Letterlijk elke andere optie anders dan olie inzetten?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:31 schreef weetjewel5 het volgende:
Hoe wil je trouwens energie opwekken dan?
Voor andere opties heb je ook fossiele brandstof nodig.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Letterlijk elke andere optie anders dan olie inzetten?
Oh, daarom doen mijn zonnepanelen het niet, Ik moet ze bijtanken. Thanks.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:36 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Voor andere opties heb je ook fossiele brandstof nodig.
Grappig dat je dat wel een probleem vindt, en het complete gebrek aan BNW van het Establishment, in BNW, niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Anders probeer je een keer meer op het onderwerp te richten, in plaats van dit soort op de persoon rotzooi.
alsof olie de enige fossiele brandstof isquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oh, daarom doen mijn zonnepanelen het niet, Ik moet ze bijtanken. Thanks.
Bijstoken dan? Welke heb ik nodig om mijn zonnepanelen energie te laten opwekken?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
alsof olie de enige fossiele brandstof is
Voor het maken van zonnepanelen heb je oa steenkool en zilver nodig, hoe worden die grondstoffen uit de grond gehaald? met de hand?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Bijstoken dan? Welke heb ik nodig om mijn zonnepanelen energie te laten opwekken?
Dit is iets anders dan je net vraagt. Je wilde weten hoe we energie gaan opwekken als we van fossiele brandstoffen afstappen. Daar zijn al veel manieren voor: we hebben windmolens, zonne-energie, kernenergie is altijd nog wel een optie, je zou wat mij betreft ook nog een waterrad in de sloot kunnen zetten. Al die dingen wekken energie op zonder dat daar een fossiele brandstof aan te pas komt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:47 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Voor het maken van zonnepanelen heb je oa steenkool en zilver nodig, hoe worden die grondstoffen uit de grond gehaald? met de hand?
oke dan kunnen we 10 jaar vooruit. en dan? weer olie oppompen? lijkt me logisch dat als je van fossiele brandstof afstapt dat je een vervangend alternatief hebt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 17:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is iets anders dan je net vraagt. Je wilde weten hoe we energie gaan opwekken als we van fossiele brandstoffen afstappen. Daar zijn al veel manieren voor: we hebben windmolens, zonne-energie, kernenergie is altijd nog wel een optie, je zou wat mij betreft ook nog een waterrad in de sloot kunnen zetten. Al die dingen wekken energie op zonder dat daar een fossiele brandstof aan te pas komt.
Je hebt geen fossiele brandstoffen nodig om op die manier energie op te wekken; hoogstens heb je nog fossiele brandstoffen nodig om de materialen (zoals steenkool voor silicium) te maken. Zelfs al zouden we daar per direct helemaal mee stoppen betekent dat nog niet dat we zonder fossiele brandstoffen helemaal geen energie meer kunnen opwekken: alles wat er nu staat blijft gewoon werken.
Daarom noemen we het een energietransitie en geen energiestop. Het idee is inderdaad dat je de vervangers van fossiel genoeg opschaalt om fossiel helemaal uit te kunnen faseren. Ook de graafmachines draaien dan b.v. op zonne-energie, en daarbij is er bijvoorbeeld kernenergie in de mix.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 17:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
oke dan kunnen we 10 jaar vooruit. en dan? weer olie oppompen? lijkt me logisch dat als je van fossiele brandstof afstapt dat je een vervangend alternatief hebt.
Op de persoon spelen zie ik als een probleem ja. Jij niet?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:41 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Grappig dat je dat wel een probleem vindt, en het complete gebrek aan BNW van het Establishment, in BNW, niet.
Zeer tribaal. En triest, dat je niet ziet waar het oorspronkelijke probleem ligt.
Je verzint er van alles bij...quote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:22 schreef epicbeardman het volgende:
Saudi Arabia Considers Accepting Yuan Instead of Dollars for Chinese Oil Sales
Xiden heeft het bijna voor elkaar, de petrodollar zal gaan klappen als dit doorgaat. America zal in de grootste depressie aller tijden komen, de dollar zal niks meer waard zijn.
En dat is precies wat Xiden wil, die seniele gek hing smekend aan de telefoon, terwijl ze zijn voicemail nog niet eens afluisterden.
Ook de Arabische landen zien wat voor vuile spelletjes Biden/Obama speelden de afgelopen jaren, met al die pogingen om nieuwe leiders in moslim landen te installeren.
Da's de hele raison d'etre van dit topic.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 17:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Op de persoon spelen zie ik als een probleem ja. Jij niet?
Toch wel raar. Dat vinden en toch steeds weer terugkeren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:33 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Da's de hele raison d'etre van dit topic.
Ik bedoel, Trump heeft de verkiezingen verloren en een staatsgreep doen mislukken.
Er kon 12 maanden geleden een slotje op.
Zere plek op zijn eigen lichaam...quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:13 schreef QuidProJoe het volgende:
[ afbeelding ]
President Trump legt wederom de vinger op de zere plek.
Ohja, effe vergeten dat energie alleen met fossiele brandstoffen opgepakt kan worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Wil je weer terug naar de middeleeuwen? je moet niet zoveel naar Jesse Klaver luisteren. Hoe wil je trouwens energie opwekken dan?
wat is een alternatief dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 22:15 schreef illusions het volgende:
[..]
Ohja, effe vergeten dat energie alleen met fossiele brandstoffen opgepakt kan worden.![]()
![]()
De energie die van de zon afkomt op een of andere manier gebruiken (zon/wind/hydro/etc). Of kernenergie.quote:
al die zaken bestaan uit grondstoffen die uit de grond gehaald moeten worden. gebeurt met benzineslurpers.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 22:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De energie die van de zon afkomt op een of andere manier gebruiken (zon/wind/hydro/etc). Of kernenergie.
Je meent dit echt?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 22:32 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
al die zaken bestaan uit grondstoffen die uit de grond gehaald moeten worden. gebeurt met benzineslurpers.
Ja, en daarna kun je die dingen gebruiken om het met die energie uit de grond te halen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 22:32 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
al die zaken bestaan uit grondstoffen die uit de grond gehaald moeten worden. gebeurt met benzineslurpers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |