We zullen zien.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We komen straks in de bizarre situatie dat een land in puin een betere economie heeft dan de "winnaar". GG
Niet de aftocht zwaaien en niks is overdreven, maar het gaat de Russen bepaald niet voor de wind. Het hele land bezetten wat ze oorspronkelijk in gedachten hadden kunnen ze sowieso vergeten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus de Russen bakken er niks van en gaan de aftocht zwaaien volgende week?
Nou nee want internationaal transport en internet gaat kut worden in Rusland. Zelfs als de maniak aan de top vrije nieuwsgaring zou toestaan.quote:
Gaan we zienquote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou nee want internationaal transport en internet gaat kut worden in Rusland. Zelfs als de maniak aan de top vrije nieuwsgaring zou toestaan.
Hoe weet jij nu wat ze in gedachten hadden?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet de aftocht zwaaien en niks is overdreven, maar het gaat de Russen bepaald niet voor de wind. Het hele land bezetten wat ze oorspronkelijk in gedachten hadden kunnen ze sowieso vergeten.
quote:
quote:
En bedankt voor deze onthullende militaire/tactische analyse.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe weet jij nu wat ze in gedachten hadden?
Bij het pijltje, rechtsboven, dat is wel in de stad 4 km van het centrum.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Iemand die deze coördinaten op een kaart kan zetten? Ben wel benieuwd waar ze nu zitten.
[ twitter ]
Ah scherp. En in het oosten hebben ze al een stuk van de stadsboulevard in handen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:54 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Bij het pijltje, rechtsboven, dat is wel in de stad 4 km van het centrum.
Precies, daarom duurt het ook stukken langer, een brigade of 30 is betrokken bij de omsingelingen. Grote vooruitgang aan het front is pas te verwachten als Mariupol, Sumy en Charkiv in Russische handen zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het vervelende voor de Russen is dat er geen sprake is van een kwantitatieve overmacht en dat we de kwaliteit van hun materiaal overschat lijken te hebben.
Maar er is te weinig kwantiteit aanwezig om steden serieus te omsingelen, om pockets op te ruimen etcetera. Dat is voor mij het allergrootste raadsel van deze hele invasie. Het gebrek aan kwantiteit.
https://www.google.com/ma(...)1157001!4d37.5074459quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Iemand die deze coördinaten op een kaart kan zetten? Ben wel benieuwd waar ze nu zitten.
[ twitter ]
Eh atoombommen gaan niet op bepaalde route hè?quote:Op zondag 13 maart 2022 04:43 schreef namnacs22 het volgende:
We zijn doodsbang om een escalatie te veroorzaken, maar hoe bang is Rusland daarvoor? Als de boel escaleert staat Rusland zo goed als alleen tegen de rest van de wereld. Moeten we niet gewoon STOP roepen en keihard gaan ingrijpen?
Ik denk zelf dat de tijd daar is om schijt te hebben aan een WO3 dreiging. Heel goed in de gaten houden wat Rusland doet met de kernwapens en mocht die gek er een afschieten, dan gewoon uit de lucht halen. En vervolgens 100 kernwapens gooien op Moskou! Zo ver zijn we nu gekomen. Wij moeten niet bang zijn voor Poetin. Poetin moet doodsbang zijn voor ons. Wij zijn de NAVO en als wij ingrijpen is Rusland verleden tijd!
Ik zeg kernwapens op Moskou!!!!!!!!!!!! We moeten de mafkees voor zijn!
Zoals ik al zei: Focus je op de steden, daar gebeurt het meest. Deze kaart gaat weinig veranderen tot Marioepol gevallen is, en zelfs dat kan nog wel even duren want daar zitten de meest fanatieke Oekraïeners.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:29 schreef Idisrom het volgende:
"Van de fronten in Oekraïne geen nieuws"" , zou Erich Remarque nu schrijven.
Op geen enkel front wordt nu beweging gemaakt.
Maar hebben ze ook wapens?quote:Op zondag 13 maart 2022 08:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Focus je op de steden, daar gebeurt het meest. Deze kaart gaat weinig veranderen tot Marioepol gevallen is, en zelfs dat kan nog wel even duren want daar zitten de meest fanatieke Oekraïeners.
Het gaat wat mij betreft niet om het gebruik van kernwapens door Rusland of dat het leger van Rusland nu zo sterk is dat het in onze achtertuin lan komen te staan.quote:Op zondag 13 maart 2022 04:43 schreef namnacs22 het volgende:
We zijn doodsbang om een escalatie te veroorzaken, maar hoe bang is Rusland daarvoor? Als de boel escaleert staat Rusland zo goed als alleen tegen de rest van de wereld. Moeten we niet gewoon STOP roepen en keihard gaan ingrijpen?
Ik denk zelf dat de tijd daar is om schijt te hebben aan een WO3 dreiging. Heel goed in de gaten houden wat Rusland doet met de kernwapens en mocht die gek er een afschieten, dan gewoon uit de lucht halen. En vervolgens 100 kernwapens gooien op Moskou! Zo ver zijn we nu gekomen. Wij moeten niet bang zijn voor Poetin. Poetin moet doodsbang zijn voor ons. Wij zijn de NAVO en als wij ingrijpen is Rusland verleden tijd!
Ik zeg kernwapens op Moskou!!!!!!!!!!!! We moeten de mafkees voor zijn!
Marioepol kan nog wel een tijd duren alvorens dat gevallen is. Daar zitten ook de troepen met de meeste gevechtservaring. Die zijn al jaren tegen de rebellen bezig.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Focus je op de steden, daar gebeurt het meest. Deze kaart gaat weinig veranderen tot Marioepol gevallen is, en zelfs dat kan nog wel even duren want daar zitten de meest fanatieke Oekraïeners.
Goede samenvatting ja. Ik las dat de Russen bij Kiev zo'n 70.000 man hebben ingezet en in het zuiden zo'n 50.000. Dat zou verklaren waarom ze rond Charkov weinig presteren. Er zijn te weinig troepen en het heeft geen topprioriteit.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:13 schreef AgLarrr het volgende:
Er gebeurt niet helemaal niets.
Rond Kiev lijkt mn aan de oost kant de ruimte groter te worden voor de Oekraïeners. Ook de eerste internationale troepen verschijnen op de kaart (lichtblauw). In het westen lijken de Russen terrein te winnen:
[ afbeelding ]
Tussen Kiev en Charkiv en verder naar het oosten lijkt er sprake te zijn van -mijn woorden- een "wavering line" van Russen. Oftwel: ze lijken moeilijk stand te houden, sommige Russische eenheden lijken hun gevechtskracht verloren te hebben en moeten terugtrekken terwijl hun aanvoerroutes stelselmatig onder vuur liggen. Als ik de kaarten volg en mag geloven dan ontstaan er gaten in de Russiche lijn(en) waar Oekraïne tegenaanvallen kan uitvoeren of al uitvoert:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het zuiden wordt de ring om Mariopol kleiner en het gat tussen de Oekraïense lijn en Mariopol steeds groter. Daar wordt dus wel degelijk terrein gewonnen door de Russen. In het zuid-westen lijken de Russen nog altijd min of meer vast te zitten:
[ afbeelding ]
Kan prima kloppen want vergeet niet dat het Oekrainische leger ruim 100.000 man sterk is.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Goede samenvatting ja. Ik las dat de Russen bij Kiev zo'n 70.000 man hebben ingezet en in het zuiden zo'n 50.000. Dat zou verklaren waarom ze rond Charkov weinig presteren. Er zijn te weinig troepen en het heeft geen topprioriteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |