abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2022 @ 23:51:59 #226
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204175552
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 23:46 schreef Ixnay het volgende:
PSV moet zich richten op het kampioenschap. Als ze alles winnen worden ze kampioen. Die andere club gaat punten laten liggen als je ziet hoe ze de laatste tijd spelen.

Conference League is minder belangrijk. Heeft weinig prestige. Is een verzamelcompetitie voor afvallers. Ik denk dat kwartfinalist in de CL een betere prestatie is.

Beker is least concern van die 3 titels waar ze nog om spelen. Als ik Schmidt was zou ik echt geen enkele basisspeler opstellen in die bekerfinale en eventueel spelers van Jong PSV.

En dan kun je wel zeggen dat dat niet netjes is richting de fans, maar ik denk dat je diezelfde fans meer een plezier doet met een kampioenschap dan met een beker of een Conference league.

Maar dat is hoe ik het zie he.
En je schaamt jezelf niet nu je dit typt? Best wel ernstig eigenlijk.
  Redactie Sport maandag 21 maart 2022 @ 23:54:58 #227
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204175575
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 23:46 schreef Ixnay het volgende:
PSV moet zich richten op het kampioenschap. Als ze alles winnen worden ze kampioen. Die andere club gaat punten laten liggen als je ziet hoe ze de laatste tijd spelen.

Conference League is minder belangrijk. Heeft weinig prestige. Is een verzamelcompetitie voor afvallers. Ik denk dat kwartfinalist in de CL een betere prestatie is.

Beker is least concern van die 3 titels waar ze nog om spelen. Als ik Schmidt was zou ik echt geen enkele basisspeler opstellen in die bekerfinale en eventueel spelers van Jong PSV.

En dan kun je wel zeggen dat dat niet netjes is richting de fans, maar ik denk dat je diezelfde fans meer een plezier doet met een kampioenschap dan met een beker of een Conference league.

Maar dat is hoe ik het zie he.
Ik zou niet meer teveel pilsjes klappen vanavond.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 21 maart 2022 @ 23:56:45 #228
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_204175583
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 23:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
En je schaamt jezelf niet nu je dit typt? Best wel ernstig eigenlijk.
Het is mijn mening. Pest mij maar.
pi_204175632
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Aangezien je al begon met een achterlijke post dat Feyenoord beter was ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat je hem na de eerste helft hebt afgezet. Maar de haat naar Ajax is groot merk ik.
Nee hoor, maar wel een hekel aan onnodig gebrabbel. Ajax is verder een prachtclub, maar er lopen helaas veel enge gasten rond. Als voetballiefhebber kan ik er moeilijk naar kijken.
pi_204175932
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 22:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb een zwak voor slisje, misschien is dat het.
Ik heb ook een zwak voor slisje, als trainer bij de concurrent. :')

Nul vertrouwen in deze constructie. :X
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_204176126
Rutten is een geboren loser. Keihard gefaald bij PSV. Best een aardige man lijkt me, maar dat zie ik niet zitten.
pi_204176164
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 07:21 schreef tompsv18 het volgende:
Rutten is een geboren loser. Keihard gefaald bij PSV. Best een aardige man lijkt me, maar dat zie ik niet zitten.
Klinkt als de perfecte assistent.
pi_204176214
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 07:21 schreef tompsv18 het volgende:
pi_204176464
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 22:00 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Toch Van Nistelrode. Dat lijkt me een prima duo
Heel jammer weer. :') Dit gaat toch ook geen zoden aan de dijk zetten. Ruud is vooral een manager, heeft al meerdere keren aangegeven dat hij tactisch niet zo onderlegd is. (Zoals Slot en Ten Hag dat wel zijn)

Ik begrijp deze keuze niet. Dit jaar had je gezien het lage puntenaantal van Ajax al kampioen moeten worden. Nu zul je achter de feiten aan blijven lopen.
pi_204176548
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 08:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Heel jammer weer. :') Dit gaat toch ook geen zoden aan de dijk zetten. Ruud is vooral een manager, heeft al meerdere keren aangegeven dat hij tactisch niet zo onderlegd is. (Zoals Slot en Ten Hag dat wel zijn)

Ik begrijp deze keuze niet. Dit jaar had je gezien het lage puntenaantal van Ajax al kampioen moeten worden. Nu zul je achter de feiten aan blijven lopen.
Wie/waar is aangegeven dat hij tactisch niet goed onderlegd is?

Ik heb het idee (door hoe er altijd over hem gesproken wordt door mensen die met hem gewerkt hebben) dat Rutten goede trainingen verzorgd waar spelers beter van worden, en dat hij geliefd is. Ik denk dat het bij hem misgaat waar hij de confrontatie aan moet gaan, en/of harde beslissingen moet nemen. Dat zal voor Van Nistelrooij een minder groot probleem zijn. Mede door zijn status.

