Ja, Rusland is Oekraïne binnengevallen.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op twitter zitten idioten. Is er ook nog nieuws?
Daar had je ook iedere Nederlander een hele euro korting per maand op zijn of haar energierekening kunnen geven inderdaad.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
5 miljoen per week! Maar voor uw gasrekening is geen geld beschikbaar hoor...
Uit het OMT-advies @Janneke141quote:Wat betreft het gebruik van mondneusmaskers in het openbaar vervoer stelt het OMT dat zolang er sprake is van een hoge infectiedruk het algemeen gebruik ervan een meerwaarde heeft, om kwetsbaren te beschermen en hen de kans te geven op een verantwoorde manier met het openbaar vervoer te reizen. Reizen met het openbaar vervoer is voor velen van hen namelijk geen vrije keuze, maar noodzaak. Of dit een verplichting zou moeten zijn, acht het OMT een keuze aan het kabinet.
Ik had dit van vandaag gepost :quote:Op maandag 14 maart 2022 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
5 miljoen per week! Maar voor uw gasrekening is geen geld beschikbaar hoor...
Alleen de eerste 3 maanden had je makkelijk iedereen zijn gasrekening kunnen compenseren door iets minder te testen, bijna 500 miljoen euro is er aan uitgegeven.quote:De bevolking is in elk geval nog niet klaar om naar de teststraat te rennen.
Dit jaar zijn er inmiddels z'n 7,2 miljoen testen uitgevoerd
Het hele jaar daarvoor waren het 15,83 miljoen testen
Totaal zijn er 29,2 miljoen testen uitgevoerd
Totaal hebben we dus z'n 1,7 miljard besteed aan het testen (dit is nog maar een beetje, want zijn alleen de labkosten)
Absurd. Kan iemand die mensen even uitleggen hoe besluitvorming werkt in dit land?quote:
Erfenisje van Hugo nog dit...quote:Op maandag 14 maart 2022 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Absurd. Kan iemand die mensen even uitleggen hoe besluitvorming werkt in dit land?
Als ik zo om mee heen kijk op de plekken waar ze niet zo lang geleden ook nog verplicht waren -niemand draagt ze meer afgezien van een enkele bejaarde- is het aantal overtuigde dragers ervan eigenlijk niet zo heel hoog.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:17 schreef Caland het volgende:
Ik zit blijkbaar onbedoeld in een twitterbubbeltje waarin mensen het schandalig vinden dat die mondkapjes worden afgeschaft
Erg vermakelijk kan ik jullie zeggen
Nee.quote:Op maandag 14 maart 2022 21:44 schreef Oliver23 het volgende:
Citaat uit het recente OMT advies:
Wat betreft het gebruik van mondneusmaskers in het openbaar vervoer stelt het OMT dat zolang er sprake is van een hoge infectiedruk het algemeen gebruik ervan een meerwaarde heeft, om kwetsbaren te beschermen en hen de kans te geven op een verantwoorde manier met het openbaar vervoer te reizen.
Reizen met het openbaar vervoer is voor velen van hen namelijk geen vrije keuze, maar noodzaak. Of dit een verplichting zou moeten zijn, acht het OMT een keuze aan het kabinet.
Kabinet, schaf het mondkapje op stations, stationwinkels, perrons en haltes af. En geef als advies om in de ochtend/avondspits een mondkapje te dragen voor wie daar behoefte aan hebben.
Het is nu echt klaar.
En speciaal voor Jaap wordt de VUT eenmalig heropgericht.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
Je advies moet zijn: "Kabinet, schaf het OMT af".
Dit, terwijl in een gemiddeld trein, bus of metro de ventilatie 100x beter op orde is dan een gemiddeld bruin cafe om de hoek.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:26 schreef HeatWave het volgende:
Ach man, je kan met 100+ man in een cafe op de vrijmibo staan te zuipen, dansen, sjansen en bekken en daarna moet je in een half lege metro je mondkapje op.
Jaap mag gewoon bij het RIVM blijven. Heeft prima dienst gedaan. Vond kapein Iglo altijd wel dubieus. Met zijn Ierse OMT connecties. En die met Zweden.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En speciaal voor Jaap wordt de VUT eenmalig heropgericht.
Nee. Die rolvermenging waar de OvV het al over had mag je hem als voorzitter zwaar aanrekenen.quote:
Rutte meer. Maar die is van teflon.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Die rolvermenging waar de OvV het al over had mag je hem als voorzitter zwaar aanrekenen.
Mjah, we zijn hier al een stuk verder dan in die mediterraanse landen.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:39 schreef _serial_ het volgende:
Goed om te zien dat het FOK!OMT unaniem is over het afschaffen van de mondkapjesplicht
Andere belangen. Die moeten het toeristenseizoen coute que coute redden en als het even kan ook in gaan met lage besmettingsaantallen.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mjah, we zijn hier al een stuk verder dan in die mediterraanse landen.
Méh weet niet, toeristen maken zich doorgaans weinig druk om mogelijke besmettingen, tenminste dat is het sentiment wat ik proef.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Andere belangen. Die moeten het toeristenseizoen coute que coute redden en als het even kan ook in gaan met lage besmettingsaantallen.
Dit weet men in Den Haag natuurlijk ook wel, maar alles tegelijk afschaffen was politiek niet zo goed verkoopbaar.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:26 schreef HeatWave het volgende:
Ach man, je kan met 100+ man in een cafe op de vrijmibo staan te zuipen, dansen, sjansen en bekken en daarna moet je in een half lege metro je mondkapje op.
Dank voor de lieve woorden.quote:Op maandag 14 maart 2022 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Hulde dat je er nog zo mee bezig bent.
Zal wel een van de laatste keren geweest zijn dat je met Lenny de cijfers publiceert?
