Uitzending van 2020:quote:Kremlin in de Kamer
Een ‘man in de war’ die ‘Kremlinpropaganda’ uitkraamt, aldus Tweede Kamerleden over het optreden van Thierry Baudet in het debat over Oekraïne. Terwijl iedereen de Russische invasie scherp veroordeelt, toont de FVD-leider alle begrip voor het militaire geweld van Poetin. ‘Na twee jaar covidscam hebben we nu de Ruslandscam’, stelt hij. De Oekraïneoorlog is volgens Baudet ‘de schuld van het Westen’. En als minister van Buitenlandse Zaken Hoekstra oproept om de soevereiniteit van Oekraïne te respecteren, twittert Baudet: ‘Donder toch op man, sukkel’.
Kamerleden zijn verbijsterd. Jesse Klaver van GroenLinks wil dat Forum voor Democratie wordt uitgesloten van vertrouwelijke informatie over de Oekraïneoorlog. En op verzoek van een Kamermeerderheid wordt onderzocht of er financiële banden zijn tussen Baudet en Rusland. Maar in 2020 onthult Zembla in de uitzending ‘Baudet en het Kremlin’ vertrouwelijke appberichten van Baudet. Daaruit blijkt dat hij banden heeft met het Kremlin. Waarom komt er nu pas een onderzoek, waarom was de Tweede Kamer al niet eerder gealarmeerd?
Kremlin in de Kamer
Donderdag 10 maart 2022 om 20:25 uur bij BNNVARA op NPO 2.
Herhaling: donderdag 17 maart – 09.25 uur – NPO 2
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/kremlin-in-de-kamer
Nou ik kijk even de aflevering af en dan trap ik al dat soort onzin er wel uit.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
User #1:
- Baudet wordt gefinancierd door de Russen! Er moet onderzoek komen!
User #2
- mAaR HEt KaBIneT WordT OOk geFInanCiERd do0R wEf!!
Op dit punt staan we nu.
quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:06 schreef theguyver het volgende:
Vond beetje meh..
Veel herhaling uit de docu uit de OP.
Meer niet.
Moet ik hem nog bekijken? (Zal ik iets nieuws tegenkomen wat al niet in het nieuws was?)quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik had er ook wel wat meer van verwacht. Ik had het idee naar de opgepoetste versie van de docu van 2020 te kijken.
Tja, ik zag er ook niets nieuws in...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:31 schreef timmmmm het volgende:
Wat een kutuitzending. Gewoon een herhaling van die van 2020.
De AIVD zit er bovenop, daar ben ik van overtuigd.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 18:26 schreef qajariaq het volgende:
Die 2020 uitzending was behoorlijk alarmerend. Jammer dat er toen niets mee gedaan is. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat je als partij er bang voor bent om een andere partij juridisch aan te pakken.
Gister kwam er niet bepaald veel nieuws bij. Nog steeds lijkt het mij zinnig de AIVD of anders gewoon justitie onderzoek te laten doen. De rekenkamer kan daarbij assisteren maar om die het voortouw te geven lijkt mij gewoon niet de juiste gang van zaken.
Ik heb de Zembla-uitzending zojuist gekeken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:31 schreef timmmmm het volgende:
Wat een kutuitzending. Gewoon een herhaling van die van 2020.
Baudet heeft een verdienmodel. Die zet zich overal tegen af. Of het nu Syrische vluchtelingen zijn, het coronabeleid of nu de Russische invasie.
De meerderheid is voor, dus is een bepaalde onderlaag van de bevolking altijd tegen die zichzelf veel slimmer vindt dan al die hoogopgeleide schapen die maar aannemen wat ze horen (omdat wat ze horen nu eenmaal feitelijk verifieerbaar is) omdat ze ergens bij ongehoord nederland of op feesboek iets anders hebben gehoord wat hen als de WAARHEID is verkocht.
Baudets USP is dat hij zich lekker afzet tegen de gevestigde orde. Als de feiten A zeggen, zegt baudet B en zijn achterban is ook graag recalcitrant dus gaat daarin mee.
Dit geldt voor heel veel partijen die ingaan tegen de gevestigde orde. Of we het nu, intern, over de LPF, verdonk, PVV, baudet en die dude wiens huis ze afgebrand hebben hebben of internationaal over Le Pen, die rare hongaar of noem het maar op hebben.
Als ik Poetin was zou ik dergelijke destabiliserende factoren ook steunen, natuurlijk net als hier door een puppet van een puppet van een puppet zodat het A) nooit bij jou terecht komt en B) Poetin wel wat beters te doen heeft dan zich met nobodies als Baudet bezig te houden.
De echte vraag voor mij is wat de oorzaak is en wat het gevolg. Helpt Poetin partijen die zich afzetten tegen de gevestigde orde omdat hem dat ook wel uitkomt of zet een Baudet zich af tegen de gevestigde orde omdat hij daarmee geholpen wordt door Poetin.
Het eerste lijkt me het geval. Ik denk dat je bij elke politieke partij wel dubieuze geldschieters tegen komt, uiteraard indirect. Als je gewoon je ding doet, in Baudets geval lekker gek alles wat de massa niet doet, en de Russen zien dat en vinden dat wel mooi dus financieren wat, is dat heel wat anders als wanneer de Russen je geld geven om de boel te ontregelen en je daarom tegen de massa ingaat.
Die Zembla aflevering van 2020 liet zien dat het eerste het geval was en de grens daarna wat te vervaagd werd. Dat ze nu, in 2022, niks extra's kunnen vinden wat belastend is, toont voor mij aan dat het allemaal wel meevalt met een Russische puppet in de tweede kamer. Een geruststellende gedachte, Baudet is gewoon een lul, maar geen landverradende lul
Nou ja daar ben ik het niet helemaal mee eens, hij zegt dat soort dingen om de redenen die je aangeeft en daarom zijn de Russen geïnteresseerd en onderhouden ze warme banden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 03:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb de Zembla-uitzending zojuist gekeken.
Ik denk dat hij wél een Russische puppet is, maar niet voor het geld. Sterker nog, misschien beseft hij het zelf niet eens.
Dat hij (Russische) invloedrijke en intellectuele mensen tot zijn vrienden/kennissen mag rekenen, streelt zijn ego. En dat hij steevast B zegt terwijl de gevestigde orde A zegt, heeft daar ook mee te maken: zo lijkt het alsof wij gewoon niet zo intelligent zijn als hij, en wij zijn superieure redenatie niet kunnen begrijpen. Daarom kraamt hij ook van die boreale prietpraat uit bij speeches, alles om zich te verheffen boven het klootjesvolk.
Zembla heeft wel een paar nieuwe dingen gevonden:quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:31 schreef timmmmm het volgende:
Die Zembla aflevering van 2020 liet zien dat het eerste het geval was en de grens daarna wat te vervaagd werd. Dat ze nu, in 2022, niks extra's kunnen vinden wat belastend is, toont voor mij aan dat het allemaal wel meevalt met een Russische puppet in de tweede kamer. Een geruststellende gedachte, Baudet is gewoon een lul, maar geen landverradende lul
Zoals bekend werkte Baudet voor Kornilov en sprak hij met Doegin. Hoezo heeft dat geen invloed op wat hij zegt?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 08:29 schreef timmmmm het volgende:
Nou ja daar ben ik het niet helemaal mee eens, hij zegt dat soort dingen om de redenen die je aangeeft en daarom zijn de Russen geïnteresseerd en onderhouden ze warme banden.
Hij zegt die dingen niet ómdat hij goede banden heeft met Rusland.
Hij is extreem racistisch en antisemitisch. Een politicus die tegen zulke figuren aanschurkt zoals een Baudet moeten daar tot in de lengte der dagen mee geconfronteerd worden. Bij ieder debat moet hij daarmee worden geconfronteerd.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
- En Baudet heeft later, toen hij al kamerlid was, gesproken met Alexandr Doegin. Een Rus die in 2013 al stelde dat Rusland Europa moet veroveren, en daar een vijfde kolonne moet stichten...
Als die Kornilov hem inderdaad betaald heeft (zoals de Whatsapp-berichten suggereren), dan zal het nooit veel geweest zijn aangezien Baudet kennelijk in die periode moest schnabbelen (die uitzendingen van Powned) om rond te komen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zembla heeft wel een paar nieuwe dingen gevonden:
- Kornilov, waar Baudet dus mee appte, werd betaald door Gazprom.
- En Baudet heeft later, toen hij al kamerlid was, gesproken met Alexandr Doegin. Een Rus die in 2013 al stelde dat Rusland Europa moet veroveren, en daar een vijfde kolonne moet stichten...
Wat wel gunstig voor Baudet is, is dat er geen bewijs is dat hij betaald is door het Kremlin. En zulk bewijs zal ook moeilijk te vinden zijn. Zembla heeft natuurlijk geen bevoegdheden om de financiële administratie van FVD uit te pluizen. Bovendien kan zoiets ook zwart of via stromannen gegaan zijn, dan is het ook maar moeilijk terug te vinden.
En het OM gaat zich natuurlijk ook niet branden aan een strafrechtelijk onderzoek naar een bekende landelijk gekozen volksvertegenwoordiger.
Democratisch verkozen partijen verbieden... Triest. Maar ook gevaarlijk. Waar hebben we dat toch eerder gezien?quote:
Het is inderdaad lekker veilig om een partij zijn gang te laten gaan die heult met de vijand.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Democratisch verkozen partijen verbieden... Triest. Maar ook gevaarlijk. Waar hebben we dat toch eerder gezien?
Ook democratisch verkozen partijen moeten zich aan de regels en wetten houden. En als je dat te moeilijk vind word je weggestuurd, daar is heel weinig gevaarlijks aan. Gewoon de grondwet.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Democratisch verkozen partijen verbieden... Triest. Maar ook gevaarlijk. Waar hebben we dat toch eerder gezien?
Je hebt helemaal gelijk dat Nederland als democratie ook zelf in de spiegel mag kijken:quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Heulen met de vijand nog wel. Neem een chillpil.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is inderdaad lekker veilig om een partij zijn gang te laten gaan die heult met de vijand.
In dictaturen waar 'het Vaderland' ook enkel gold als een verzameling van precies gelijkgestemde zielen die allemaal hetzelfde dachten, stemden en deden. Zeg maar wat jij eronder verstaat aangezien het teveel gevraagd is dit land te verdedigen wanneer het wordt aangevallen, want er zitten in dit land ook nog wat mensen met politieke ideeën die de jouwe niet zijn, dus we kunnen eeuwen aan cultuur, traditie en de erfenis van onze voorouders bij het grof vuil parkeren want er zitten wat blauwharige woke SJW'ers op twitter en in de politiek die kennelijk 'het Vaderland' representeren.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Los van Baudet is dit overigens niet vanzelfsprekend het geval wanneer je wél geld uit Rusland ontvangt. Je kan er bijvoorbeeld prima van overtuigd zijn dat het Nederlandse belang beter behartigd wordt via de Russische route dan via die van de EU, Israël, China of de VS bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:31 schreef timmmmm het volgende:
Een geruststellende gedachte, Baudet is gewoon een lul, maar geen landverradende lul
Ik wil ook zeker niet dat ons land wordt aangevallen of overgenomen of wat dan ook. Ik ben daarom ook al heel lang tegen massa-immigratie en andere vormen van cultuur- en invloedsvernietiging zoals het overhevelen van macht aan allerlei overkoepelende organen zoals de EU / WEF / VN, etc. Wat dat betreft schuilt er best wat nationalisme in mij. We hadden zo'n mooi land. Dat hadden we moeten behouden, maar op zijn minst wat we nu nog hebben. Wellicht zijn we het daar nog wel eens.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 02:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In dictaturen waar 'het Vaderland' ook enkel gold als een verzameling van precies gelijkgestemde zielen die allemaal hetzelfde dachten, stemden en deden. Zeg maar wat jij eronder verstaat aangezien het teveel gevraagd is dit land te verdedigen wanneer het wordt aangevallen, want er zitten in dit land ook nog wat mensen met politieke ideeën die de jouwe niet zijn, dus we kunnen eeuwen aan cultuur, traditie en de erfenis van onze voorouders bij het grof vuil parkeren want er zitten wat blauwharige woke SJW'ers op twitter en in de politiek die kennelijk 'het Vaderland' representeren.
Kun je de mond vol hebben over 'zelfhaat' en 'nationalisme is taboe': de grootse vorm van zelfhaat en landverraad is je Vaderland wanneer het aangevallen wordt verlaten of opgeven. Vaderland is ietsje meer dan een roedel politici en publieke omroepen die jouw goedkeuring niet hebben.
Ik heb niks met Rutte, met Kaag, met jankende SJW'ers en hun woke-gezeik. Ik heb wel wat met het land van mijn voorouders en haar eeuwenlange geschiedenis. Dat overstijgt contemporaine politiek. Dat overstijgt sowieso politiek.
Leve de Leo Belgicus.
islam is een ras?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Was jij niet die xenofoob die een vijand zag in de moslims en hun westerse enablers?
Je kan ook prima een landverrader zijn zonder dat je dat zelf zo zietquote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Los van Baudet is dit overigens niet vanzelfsprekend het geval wanneer je wél geld uit Rusland ontvangt. Je kan er bijvoorbeeld prima van overtuigd zijn dat het Nederlandse belang beter behartigd wordt via de Russische route dan via die van de EU, Israël, China of de VS bijvoorbeeld.
wanneer hadden we precies zo'n mooi land? Welke periode spreek je over?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:47 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik wil ook zeker niet dat ons land wordt aangevallen of overgenomen of wat dan ook. Ik ben daarom ook al heel lang tegen massa-immigratie en andere vormen van cultuur- en invloedsvernietiging zoals het overhevelen van macht aan allerlei overkoepelende organen zoals de EU / WEF / VN, etc. Wat dat betreft schuilt er best wat nationalisme in mij. We hadden zo'n mooi land. Dat hadden we moeten behouden, maar op zijn minst wat we nu nog hebben. Wellicht zijn we het daar nog wel eens.
Jaren 80 / 90 / begin 00's.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wanneer hadden we precies zo'n mooi land? Welke periode spreek je over?
jaren 80 was een slechte tijd, veel criminaliteit (straat roven etc) + een decennia van economische depressie. In de jaren 90 en 2000quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:28 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Jaren 80 / 90 / begin 00's.
Voordat de EU zijn echte intrede deed. Geen 3rd wave feminisme, wokeness, terroristische aanslagen of aan de lopende band steekpartijen. Weinig immigranten. Economische groei. Amper Islam. Hoop. Salaris en kosten van leven waren in balans. Huizenmarkt voor iedereen toegankelijk. Meer vrijheid, lagere belastingen. Mannen waren man, vrouwen waren vrouw. Kinderen waren kind.
Etc. Nederland was toen absoluut een van beste plekken op aarde om te wonen.
Zou je dat ook hardop durven zeggen in de Baltische staten of Polen?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:47 schreef matigeuser het volgende:
Maar je slaat de plank mis omdat we momenteel helemaal niet worden aangevallen. Er is geen directe dreiging tegen Nederland. Niet eens tegen een NAVO-land. En als 'wij', in NAVO-verband, niet zouden 'stoken' dan gaat dat ook absoluut niet gebeuren.
Gelul, er was veel ongerustheid over de euro, en die is volledig terecht gebleken, met name de laatste maanden. Ook stemde Nederland massaal tegen de afbraak van de democratie dmv de EU-grondwet/Verdrag van Lissabon, en ook dat is volledig terecht gebleken.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
jaren 80 was een slechte tijd, veel criminaliteit (straat roven etc) + een decennia van economische depressie. In de jaren 90 en 2000
Toen de eu er dus al volop en jaren 80 was EEG (wat de politieke en economische onderdeel van de EU nu is), toen de vn er al was, toen het liberlisme en open grenzen het ideaal was? Die tijd bedoel je?
De echte anti eu retoriek ontstond na de wir schaffen da's van Merkel. Er was geen kip die er om kraaide dat de euro ingevoerd werd. Pas na de vluchtelingen crisis vierde het anti eu sentiment hoog tijd. Terug naar een tijd die nooit bestaan heeft.
Ja, op dit moment wel.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Zou je dat ook hardop durven zeggen in de Baltische staten of Polen?
Hey sherry, er was geen enkel gedoe over de euro, noem eens twee partij die meer dan 5 zetels had die er op tegen was, vanaf 1990 tot 2000? En hoezo de laatste maanden? de euro is een groot succes, de tweede reserve valuta met 20% na de dollar. De Chinese Rudi is iets van 5% (als 2e economie), dus Chinezen hebben meer euro's dan eigen munt.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gelul, er was veel ongerustheid over de euro, en die is volledig terecht gebleken, met name de laatste maanden. Ook stemde Nederland massaal tegen de afbraak van de democratie dmv de EU-grondwet/Verdrag van Lissabon, en ook dat is volledig terecht gebleken.
Dat de EU zich ook de macht over onze bevolkingssamenstelling heeft toegeeigend zodat we een miljoen per AZiaat of Afrikaan moeten dokken omdat die meerdere veilige landen is gepasseerd om hier alle slechte statistieken aan te voeren durfde toen nog niemand te vermoeden.
Ik denk dat de mensen in de genoemde landen daar net iets minder gerust over zijn maar dat poogde ik je al duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:43 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja, op dit moment wel.
Putin is absoluut niet van plan om de aanval te openen op een NAVO land. Hij is bekend met artikel 5 lijkt me.
Ik weet niet op welke planeet jij leeft maar er is geen enkele twijfel aan actie van de NAVO indien een lidstaat wordt aangevallen. Deze boodschap is onlangs, maar ook al vele malen hiervoor, nog regelmatig herhaald door NAVO-leiders als zowel Biden en co.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 15:15 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen in de genoemde landen daar net iets minder gerust over zijn maar dat poogde ik je al duidelijk te maken.
Een verdrag is leuk maar als het in werking hoort te treden dan is het altijd even afwachten of iedereen het inderdaad ook nog van plan is.
Die boodschap is de afgelopen weken inderdaad een aantal keren benadrukt. Wat denk wat de reden is om dat te benadrukken? Voor dit moment ben ik er ook wel gerust op dat de expansiedrift van Poetin een beetje getemperd is.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 15:42 schreef matigeuser het volgende:
Ik weet niet op welke planeet jij leeft maar er is geen enkele twijfel aan actie van de NAVO indien een lidstaat wordt aangevallen. Deze boodschap is onlangs, maar ook al vele malen hiervoor, nog regelmatig herhaald door NAVO-leiders als zowel Biden en co.
En dat laatste is minstens voor 49% te danken, niet aan Rusland's expansiedrift, maar aan de 'onze'.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 15:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die boodschap is de afgelopen weken inderdaad een aantal keren benadrukt. Wat denk wat de reden is om dat te benadrukken? Voor dit moment ben ik er ook wel gerust op dat de expansiedrift van Poetin een beetje getemperd is.
Trump heeft ooit hardop gezegd dat ie er nog niet zo zeker van was of hij het verdrag zou nakomen als het er op aan kwam. Na zo'n uitspraak had een inval in (een stukje van) een Baltische staat mogelijk genegeerd kunnen worden door de Navo.
Ook nu is escalatie nog steeds niet ondenkbaar. Denk maar aan een raket die al dan niet per ongeluk aan de verkeerde kant van de grens land. Op een weiland, op een boerderij of zelfs op een dorp met vele doden en gewonden.
We staan dus oneindig veel dichter bij een oorlog met Rusland dan met Zimbabwe.
Als je nog niet het verschil kunt zien tussen het vrijwillig aangaan van samenwerkingsverbanden en het binnen vallen van een naburig land dan zitten je oogkleppen net iets te veel in de weg.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 16:05 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En dat laatste is minstens voor 49% te danken, niet aan Rusland's expansiedrift, maar aan de 'onze'.
expansie drift? welke dat soevereine landen samenwerken op vrijwillige basis. Rusland is geen wereldspeler, maar een regionale kernramp (ik bedoel kernmacht). niets in hun ideeën biedt of brengt iets vooruitstrevends, zelfs de nazi brachten ons betaalde vakantie dagen en auto wegen, wat heeft rusland die landen te bieden?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 16:05 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En dat laatste is minstens voor 49% te danken, niet aan Rusland's expansiedrift, maar aan de 'onze'.
NAVO is geen 'samenwerkingsverband' zoals de EU dat is, het is een militaire verbinding die men met elkaar gaat met Rusland als gemeenschappelijke vijand.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 16:26 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als je nog niet het verschil kunt zien tussen het vrijwillig aangaan van samenwerkingsverbanden en het binnen vallen van een naburig land dan zitten je oogkleppen net iets te veel in de weg.
Ik heb ook niks met Rusland en al helemaal niks met communisme. Dus bespaar me je geklaag.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 16:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
expansie drift? welke dat soevereine landen samenwerken op vrijwillige basis. Rusland is geen wereldspeler, maar een regionale kernramp (ik bedoel kernmacht). niets in hun ideeën biedt of brengt iets vooruitstrevends, zelfs de nazi brachten ons betaalde vakantie dagen en auto wegen, wat heeft rusland die landen te bieden?
De verdragen met betrekking tot de euro zijn geschonden, de capo Draghi onder wiens leiding Griekenland de euro in is gefraudeerd heeft dat land daarmee in zijn neoliberale wurggreep gezet in weerwil van de democratie, en nu begint het beleid van geld bijdrukken om aan de financiele sector te geven ook in onze pensioenen, spaargeld en koopkracht zijn zure vruchten af te werpen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hey sherry, er was geen enkel gedoe over de euro, noem eens twee partij die meer dan 5 zetels had die er op tegen was, vanaf 1990 tot 2000? En hoezo de laatste maanden? de euro is een groot succes, de tweede reserve valuta met 20% na de dollar. De Chinese Rudi is iets van 5% (als 2e economie), dus Chinezen hebben meer euro's dan eigen munt.
Nee hoor, niemand liet iets anders weten dan dat ze tegen dat verstrekkende broddelwerkje waren. Stemmen in een democratie heeft een rechtstreeks gevolg, dat heeft verder geen duiders of interpretaties nodig. Mensen voelden echter prima aan dat Nederland meer geregeerd zou worden door mensen op wie of tegen wie zij niet konden stemmen, en dat die Nederlandse belangen zouden verkwanselen.quote:De rest is precies de anti eu gezwets wat rond de vluchtelingen kwam. En ohja het referendum, waarin we den Haag lieten weten wat we van ze vonden, vooral urk, hoe durfde de eu visqouta invoeren. Echt.... typisch.
Belarus heeft nooit onderhandeld met de NAVO maar is wel totaal in de invloedsfeer van Rusland. Zo erg zelfs dat die marioneten regering er mee weg komt terwijl minimaal 80% van de inwoners anders wil.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:10 schreef matigeuser het volgende:
Feit is gewoon dat er geen oorlog in Oekraïne als geweest als:
- Putin niet bestond
Maar ook als:
- De NAVO niet met Oekraïne zou onderhandelen over lidmaatschap
- De NAVO niet blijft uitbreiden met steeds meer landen in de buurt van Rusland die toetreden met direct daar het installeren van militaire basissen en raketsystemen.
Jaren ‘80 en ‘90 zijn de geboortejaren van de halve beroepsbevolking. Die hoor je nu het meest. Meesten hebben een aantal positieve herinneringen aan hun jeugd. En terecht, we speelden buiten, zagen elkaar op doordeweekse dagen op school. Op zaterdag deden je ouders boodschappen en bleef je vaak plakken bij de wipkippen, waar je elkaar weer tegenkwam. Of op de sportvelden, waar de helft van je klas in hetzelfde team zat. Op zondag kwam je elkaar soms tegen bij de kerk.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:28 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Jaren 80 / 90 / begin 00's.
Voordat de EU zijn echte intrede deed. Geen 3rd wave feminisme, wokeness, terroristische aanslagen of aan de lopende band steekpartijen. Weinig immigranten. Economische groei. Amper Islam. Hoop. Salaris en kosten van leven waren in balans. Huizenmarkt voor iedereen toegankelijk. Meer vrijheid, lagere belastingen. Mannen waren man, vrouwen waren vrouw. Kinderen waren kind.
Etc. Nederland was toen absoluut een van beste plekken op aarde om te wonen.
Dat is precies het punt wat ik maakte ja.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:23 schreef timmmmm het volgende:
Je kan ook prima een landverrader zijn zonder dat je dat zelf zo ziet
Je kan ook juist het beste voor je land doen maar op dat moment zelf gezien worden als landverrader.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan ook prima een landverrader zijn zonder dat je dat zelf zo ziet
Ja, Mussert was er ook van overtuigd dat wat hij deed het beste was voor Nederland. Net als Quisling in Noorwegen. En Mosley in Engeland.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:30 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je kan ook juist het beste voor je land doen maar op dat moment zelf gezien worden als landverrader.
Je hebt mijn opmerking in je hoofd omgedraait.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, Mussert was er ook van overtuigd dat wat hij deed het beste was voor Nederland. Net als Quisling in Noorwegen. En Mosley in Engeland.
Ik denk dat jij het niet helemaal snapt.quote:Op maandag 21 maart 2022 11:59 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je hebt mijn opmerking in je hoofd omgedraait.
Dit was mijn stelling:
"Je kan ook juist het beste voor je land doen maar op dat moment zelf gezien worden als landverrader."
Het omgekeerde dus.
Dat doet hij zelf wel, iemand moet echter wel zo nu en dan melden wat voor domme dingen ie weer gedaan heeft.quote:
99% van de topics over Baudet op dit forum gaan niet over de inhoud. Als het zo makkelijk is, waarom gebeurt dat dan niet en lees ik alleen oppervlakkige demonisatie?quote:Op maandag 21 maart 2022 16:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat doet hij zelf wel, iemand moet echter wel zo nu en dan melden wat voor domme dingen ie weer gedaan heeft.
Demoniseren is inhoudsloos iemand afkraken zoals op dit forum regelmatig gebeurd met een hoop andere politieke stromingen. Bij Baudet hoef je niet te demoniseren, alleen melden is al voldoende om weldenkende mensen te laten snappen dat die kerel eng is. (ja, dit is eigenlijk wel demoniseren van me).
Nu heeft Baudet natuurlijk ook bar weinig inhoud. Alles is kartel, iedereen is tegen hem, red de Boreale wereld (in ieder geval tot aan Oekraïne, daarna geldt het niet meer) en linkse docenten zijn kut.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
99% van de topics over Baudet op dit forum gaan niet over de inhoud. Als het zo makkelijk is, waarom gebeurt dat dan niet en lees ik alleen oppervlakkige demonisatie?
Dit dus. Het aantal keren dat Rutte, Kaag of GL zonder verdere motivatie van alles verweten wordt of domweg als de duivel wordt neergezet (D666) is niet te tellen. Maar Owee, als een keer een opmerking tegen TB of GW wordt gemaakt is de wereld te klein. Ook als dat zeer onderbouwde opmerkingen zijn.quote:Op maandag 21 maart 2022 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Verder is dat 'demoniseer'-gejank natuurlijk ontiegelijk hypocriet. De hele politiek, media en wetenschap wegzetten als 'kartel' (en SNOOD kartel ook nog!) is wat precies? Ophemeling?
Feitenvrij gelul onderuit halen is niet demoniseren.quote:
Die connectie kan toch slecht ontkent worden, je mag nog een beetje in twijfel trekken of hij geld uit die hoek ontvangen heeft (waar ook alles op wijst maar niet bewezen is). maar de contacten met Kornilov en daarmee met het Kremlin kan je toch slecht gaan ontkennen lijkt mij.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De verzonnen connectie met het Kremlin is de zoveelste stok waarmee men de hond probeert te slaan.
Intussen kan men hiermee ook de aandacht afleiden van de eigen verantwoordelijkheid en bijdrage aan het conflict in Oekraïne.
Daar wijst helemaal niks op.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die connectie kan toch slecht ontkent worden, je mag nog een beetje in twijfel trekken of hij geld uit die hoek ontvangen heeft (waar ook alles op wijst maar niet bewezen is)
Nee, contact met Kornilov is niet het contact met het Kremlin.quote:. maar de contacten met Kornilov en daarmee met het Kremlin kan je toch slecht gaan ontkennen lijkt mij.
We zien nu al een paar weken waarom dat was. Had men maar geluisterd.quote:Ja, TB is zelfs bekend geworden omdat hij erg tegen Oekraine en de hele EU was.
Ook dat, maar Oekraine is nu het slachtoffer van twee imperialistische machten die om invloedssfeer strijden.quote:Maar goed, je mag best even uitleggen wat je bedoeld met afleiden. Heeft de EU enig land onder druk gezet om lid te worden?
Ja.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die connectie kan toch slecht ontkent worden, je mag nog een beetje in twijfel trekken of hij geld uit die hoek ontvangen heeft (waar ook alles op wijst maar niet bewezen is). maar de contacten met Kornilov en daarmee met het Kremlin kan je toch slecht gaan ontkennen lijkt mij.
Ja, TB is zelfs bekend geworden omdat hij erg tegen Oekraine en de hele EU was. Maar goed, je mag best even uitleggen wat je bedoeld met afleiden. Heeft de EU enig land onder druk gezet om lid te worden?
Ah, captain Struifvogel gaat zich er mee bemoeien.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar wijst helemaal niks op.
[..]
Nee, contact met Kornilov is niet het contact met het Kremlin.
[..]
We zien nu al een paar weken waarom dat was. Had men maar geluisterd.
[..]
Ook dat, maar Oekraine is nu het slachtoffer van twee imperialistische machten die om invloedssfeer strijden.