Als Ruud tegen Zahavi zegt dat hij het niet goed doet, dan doet dat eerder wat dan als Fred of zelfs Roger dat zou zeggen, lijkt me.

Bij de combinatie PSV/Rutten moet ik toch vooral denken aan Ojo en Engelaar....dat kon echt niet. Week in week uit die twee samen op het middenveld.

Al met al: prima maar spannende keuze
pi_204176656
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 08:30 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Wie/waar is aangegeven dat hij tactisch niet goed onderlegd is?

Ik heb het idee (door hoe er altijd over hem gesproken wordt door mensen die met hem gewerkt hebben) dat Rutten goede trainingen verzorgd waar spelers beter van worden, en dat hij geliefd is. Ik denk dat het bij hem misgaat waar hij de confrontatie aan moet gaan, en/of harde beslissingen moet nemen. Dat zal voor Van Nistelrooij een minder groot probleem zijn. Mede door zijn status.

Als Ruud tegen Zahavi zegt dat hij het niet goed doet, dan doet dat eerder wat dan als Fred of zelfs Roger dat zou zeggen, lijkt me.

Bij de combinatie PSV/Rutten moet ik toch vooral denken aan Ojo en Engelaar....dat kon echt niet. Week in week uit die twee samen op het middenveld.

Al met al: prima maar spannende keuze
Dat heeft Ruud in zijn meest recente NOS-interview aangegeven. Dat hij zichzelf meer in de Ferguson-rol zag enzo.

Maar goed, toch nog even over de inhoud: Ik vind PSV een resultaatclub, dat is wat PSV mooi en groot maakt. Daarom genoot ik ook zo van die Cocu-jaren: Gewoon je punten pakken, stoïcijns doorgaan en titels pakken.

De laatste tijd (eigenlijk sinds Bommel) gaat het veel te veel over het veldspel en aanvallend voetbal. Terwijl ik denk dat je doel moet zijn om elk jaar 85 punten te halen en minimaal 85 goals te maken. Hoe je dat doel bereikt maakt niet uit, desnoods met betonvoetbal. Je bent de tweede club van Nederland en je hebt een veel groter budget dan de andere 16 clubs. Dus moet je er staan als Ajax (zoals dit jaar) er een jaartje niet staat.

Rutten vind ik nou net zo'n trainer die altijd lult over aanvallend voetbal maar aan het einde van de rit heb je 70 punten en 70 goals gemaakt. In 2014-2015 (slechtste Feyenoord-seizoen in 12 jaar) zei ook iedereen dat Feyenoord zo lekker voetbalde. Met 59 punten en 56 goals als resultaat.

Wordt niks.
pi_204176800
Nee, ik zie dit ook niet zo zitten. Heb veel respect voor Rutte, die maakt inderdaad spelers beter, maar laat die dan Jong PSV trainen. Van Nistelrooij hadden ze bij Heerenveen of zo onder moeten brengen. Die moet het vak echt nog leren.

Pascal Jansen was ws geen optie, maar dat was mijn eerste keus geweest. Je wilt op die plek namelijk een 'moderne trainer' zien. Geen oud voetballer die op basis van status dingen gedaan krijgt.

Die tijd is voorbij.

Want spelers die onder zo'n trainer floreren, hebben we niet meer.

Ik zie in mijn eigen vakgebied hetzelfde: onze studenten moet je achter hun broek zitten. Die hebben weinig zelfmotivatie. Bij de moderne voetballer meen ik hetzelfde waar te nemen.

Je ziet dat het huidige PSV volgens de filosofie van Schmidt speelt (whatever that may be), en die filosofie krijg je er alleen maar ingeslepen als spelers naar je luisteren, als spelers bereid zijn door het vuur te gaan voor je. Je moet ze inspireren. Ben dus geen fan van oud topvoetballers; liever een leraar voor de groep.

Of nog beter, een ingenieur.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 22-03-2022 09:26:23 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 22 maart 2022 @ 09:06:10 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204176841
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 08:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Ajax heeft na 27 wedstrijden 1 punt minder dan vorig seizoen, PSV 9 meer dan vorig seizoen
pi_204176870
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 09:06 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ajax heeft na 27 wedstrijden 1 punt minder dan vorig seizoen, PSV 9 meer dan vorig seizoen
Ja dit jaar is het gat iets kleiner geworden maar baal er gewoon van als PSV in zo'n jaar niet profiteert.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 09:16:06 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204176907
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 09:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja dit jaar is het gat iets kleiner geworden maar baal er gewoon van als PSV in zo'n jaar niet profiteert.
Dat doen ze toch al in principe, 9 punten meer is nogal wat, vorig jaar was het al gespeeld rond deze tijd. Ik had vooraf sowieso nooit verwacht dat een ploeg buiten Ajax de 80 punten zou halen maar nu zal Ajax toch de 85 moeten aantikken om kampioen te worden.
pi_204177270
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 09:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik had vooraf sowieso nooit verwacht dat een ploeg buiten Ajax de 80 punten zou halen.
Dat is vreemd in een competitie waarbij PSV in principe veel beter zou moeten zijn dan 16 van de 18 ploegen.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 10:12:47 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204177325
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 10:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is vreemd in een competitie waarbij PSV in principe veel beter zou moeten zijn dan 16 van de 18 ploegen.
Eens maar laatste keer dat PSV boven de 80 zat was dat eerste Van Bommel jaar en vorig seizoen maar 72 dus dat was gewoon heel slecht, dit seizoen zit het ook wat mee als je kijkt naar de xG.
pi_204177947
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 10:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
Eens maar laatste keer dat PSV boven de 80 zat was dat eerste Van Bommel jaar en vorig seizoen maar 72 dus dat was gewoon heel slecht, dit seizoen zit het ook wat mee als je kijkt naar de xG.
Ja als je het zo bekijkt. Nouja er is ook gewoon niet goed genoed ingekocht laatste jaren.
pi_204178226
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 11:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja als je het zo bekijkt. Nouja er is ook gewoon niet goed genoed ingekocht laatste jaren.
Als je per jaar +/- 50 miljoen minder te besteden hebt dan je concurrent en dat al jaren lang, dan is dat een beetje een flauw argument als je maar 1 puntje achter staat.

Natuurlijk kan het beter, maar in de vijver waar je vist is het niet eenvoudig om steeds een dikke karper te vangen.
pi_204178263
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als je per jaar +/- 50 miljoen minder te besteden hebt dan je concurrent en dat al jaren lang, dan is dat een beetje een flauw argument als je maar 1 puntje achter staat.

Natuurlijk kan het beter, maar in de vijver waar je vist is het niet eenvoudig om steeds een dikke karper te vangen.
Schmidt is door de recente resultaten hard op weg om er toch nog een acceptabel seizoen van te maken ja. Tot en met Maccabi uit vond ik het echt 10 keer niks, maar zeker zo'n Kopenhagen uit en een lekkere 5-0 tegen Fortuna maken het toch allemaal wat beter te verteren. Met een gewonnen bekerfinale erbij zou ik het allemaal redelijk acceptabel vinden. (Plus dan toch een mooie fruitschaal dit jaar, je wint niet elk jaar 0-4 in Amsterdam.)
  dinsdag 22 maart 2022 @ 11:32:59 #246
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204178289
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Je hebt zeker wel een punt hoor maar dat werkt natuurlijk ook de andere kant op. Vorig seizoen maar 1 puntje boven AZ en het jaar ervoor stond PSV zelfs 4e, dat moet en kan natuurlijk beter want die clubs hebben ook weer (veel) minder te besteden.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 11:47:15 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204178478
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 11:32 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Je hebt zeker wel een punt hoor maar dat werkt natuurlijk ook de andere kant op. Vorig seizoen maar 1 puntje boven AZ en het jaar ervoor stond PSV zelfs 4e, dat moet en kan natuurlijk beter want die clubs hebben ook weer (veel) minder te besteden.
Dit, wie weet pakt het nog goed uit dit seizoen maar vorig seizoen was gewoon een weggooier
pi_204181542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 11:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Schmidt is door de recente resultaten hard op weg om er toch nog een acceptabel seizoen van te maken ja. Tot en met Maccabi uit vond ik het echt 10 keer niks, maar zeker zo'n Kopenhagen uit en een lekkere 5-0 tegen Fortuna maken het toch allemaal wat beter te verteren. Met een gewonnen bekerfinale erbij zou ik het allemaal redelijk acceptabel vinden. (Plus dan toch een mooie fruitschaal dit jaar, je wint niet elk jaar 0-4 in Amsterdam.)
2 zwaluwen maken nog geen zomer. Wil je dit seizoen nog acceptabel houden dan moet idd de beker gewonnen worden, de 2e plek in de competitie moet vastgehouden worden en dat allemaal ook nog met voetbal waarvan je geen pijn aan je ogen krijgt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_204181728
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 16:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

De 2e plek in de competitie moet vastgehouden worden en dat allemaal ook nog met voetbal waarvan je geen pijn aan je ogen krijgt.
Nouja ik zou vooral zeggen: Maak voldoende goals en haal tenminste 80 punten. Dan is het best een fraaie tweede plaats.
pi_204183168
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 11:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')