Ik vind je een fijne user. Maar ik hoop toch echt dat je dit najaar ook vrij krijgt![]()
Dank je in elk geval.
Nou ja, het is niet alsof ze iets te kiezen hadden in de kamer in de tijd van Hugo, en dat beleid is natuurlijk nog niet echt aangepast.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit weet men in Den Haag natuurlijk ook wel, maar alles tegelijk afschaffen was politiek niet zo goed verkoopbaar.
Je hebt een klein clubje mensen die nu woest is over de brief van Kuipers, die schrijft niet mee te gaan met het OMT.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:17 schreef Caland het volgende:
Ik zit blijkbaar onbedoeld in een twitterbubbeltje waarin mensen het schandalig vinden dat die mondkapjes worden afgeschaft
Erg vermakelijk kan ik jullie zeggen
Kuipers ontneemt niemand het OV, als je jezelf wilt beschermen, wat prima is, zet je een mondkapje op, als je terug wilt naar het principe dat het leven nu eenmaal soms uit risico's bestaat, zet je hem niet meer op.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:56 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je hebt een klein clubje mensen die nu woest is over de brief van Kuipers, die schrijft niet mee te gaan met het OMT.
“Kuipers ontneemt kwetsbaren het OV”
Dat doet het virus!quote:Op maandag 14 maart 2022 22:56 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je hebt een klein clubje mensen die nu woest is over de brief van Kuipers, die schrijft niet mee te gaan met het OMT.
“Kuipers ontneemt kwetsbaren het OV”
Mooie popcorn waardig Twitter draadje wel.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En wat zal ik deze manier van 'argumenteren' missen als kiespijn zeg. Redeneren a la Hugo de Jonge, altijd eerst datgene wat iedereen en zelfs mijn tien jaar dode goudvis nog ziet ontkennen om er vervolgens toch nog een soort van op in te gaan.
Maak het jezelf toch niet zo moeilijk. Je maakt een andere afweging, dat kan. Maar ga niet de werkelijkheid lopen verdraaien omdat het niet in je straatje past.
quote:Zijn we de samenleving dan niet aan het inrichten als een soort verzorgingshuis
500 miljoen / 8 miljoen huishoudens / 3 = ¤ 20,8 per maand.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik had dit van vandaag gepost :
[..]
Alleen de eerste 3 maanden had je makkelijk iedereen zijn gasrekening kunnen compenseren door iets minder te testen, bijna 500 miljoen euro is er aan uitgegeven.
Toch 240 euro.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:12 schreef eentwee het volgende:
[..]
500 miljoen / 8 miljoen huishoudens / 3 = ¤ 20,8 per maand.
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 00:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toch mooi die stuiptrekkingen van het OMT. De wil om relevant te blijven; nog iets van een zeg te hebben, druipt er vanaf.
Het zegt alles dat het omt eigenlijk de baas wil spelen.quote:Op maandag 14 maart 2022 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben net helemaal uit m’n stekker gegaan over deze zin. Wie denken ze verdomme dat ze zijn zeg? De vertegenwoordiger van de kroon of wat? Kan instemmen met, fuck off zeg.
'kwetsbaren' hebben ook een eigen verantwoording.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En wat zal ik deze manier van 'argumenteren' missen als kiespijn zeg. Redeneren a la Hugo de Jonge, altijd eerst datgene wat iedereen en zelfs mijn tien jaar dode goudvis nog ziet ontkennen om er vervolgens toch nog een soort van op in te gaan.
Maak het jezelf toch niet zo moeilijk. Je maakt een andere afweging, dat kan. Maar ga niet de werkelijkheid lopen verdraaien omdat het niet in je straatje past.
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 02:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik las op Twitter allemaal schuimbekkende mensen over mondkapjes in het ov. Hardop om gelachen. Erg mooi.
Mooi.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kennelijk hebben ze ook ingezien dat hun bullshitadviesje terzijde gelegd wordt.
Nauwelijks, maar ik moet zeggen dat ik het bijlezen 's ochtends hier wel mis.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:02 schreef DonDruiper het volgende:
Houden jullie je nog steeds bezig met corona?
Maak je niet zo druk joh.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mooi.
Verder erger ik me dood aan dat thuiswerk advies weer om dat "blijvend te stimuleren".
Misschien kunnen ze ook aanschuiven voor de onderhandelingen van Oekraïne en Rusland als ze zich toch overal mee willen bemoeien.
Geen idee.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:54 schreef josja het volgende:
[..]
Nauwelijks, maar ik moet zeggen dat ik het bijlezen 's ochtends hier wel mis.
Persco vanavond?
Vertel dat even aan mijn werkgever waar we nog steeds fulltime thuis moeten werken.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk joh.
Corona is voorbij.
Ik bel 'm straks even.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 07:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vertel dat even aan mijn werkgever waar we nog steeds fulltime thuis moeten werken.
Hier ook ja, want hoge cijfersquote:Op dinsdag 15 maart 2022 07:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vertel dat even aan mijn werkgever waar we nog steeds fulltime thuis moeten werken.
Ik zou tekenen voor 1 dagquote:Op dinsdag 15 maart 2022 07:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier ook ja, want hoge cijfers![]()
Al vind ik het wel prima, ik hoef echt niet vakerdan 1-2 dagen naar kantoor.
Precies, maar goed, ik heb me misschien wel afgeleerd om me al te hard te ergeren aan alles wat ik zie en hoor, maar het is wel tergend dat soort mandaat overstijgende meninkjes tussen de regels door.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mooi.
Verder erger ik me dood aan dat thuiswerk advies weer om dat "blijvend te stimuleren".
Misschien kunnen ze ook aanschuiven voor de onderhandelingen van Oekraïne en Rusland als ze zich toch overal mee willen bemoeien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |