abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204052498
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We komen straks in de bizarre situatie dat een land in puin een betere economie heeft dan de "winnaar". GG
We zullen zien.
Vakman pur sang
pi_204052583
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dus de Russen bakken er niks van en gaan de aftocht zwaaien volgende week?
Niet de aftocht zwaaien en niks is overdreven, maar het gaat de Russen bepaald niet voor de wind. Het hele land bezetten wat ze oorspronkelijk in gedachten hadden kunnen ze sowieso vergeten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_204052598
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
We zullen zien.
Nou nee want internationaal transport en internet gaat kut worden in Rusland. Zelfs als de maniak aan de top vrije nieuwsgaring zou toestaan.
pi_204052765
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nou nee want internationaal transport en internet gaat kut worden in Rusland. Zelfs als de maniak aan de top vrije nieuwsgaring zou toestaan.
Gaan we zien
Vakman pur sang
pi_204052774
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet de aftocht zwaaien en niks is overdreven, maar het gaat de Russen bepaald niet voor de wind. Het hele land bezetten wat ze oorspronkelijk in gedachten hadden kunnen ze sowieso vergeten.
Hoe weet jij nu wat ze in gedachten hadden?
Vakman pur sang
pi_204052866
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
We zullen zien.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gaan we zien
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoe weet jij nu wat ze in gedachten hadden?
En bedankt voor deze onthullende militaire/tactische analyse.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204053157
Iemand die deze coördinaten op een kaart kan zetten? Ben wel benieuwd waar ze nu zitten.

twitter
pi_204053376
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Iemand die deze coördinaten op een kaart kan zetten? Ben wel benieuwd waar ze nu zitten.

[ twitter ]
Bij het pijltje, rechtsboven, dat is wel in de stad 4 km van het centrum.
pi_204053457
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:54 schreef THEALPHA het volgende:

[..]
Bij het pijltje, rechtsboven, dat is wel in de stad 4 km van het centrum.
Ah scherp. En in het oosten hebben ze al een stuk van de stadsboulevard in handen.

Wat een zooitje. Die gasten van het Azov-bataljon vechten zich liever dood dan zich overgeven want ze weten dat ze dan nooit meer vrijkomen. (Of doodgeschoten worden )
  zaterdag 12 maart 2022 @ 22:05:23 #60
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204056491
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 13:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het vervelende voor de Russen is dat er geen sprake is van een kwantitatieve overmacht en dat we de kwaliteit van hun materiaal overschat lijken te hebben.

Maar er is te weinig kwantiteit aanwezig om steden serieus te omsingelen, om pockets op te ruimen etcetera. Dat is voor mij het allergrootste raadsel van deze hele invasie. Het gebrek aan kwantiteit.
Precies, daarom duurt het ook stukken langer, een brigade of 30 is betrokken bij de omsingelingen. Grote vooruitgang aan het front is pas te verwachten als Mariupol, Sumy en Charkiv in Russische handen zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 22:08:38 #61
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204056558
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[ twitter ]
https://www.google.com/ma(...)1157001!4d37.5074459

Hier is de portcity mall in ieder geval.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204056609
Hier weer een overzicht van Military101 van de stukjes informatie van vandaag:

Volgens mij wil rusland heel Oekraine plat leggen, hier zijn satelietbeelden van Moshchun, ten noord westen van Kyiv:

[ Bericht 13% gewijzigd door oheng op 12-03-2022 22:19:32 ]
pi_204056714

Deze Estlander is ook wel fijn kijken met zijn samenvattingen.
pi_204059774
Ter ingo; Eingelijk video van de landing in Hostomel Airport op 24 februari:
pi_204059962
We zijn doodsbang om een escalatie te veroorzaken, maar hoe bang is Rusland daarvoor? Als de boel escaleert staat Rusland zo goed als alleen tegen de rest van de wereld. Moeten we niet gewoon STOP roepen en keihard gaan ingrijpen?

Ik denk zelf dat de tijd daar is om schijt te hebben aan een WO3 dreiging. Heel goed in de gaten houden wat Rusland doet met de kernwapens en mocht die gek er een afschieten, dan gewoon uit de lucht halen. En vervolgens 100 kernwapens gooien op Moskou! Zo ver zijn we nu gekomen. Wij moeten niet bang zijn voor Poetin. Poetin moet doodsbang zijn voor ons. Wij zijn de NAVO en als wij ingrijpen is Rusland verleden tijd!

Ik zeg kernwapens op Moskou!!!!!!!!!!!! We moeten de mafkees voor zijn!
pi_204060034
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 04:43 schreef namnacs22 het volgende:
We zijn doodsbang om een escalatie te veroorzaken, maar hoe bang is Rusland daarvoor? Als de boel escaleert staat Rusland zo goed als alleen tegen de rest van de wereld. Moeten we niet gewoon STOP roepen en keihard gaan ingrijpen?

Ik denk zelf dat de tijd daar is om schijt te hebben aan een WO3 dreiging. Heel goed in de gaten houden wat Rusland doet met de kernwapens en mocht die gek er een afschieten, dan gewoon uit de lucht halen. En vervolgens 100 kernwapens gooien op Moskou! Zo ver zijn we nu gekomen. Wij moeten niet bang zijn voor Poetin. Poetin moet doodsbang zijn voor ons. Wij zijn de NAVO en als wij ingrijpen is Rusland verleden tijd!

Eh atoombommen gaan niet op bepaalde route hè?
Bovendien weet je niet eens waar ze afgeschoten kunnen worden. Dat kan bijvoorbeeld ook via een onderzeeër dat maakt onderscheppen ervan moeilijk bovendien als je ze met succes neerhaalt is het alsnog de vraag of ze niet afgaan.
Daarom moeten we voorzichtig blijven.
pi_204060090
"Van de fronten in Oekraïne geen nieuws"" , zou Erich Remarque nu schrijven.

Op geen enkel front wordt nu beweging gemaakt.
pi_204060365
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 07:29 schreef Idisrom het volgende:
"Van de fronten in Oekraïne geen nieuws"" , zou Erich Remarque nu schrijven.

Op geen enkel front wordt nu beweging gemaakt.
Zoals ik al zei: Focus je op de steden, daar gebeurt het meest. Deze kaart gaat weinig veranderen tot Marioepol gevallen is, en zelfs dat kan nog wel even duren want daar zitten de meest fanatieke Oekraïeners.
pi_204060371
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 08:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: Focus je op de steden, daar gebeurt het meest. Deze kaart gaat weinig veranderen tot Marioepol gevallen is, en zelfs dat kan nog wel even duren want daar zitten de meest fanatieke Oekraïeners.
Maar hebben ze ook wapens?
pi_204060412
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 08:39 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Maar hebben ze ook wapens?
Ja. Maar die munitie zal inderdaad wel een keer opraken.
pi_204061150
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 04:43 schreef namnacs22 het volgende:

Het gaat wat mij betreft niet om het gebruik van kernwapens door Rusland of dat het leger van Rusland nu zo sterk is dat het in onze achtertuin lan komen te staan.

Maar een conflict met Rusland en zeker op Russische bodem brengt andere problemen met zich mee. Enorme chaos in Oost Europa met vluchtelingen, milities vanuit de hele wereld etc.

En een conflict op Russische bodem met boots op de grond dan loop je tegen dezelfde problemen op als de Russen nu. Erger nog want het westen wil geen burger slachtoffers. Onhaalbaar.
  zondag 13 maart 2022 @ 10:13:41 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_204061183
Er gebeurt niet helemaal niets.

Rond Kiev lijkt mn aan de oost kant de ruimte groter te worden voor de Oekraïeners. Ook de eerste internationale troepen verschijnen op de kaart (lichtblauw). In het westen lijken de Russen terrein te winnen:

Tussen Kiev en Charkiv en verder naar het oosten lijkt er sprake te zijn van -mijn woorden- een "wavering line" van Russen. Oftwel: ze lijken moeilijk stand te houden, sommige Russische eenheden lijken hun gevechtskracht verloren te hebben en moeten terugtrekken terwijl hun aanvoerroutes stelselmatig onder vuur liggen. Als ik de kaarten volg en mag geloven dan ontstaan er gaten in de Russiche lijn(en) waar Oekraïne tegenaanvallen kan uitvoeren of al uitvoert:

In het zuiden wordt de ring om Mariopol kleiner en het gat tussen de Oekraïense lijn en Mariopol steeds groter. Daar wordt dus wel degelijk terrein gewonnen door de Russen. In het zuid-westen lijken de Russen nog altijd min of meer vast te zitten:

"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_204061201
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 08:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Marioepol kan nog wel een tijd duren alvorens dat gevallen is. Daar zitten ook de troepen met de meeste gevechtservaring. Die zijn al jaren tegen de rebellen bezig.
pi_204061543
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 10:13 schreef AgLarrr het volgende:
Er gebeurt niet helemaal niets.

Rond Kiev lijkt mn aan de oost kant de ruimte groter te worden voor de Oekraïeners. Ook de eerste internationale troepen verschijnen op de kaart (lichtblauw). In het westen lijken de Russen terrein te winnen:

[ afbeelding ]

Tussen Kiev en Charkiv en verder naar het oosten lijkt er sprake te zijn van -mijn woorden- een "wavering line" van Russen. Oftwel: ze lijken moeilijk stand te houden, sommige Russische eenheden lijken hun gevechtskracht verloren te hebben en moeten terugtrekken terwijl hun aanvoerroutes stelselmatig onder vuur liggen. Als ik de kaarten volg en mag geloven dan ontstaan er gaten in de Russiche lijn(en) waar Oekraïne tegenaanvallen kan uitvoeren of al uitvoert:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In het zuiden wordt de ring om Mariopol kleiner en het gat tussen de Oekraïense lijn en Mariopol steeds groter. Daar wordt dus wel degelijk terrein gewonnen door de Russen. In het zuid-westen lijken de Russen nog altijd min of meer vast te zitten:

[ afbeelding ]
Goede samenvatting ja. Ik las dat de Russen bij Kiev zo'n 70.000 man hebben ingezet en in het zuiden zo'n 50.000. Dat zou verklaren waarom ze rond Charkov weinig presteren. Er zijn te weinig troepen en het heeft geen topprioriteit.
pi_204061624
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 10:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Goede samenvatting ja. Ik las dat de Russen bij Kiev zo'n 70.000 man hebben ingezet en in het zuiden zo'n 50.000. Dat zou verklaren waarom ze rond Charkov weinig presteren. Er zijn te weinig troepen en het heeft geen topprioriteit.
Kan prima kloppen want vergeet niet dat het Oekrainische leger ruim 100.000 man sterk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')