abonnement Unibet Coolblue
pi_208563064
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:57 schreef Hexagon het volgende:
Echt een behulpzaam orgaan is die KNVB trouwens ook niet door meteen botweg te gaan dreigen met ze op zeep helpen. Je zou als lid toch iets meer steun verwachten.
Ja, die deadline van 11 april is belachelijk. Maak er gewoon 11 juni van.
Wat wil de KNVB hiermee bereiken?. Dat een ploeg uit de competitie gehaald wordt een paar wedstrijden voor het einde van de competitie, zoals met BV Veendam destijds.
Nou, een leuke competitievervalsing krijg je zo.

Vitesse kan van mij trouwens altijd wel overbruggen in Leeuwarden, Daar zijn er straks twee stadions (een oud en een nieuw). En Cambuur gaat binnenkort toch weer naar de vrijdagavond toe, dus de rest van het weekeinde kan Vitesse dan wel het stadion gebruiken..
  maandag 27 maart 2023 @ 23:18:06 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208563208
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 23:00 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, die deadline van 11 april is belachelijk. Maak er gewoon 11 juni van.
Wat wil de KNVB hiermee bereiken?. Dat een ploeg uit de competitie gehaald wordt een paar wedstrijden voor het einde van de competitie, zoals met BV Veendam destijds.
Nou, een leuke competitievervalsing krijg je zo.

Vitesse kan van mij trouwens altijd wel overbruggen in Leeuwarden, Daar zijn er straks twee stadions (een oud en een nieuw). En Cambuur gaat binnenkort toch weer naar de vrijdagavond toe, dus de rest van het weekeinde kan Vitesse dan wel het stadion gebruiken..
Op deze manier saboteren ze de onderhandelingspositie van de club. Verder zouden ze natuurlijk ook gewoon een rol kunnen spelen in de bemiddeling voor en tijdelijk ander onderkomen indien nodig.

Je zou zeggen dat de KNVB zou moeten opkomen voor zijn clubs en ook enge inzet mag vertonen om deze toekomst te geven. Daar lijkt hier totaal geen sprake van.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 09:09:15 #153
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208564370
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 23:00 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, die deadline van 11 april is belachelijk. Maak er gewoon 11 juni van.
Wat wil de KNVB hiermee bereiken?. Dat een ploeg uit de competitie gehaald wordt een paar wedstrijden voor het einde van de competitie, zoals met BV Veendam destijds.
Nou, een leuke competitievervalsing krijg je zo.

Vitesse kan van mij trouwens altijd wel overbruggen in Leeuwarden, Daar zijn er straks twee stadions (een oud en een nieuw). En Cambuur gaat binnenkort toch weer naar de vrijdagavond toe, dus de rest van het weekeinde kan Vitesse dan wel het stadion gebruiken..
De deadline was begin februari voor de duidelijkheid, die 11 april is al een verlenging van de KNVB. En in het kader van duidelijkheid over promotie/degradatie volgend jaar is het voor de eerste divisie en eredivisie van belang dat iedereen snel weet waar die aan toe is.

KNVB moet natuurlijk ook dat probleem oplossen als het er is, wat doe je met die vrijgekomen plek? Laat je een team niet degraderen, doe je een extra team promoveren of alles via nacompetitie. Dat zijn vragen die op tijd beantwoord moeten worden zodat de clubs daarop kunnen anticiperen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Wienerschnitzels op 28-03-2023 10:38:48 ]
  dinsdag 28 maart 2023 @ 09:11:44 #154
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208564394
Als Vitesse wegvalt krijgen we het geweldige Almere city ervoor terug. Geen idee wat erger is.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 09:12:39 #155
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208564398
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 23:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Op deze manier saboteren ze de onderhandelingspositie van de club. Verder zouden ze natuurlijk ook gewoon een rol kunnen spelen in de bemiddeling voor en tijdelijk ander onderkomen indien nodig.

Je zou zeggen dat de KNVB zou moeten opkomen voor zijn clubs en ook enge inzet mag vertonen om deze toekomst te geven. Daar lijkt hier totaal geen sprake van.
Vitesse heeft het geld niet voor een tijdelijk onderkomen, dat kost je miljoenen aan gederfde inkomsten en miljoenen aan het huren van een tijdelijk onderkomen. Dan kan je echt beter een kortstondige deal tekenen met de Gelredome.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 10:30:13 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208564973
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Vitesse heeft het geld niet voor een tijdelijk onderkomen, dat kost je miljoenen aan gederfde inkomsten en miljoenen aan het huren van een tijdelijk onderkomen. Dan kan je echt beter een kortstondige deal tekenen met de Gelredome.
Als ze uit het Gelredome getrapt worden hebben ze natuurlijk ook geen huurkosten meer. En volgens mij kregen ze toch nauwelijks de horeca inkomsten. Dus in het ergste geval kunnen ze dan wellicht in het stadion van een Keukenkampioendivisie stadion terecht?
  dinsdag 28 maart 2023 @ 10:35:23 #157
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208565013
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als ze uit het Gelredome getrapt worden hebben ze natuurlijk ook geen huurkosten meer. En volgens mij kregen ze toch nauwelijks de horeca inkomsten. Dus in het ergste geval kunnen ze dan wellicht in het stadion van een Keukenkampioendivisie stadion terecht?
maar dat bedoel ik, dat is ook niet gratis qua huur en verlies je heel veel geld aan kaartverkoop (want veel kleiner stadion, zelfs voor Vitesse te klein). Dat kost je dan echt meer dan die 2.5 miljoen die de eigenaar van Vitesse wilt zien.

Daarnaast weet ik eigenlijk überhaupt niet of dat mag van de KNVB en kan me ook voorstellen dat geen enkele gemeente/veiligheidsregio daarop zit te wachten met extra politieinzet 17 weken lang. Denk eigenlijk dat ieder plan om ergens anders te spelen daar al vast loopt, dat geen enkele gemeente daar toestemming voor gaat geven, die zijn allemaal nu al aan het klagen dat het te veel kost qua politieinzet.
pi_208565057
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:11 schreef RamboDirk het volgende:
Als Vitesse wegvalt krijgen we het geweldige Almere city ervoor terug. Geen idee wat erger is.
Heb dan liever een club met een gewoon echt stadion.



[ Bericht 15% gewijzigd door Erasmus op 28-03-2023 10:43:06 ]
pi_208565089
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 23:00 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, die deadline van 11 april is belachelijk. Maak er gewoon 11 juni van.
Wat wil de KNVB hiermee bereiken?. Dat een ploeg uit de competitie gehaald wordt een paar wedstrijden voor het einde van de competitie, zoals met BV Veendam destijds.
Nou, een leuke competitievervalsing krijg je zo.
Logisch dat de KNVB een deadline stelt. Als Vitesse geen vergunning krijgt dan heeft dat een gigantische impact. Het betekent namelijk dat er een extra ploeg zal promoveren of in de Eredivisie zal blijven. En die moeten zich daar op voorbereiden.

Verder natuurlijk dom geklets, Vitesse heeft zo'n 5 jaar geleden een grote mond gehad en een te grote broek aangetrokken. Ze vonden het te duur (of dat terecht is, daar heb ik geen kennis van) en zouden op deze manier wel even afdwingen dat de huur omlaag ging. Vervolgens hebben ze zo'n 5 jaar (!) de tijd gehad om een contractverlenging te regelen, dat is niet iets wat nu ineens in 14 dagen moet gebeuren.

Puntje bij paaltje denk ik dat de Gelredome helemaal niet zit te wachten op het voetbal. Die pak hem beet 22 officiële wedstrijden per jaar zijn eerder vervelend. Beter kunnen ze de grasmat verkopen, dak permanent dicht laten en de boel ombouwen zodat er elk weekend een concert kan plaatsvinden. Als ze iets aan de infrastructuur (rit er naar toe en parkeren) zouden doen dan verkopen ze dat ding week na week uit. Ze zitten met het Gelredome qua capaciteit mooi tussen de Ziggo Dome en Arena in. Er is, naast de huidige infrastructuur, eigenlijk maar 1 nadeel aan de lokatie: je hebt maar 1 ruimte. Daar waar je bij bijvoorbeeld de Jaarbeurs en Brabanthallen makkelijk meerdere artiesten tegelijk kan laten optreden.

Maar ik maak mij geen zorgen over Vitesse. Uiteraard komt er een contract en uiteraard krijgen ze een vergunning. Maar dit gaat ze wel geld kosten. En dat zal op de lange termijn wel eens problematisch worden. Al zouden ze ook kunnen overwegen om een eigen stadion te bouwen wat wel voldoet aan de capaciteit die ze nodig hebben, de bezetting van het Gelredome bij wedstrijden is een beetje triest. Volgens mijn laatste info vullen ze het stadion met wedstrijden zo'n 2/3.
pi_208565130
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:45 schreef GereDathan het volgende:
Beter kunnen ze de grasmat verkopen, dak permanent dicht laten en de boel ombouwen zodat er elk weekend een concert kan plaatsvinden.
Nope.

De meeste concerten in Nederland komen van Mojo Events vandaan en die hebben de Ziggo Dome als hun main hub. Zij zijn ook een aandeelhouder van de Ziggo Dome.

Dus het lijkt mij sterk dat er dan opeens tig concerten in de Gelredome erbij komen omdat er opeens geen voetbal meer gespeeld wordt.

Zelfs Ahoy en de Jaarbeurs hebben al zo hun lege weken zonder concurrentie van de Gelredome lol

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 28-03-2023 10:50:02 ]
pi_208565146
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als ze uit het Gelredome getrapt worden hebben ze natuurlijk ook geen huurkosten meer. En volgens mij kregen ze toch nauwelijks de horeca inkomsten. Dus in het ergste geval kunnen ze dan wellicht in het stadion van een Keukenkampioendivisie stadion terecht?
Als dat gebeurd dan is het klaar met Vitesse. Ze hebben al meer dan genoeg moeite om de Gelredome voor 2/3 te vullen bij topwedstrijden. Die mensen gaan niet ineens 40 kilometer extra rijden, uitgaande van de Vijverberg als dichtstbijzijnde stadion met fatsoenlijke kwaliteit. Nijmegen valt uiteraard af.

Voor Vitesse zou het het beste zijn om voor 10 jaar een huurcontract te tekenen en direct te beginnen aan ontwerp en bouw van een nieuw stadion wat beter past bij de omvang van de supportersschare. Mooi nieuw stadion met 17.500 zitplaatsen waar ze geen huur voor hoeven te betalen en fatsoenlijk kunnen verdienen aan de horeca zou echt niet slecht zijn voor ze.
pi_208565242
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:48 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Nope.

De meeste concerten in Nederland komen van Mojo Events vandaan en die hebben de Ziggo Dome als hun main hub. Zij zijn ook een aandeelhouder van de Ziggo Dome.

Dus het lijkt mij sterk dat er dan opeens tig concerten in de Gelredome erbij komen omdat er opeens geen voetbal meer gespeeld wordt.
Mojo organiseert ook graag in de Arena. Zelfde exploitanten die de Ziggo Dome uitbaten doen dat ook bij het Gelredome (bron: https://vitesse.org/nieuw(...)twerking-op-vitesse/).

Met wat investeringen kan je van de Gelredome een prima plek maken voor meer concerten. Ze zitten qua capaciteit mooi tussen de Ziggo Dome en Arena in en in het verleden zijn er vele, vele concerten geweest van formaat. En dat zou je eenvoudig verder kunnen uitbreiden. Het nadeel van de Eredivisie is dat deze voornamelijk in slechte maanden (augustus - mei) gespeeld wordt, dat is grotendeels de periode dat concerten buiten in bijvoorbeeld het Goffert park geen optie zijn. In de zomermaanden is er geen voetbal, maar ook veel minder behoefte aan overdekte plekken om een concert te geven. En ik denk dat juist daar de mogelijkheden zouden kunnen liggen voor de Gelredome.

quote:
Zelfs Ahoy en de Jaarbeurs hebben al zo hun lege weken zonder concurrentie van de Gelredome lol
Ahoy weet ik niet, maar de Jaarbeurs is goed gevuld met allerlei evenementen. Van beurzen tot concerten. Jaarbeurs is ook een heel ander type lokatie dan Gelredome of Ziggo Dome, 1 hal van de Jaarbeurs is snel te klein en meerdere hallen te groot/duur.
pi_208565259
Maar @Erasmus, het is allemaal hypothetisch. Ik weet 200% zeker dat uiterlijk 10 april er een contract getekend wordt door Vitesse.
pi_208565283
Vitesse gaat het ook redden, de KNVB zal het niet zo hard spelen als het er op aan komt
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:09:54 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208565297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Mooi nieuw stadion met 17.500 zitplaatsen waar ze geen huur voor hoeven te betalen en fatsoenlijk kunnen verdienen aan de horeca zou echt niet slecht zijn voor ze.
Ik zou ook echt supergraag een mooi koophuis aan het water willen hebben met een ruime tuin waar ik geen hypotheeklasten voor hoef te betalen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208565363
Ik vind de KNVB wel storend langzaam bezig m.b.t. het beoordelen van die Amerikaanse partij.
pi_208565373
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zou ook echt supergraag een mooi koophuis aan het water willen hebben met een ruime tuin waar ik geen hypotheeklasten voor hoef te betalen.
Moet je misschien wat harder gaan werken?

Tot voor kort klotste het geld tegen de plinten bij Vitesse en er is een nieuw suikeroompje onderweg.
pi_208565379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:18 schreef Idisrom het volgende:
Ik vind de KNVB wel storend langzaam bezig m.b.t. het beoordelen van die Amerikaanse partij.
Dat duurt inderdaad ook erg lang, kijk ik ben een rasechte Nijmegenaar en zie Vitesse graag degraderen maar de club hoeft zeker niet weg van mij, integendeel ik zou het best zonde vinden
pi_208565382
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:07 schreef Cupfighter het volgende:
Vitesse gaat het ook redden, de KNVB zal het niet zo hard spelen als het er op aan komt
Dat werd rondom RBC Roosendaal en Veendam ook constant gezegd, we weten allemaal hoe dat afgelopen is....

Je moet als KNVB ergens een grens trekken en dan is 11 april al behoorlijk laat. De impact van verdwijnen van Vitesse uit de Eredivisie is gigantisch en voor de extra club die dan blijft / promoveert is het al rijkelijk laat om pas op 11 april te beginnen met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:20:36 #170
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208565385
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Moet je misschien wat harder gaan werken?

Tot voor kort klotste het geld tegen de plinten bij Vitesse en er is een nieuw suikeroompje onderweg.
De ruim aanwezige jaarlijkse tekorten moeten al geruime tijd gedekt worden via allerlei schimmige constructies=!geld klotst tegen de plinten
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208565413
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat werd rondom RBC Roosendaal en Veendam ook constant gezegd, we weten allemaal hoe dat afgelopen is....

Je moet als KNVB ergens een grens trekken en dan is 11 april al behoorlijk laat. De impact van verdwijnen van Vitesse uit de Eredivisie is gigantisch en voor de extra club die dan blijft / promoveert is het al rijkelijk laat om pas op 11 april te beginnen met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen.
RBC en Veendam waren kleine clubs in de KKD, Vitesse is normaal een subtopper in de eredivisie
pi_208565427
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat duurt inderdaad ook erg lang, kijk ik ben een rasechte Nijmegenaar en zie Vitesse graag degraderen maar de club hoeft zeker niet weg van mij, integendeel ik zou het best zonde vinden
Als supporter van welke NL club dan ook weet je dat elke club op zijn manier belangrijk is. Of het nu een 3e klasse zaterdag is, een club in de KKD of een club in de ED. Elke club is belangrijk. Als er geen andere clubs zouden zijn, dan zou het sowieso lastig worden om een wedstrijd te zien :)

Van mij hoeft Vitesse zeker niet te verdwijnen, ook niet te degraderen. Maar ze moeten wel hun zaakjes op orde hebben en/of maken. Het kan niet zo zijn dat we anno 2023 nóg een keer toestaan dat een club zodanig met de regels overtreedt dat dit ze iets oplevert. Dat hebben we bij Twente in 2010 gezien, door vals te spelen zijn ze kampioen geworden. De regels moeten voor iedereen gelijk zijn en voor iedereen gelden.
pi_208565433
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:20 schreef Caland het volgende:

[..]
De ruim aanwezige jaarlijkse tekorten moeten al geruime tijd gedekt worden via allerlei schimmige constructies=!geld klotst tegen de plinten
Dat is in Rotterdam niet anders. Dus waar heb je het over?
pi_208565444
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als supporter van welke NL club dan ook weet je dat elke club op zijn manier belangrijk is. Of het nu een 3e klasse zaterdag is, een club in de KKD of een club in de ED. Elke club is belangrijk. Als er geen andere clubs zouden zijn, dan zou het sowieso lastig worden om een wedstrijd te zien :)

Van mij hoeft Vitesse zeker niet te verdwijnen, ook niet te degraderen. Maar ze moeten wel hun zaakjes op orde hebben en/of maken. Het kan niet zo zijn dat we anno 2023 nóg een keer toestaan dat een club zodanig met de regels overtreedt dat dit ze iets oplevert. Dat hebben we bij Twente in 2010 gezien, door vals te spelen zijn ze kampioen geworden. De regels moeten voor iedereen gelijk zijn en voor iedereen gelden.
En datzelfde Twente bestaat ook nog waar het eigenlijk niet meer had mogen bestaan
pi_208565445
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
RBC en Veendam waren kleine clubs in de KKD, Vitesse is normaal een subtopper in de eredivisie
Vitesse is al jaren geen schim meer van een subtopper. Zijn niet veel beter dan RBC Roosendaal was. Veendam is natuurlijk een ander verhaal op dat vlak.

Maar als de regels voor een Veendam, RBC Roosendaal of welke andere club dan ook gelden, dan gelden deze ook voor Vitesse.
pi_208565460
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als supporter van welke NL club dan ook weet je dat elke club op zijn manier belangrijk is. Of het nu een 3e klasse zaterdag is, een club in de KKD of een club in de ED. Elke club is belangrijk. Als er geen andere clubs zouden zijn, dan zou het sowieso lastig worden om een wedstrijd te zien :)

Van mij hoeft Vitesse zeker niet te verdwijnen, ook niet te degraderen. Maar ze moeten wel hun zaakjes op orde hebben en/of maken. Het kan niet zo zijn dat we anno 2023 nóg een keer toestaan dat een club zodanig met de regels overtreedt dat dit ze iets oplevert. Dat hebben we bij Twente in 2010 gezien, door vals te spelen zijn ze kampioen geworden. De regels moeten voor iedereen gelijk zijn en voor iedereen gelden.
Volgens mij heeft FC Twente in hun kampioensjaar niet vals gespeeld.
Pas later steeg het Munsterman boven zijn hoofd.
pi_208565464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En datzelfde Twente bestaat ook nog waar het eigenlijk niet meer had mogen bestaan
Klopt. Daar zijn alle regels overtreden. Die zooi had inderdaad gewoon failliet moeten gaan. Schril contrast met de situatie waarin Vitesse zich nu bevindt. Maar mijn punt is in deze dat we dat toen allemaal toestonden, dat mag niet meer gebeuren wat mij betreft. Ongeacht welke club het betreft.
pi_208565483
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Klopt. Daar zijn alle regels overtreden. Die zooi had inderdaad gewoon failliet moeten gaan. Schril contrast met de situatie waarin Vitesse zich nu bevindt. Maar mijn punt is in deze dat we dat toen allemaal toestonden, dat mag niet meer gebeuren wat mij betreft. Ongeacht welke club het betreft.
Klopt helemaal mee eens hoor, maar juist omdat Twente toen gered is zie ik Vitesse niet snel verdwijnen, de KNVB is een vreemde organisatie
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:28:57 #179
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208565485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat is in Rotterdam niet anders. Dus waar heb je het over?
Bij Feyenoord worden de tekorten al zo'n 13 jaar niet meer gedekt door externen, of waar heb je het precies over?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:31:00 #180
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208565512
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Vitesse is al jaren geen schim meer van een subtopper. Zijn niet veel beter dan RBC Roosendaal was.
:D

RBC speelde zeer incidenteel in de eredivisie in een verkapt fietsenhok met een paar duizend toeschouwers op zijn hoogst. Hoe is dat ooit te vergelijken met Vitesse.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208565514
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:25 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Volgens mij heeft FC Twente in hun kampioensjaar niet vals gespeeld.
Pas later steeg het Munsterman boven zijn hoofd.
Volgens mij begon het een beetje rond 2004 met het aantreden van Munsterman. Heeft toegewerkt naar een kampioenschap, met alle list en bedrog die er nodig was. In 2010 werden ze kampioen en zo rond 2014 klapte de boel uit elkaar toen de lijken uit de kast kwamen.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:32:34 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208565525
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:31 schreef Caland het volgende:

[..]
:D

RBC speelde zeer incidenteel in de eredivisie in een verkapt fietsenhok met een paar duizend toeschouwers op zijn hoogst. Hoe is dat ooit te vergelijken met Vitesse.
Het nieuwe stadionnetje was wel redelijk toch voor zo'n club? Wordt overigens nu weer gebruikt door de amateurs van RBC.
pi_208565532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Bij Feyenoord worden de tekorten al zo'n 13 jaar niet meer gedekt door externen, of waar heb je het precies over?
Hoe gaat het met Feyenoord City?
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:33:52 #184
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208565537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het nieuwe stadionnetje was wel redelijk toch voor zo'n club?
4.000 man ofzo? Wel lekker kneuterig, daar nog een keer bij een RBC - Feyenoord binnengekomen door simpelweg aan de receptie te verklaren dat ik de chauffeur van een speler was. Wel gelachen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208565545
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Hoe gaat het met Feyenoord City?
Geen enkel bouwbedrijf wil zich daaraan branden.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:34:46 #186
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208565548
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:33 schreef Caland het volgende:

[..]
4.000 man ofzo? Wel lekker kneuterig, daar nog een keer bij een RBC - Feyenoord binnengekomen door simpelweg aan de receptie te verklaren dat ik de chauffeur van een speler was. Wel gelachen.
Volgens mij kunnen er 6000 in of zo, maar die zaten er vaak niet, klopt.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:35:02 #187
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208565551
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Hoe gaat het met Feyenoord City?
Ja daar probeerden ze jouw voorbeeld. Gewoon een stadion zonder huur te betalen maar wel van de inkomsten profiteren. Drie keer raden hoe dat is afgelopen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208565566
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het nieuwe stadionnetje was wel redelijk toch voor zo'n club? Wordt overigens nu weer gebruikt door de amateurs van RBC.
RBC had (en de amateurs nu hebben) een prima stadion. 5000 plekken, fatsoenlijk onderhouden en niks mis mee. Daar kan menig ED of KKD club jaloers op zijn. Stadion was ook prima in verhouding met het aantal bezoekers. Iets waar ze bij Vitesse van dromen.

Als je ziet in wat voor stadions andere clubs moeten spelen dan springen de tranen in je ogen. Neem de Kuip, wat een ouwe zooi is dat. Je zou je toch kapot schamen als club zijnde als je in een stadion moet spelen wat half uit elkaar valt en elke wedstrijd de plees van overstromen omdat de afvoer amper geschikt is voor een normaal huishouden?
pi_208565569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja daar probeerden ze jouw voorbeeld. Gewoon een stadion zonder huur te betalen maar wel van de inkomsten profiteren. Drie keer raden hoe dat is afgelopen.
Niet, want ze kunnen het niet betalen :')
pi_208565576
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:33 schreef Caland het volgende:

[..]
4.000 man ofzo?
5000.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:37:00 #191
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208565577
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Niet, want ze kunnen het niet betalen :')
Precies.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208565599
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:34 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Geen enkel bouwbedrijf wil zich daaraan branden.
Verstandig. Kan alleen maar verkeerd aflopen. Wordt 1 groot debacle. Supporters zijn (om onduidelijke redenen) verknocht aan een stadion met betonrot en overlopende plees waar je niet fatsoenlijk naar je stoel kunt komen omdat de ruimte zo smal is dat een kleuter erop vastloopt. Misschien doet het de supporters denken aan het feyenoord van weleer, toen ze nog iets van de charme van een topclub hadden _O-
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:39:13 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208565620
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
RBC had (en de amateurs nu hebben) een prima stadion. 5000 plekken, fatsoenlijk onderhouden en niks mis mee. Daar kan menig ED of KKD club jaloers op zijn. Stadion was ook prima in verhouding met het aantal bezoekers. Iets waar ze bij Vitesse van dromen.

Als je ziet in wat voor stadions andere clubs moeten spelen dan springen de tranen in je ogen. Neem de Kuip, wat een ouwe zooi is dat. Je zou je toch kapot schamen als club zijnde als je in een stadion moet spelen wat half uit elkaar valt en elke wedstrijd de plees van overstromen omdat de afvoer amper geschikt is voor een normaal huishouden?
Sowieso zonde als clubs failliet gaan. Liever RBC in de KKD dan kansloze jeugdteams zoals Jong Utrecht.
pi_208565624
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:31 schreef Caland het volgende:

[..]
:D

RBC speelde zeer incidenteel in de eredivisie in een verkapt fietsenhok met een paar duizend toeschouwers op zijn hoogst. Hoe is dat ooit te vergelijken met Vitesse.
Ik ben daar eind jaren ‘90 (tegen mijn zin in) heen verhuisd en woonde we om de hoek van dat oude stadion. Daar ben ik toen naar een paar wedstrijden geweest. Het stadion wat ze erna kregen was wel echt verschrikkelijk. Dan verdien je het ook om opgedoekt te worden.

Verder is Roosendaal ook een ongelofelijke kutstad.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:41:16 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208565653
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
RBC had (en de amateurs nu hebben) een prima stadion. 5000 plekken, fatsoenlijk onderhouden en niks mis mee. Daar kan menig ED of KKD club jaloers op zijn. Stadion was ook prima in verhouding met het aantal bezoekers. Iets waar ze bij Vitesse van dromen.
In de laatste jaren kwamen daar gemiddeld zo'n 2000-2500 supporters op een stadion van 5.000. Dan heb je het zelfs over een lagere bezettingsgraad dan bij Vitesse. Dus ook deze bewering is complete onzin.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:42:21 #196
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208565669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:39 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Ik ben daar eind jaren ‘90 (tegen mijn zin in) heen verhuisd en woonde we om de hoek van dat oude stadion. Daar ben ik toen naar een paar wedstrijden geweest. Het stadion wat ze erna kregen was wel echt verschrikkelijk. Dan verdien je het ook om opgedoekt te worden.

Verder is Roosendaal ook een ongelofelijke kutstad.
Beetje zoals elk stadion is dat in of na de jaren 90 in Nederland is gebouwd. Fantasieloze prefabmeuk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:42:39 #197
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_208565671
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Volgens mij begon het een beetje rond 2004 met het aantreden van Munsterman. Heeft toegewerkt naar een kampioenschap, met alle list en bedrog die er nodig was. In 2010 werden ze kampioen en zo rond 2014 klapte de boel uit elkaar toen de lijken uit de kast kwamen.
Hier klopt volgens mij ook weinig van. Twente heeft tot aan het kampioenschap fair gespeeld, alleen maakten zij de vergissing om hierna boven hun stand te leven en ook zo uit te geven in plaats van het zien als iets incidenteels, waardoor het na twee seizoenen zesde worden uit elkaar klapte. Pas deze periode werden regels gebroken om financieel de aansluiting met de top te houden terwijl dat eigenlijk al niet meer houdbaar was.
Makkelijk tweede.
pi_208565679
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Sowieso zonde als clubs failliet gaan. Liever RBC in de KKD dan kansloze jeugdteams zoals Jong Utrecht.
Ik ben wel een voorstander van de jonge teams die mee doen op niveau, ik ben er van overtuigd dat dit het voetbal op de langere termijn altijd ten goede komt. Maar wat Jong Utrecht al jaren laat zien is wel bedroevend. Ze kunnen vanaf dit jaar ook degraderen vanuit de KKD toch?
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:43:07 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208565680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:42 schreef Caland het volgende:

[..]
Beetje zoals elk stadion is dat in of na de jaren 90 in Nederland is gebouwd. Fantasieloze prefabmeuk.
Met het PEC-stadion als dieptepunt.
pi_208565689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:42 schreef Caland het volgende:

[..]
Beetje zoals elk stadion is dat in of na de jaren 90 in Nederland is gebouwd. Fantasieloze prefabmeuk.
De meeste clubs hebben hun stadion in de loop der jaren meermaals vernieuwd. In Rotterdam is er nog niet eens een likje verf aangebracht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')