Da's gek, ik dacht dat Oekraine het slachtoffer was van Russische raketten omdat Poetin graag landjepik speeltquote:Op maandag 21 maart 2022 19:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ook dat, maar Oekraine is nu het slachtoffer van twee imperialistische machten die om invloedssfeer strijden.
Tis toch een kartel. Komop zeg.quote:Op maandag 21 maart 2022 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nu heeft Baudet natuurlijk ook bar weinig inhoud. Alles is kartel, iedereen is tegen hem, red de Boreale wereld (in ieder geval tot aan Oekraïne, daarna geldt het niet meer) en linkse docenten zijn kut.
Uiteraard heb ik i.t.t. de meeste Baudet fangirls hier het FvD programma wel doorgenomen en regelmatig mogen beleven dat diezelfde cheerleaders bij inhoudelijke vragen over dat programma niet thuis geven. De economische, sociale en maatschappelijke thema's doen er voor de fanclub dan ook niet zo toe, zo lang het maar over buitenlanders en corona gaat.
Verder is dat 'demoniseer'-gejank natuurlijk ontiegelijk hypocriet. De hele politiek, media en wetenschap wegzetten als 'kartel' (en SNOOD kartel ook nog!) is wat precies? Ophemeling?
Dat kan alleen als je inhoudelijk bent. Dat is het nimmer nooit.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Feitenvrij gelul onderuit halen is niet demoniseren.
Niet mee eens. En ik besef me ook dat Baudet aangevallen wordt met stroop argumenten, wat ik niet snap. Er is zat materiaal om hem gefundeerd onderuit te halen.quote:Op maandag 21 maart 2022 20:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je inhoudelijk bent. Dat is het nimmer nooit.
Maar natuurlijk, Oekraïners zelf willen niks, die worden gewoon verleid en misleid door anderen, want het zijn lompe boeren die geen eigen wil hebben.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Oh jawel hoor.quote:Op maandag 21 maart 2022 20:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je inhoudelijk bent. Dat is het nimmer nooit.
Mja hier valt 99.9% niet over als het om Baudet gaat dus ook off topic.quote:Op maandag 21 maart 2022 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh jawel hoor.
Bijvoorbeeld.
Hoe precies is Jan Modaal gebaat bij de sociaal-economische plannen van FvD, zoals daar zijn een verregaande ontslagrechtversoepeling en versobering van sociale zekerheid? En dito: hoe precies heeft Jan Modaal baat bij een vlaktaks?
Vertel ons eens hoe 'het volk', en dan vooral het 'werkvolk', de 'gewone burger' waar Baudet zegt voor op te komen, daar precies op vooruitgaat.
En voor de hilariteit: hoe dit soort zaken een elite NIET creëert?
Vandaar dat het nieuwe partijen die binnenkomen wel lukt om samen te werken met andere partijen. Baudet speelt graag slachtoffer maar hij maakt het zichzelf vooral onmogelijk.quote:
Waarom ga je er nou niet op in?quote:Op maandag 21 maart 2022 21:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja hier valt 99.9% niet over als het om Baudet gaat dus ook off topic.
De mensen die vallen over Baudet gaat over insinuaties dat het een racist is. Een Putin lover etc etc.quote:
Heb je ooit wel eens gehoord wat die man allemaal blaat in onder andere het parlement? Hoe kan je hem nou niet een aanhanger van Poetin noemen?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 07:19 schreef ludovico het volgende:
De mensen die vallen over Baudet gaat over insinuaties dat het een racist is. Een Putin lover etc etc.
Daar wijst helemaal niks op.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die connectie kan toch slecht ontkent worden, je mag nog een beetje in twijfel trekken of hij geld uit die hoek ontvangen heeft (waar ook alles op wijst maar niet bewezen is)
Nee, contact met Kornilov is niet het contact met het Kremlin.quote:. maar de contacten met Kornilov en daarmee met het Kremlin kan je toch slecht gaan ontkennen lijkt mij.
We zien nu al een paar weken waarom dat was. Had men maar geluisterd.quote:Ja, TB is zelfs bekend geworden omdat hij erg tegen Oekraine en de hele EU was.
Ook dat, maar Oekraine is nu het slachtoffer van twee imperialistische machten die om invloedssfeer strijden.quote:Maar goed, je mag best even uitleggen wat je bedoeld met afleiden. Heeft de EU enig land onder druk gezet om lid te worden?
Kan dat? Alleen deze verkiezingsspecial zeker, want ik hoorde dat hun uitzending over de Mexicaanse griepvaccins niet meer terug te kijken is.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:58 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ah, captain Struifvogel gaat zich er mee bemoeien.
Je mag even die aflevering van Zembla terug kijken.
Geopolitiek is ook een vrij kinderachtig gebeuren. Maar aan dat trutje in de buurt dat begint te bleren dat het niet eerlijk is en dat je niet mag vechten van papa en mama heb je ook niks.quote:En Oekraine is slachtoffer van een groter buurjochie die het niet kan verkroppen dat ie andere jongetjes leuker vind om mee te spelen.
Het heeft er alles mee te maken. Voor vrede en veiligheid moeten landen elkaar wat gunnen zolang de wereldheilstaat waarin we allemaal gezamenlijk hand in hand naar de pot met fiatgeld aan het einde van de regenboog huppelen er nog niet is. We hebben nou eenmaal met de realiteit te maken, invloedssferen zijn reeel, machtsverhoudingen ook, Bush en Blair zitten niet in de cel in Scheveningen, Hong Kong is zijn democratie kwijt.quote:Dat heeft nul komma nul met de opstelling van het westen te maken. Sterker nog, de EU wilde ze niet eens als lid hebben zolang ze niet aan alle eisen voldeden. Navo het zelfde verhaal.
Dat schaapse karakter kennen we nu wel ondertussen inderdaad, maar, concreet, racistisch.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 08:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens gehoord wat die man allemaal blaat in onder andere het parlement? Hoe kan je hem nou niet een aanhanger van Poetin noemen?
Nee, die man heeft de afgelopen twee jaar domweg totaal niet redelijk gereageerd en geacteerd wat betreft covid. Bijna continu oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid is niet normaal, zeker niet als parlementslid.
Ja, jouw reacties in dit topic. Zodra iemand iets naars over Baudet zegt begin jij wild om je heen te slaan.quote:
Voor zover ik weet heb ik de man nog niet van racisme beschuldigd in dit topic mar als je dat zo graag wilt dan wil ik je wel herinneren aan dat treincoupe gevalletje. Met als ultiem excuus van hem dat het dan wel niet was gebeurd maar makkelijk had kunnen gebeuren. Dat was dus 100 % racisme met een ster.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat schaapse karakter kennen we nu wel ondertussen inderdaad, maar, concreet, racistisch.
Hij zei een keer dat hij NL dominant blank wilde houden. Dat is het meest racistische dat hij ooit gezegd heeft.
Maar dat heeft veel meer te maken met cultuur dan wat anders.
Als het over zwarte cultuur ging was het helemaal puik geweest.
Ik had me anders geuit hoor als politicus, daar niet van, maar gutogut. Wat erg.
Omdat die argumenten er niet zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, jouw reacties in dit topic. Zodra iemand iets naars over Baudet zegt begin jij wild om je heen te slaan.
Waar komt de neiging vandaan om die idioot te verdedigen? En waarom doe je dat dan niet met argumenten?
Nee. Maar ik kan je wel uitleggen waarom Jan Modaal niet zoveel merkt van versoberde sociale zekerheid en hoe nationalisme goed is voor Jan Modaal en hoe Jan Modaal gepakt wordt door het globalisme, de euro, de EU en de klimaathysterie.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 17:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun jij ons als propaganda-afdeling der FvD misschien uitleggen hoe vlaktaksen, versoepeling ontslagrecht en versobering sociale zekerheid 'goed' is voor Jan Modaal?
Als je er toch bent
Totaal non-antwoordquote:Op dinsdag 22 maart 2022 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Maar ik kan je wel uitleggen waarom Jan Modaal niet zoveel merkt van versoberde sociale zekerheid en hoe nationalisme goed is voor Jan Modaal en hoe Jan Modaal gepakt wordt door het globalisme, de euro, de EU en de klimaathysterie.
Hij (Baudet) zegt het, godverdomme, zelf. Of is alles wat Baudet zegt en schrijft gewoon onzin en alleen maar als grap bedoeld!?quote:
Kornilov is wel degelijk een zeer nauw aan het Kremlin gelieerd. Dat weet je dondersgoed.quote:[..]
Hier wordt dan altijd gezegd dat zulke beslissingen te moeilijk zijn voor de bevolking, dat je dat soort dingen aan politici over moet laten en Janoekovytsj vond het dus geen goed planquote:Op maandag 21 maart 2022 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, Oekraïners zelf willen niks, die worden gewoon verleid en misleid door anderen, want het zijn lompe boeren die geen eigen wil hebben.
Blijf dat jezelf wijsmaken. Oekraïners kozen en kiezen zélf voor het Westen, en meer dan terecht als je ziet hoe erg Oost-Europese staten geleden hebben onder Sovet-Russisch bewind.
Je ontkent dat we problemen hebben hier met Marokkanen dus? En dat benoemen is racisme? Werkelijk?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 17:11 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heb ik de man nog niet van racisme beschuldigd in dit topic mar als je dat zo graag wilt dan wil ik je wel herinneren aan dat treincoupe gevalletje. Met als ultiem excuus van hem dat het dan wel niet was gebeurd maar makkelijk had kunnen gebeuren. Dat was dus 100 % racisme met een ster.
Voor corona ging het inderdaad over alle zwarten het land in als je maar Piet heet en anders zo veel mogelijk het land uit. Ook dat zien veruit de meeste mensen als racisme trouwens.
Maar racisme was hier het topic niet. Het gaat hier over de contacten met en eventuele omkoping door buitenlandse mogendheden. Dat TB contact had met Kornilov lijkt mij onomstotelijk vast te staan, dat heeft hij zelf ook nooit ontkent. Als je cv van Kornilov bekijkt dan zal het niet meevallen om te ontkennen dat hij minimaal meerder periodes voor de Russische staat of daaraan gelieerde instituten heeft gewerkt. De tussen functies zijn waarschijnlijk ook door het Kremlin ingegeven en mogelijk betaald.
Of TB door Kornilov is betaald voor de bewezen diensten is nog niet keihard gemaakt maar nogmaals, B heeft wel heel erg de schijn tegen door meerdere malen met tussenpozen het zelf te benoemen Of dat juridisch voldoende bewijs is zal een rechter of kamercommissie uit mogen maken maar de man heeft wat dat betreft alle schijn wel tegen door zijn eigen uitlatingen.
Je gaat nu de leider van een oppositiepartij met slechts een handjevol zetels vergelijken met de diplomatieke taken van de minister-president?quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:01 schreef ludovico het volgende:
K Baudet heeft met iemand gesproken uit het Kremlin.
Rutte meermaals met Poetin. Heeft Rutte dan nog meer de schijn tegen zich?
Jezuschristus man.
Baudet wil WA van Buren verbannen en dan zelf koning worden.quote:Op woensdag 23 maart 2022 07:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je ontkent dat we problemen hebben hier met Marokkanen dus? En dat benoemen is racisme? Werkelijk?
Tis een vooroordeel dat het wel Marokkanen geweest zijn maar het is eerder cynisme dan racisme. Ik snap niet waarom je dit door zou trekken op Marokkanen anders behandelen.
Lekker Russofobisch allemaal zeg.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je gaat nu de leider van een oppositiepartij met slechts een handjevol zetels vergelijken met de diplomatieke taken van de minister-president?
Classic deze hoor. Zelfs al zou dat zo zijn, wat heeft dat dat in hemelsnaam te maken met de banden van Thierry met Rusland?quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:33 schreef ludovico het volgende:
Hunter Biden verhaal stinkt ook. Hoor je niks van.
Je wordt bespeeld, jouw mening wordt je voorgeprogrammeerd.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Classic deze hoor. Zelfs al zou dat zo zijn, wat heeft dat dat in hemelsnaam te maken met de banden van Thierry met Rusland?
Oh, dus de conclusie is dat omdat B wel waar is, A dus niet waar is? Helder verhaal.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je wordt bespeeld, jouw mening wordt je voorgeprogrammeerd.
Jezusmina je kan niet lezen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oh, dus de conclusie is dat omdat B wel waar is, A dus niet waar is? Helder verhaal.
Nou ja, er moet een verband zijn tussen deze twee zaken. Immers, als ze helemaal niks met elkaar te maken hebben heeft het totaal geen zin om dat hier te noemen. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat Thierry helemaal geen banden met Rusland kan hebben omdat de zon vandaag op is gekomen.quote:
Depends wat het doel is, en in deze ben jij het onderwerp.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:42 schreef Ludachrist het volgende:
Nou ja, er moet een verband zijn tussen deze twee zaken. Immers, als ze helemaal niks met elkaar te maken hebben heeft het totaal geen zin om dat hier te noemen
Je moet helemaal niks, je mag vanalles, maar dat er een discrepantie is in behandeling is duidelijk.quote:Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat Thierry helemaal geen banden met Rusland kan hebben omdat de zon vandaag op is gekomen.
De link die jij dus legt is richting de media die het nieuws brengen. Die hebben het nieuws in geval B, Hunters laptop, bewust fout voorgesteld. Dat betekent dus dat diezelfde media in geval A, Baudet en Rusland, het nieuws ook verkeerd voorstellen. Omdat B dus wel waar blijkt te zijn moet de conclusie zijn dat A niet waar is. Immers, de media is niet betrouwbaar is gebleken uit B, dus moet je ook bij A uitgaan van leugens.
quote:Op woensdag 23 maart 2022 07:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je ontkent dat we problemen hebben hier met Marokkanen dus? En dat benoemen is racisme? Werkelijk?
quote:
Ik snap echt helemaal niks van wat je hier zegt, maar oke.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Depends wat het doel is, en in deze ben jij het onderwerp.
[..]
Je moet helemaal niks, je mag vanalles, maar dat er een discrepantie is in behandeling is duidelijk.
Ja, gedaan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je wordt bespeeld, jouw mening wordt je voorgeprogrammeerd.
Tis een oproep tot je minder laten leiden met wat je gevoerd wordt en zelf wat meer te gaan denken.
Nogmaals ik lees alleen verdachtmakingen, tis een circle jerk van napraten. Heb je meer dan verdachtmakingen?
Baudet heeft gepraat met iemand die misschien lijntjes heeft met Kremlin, so fucking what. Heb je iets substantieels of echt alleen verdachtmakingen?
Dat mag, maar is er dan iemand die zegt dat dat niet mag? Punt is alleen dat Baudet een Russische agenda lijkt te pushen terwijl hij zich inlaat met schimmige figuren gelieerd aan het Kremlin.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lekker Russofobisch allemaal zeg.
Waarom zou je alleen vanuit diplomatie met geleeerden van het Kremlin mogen praten.
Onderwerp van het topic: De banden tussen Thierry Baudet/FvD en het Kremlinquote:Gelijk de schijn tegen.
Hoe zit dat dan met Kaag met haar Palestijnse gedoe?
Daar zitten nog wel een tandje foutere schijnen.
Onderwerp van het topic: De banden tussen Thierry Baudet/FvD en het Kremlinquote:Hunter Biden verhaal stinkt ook. Hoor je niks van.
En het zal allemaal wel, tis allemaal verdachtmaking verdachtmaking, heb je wat met enige substantie of blijft het bij vooroordelen.
Onderwerp van het topic: De banden tussen Thierry Baudet/FvD en het Kremlinquote:Op woensdag 23 maart 2022 07:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis een vooroordeel dat het wel Marokkanen geweest zijn maar het is eerder cynisme dan racisme. Ik snap niet waarom je dit door zou trekken op Marokkanen anders behandelen.
quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, gedaan.
Dus nogmaals: als Baudet en z'n hobbyclub zegt op te komen voor de gewone Nederlander - kennelijk door allemaal heel belangrijke anti-EU en anti-NATO meuk uit te braken - waarom zijn diens sociaal-economische standpunten dan alles behalve in het belang van het gros van datzelfde gewone volk?
Denk dat ik wel een antwoord heb, hoor. Baudet en co. hebben lak aan Nederland en het gewone volk maar om hun libertarische agenda er door te krijgen weten ze dat ze vooral dingen moeten roepen over buitenlanders, islam en andere onderbuikthematiek. Standaard rechtse procedure (zie LPF, zie TON, zie, in verkiezingstijd, VVD). Reken maar dat z'n vereniging drastisch in leden zal droppen wanneer 'ie eens eerlijk vertelt hoe hij over zaken als arbeidsrecht en sociale zekerheid denkt.
Dat zijn eigen fanclub ook heel makkelijk deze standpunten en vragen daaromtrent wegwuift bevestigt verder dat men a) weet dat dit de echte agenda van fvd is, of b) zelf niet eens het programma van hun fanclub kent.
En dan andere verwijten voorgeprogrammeerde meningen te hebben... voor een hoop mensen is het genoeg om iemand te horen jeremiëren over islam, immigratie en EU, en presto: een messias is gevonden. Rest van het partijprogramma? Meh.
Volgens de CIA heeft Baudet banden met dubieuze mensen uit Rusland te maken en zou geld ook een rol spelen. Ik zie geen reden hier twijfels over te hebben. De analyses van de CIA zijn vaak spot on. Het lijkt er op dat de Russen mensen als Baudet gebruikt om door het verspreiden van nepnieuws en informatie het westen te ondermijnen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jezusmina je kan niet lezen.
Het doel van die post is niet inhoudelijk over Baudet maar inhoudelijk wat er fout gaat bij je eigen denken.
Dat is jouw mening.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja, gedaan.
Dus nogmaals: als Baudet en z'n hobbyclub zegt op te komen voor de gewone Nederlander - kennelijk door allemaal heel belangrijke anti-EU en anti-NATO meuk uit te braken - waarom zijn diens sociaal-economische standpunten dan alles behalve in het belang van het gros van datzelfde gewone volk?
Ok mag je denken.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Denk dat ik wel een antwoord heb, hoor. Baudet en co. hebben lak aan Nederland en het gewone volk maar om hun libertarische agenda er door te krijgen weten ze dat ze vooral dingen moeten roepen over buitenlanders, islam en andere onderbuikthematiek. Standaard rechtse procedure (zie LPF, zie TON, zie, in verkiezingstijd, VVD). Reken maar dat z'n vereniging drastisch in leden zal droppen wanneer 'ie eens eerlijk vertelt hoe hij over zaken als arbeidsrecht en sociale zekerheid denkt.
Jep zeker, lees een bak van emo taal en niks inhoudelijks over waar Baudet normaliter over aangevallen wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
En dan andere verwijten voorgeprogrammeerde meningen te hebben... voor een hoop mensen is het genoeg om iemand te horen jeremiëren over islam, immigratie en EU, en presto: een messias is gevonden. Rest van het partijprogramma? Meh.
nog steeds geen inhoudelijk antwoordquote:Op woensdag 23 maart 2022 11:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is jouw mening.
[..]
Ok mag je denken.
[..]
Jep zeker, lees een bak van emo taal en niks inhoudelijks over waar Baudet normaliter over aangevallen wordt.
Geen inhoudelijke vraag gespot.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nog steeds geen inhoudelijk antwoord
Hoe precies zijn:quote:
Op een non-vraag. Vroeger, toen links zich nog niet voor het karretje van neoliberaal rechts liets spannen om van Nederland een wingewest voor het internationale grootkapitaal te maken, had je rechtse mensen die meenden dat lage belastingen en een sobere sociale zekerheid het beste voor de Nederlandse bevolking was. Daar wilden zij namelijk beleid voor maken net als linkse mensen, niet voor buitenlandse volkeren, buitenlandse beleggers en buitenlandse subsidiesponzen.quote:
Ja, en hoe dan is dat beter, die verregaande ontslagrechtversoepeling, vlaktaks (die de facto leidt tot nog grotere vermogensverschillen) en versobering van sociale zekerheden? Beter dan de huidige situatie met nog een progressief belastingstelsel, degelijke baanzekerheid en redelijke sociale zekerheid?quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op een non-vraag. Vroeger, toen links zich nog niet voor het karretje van neoliberaal rechts liets spannen om van Nederland een wingewest voor het internationale grootkapitaal te maken, had je rechtse mensen die meenden dat lage belastingen en een sobere sociale zekerheid het beste voor de Nederlandse bevolking was. Daar wilden zij namelijk beleid voor maken net als linkse mensen, niet voor buitenlandse volkeren, buitenlandse beleggers en buitenlandse subsidiesponzen.
Binnen dat ouderwetse kader is FvD rechts ja, maar dus niet zo rechts als de neoliberale globalisten en hun linkse tools Dat is naar mijn mening niet specifiek goed voor Jan Modaal en zeker niet voor sociale zekerheidsafhankelijken, ook al bestaan die groep uit Jan Benedenmodaa, minima zelfs. Ik denk dat het helemaal niet optimaal is, maar het is wel een stuk beter voor Jan Modaal dan het globalistische neoliberalisme.
Ik heb dat onderwerp niet aangestipt, Baudet als persoon wordt gedemoniseerd, daar hebben deze politieke punten niks mee te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe precies zijn:
- versobering sociale zekerheid
- vlaktaks
- verregaande versoepeling ontslagrecht
precies in het belang van de gewone Nederlander, de Jan Modaal, de 'doorsnee burger', voor wie Baudet zegt op te komen.
Simpeler kan ik het niet maken.
De baanzekerheid en zeker de inkomenszekerheid is er niet. De sociale zekerheid is deels ruimhartig en deels armoedig, wat op zich onredelijk is.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en hoe dan is dat beter, die verregaande ontslagrechtversoepeling, vlaktaks (die de facto leidt tot nog grotere vermogensverschillen) en versobering van sociale zekerheden? Beter dan de huidige situatie met nog een progressief belastingstelsel, degelijke baanzekerheid en redelijke sociale zekerheid?
Als je niet kunstmatig de arbeidsmarkt verstoort met massa-immigratie dan zal er structureel een licht krapte op de arbeidsmarkt ontstaan waardoor Jan Modaal vanzelf Jan Bovenmodaal wordt. Als je je munteenheid niet laat gebruiken om de financiele sector en buitenlanden te spekken dan houdt Jan Modaal veel meer geld over. Een regering die voor Jan Modaal werkt, hoe rechts ook, is altijd beter dan een regering die voor de uitbuiters van Jan Modaal werkt.quote:Vertel eens hoe in Forumland Jan Modaal beter af is zonder vaste baan, zonder sociale zekerheid en in een maatschappij waarin door een vlaktaks de rijken rijker worden en blijven?
Eerst schamper doen over neo-liberalisten om vervolgens met deze fabel aan te komen. "Jan Modaal wordt vanzelf Jan Bovenmodaal zonder buitenlanders".quote:Op woensdag 23 maart 2022 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De baanzekerheid en zeker de inkomenszekerheid is er niet. De sociale zekerheid is deels ruimhartig en deels armoedig, wat op zich onredelijk is.
[..]
Als je niet kunstmatig de arbeidsmarkt verstoort met massa-immigratie dan zal er structureel een licht krapte op de arbeidsmarkt ontstaan waardoor Jan Modaal vanzelf Jan Bovenmodaal wordt. Als je je munteenheid niet laat gebruiken om de financiele sector en buitenlanden te spekken dan houdt Jan Modaal veel meer geld over. Een regering die voor Jan Modaal werkt, hoe rechts ook, is altijd beter dan een regering die voor de uitbuiters van Jan Modaal werkt.
Zonder arbeidsmarktmanipulatie via massa-immigratie. Daarbij moet je overigens meer denken aan de 'expats' met hun 30% belastingkorting dan aan de kassenbulgaren of de Afrikaanse en Aziatische uitkeringstrkkers die als vluchteling werden binnengesmokkeld. Die laatsten zijn op een andere manier slecht voor Jan Modaal.quote:Op woensdag 23 maart 2022 13:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Eerst schamper doen over neo-liberalisten om vervolgens met deze fabel aan te komen. "Jan Modaal wordt vanzelf Jan Bovenmodaal zonder buitenlanders"._!
Jij snapt ook dat de natte droom van Baudet en diens bruinhemden nooit werkelijkheid gaat worden. Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk, je verschuilen achter gejank over immigratie waardoor Jan Modaal door geraakt zou worden en dan tegelijkertijd zelf neo-liberaal economisch beleid voorstaan waar de VVD direct voor zou tekenen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zonder arbeidsmarktmanipulatie via massa-immigratie. Daarbij moet je overigens meer denken aan de 'expats' met hun 30% belastingkorting dan aan de kassenbulgaren of de Afrikaanse en Aziatische uitkeringstrkkers die als vluchteling werden binnengesmokkeld. Die laatsten zijn op een andere manier slecht voor Jan Modaal.
Opnieuw een non-antwoord. Net als Ludo.quote:Op woensdag 23 maart 2022 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De baanzekerheid en zeker de inkomenszekerheid is er niet. De sociale zekerheid is deels ruimhartig en deels armoedig, wat op zich onredelijk is.
[..]
Als je niet kunstmatig de arbeidsmarkt verstoort met massa-immigratie dan zal er structureel een licht krapte op de arbeidsmarkt ontstaan waardoor Jan Modaal vanzelf Jan Bovenmodaal wordt. Als je je munteenheid niet laat gebruiken om de financiele sector en buitenlanden te spekken dan houdt Jan Modaal veel meer geld over. Een regering die voor Jan Modaal werkt, hoe rechts ook, is altijd beter dan een regering die voor de uitbuiters van Jan Modaal werkt.
Een (nieuwe) elite, bedoel je?quote:Op woensdag 23 maart 2022 14:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
de natte droom van Baudet en diens bruinhemden
Dat doet Baudet goed zelf hoor...quote:Op woensdag 23 maart 2022 13:41 schreef Resistwemuch het volgende:
Is er nu eindelijk harde bewijs of blijft het na een jaar nog bij smaad en laster?
Links maakt zichzelf zo ontieglijk belachelijk niet normaal meer.
Dat zei ik al bij LPF, TON en al dat ander rechtspopulistisch wrakhout.quote:Op woensdag 23 maart 2022 14:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Jij snapt ook dat de natte droom van Baudet en diens bruinhemden nooit werkelijkheid gaat worden. Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk, je verschuilen achter gejank over immigratie waardoor Jan Modaal door geraakt zou worden dan tegelijkertijd zelf neo-liberaal economisch beleid voorstaan waar de VVD direct voor zou tekenen.
Je snapt het verschil tussen neoliberaal en traditioneel sociaal-economisch rechts niet.quote:Op woensdag 23 maart 2022 14:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Jij snapt ook dat de natte droom van Baudet en diens bruinhemden nooit werkelijkheid gaat worden. Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk, je verschuilen achter gejank over immigratie waardoor Jan Modaal door geraakt zou worden dan tegelijkertijd zelf neo-liberaal economisch beleid voorstaan waar de VVD direct voor zou tekenen.
Er ligt een enorm electoraat open voor een gematigd sociaal-democratische partij die weer gewoon voor de belangen van modale en benedenmodale Nederlanders opkomt en niet heult met de vijand om wokepuntjes te scoren. Ik zou erop stemmen, tot die tijd is rechts ten bate van het volk beter dan vals links ten bate allerlei vreemde volkeren terwijl het vooral de buitenlandse beleggers dient.quote:Op woensdag 23 maart 2022 14:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Opnieuw een non-antwoord. Net als Ludo.
Vooral ook doorgaan met die sturmabteilung vergelijking. Manmanman. Wat een paniekerige armoede weer.quote:Op woensdag 23 maart 2022 14:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Jij snapt ook dat de natte droom van Baudet en diens bruinhemden
Als je dat nog steeds wil ontkennen ben je op z'n minst hallucinant te noemen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 16:09 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Vooral ook doorgaan met die sturmabteilung vergelijking. Manmanman. Wat een paniekerige armoede weer.
Sturmabteilung hihahoquote:Op woensdag 23 maart 2022 17:00 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als je dat nog steeds wil ontkennen ben je op z'n minst hallucinant te noemen.
Ik had even de hoop dat je inhoudelijk zou reageren maar dat is nog een brug te ver voor je kennelijk.quote:
"FvDers bruinhemden noemen, en dan denken dat mensen, die anders van mening zijn, nog zin hebben om inhoudelijk te reageren".quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:57 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik had even de hoop dat je inhoudelijk zou reageren maar dat is nog een brug te ver voor je kennelijk.
Natuurlijk, nazi's. Dat zijn het.quote:Op woensdag 23 maart 2022 21:59 schreef Isdatzo het volgende:
Genoeg inhoud om op te reageren maar kennelijk kies jij ervoor om schuimbekkend door te zagen over een toch wel vrij treffende vergelijking. Tja, wat moeten we daar nou van denken.
Het zal best.quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:01 schreef fubaaar22 het volgende:
Maar er zijn dus nog serieus fokkers die op baudet stemmen 😂
Globalisatie is het aller beste wat jan modaal is overkomen, is mij geleerd.quote:Op woensdag 23 maart 2022 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen neoliberaal en traditioneel sociaal-economisch rechts niet.
[..]
Er ligt een enorm electoraat open voor een gematigd sociaal-democratische partij die weer gewoon voor de belangen van modale en benedenmodale Nederlanders opkomt en niet heult met de vijand om wokepuntjes te scoren. Ik zou erop stemmen, tot die tijd is rechts ten bate van het volk beter dan vals links ten bate allerlei vreemde volkeren terwijl het vooral de buitenlandse beleggers dient.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |