abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204096108
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Misschien moet je dan eens onderzoeken waarom dat precies is...
Dat de wagens onderhand elk jaar zwaarder worden :P
Misschien zie ik iets overduidelijks over het hoofd maar ik kan geen goede reden bedenken eigenlijk. Behalve dan dingen als de halo maar dat zou best gecompenseerd kunnen worden.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 23:31:36 #227
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_204096215
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Misschien moet je dan eens onderzoeken waarom dat precies is...
Dat de wagens onderhand elk jaar zwaarder worden :P
Het heeft veel met veiligheid te maken. Maar waarom ze zo groot moeten zijn weet ik ook niet zo goed. Smaller en korter zou beter zijn, zou je denken. En inderdaad, dat scheelt automatisch ook gelijk gewicht.

  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 00:09:48 #228
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_204096470
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien zie ik iets overduidelijks over het hoofd maar ik kan geen goede reden bedenken eigenlijk. Behalve dan dingen als de halo maar dat zou best gecompenseerd kunnen worden.
De halo zit inderdaad over het hoofd :T

Maar dat ding weegt 7 kg. Als je het bijvoorbeeld hebt over de structurele impact zones die steeds hogere krachten moeten doorstaan zal dat ook wel bijdragen
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_204096625
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:31 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het heeft veel met veiligheid te maken. Maar waarom ze zo groot moeten zijn weet ik ook niet zo goed. Smaller en korter zou beter zijn, zou je denken. En inderdaad, dat scheelt automatisch ook gelijk gewicht.

[ afbeelding ]
De neus moest langer worden om de beenruimte veiliger te maken, de halo is erbij gekomen, de zijpanelen zijn versterkt en er is nog een aspect wat nogal wat gewicht meebrengt, de hybride systemen. Ook moeten ze tegenwoordig de brandstof voor een hele race meenemen.

De grootste boosdoener qua gewicht toename is veiligheid met de hybride systemen als tweede als ik het goed heb.
pi_204096690
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De neus moest langer worden om de beenruimte veiliger te maken, de halo is erbij gekomen, de zijpanelen zijn versterkt en er is nog een aspect wat nogal wat gewicht meebrengt, de hybride systemen. Ook moeten ze tegenwoordig de brandstof voor een hele race meenemen.

De grootste boosdoener qua gewicht toename is veiligheid met de hybride systemen als tweede als ik het goed heb.
De hybride-systemen zijn onveranderd sinds 2014 en toch is het gewicht sindsdien met 105kg toegenomen, van 690 in 2014 naar 795 in 2022. Dat is toch behoorlijk fors.
  woensdag 16 maart 2022 @ 08:39:39 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204097492
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;

https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
  woensdag 16 maart 2022 @ 08:42:13 #232
19840 Libris
Live from Singapore
pi_204097522
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;

https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
Zou het niet makkelijker zijn om gelapte autos te laten afzakken naar het einde van de rij in plaats van aansluiten aan het einde?
  woensdag 16 maart 2022 @ 08:53:12 #233
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204097637
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:07 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wat ik niet zo goed snap is waarom dat alleen voor het team van Mercedes zelf zou gelden en niet voor de andere teams die met Mercedesmotoren rijden. Als het allemaal terug te voeren is op die motor, waarom rijden Williams, Aston Martin en McLaren dan niet al jaren vooraan?
Omdat zij veel minder resources hadden om een 'goed' chassis te ontwerpen/bouwen/ontwikkelen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 maart 2022 @ 08:57:28 #234
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_204097670
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat zij veel minder resources hadden om een 'goed' chassis te ontwerpen/bouwen/ontwikkelen?
Ja, daarom dus "als het allemaal terug te voeren is op de motor". Het idee wordt gewekt dat Mercedes zoveel extra motorvermogen had de afgelopen jaren, dat ze met twee vingers in de neus vooraan konden rijden. Maar als dat echt zo was, hadden de teams die met een klantenmotor van Mercedes reden ook wel wat beter moeten presteren. Blijkbaar is het chassis van Mercedes gewoon ook heel erg goed.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:11:47 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204097751
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:57 schreef Tijn het volgende:

Blijkbaar is het chassis van Mercedes gewoon ook heel erg goed.
We weten niet of de motoren voor Williams, AM en McLaren exact dezelfde spec zijn/waren als de spec waar Mercedes zelf mee rijdt/reed. Ik denk persoonlijk van niet. Daarnaast kon Mercedes vorig jaar vrijwel ongelimiteerd nieuwe motoren blijven gebruiken. Maar het chassis van Williams en AM zal minder goed zijn (of in ieder geval minder doorontwikkeld) dan dat van Mercedes. Denk dat McLaren er heel dicht bij zit. Alhoewel zij in het verleden ook minder geld hadden om te ontwikkelen dan Mercedes.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204097773
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
We weten niet of de motoren voor Williams, AM en McLaren exact dezelfde spec zijn/waren als de spec waar Mercedes zelf mee rijdt/reed. Ik denk persoonlijk van niet. Daarnaast kon Mercedes vorig jaar vrijwel ongelimiteerd nieuwe motoren blijven gebruiken. Maar het chassis van Williams en AM zal minder goed zijn (of in ieder geval minder doorontwikkeld) dan dat van Mercedes. Denk dat McLaren er heel dicht bij zit. Alhoewel zij in het verleden ook minder geld hadden om te ontwikkelen dan Mercedes.
Volgens de regels moeten de klant motoren toch dezelfde specs hebben? Mogelijk weet Mercedes er meer uit te halen of nemen ze meer risico met de afstelling. Gelet op het aantal gebruikte motoren in 2021 lijkt het daar sterk op in elk geval.
pi_204097799
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:42 schreef Libris het volgende:

[..]
Zou het niet makkelijker zijn om gelapte autos te laten afzakken naar het einde van de rij in plaats van aansluiten aan het einde?
Mee eens.
pi_204097804
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:42 schreef Libris het volgende:

[..]
Zou het niet makkelijker zijn om gelapte autos te laten afzakken naar het einde van de rij in plaats van aansluiten aan het einde?
Dan ontstaat er een extra ronde achterstand. En al zou die formeel weggestreept kunnen worden, kan dat nu nog hier maar het is ook oneerlijk voordeel want er blijft een ronde extra brandstof en slijtage over
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:19:28 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204097824
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Volgens de regels moeten de klant motoren toch dezelfde specs hebben? Mogelijk weet Mercedes er meer uit te halen of nemen ze meer risico met de afstelling. Gelet op het aantal gebruikte motoren in 2021 lijkt het daar sterk op in elk geval.
afgelopen jaar sowieso en in 2014 deed Williams het ook vrij goed dus daar had die Mercedes PU echt wel z'n aandeel in.
  FOK!fotograaf woensdag 16 maart 2022 @ 09:27:25 #240
842 Zorro
Z
pi_204097901
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;

https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
Als ze de koploper voorbij zijn, dan zijn ze unlapped.
Waarom ze altijd per se aangesloten lijken te moeten zijn is me een raadsel. Zeker bij een korte afstand nog te rijden zoals in Abu Dhabi is een voorsprong van een 20 seconden ook meer dan genoeg.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:39:09 #241
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204097983
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;

https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
"We willen niet finishen onder geel, maar we wijzigen de regels wel zodat we bij dergelijke situaties wel finishen onder geel."
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:40:17 #242
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204097989
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:27 schreef Zorro het volgende:

[..]
Als ze de koploper voorbij zijn, dan zijn ze unlapped.
Waarom ze altijd per se aangesloten lijken te moeten zijn is me een raadsel. Zeker bij een korte afstand nog te rijden zoals in Abu Dhabi is een voorsprong van een 20 seconden ook meer dan genoeg.
Het komt toch wel eens voor dat de lapped cars nog helemaal niet aangesloten zijn bij de herstart?
Het punt is dat ze pas in mogen halen als de baan vrij is, en dat kost dus ongeveer nog een extra rondje.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:42:41 #243
19840 Libris
Live from Singapore
pi_204098011
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dan ontstaat er een extra ronde achterstand. En al zou die formeel weggestreept kunnen worden, kan dat nu nog hier maar het is ook oneerlijk voordeel want er blijft een ronde extra brandstof en slijtage over
Nee, lapped cars zitten al op een ronde. BV. coureurs A1, A2, A3 zitten op lap 16, B1, B2 zijn lapped en zitten op lap 15 (op 1 lap achter de As).

Nu kan de volgorde A1, B1, B2, A2, A3 tijdens een safety car zijn. In de huidige regels wordt de volgorde

A1, A2, A3, B1, B2 en zitten B1 en B2 weer in dezelfde lap als A1, A2, A3.

Als ze zich zouden laten afzakken is de volgorde hetzelfde (A1, A2, A3, B1, B2), maar zitten B1 en B2 op een ronde achterstand (waar ze al op zaten toen safety car begon).

Toch?
  FOK!fotograaf woensdag 16 maart 2022 @ 09:49:46 #244
842 Zorro
Z
pi_204098116
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:40 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het komt toch wel eens voor dat de lapped cars nog helemaal niet aangesloten zijn bij de herstart?
Het punt is dat ze pas in mogen halen als de baan vrij is, en dat kost dus ongeveer nog een extra rondje.
Klopt. Wel eens. Maar wat mij betreft mag het standaard bij een halve ronde voorsprong (tenzij zoals gezegd da race nog heel kort is, dan kan het minder) vrij worden gegeven. Dat neemt ook meteen het voordeel weg van lapped cars die met warme banden aansluiten bij de rest met koude banden.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:14:20 #245
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_204098435
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:39 schreef daNpy het volgende:

[..]
"We willen niet finishen onder geel, maar we wijzigen de regels wel zodat we bij dergelijke situaties wel finishen onder geel."
Wedden dat er dit jaar een situatie ontstaat waarbij Max voorop rijdt, er 5 rondjes voor het eind een safety car-situatie ontstaat, de wedstrijd onder geel eindigt vanwege deze gewijzigde regel, en de Britten dan weer staan te tieren dat het allemaal zo oneerlijk is :')
pi_204098557
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat
The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start;

https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat
Zoethoudertje...
AD is met deze 'wijziging' nog steeds mogelijk, alleen het verweer van Red Bull (any does not mean all, serieus wtf?) kan niet meer. Het ECHTE probleem is niet aangepakt, omdat Mercedes er geen zaak van maakte. Dat probleem is dat 48.12 twee vereisten kent voor alle auto's in laten halen, of een bericht sturen dat inhalen niet toegestaan wordt, en die kunnen allebei niet waar zijn. En dan zit je alsnog in een grijs gebied waarbij gebruik gemaakt kan worden van andere reglementen om een 1-op-1 herhaling van Abu Dhabi te krijgen.
pi_204098619
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:14 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wedden dat er dit jaar een situatie ontstaat waarbij Max voorop rijdt, er 5 rondjes voor het eind een safety car-situatie ontstaat, de wedstrijd onder geel eindigt vanwege deze gewijzigde regel, en de Britten dan weer staan te tieren dat het allemaal zo oneerlijk is :')
"Er moet een rode vlag komen!!!!!!!, het is een complot van de FIA!" ;)
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:41:33 #248
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204098744
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
"Er moet een rode vlag komen!!!!!!!, het is een complot van de FIA!" ;)
Rode vlag in de laatste rondes is toch ook einde race?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:42:17 #249
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204098753
Het probleem was ook dat de track gewoon al een tijdje 'clear' was en er gewoon geen beslissing gemaakt werd/actie kwam. Ok, dan laat je die lapped cars ertussen, laat ze weer flink eerder starten in ieder geval?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:43:53 #250
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204098772
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:42 schreef shiz het volgende:
Het probleem was ook dat de track gewoon al een tijdje 'clear' was en er gewoon geen beslissing gemaakt werd/actie kwam.
Dat is niet waar volgens mij, de manitoe die de auto afsleepte was nog op de baan. Het is overigens aan de baancommissarissen om de baan vrij te geven.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')