Betuwe?quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:12 schreef cherrycoke het volgende:
bij ons in de gemeente is 60% > 50+ dus ja, dan krijg je weer die rare christelijke achterlijke clubjes in de gemeenteraad.
leuk man, weer geen vooruitgang, maakt toch niet uit de jongeren vertrekken hier met busjes omdat er niks te zoeken valt.
Gemiddeld genomen een wat jongere bevolking en (zeker onder de stemmende populatie) ook hoger opgeleid. Dat is de doelgroep waar de partij zich op richt maar ook waar ze goede kandidaten kunnen leveren die zich in de juiste cirkels kunnen begeven.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
OT: Vraag me af wat er nu precies toe geleid heeft dat uitgerekend de grote steden gekozen hebben voor GroenLinks. Zijn die lokaal zo sterk, of is de rest zo abominabel.
Waddinxveenquote:
Maar in de steden heb je andere belangen die niet direct aansluiten op de globale visie van GL: autoverkeer en parkeergelegenheden in de binnensteden. Het programma van GL in Helmond overziende, schijnt het de bedoeling te zijn de auto zo goed als uit de binnenstad te verbannen. Tegelijkertijd moet het centrum bruisend en levendig worden en ruimte geven aan ondernemers... Tsja.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen een wat jongere bevolking en (zeker onder de stemmende populatie) ook hoger opgeleid. Dat is de doelgroep waar de partij zich op richt maar ook waar ze goede kandidaten kunnen leveren die zich in de juiste cirkels kunnen begeven.
En wat Groen Links voorstaat doet het natuurlijk ook wat minder goed in agrarische gebieden.
kom maar eens een keer langs zou ik zeggen je ziet ze gelijk lopen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee qua biblebelt?
GroenLinks trekt een hoop studenten (goed, misschien niet in Helmond) en bakfietsers en die zijn niet zo auto-gericht. Die hebben niet zo veel last van het auto-ontmoedigingsbeleid. En als je midden in een stad woont is het ook wat makkelijker om pro-windmolen te zijn, want die komen toch niet in je eigen achtertuin.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar in de steden heb je andere belangen die niet direct aansluiten op de globale visie van GL: autoverkeer en parkeergelegenheden in de binnensteden. Het programma van GL in Helmond overziende, schijnt het de bedoeling te zijn de auto zo goed als uit de binnenstad te verbannen. Tegelijkertijd moet het centrum bruisend en levendig worden en ruimte geven aan ondernemers... Tsja.
Zeg maar de Helmondse 'grachtengordel' dus. Wist niet eens dat we die hadden. We are going places.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
GroenLinks trekt een hoop studenten (goed, misschien niet in Helmond) en bakfietsers en die zijn niet zo auto-gericht. Die hebben niet zo veel last van het auto-ontmoedigingsbeleid. En als je midden in een stad woont is het ook wat makkelijker om pro-windmolen te zijn, want die komen toch niet in je eigen achtertuin.
Volgens mij zijn er van vorige verkiezingen wel statistieken over leeftijds- en opleidingsverdeling bij de verschillende partijen. Ik zal ze morgen eens opzoeken.
Dat GroenLinks het in Helmond zo goed doet verbaast me dan ook, dat kan ik ook niet zo goed plaatsen. In steden als Eindhoven, Tilburg, Nijmegen, Utrecht en Leiden ligt het een stuk meer voor de hand.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg maar de Helmondse 'grachtengordel' dus. Wist niet eens dat we die hadden.
Maar hier was de opkomst ook nog eens dramatischer... 39.2quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat GroenLinks het in Helmond zo goed doet verbaast me dan ook. In steden als Eindhoven, Tilburg, Utrecht en Leiden ligt het een stuk meer voor de hand.
De opkomst per wijk of zelfs per stembureau zal ook nog wel gepubliceerd worden. Ik kom niet dagelijks in Helmond, maar het zou me niet verbazen als je in de wat duurdere nieuwbouwwijken een vrij hoge opkomst ziet, en in de oudere stukken met de mindere inkomens een hele lage. Volgens mij hebben ze in Rotterdam ook al zoiets geconstateerd. Dat doet wel iets met de uitkomst.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar hier was de opkomst ook nog eens dramatischer... 39.2
Even gecheckt... van alle Brabantse steden dus de allerlaagste opkomst.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De opkomst per wijk of zelfs per stembureau zal ook nog wel gepubliceerd worden. Ik kom niet dagelijks in Helmond, maar het zou me niet verbazen als je in de wat duurdere nieuwbouwwijken een vrij hoge opkomst ziet, en in de oudere stukken met de mindere inkomens een hele lage. Volgens mij hebben ze in Rotterdam ook al zoiets geconstateerd. Dat doet wel iets met de uitkomst.
Triest, die lage opkomst. Het lokt je een vicieuze cirkel in waar je niet wil zijn.
quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:35 schreef Janneke141 het volgende:
Triest, die lage opkomst. Het lokt je een vicieuze cirkel in waar je niet wil zijn.
Nou zeg daar valt het toch wel mee.quote:
Ik zat in een wat volksere buurt. 38%. Dat is bijna 20 procentpunt lager dan in de hele gemeente.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De opkomst per wijk of zelfs per stembureau zal ook nog wel gepubliceerd worden. Ik kom niet dagelijks in Helmond, maar het zou me niet verbazen als je in de wat duurdere nieuwbouwwijken een vrij hoge opkomst ziet, en in de oudere stukken met de mindere inkomens een hele lage. Volgens mij hebben ze in Rotterdam ook al zoiets geconstateerd. Dat doet wel iets met de uitkomst.
Ja maar dat dat populaire debatonderwerpen waren is naar mijn idee meer iets van het vorige decennium.quote:Op donderdag 17 maart 2022 21:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alles openbaar is juist een hot item, toch? Sommige mensen willen zelfs elk verslag van elke ministerraad openbaar. En patenten afschaffen was nu ook nogal hot. En zulke dingen is toch waar de piratenpartij voor staat: alle kennis en alle besluitvorming openbaar.
Wat mij betreft trouwens een zeer slecht, destructief, standpunt.
Ander item van de piratenpartij is een wat mij betreft te extreme hang naar privacy. D66 heeft die neiging trouwens ook. Maar ook dat lijkt me typisch iets van nu (tenminste: allerlei mensen roepen om privacy richting overheid en geven intussen google, facebook en apple alles wat er maar te weten valt over henzelf).
Helmond heeft de laatste jaren wel de nodige yuppen influx gehad vanuit Eindhoven die in wijken als Dierdonk en Brandevoort woont.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat GroenLinks het in Helmond zo goed doet verbaast me dan ook, dat kan ik ook niet zo goed plaatsen. In steden als Eindhoven, Tilburg, Nijmegen, Utrecht en Leiden ligt het een stuk meer voor de hand.
Watquote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
PG van ‘t CDA does not agree…
Wat een standpunt zeg…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |