo'n beetje op uit waren gekomen. de wedervraag is of hij er zorg voor moet dragen dat zijn kat niet bij anderen binnensluipt/overlast veroorzaakt. Die vraag is denk ik minder makkelijk te beantwoorden. Ik weet ook niet of daar jurisprudentie over is, maar overlast is overlast natuurlijk
Geldt dat ook voor de garage? Dat als die open staat dat dan de buurman zijn auto erin mag zetten?quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee.
De buren hebben er zelf voor gekozen om een kattenluikje te nemen waar deze kat naar binnen kan.
Je kan ook het kattenluikje verwijderen, en alleen je eigen katten binnenlaten. De katten leren namelijk om 'op de deur te kloppen' ze gaan tegen de deur aanstaan met de pootjes en mauwen.
Maar de buren zijn te lui om dit te doen dus laten ze het kattenluikje.
De buren hebben er overduidelijk geen enkel probleem mee dat de kat van TS bij ze langs komt en gezellig mee eet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee.
De buren hebben er zelf voor gekozen om een kattenluikje te nemen waar deze kat naar binnen kan.
Je kan ook het kattenluikje verwijderen, en alleen je eigen katten binnenlaten. De katten leren namelijk om 'op de deur te kloppen' ze gaan tegen de deur aanstaan met de pootjes en mauwen.
Je kan moeilijk je auto daarin zetten zonder zelf ook in de garage te gaan en dat is huisvredebreuk.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor de garage? Dat als die open staat dat dan de buurman zijn auto erin mag zetten?
Dit omdat 'De kat is juridisch gezien namelijk een 'ding', meer niet' (net als een auto zeg maar) en een kattenluikje is een deur, net als een garagedeur.
Het antwoord laat zich raden hoor, maar ben wel benieuwd naar de juridische onderbouwing van die willekeur.
Het is pas huisvredebreuk als je actief de toegang ontzegt word of dat je echt beter had moeten weten. Daargelaten kan je de auto ook zonder binnen te komen naar binnen rollenquote:Op donderdag 17 maart 2022 17:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je kan moeilijk je auto daarin zetten zonder zelf ook in de garage te gaan en dat is huisvredebreuk.
Stel je zoontje trapt een voetbal per ongeluk de tuin van de buren in en hij rolt naar binnen omdat de achterdeur open stond. Dan kan je buurman je ook niet aanklagen.
Dus als ik 'm erin duw en zelf zorg niet binnen te komen is het prima. Of als ik m'n vuilniszak naar binnen gooi ofzo.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je kan moeilijk je auto daarin zetten zonder zelf ook in de garage te gaan en dat is huisvredebreuk.
Stel je zoontje trapt een voetbal per ongeluk de tuin van de buren in en hij rolt naar binnen omdat de achterdeur open stond. Dan kan je buurman je ook niet aanklagen.
De buren hebben helaas uit kippigheid een simpel luikje genomen. Ik kan ze helaas moeilijk verplichten om een luikje te nemen die op een chip reageert.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee.
Ik denk niet dat , als je een keertje je vuilniszak bij de buren door het open raam naar binnen gooit, ze je meteen kunnen aanklagen nee.quote:Op donderdag 17 maart 2022 18:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus als ik 'm erin duw en zelf zorg niet binnen te komen is het prima. Of als ik m'n vuilniszak naar binnen gooi ofzo.
Tip, bij een misdrijf klaag je niemand aan, dat doe je in het civielrecht.quote:Op donderdag 17 maart 2022 20:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik denk niet dat , als je een keertje je vuilniszak bij de buren door het open raam naar binnen gooit, ze je meteen kunnen aanklagen nee.
Als je dat stelselmatig doet is er wellicht sprake van belaging of een ander misdrijf.
Koop diequote:Op donderdag 17 maart 2022 20:50 schreef HSG het volgende:
[..]
De buren hebben helaas uit kippigheid een simpel luikje genomen. Ik kan ze helaas moeilijk verplichten om een luikje te nemen die op een chip reageert.
Zou het graag willen maar dat ga ik niet doen. Wij mogen ze absoluut niet, dat weten ze ook, hebben ze ook aan zichzelf te danken en wat er gebeurd is heeft niks met de kat te maken.quote:
Dan heeft het topic dus geen nut als de beste, eenvoudigste en best werkende oplossing door jou geweigerd is.quote:Op donderdag 17 maart 2022 21:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Zou het graag willen maar dat ga ik niet doen. Wij mogen ze absoluut niet, dat weten ze ook, hebben ze ook aan zichzelf te danken en wat er gebeurd is heeft niks met de kat te maken.
Snap ik, die willen geen ellende met tuig. Of dat hun zoon daarna gepest gaat worden. Immers die getuigenverklaring komt gewoon in het dossier.quote:Wij wonen in een kindvriendelijke en prima buurt. Echter zij hebben een zoon die af en toe tuig aantrekt en dat tuig heeft een aantal jaren geleden ons raam ingegooid. Politie erbij, aangifte gedaan voor de verzekering maar dader is nooit gepakt. Wat wij door hebben is dat die buren dondersgoed weten wie ons raam had vernield maar weigeren dat te zeggen.
Dan kan je die man toch ook naar de politie sturen voor een verklaring, komen ze ook bij die jongen uit.quote:Dat werd extra bevestigd omdat een maand later een vreemde man voor de deur stond, van een straat achter, en hij met zijn vrouw gaan ook met die buren om. Zij hadden het over dat incident en de buurvrouw stond klakkeloos te vertellen wie het geweest was. Hij op zijn beurt dat aan ons vertellen en gaf zijn telefoonnummer aan ons zodat wij die aan de politie konden geven als de politie nog vragen had.
Tja, ze zijn niet verplicht te getuigen. Waarvoor moesten ze bij jullie langs? Om sorry te zeggen omdat iemand waar ze niet verantwoordelijk voor zijn jouw raam in heeft gegooid. Nog ff.quote:Toen de politie uiteindelijk de buren gecontacteerd hadden stonden ze het weer klakkeloos te ontkennen. Ze zijn ook nooit bij ons langs geweest of wat dan ook. Om het nog leuker te maken..de buurman had zelfs het lef om met een familielid voor onze woning te staan en daarover te hebben dat de politie voor vragen met hun gecontacteerd had.
Ik snap dat je rancuneus kan zijn maar daar rem je jezelf behoorlijk mee af zoquote:Op donderdag 17 maart 2022 21:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Zou het graag willen maar dat ga ik niet doen. Wij mogen ze absoluut niet, dat weten ze ook, hebben ze ook aan zichzelf te danken en wat er gebeurd is heeft niks met de kat te maken.
Wij wonen in een kindvriendelijke en prima buurt. Echter zij hebben een zoon die af en toe tuig aantrekt en dat tuig heeft een aantal jaren geleden ons raam ingegooid. Politie erbij, aangifte gedaan voor de verzekering maar dader is nooit gepakt. Wat wij door hebben is dat die buren dondersgoed weten wie ons raam had vernield maar weigeren dat te zeggen. Dat werd extra bevestigd omdat een maand later een vreemde man voor de deur stond, van een straat achter, en hij met zijn vrouw gaan ook met die buren om. Zij hadden het over dat incident en de buurvrouw stond klakkeloos te vertellen wie het geweest was. Hij op zijn beurt dat aan ons vertellen en gaf zijn telefoonnummer aan ons zodat wij die aan de politie konden geven als de politie nog vragen had.
Toen de politie uiteindelijk de buren gecontacteerd hadden stonden ze het weer klakkeloos te ontkennen. Ze zijn ook nooit bij ons langs geweest of wat dan ook. Om het nog leuker te maken..de buurman had zelfs het lef om met een familielid voor onze woning te staan en daarover te hebben dat de politie voor vragen met hun gecontacteerd had.
luikje heeft ook alleen in de winter zin. Niet als straks de deuren weer open staan. Of mogen ze deur niet meer open laten van jouw.quote:Op donderdag 17 maart 2022 20:50 schreef HSG het volgende:
[..]
De buren hebben helaas uit kippigheid een simpel luikje genomen. Ik kan ze helaas moeilijk verplichten om een luikje te nemen die op een chip reageert.
Is dit een argument? We hebben ook duizenden jaren onze stront uit het raam gegooid voordat we tot betere inzichten kwamen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Katten lopen al sinds mensenheugenis buiten.
Klopt, maar dat doen ze in Nederland ook.quote:We leven ook niet in Australie waar die beesten allerlei bedreigde diersoorten opvreten.
Wederom: is dit een argument?quote:Als je wil dat er geen katten meer buiten rondlopen mag je de antikattenpartij oprichten. Ik ken geen enkele politieke partij die dit standpunt heeft.
Maar om andere redenen.quote:[..]
Er zijn wetten die bepalen wat je wel en niet als huisdier mag houden en een olifant mag zeker niet.
Die is er in zekere zin wel, maar dit was het discussiepunt niet. Niemand verbiedt mij een auto te nemen, maar dat betekent niet dat ik daar anderen onbeperkt mee tot last mag zijn.quote:[..]
Rare conclusie die op geen enkele wijze uit jouw reactie volgt.quote:Dus hiervoor mag je bij de Politiek zijn en nier hier in het WGR forum.
Daarom moet hij in de zomer als z'n kat binnen is de deur vooral dicht houden.quote:Op donderdag 17 maart 2022 21:59 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
luikje heeft ook alleen in de winter zin. Niet als straks de deuren weer open staan. Of mogen ze deur niet meer open laten van jouw.
TS wil geen advies, hij wil klagen of burenruzie.quote:Op donderdag 17 maart 2022 22:10 schreef Seven. het volgende:
TS, hoeveel katten heb je eigenlijk? Het zijn namelijk geen solitaire dieren, wat vaak wel gedacht wordt. Als jouw kat bij jou alleen is, en daar blijkbaar deel geworden is van de groep, dan is het ook sneu om daar een streep door te zetten.
Daar is al eens een aflevering over geweest. Dat ging overigens wel iets verder, omdat de mensen die daar de kat binnen hadden dat doelbewust deden en zelfs zo ver gingen dat ze de kat in een pension deden als ze op vakantie gingen (terwijl de eigenaar van de katten letterlijk om de hoek woonden en gewoon thuis waren) en de kat naar de dierenarts brachten zonder het baasje in te lichten e.d.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 01:33 schreef loveli het volgende:
[..]
TS wil geen advies, hij wil klagen of burenruzie.
Dus on topic: schakel de rijdende rechter in.
Wat is er mis met een gewoon luikje?quote:Op donderdag 17 maart 2022 20:50 schreef HSG het volgende:
[..]
In dat geval.quote:Op donderdag 17 maart 2022 21:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Wij wonen in een kindvriendelijke en prima buurt. Echter zij hebben een zoon die af en toe tuig aantrekt en dat tuig heeft een aantal jaren geleden ons raam ingegooid. Politie erbij, aangifte gedaan voor de verzekering maar dader is nooit gepakt. Wat wij door hebben is dat die buren dondersgoed weten wie ons raam had vernield maar weigeren dat te zeggen. Dat werd extra bevestigd omdat een maand later een vreemde man voor de deur stond, van een straat achter, en hij met zijn vrouw gaan ook met die buren om. Zij hadden het over dat incident en de buurvrouw stond klakkeloos te vertellen wie het geweest was. Hij op zijn beurt dat aan ons vertellen en gaf zijn telefoonnummer aan ons zodat wij die aan de politie konden geven als de politie nog vragen had.
Toen de politie uiteindelijk de buren gecontacteerd hadden stonden ze het weer klakkeloos te ontkennen. Ze zijn ook nooit bij ons langs geweest of wat dan ook. Om het nog leuker te maken..de buurman had zelfs het lef om met een familielid voor onze woning te staan en daarover te hebben dat de politie voor vragen met hun gecontacteerd had.
Allemaal irrelevant geneuzel.quote:Op donderdag 17 maart 2022 21:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is idd interessant. En lastig aangezien katten nogal vaak in andermans huizen zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 08:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Daar is al eens een aflevering over geweest. Dat ging overigens wel iets verder, omdat de mensen die daar de kat binnen hadden dat doelbewust deden en zelfs zo ver gingen dat ze de kat in een pension deden als ze op vakantie gingen (terwijl de eigenaar van de katten letterlijk om de hoek woonden en gewoon thuis waren) en de kat naar de dierenarts brachten zonder het baasje in te lichten e.d.
Daar kwam uit dat ze de kat niet meer doelbewust binnen mochten laten, maar ze hoefden ook geen maatregelen treffen om de kat actief buiten de deur te houden. Wel mochten ze de kat niet meer voeren ook enzo.
Een interessantere zaak vind ik of het baasje van de kat ervoor moet zorgen dat de kat niet bij vreemden binnenwandelt. Zal wel niet omdat katten een soort voorkeurspositie hebben waarbij ze het enige huisdier zijn dat je gewoon op straat mag gooien, maar of dat juridisch wel helemaal zo is is mij nog steeds onduidelijk.
Het is niet zozeer dat zo’n kat wat mist thuis, dat is een menselijke gedachte.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:11 schreef Seeburg54 het volgende:
We hebben 2 katten die buiten lopen en een kattenluikje hebben. Hier wonen meer katten in de buurt die af en toe even komen aanwaaien. Vaak uit gezinnen waar kinderen zijn of waar er overdag niemand thuis is. Die beesten zoeken gewoon iets wat er thuis blijkbaar mist. De buren hier weten dat hun katten af en toe buurten bij ons en bij anderen. Niemand maakt zich er druk om. Ik weet zeker dat de buren hun kat ook weleens binnen voor het raam bij ons hebben gezien. Onze katten hebben vriendjes en nemen ze blijkbaar mee naar huis. Het zijn gewoon eigenzinnige monstertjes. Zal andersom ook wel gebeuren misschien.
Aflevering is hier te zien.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 08:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Daar is al eens een aflevering over geweest. Dat ging overigens wel iets verder, omdat de mensen die daar de kat binnen hadden dat doelbewust deden en zelfs zo ver gingen dat ze de kat in een pension deden als ze op vakantie gingen (terwijl de eigenaar van de katten letterlijk om de hoek woonden en gewoon thuis waren) en de kat naar de dierenarts brachten zonder het baasje in te lichten e.d.
Daar kwam uit dat ze de kat niet meer doelbewust binnen mochten laten, maar ze hoefden ook geen maatregelen treffen om de kat actief buiten de deur te houden. Wel mochten ze de kat niet meer voeren ook enzo.
Een interessantere zaak vind ik of het baasje van de kat ervoor moet zorgen dat de kat niet bij vreemden binnenwandelt. Zal wel niet omdat katten een soort voorkeurspositie hebben waarbij ze het enige huisdier zijn dat je gewoon op straat mag gooien, maar of dat juridisch wel helemaal zo is is mij nog steeds onduidelijk.
Die heb ik ook gezien.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat is idd interessant. En lastig aangezien katten nogal vaak in andermans huizen zijn.
Ooit een docu gezien waarbij ze een aantal katten gevolgd hebben in Engeland. Die bleken dus vrijwel elke nacht in verschillende huizen te komen zonder dat de mensen dat wisten.
Die beesten gingen gewoon buurten bij elkaar
Ja idd, dat moet dezelfde docu geweest zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Aflevering is hier te zien.
https://www.kijk.nl/progr(...)itspraak/OPViKtqClON
Maar die buurvrouw ging ook veel te ver. De katteneigenaar had al meerdere keren gezegd dat ze moest ophouden met waarmee bezig was (voeren, bewust binnen halen, onder een valse naam naar een pension en dierenarts brengen).
Zij schijnt zelfs katten van anderen in te hebben laten slapen maar of dat waar is...
[..]
Die heb ik ook gezien.Heel erg interessant hoe katten toch strikte regels hanteren m.b.t. sociale omgang met elkaar. Het gaat zelfs zo ver dat b.v. kat 1 loopt route A naar B in de ochtend terwijl kat 2 dat in de middag doet en kat 3 in de avond.
Maar die mensen hadden zelf geen katten toch, zover ik herinnerquote:Op vrijdag 18 maart 2022 08:58 schreef Danny het volgende:
Wel mochten ze de kat niet meer voeren ook enzo
En alle niet-katteneigenaren die in de poep graaien als ze in de tuin werken? Die hebben pech?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:34 schreef Cue_ het volgende:
We hebben hier ook een hele buurt met katten, lopen allemaal buiten rond.
Dus die van mij mogen ook gewoon naar buiten.
Reken maar dat een kat in een druk gezin maar wat graag naar een beter adres gaat. Katten haten drukte. Mijn katten zijn graag thuis, maar toen hier een verbouwing was zaten ze ook liever in het tuinhuis. Katten houden ook van gezelligheid, is dat niet thuis dan zoeken ze het elders.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat zo’n kat wat mist thuis, dat is een menselijke gedachte.
Katten doen dit gewoon. Die denken daar verder niet zo bij na.
Als ze zouden klagen dat t aan mijn kat ligt, houd ik ze in mijn tuin.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:58 schreef investeerdertje het volgende:
En alle niet-katteneigenaren die in de poep graaien als ze in de tuin werken? Die hebben pech?
Het hangt van de niet katteneigenaar af. Sommige mensen hebben namelijk overal last van, en sommige mensen gedragen zich normaal en beseffen dat het in een buurt nou eenmaal een kwestie van geven en nemen is.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:58 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En alle niet-katteneigenaren die in de poep graaien als ze in de tuin werken? Die hebben pech?
Ooo in dat geval ruim ik ook de stront van mijn hond niet meer op. Er liggen genoeg drollen in het gemeenschappelijk groen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als ze zouden klagen dat t aan mijn kat ligt, houd ik ze in mijn tuin.
Als mijn kat de enige buitenkant was geweest was t ook weer anders. Misschien dan ook enkel in eigen tuin gehouden. Nu lopen er zeker 10 rond.
quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:05 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het hangt van de niet katteneigenaar af. Sommige mensen hebben namelijk overal last van, en sommige mensen gedragen zich normaal en beseffen dat het in een buurt nou eenmaal een kwestie van geven en nemen is.
quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:13 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ooo in dat geval ruim ik ook de stront van mijn hond niet meer op. Er liggen genoeg drollen in het gemeenschappelijk groen.
T is nou eenmaal een kwestie van geven en nemen lees ik net. Opgelost! Scheelt mij weer een walk of shame met een zak vol stront.quote:
Gewoon handschoenen dragen als je in de tuin werkt.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:58 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Vind je dat niet een heel klein beetje de omgekeerde wereld?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Gewoon handschoenen dragen als je in de tuin werkt.
Er loopt meer spul rond dan alleen katten. Ook spul zonder eigenaar.
Mijn katten komen thuis om te poepen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:17 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
T is nou eenmaal een kwestie van geven en nemen lees ik net. Opgelost! Scheelt mij weer een walk of shame met een zak vol stront.
Dat vind ik heel netjes van je. Leer dat ook even aan de mensen hier in de buurtquote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Mijn katten komen thuis om te poepen.
Dat weet ik zeker omdat ik de kattenbak moet verschonen.
Pokkebeesten. Een hele wereld om te poepen, maar nee hoor, de verwende nesten eisen een schone kattenbak. En hebben nog eisen over de kattenbak vulling ook.
En als ik enkel een plas/poep rondje doe met de honden ruim ik dat ook nog op. Heb de honden zelfs het commando ‘tuin’ geleerd zodat ze tuinen met rust laten.
Is niet meer nodig, was enkel toen ze pup waren. Nu weten ze prima dat ze pas verderop hun behoefte mogen doen.
Euhm nee.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:24 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Vind je dat niet een heel klein beetje de omgekeerde wereld?
En dit idd.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Mijn katten komen thuis om te poepen.
Dat weet ik zeker omdat ik de kattenbak moet verschonen.
Pokkebeesten. Een hele wereld om te poepen, maar nee hoor, de verwende nesten eisen een schone kattenbak. En hebben nog eisen over de kattenbak vulling ook.
Die egels, ratten en vogels hebben geen eigenaar die verantwoordelijk zijn voor hun gedrag.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Euhm nee.
Of wil je egels, vossen, ratten, vogels en ander grut een poepverbod geven in je tuin?
Ik heb twee katten en er zijn vele katten in mijn buurt. De twee katten van mijn andere buren zijn hier vaak.
Toch kom ik amper een kattepoepje tegen.
De wereld kent meer dan mensen en hun afgebakende stukje tuin. Leer ermee leven.
Dat scheelt veel stress. Dus draag handschoentjes als je in de tuin werkt.
Hoef je ook geen fikse moeite te doen de aarde onder je nagels vandaan te halen. Wat meer moeite kost dan je handen wassen als je toch poep tegen komt.
Laat me raden, je woont in de stad.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:30 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Dat vind ik heel netjes van je. Leer dat ook even aan de mensen hier in de buurt. Onze tuin ligt vol stront, ook in de zandbak en het gazon. Regelmatig stront aan de schoenen na een rondje tuin. Zwangere vriendin mag niet meer in de tuin werken met oog op kans op miskraam door de kattenstront. Heel leuk allemaal.
Lol, nee ik woon juist in een landelijk gelegen dorp. Maar jij snapt niet dat er een verschil is tussen een huisdier met een eigenaar en een wild dier? Dat je als eigenaar de verantwoordelijkheid hebt om geen overlast te veroorzaken? Dan zijn we namelijk snel uitgepraat.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Laat me raden, je woont in de stad.
Maar er is meer dan kattenpoep. Je tuin is ook zonder katten niet proper.
Dat je die beesten niet ziet betekend niet dat ze er niet zijn.
Vossen, marters, ratten, muizen, vogels en ander gespuis. Ze zijn er allemaal.
Maar ze zijn er wel.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:35 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Die egels, ratten en vogels hebben geen eigenaar die verantwoordelijk zijn voor hun gedrag.
Neverending story dit. Wat een geouwehoer weer.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:39 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Lol, nee ik woon juist in een landelijk gelegen dorp. Maar jij snapt niet dat er een verschil is tussen een huisdier met een eigenaar en een wild dier? Dat je als eigenaar de verantwoordelijkheid hebt om geen overlast te veroorzaken? Dan zijn we namelijk snel uitgepraat.
Ik ken dat verschil heel erg prima.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:39 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Lol, nee ik woon juist in een landelijk gelegen dorp. Maar jij snapt niet dat er een verschil is tussen een huisdier met een eigenaar en een wild dier? Dat je als eigenaar de verantwoordelijkheid hebt om geen overlast te veroorzaken? Dan zijn we namelijk snel uitgepraat.
Dit dus. Als je een beetje normaal in elkaar zit kun je in een buurt prima met elkaar door een deur mits je een beetje rekening met elkaar houdt. Dat houdt in dat je niet direct loopt te huilen als de buurman af en toe een voor hem gaaf nummer wat harder zet. Dat je niet direct zeikt als de huilbaby van de buren constant blert, of de pup vd overkant soms jankt. En dat de buurkat af en toe een sigaret klein keuteltje in je tuin legt. Zo simpel.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik ken dat verschil heel erg prima.
Toen mijn kat bij de buren binnen kwam en ik opperde de kat binnen te houden vonden mijn buren dat geen goed idee. Dat vonden ze zielig voor de kat.
Heb ook al eens (is inmiddels bijna 20 jaar geleden) bij gedragen aan schrikdraad om een volière. Dat was een paar huizen verderop en mijn kat kwam daar.
Ik heb gewoon goed contact met mijn buurtgenoten en mocht er een probleem zijn dan lossen we dat samen op. Dat lijkt me vrij normaal.
Iedereen hier in de buurt weet welke dieren van mij zijn, net zoals ik weet welke dieren waar horen.
Ik raad je aan om fatsoenlijk contact met je buurt te hebben. Aangezien je niet in de stad woont moet dat prima mogelijk zijn.
Je woont in een aparte landelijke omgeving als je tuin vergeven is van kattenpoep, maar zelfs dan geld dat goed contact met je buurt best veel kan helpen.
En aangezien je in een dorp woont zullen er buurt dingen zijn. Een buurt app, buurt feesten en hun voorbereidingen. Buurt bbq’s en ga zo maar door.
En zelfs zonder dat zullen mensen vrij veel aanwezig zijn buiten. Maak eens contact, klets eens, als er dan een keertje wat is kan je dat makkelijk kenbaar maken en zal je merken dat mensen echt wel bereid zijn je tegemoet te komen.
Dat is juist een voordeel van het meer landelijke leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |