abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 11 maart 2022 @ 08:44:27 #201
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204034383
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:39 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Als je wereldwijde supply chains gaat breken, zal dat onze economie gewoon enorm pijn gaan doen. Dat betekent simpelweg minder BNP en dus (pijnlijke) keuzes.

Als we én onze verzorgingsstaat willen houden én de vergrijzende bevolking goede zorg willen bieden én de energietransitie willen maken, zal het geld toch ergens vandaan moeten komen.
Zolang mensen op Mark Rutte blijven stemmen gaat dat niet lukken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204034394
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:39 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Als je wereldwijde supply chains gaat breken, zal dat onze economie gewoon enorm pijn gaan doen. Dat betekent simpelweg minder BNP en dus (pijnlijke) keuzes.

Als we én onze verzorgingsstaat willen houden én de vergrijzende bevolking goede zorg willen bieden én de energietransitie willen maken, zal het geld toch ergens vandaan moeten komen.
We zouden een militaire operatie in België kunnen starten om dat land te de-Nazificeren. En dan bevrijden we hun economie ook meteen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 08:48:59 #203
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204034418
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:31 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Hangt er ook misschien wel een beetje vanaf waar we ons gelukkig mee willen maken? Als dat vooral van spullen is dan zal het wel duurder worden. Hebben we wat minder industrie (ook in eigen land) omdat we meer waarde gaan hechten aan natuur, wandelen etc dan valt het wellicht nog wel mee.
Wel eens dat wanneer je iets aan je huis moet of wil verbouwen of zo dat al dat soort dingen wel duurder zal worden. Maar goed, daar heb je dan misschien het geld weer voor als we niet de Chinese webshops leegkopen (hoe goedkoop ook)
Je zult ook weer redelijk wat werkgelegenheid terug halen, en productie zal hier hopelijk efficiënter en schoner gaan waardoor de prijs wel hoger zal zijn door hogere loonkosten, maar relatief niet evenredig met lonen.

Een hoop van die Chinese troep is trouwens ook niet nodig. Dat wordt gekocht omdat het beschikbaar en goedkoop is, gaat het kapot, koop je een nieuwe. Zou je hier een betere kwaliteit fabriceren is de prijs misschien twee keer zo hoog maar doe je er vier keer langer mee.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204034433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:18 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat is misschien wel erg van dik hout zaagt men planken, maar ik ben het met je eens dat een heleboel handelsrelaties eens flink geherevalueerd moeten worden.

Dat begon ik te denken begin van de Corona pandemie en deze actie van Rusland en de wat lauwe respons van China hebben dat alleen maar versterkt.

We zijn als Europa te afhankelijk. Van de USA voor veiligheid via NAVO. Van Rusland en Midden-Oosten voor energie. Van China voor veel basisproducten. Daar moet allemaal wat aan gebeuren.

Wat dat betreft ben ik ook steeds meer aan het voelen voor een verdere Europese integratie.
Gebeurt toch niet. Straks zitten er andere poppetjes op die plaatsen en gaat het weer als business as usual.
Schreeuwen is makkelijk maar uiteindelijk gaat het allemaal om geld en worden alle principes overboord gegooid
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:00:11 #205
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204034500
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:50 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Gebeurt toch niet. Straks zitten er andere poppetjes op die plaatsen en gaat het weer als business as usual.
Schreeuwen is makkelijk maar uiteindelijk gaat het allemaal om geld en worden alle principes overboord gegooid
Voor landen gaat het uiteindelijk om macht, en geld is maar één van de manieren om macht uit te drukken/ uit te oefenen.

Om het weer even on topic te buigen. De EU gebruikt geld/sancties om macht uit te oefenen omdat de militaire macht ontbreekt, of iig de wil om die in te zetten. Rusland heeft praktisch geen geld, economie qua omvang benelux, maar heeft wel de wil om militaire macht in te zetten met als uiterste mogelijkheid hun kernwapens.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator vrijdag 11 maart 2022 @ 09:01:00 #206
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_204034508
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:48 schreef nixxx het volgende:

[..]

Een hoop van die Chinese troep is trouwens ook niet nodig. Dat wordt gekocht omdat het beschikbaar en goedkoop is, gaat het kapot, koop je een nieuwe. Zou je hier een betere kwaliteit fabriceren is de prijs misschien twee keer zo hoog maar doe je er vier keer langer mee.
Denk dat je onderschat wat de waarde is van wat we hier uit China importeren. Dat is echt een hoop meer dan plastic AliBaba troep. Veel hightech, veel grondstoffen voor de chemie, veel industriële onderdelen.

Als voorbeeld: 80% van de zonnepanelen in Nederland is in China gemaakt. Dat nemen we echt niet 1-2-3 van ze over. Daar hebben we überhaupt de mensen al niet voor.
pi_204034628
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Denk dat je onderschat wat de waarde is van wat we hier uit China importeren. Dat is echt een hoop meer dan plastic AliBaba troep. Veel hightech, veel grondstoffen voor de chemie, veel industriële onderdelen.

Als voorbeeld: 80% van de zonnepanelen in Nederland is in China gemaakt. Dat nemen we echt niet 1-2-3 van ze over. Daar hebben we überhaupt de mensen al niet voor.
Op computeronderdelen na komen er maar weinig industriële onderdelen uit China en zonnepanelen zijn gewoon een massaproduct. De einige reden dat we ze daar kopen is de prijs.
pi_204034633
Hoe langer dit allemaal nog duurt, hoe groter de kans dat Oekraïne gewoon moet toegeven aan de eisen van Putin en zijn handlangers.

Inclusief met druk vanuit hen die nu de westerse alliantie tegen Rusland leiden.
pi_204034645
twitter

Oh shit.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:17:42 #211
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204034667
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:13 schreef theunderdog het volgende:
Hoe langer dit allemaal nog duurt, hoe groter de kans dat Oekraïne gewoon moet toegeven aan de eisen van Putin en zijn handlangers.

Inclusief met druk vanuit hen die nu de westerse alliantie tegen Rusland leiden.
Ik zie deze oorzaak-gevolgrelatie niet. Waarom zou de onderhandelingspositie van Oekraïne steeds slechter worden als de oorlog langer duurt?
pi_204034689
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ik zie deze oorzaak-gevolgrelatie niet. Waarom zou de onderhandelingspositie van Oekraïne steeds slechter worden als de oorlog langer duurt?
Omdat geen zinnig mens daadwerkelijk gedoe wil met een grootmach als Rusland.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:20:38 #213
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204034695
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Oh shit.
Zou wel interessant zijn als de Russen kunnen bewijzen dat er gerommeld werd met virussen en bacteriën door of in opdracht van Amerika in Oekraïnse laboratoria. Zal me namelijk niks verbazen als dit waar is, Amerika heeft al vaker ranzige zaken uitbesteed in andere landen, denk aan speciale gevangenissen waar terrorismeverdachten heimelijk gemarteld konden worden. Of het gain of function onderzoek naar coronavirussen in Wuhan mede in opdracht van de Amerikanen (met medeweten van Fauci)
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:21:11 #214
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204034702
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat geen zinnig mens daadwerkelijk gedoe wil met een grootmach als Rusland.
Vooralsnog loopt het niet zo gesmeerd voor 'grootmacht Rusland'. Ze hebben nog geen enkele grote stad in kunnen nemen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204034716
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Vooralsnog loopt het niet zo gesmeerd voor 'grootmacht Rusland'. Ze hebben nog geen enkele grote stad in kunnen nemen
Euh? Cherson?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:23:12 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204034721
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Oh shit.
Huilen dan.
pi_204034724
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:48 schreef nixxx het volgende:

[..]
Je zult ook weer redelijk wat werkgelegenheid terug halen, en productie zal hier hopelijk efficiënter en schoner gaan waardoor de prijs wel hoger zal zijn door hogere loonkosten, maar relatief niet evenredig met lonen.

Ik heb dit al zeker 15 jaar. Daarom steun ik het Europese project ook ondanks zijn onvolkomenheden. Er is geen alternatief, overigens wordt dit al lang onderkend maar net zo als met alles zijn er crisis nodig om het vooruit te helpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204034728
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Zou wel interessant zijn als de Russen kunnen bewijzen dat er gerommeld werd met virussen en bacteriën door of in opdracht van Amerika in Oekraïnse laboratoria. Zal me namelijk niks verbazen als dit waar is, Amerika heeft al vaker ranzige zaken uitbesteed in andere landen, denk aan speciale gevangenissen waar terrorismeverdachten heimelijk gemarteld konden worden. Of het gain of function onderzoek naar coronavirussen in Wuhan mede in opdracht van de Amerikanen (met medeweten van Fauci)
Alleen in de echte wereld zou het een indicatie zijn dat Rusland van plan kan zijn chemische of biologische wapens in te zetten en daarna te doen alsof de VS er aan schuldig was.
pi_204034729
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het gaat allemaal wat langzamer, inderdaad.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:23:51 #220
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_204034731
quote:
2s.gif Op donderdag 10 maart 2022 23:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
wtf

komt van reuters anders had ik gedacht dat het fake news was

[ twitter ]
Omgekeerde censuur, niet goed.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:23:55 #221
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204034732
quote:

[..]
De Russen hebben het over een virus wat zich richt op het Slavische DNA en verspreidt zou worden d.m.v. speciaal geïnstrueerde vogels. En jij denkt dat Rusland een punt heeft? _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:24:34 #222
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_204034733
quote:

[..]
Ow jee, Ed heeft weer teveel films gezien.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:27:17 #223
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204034745
quote:

[..]
In praktisch elk land wordt er onderzoek naar pathogenen gedaan, en niet zelden wordt daarbij samengewerkt met onderzoeksinstellingen uit andere landen. Wat is daar gek aan?
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 11 maart 2022 @ 09:29:58 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204034761
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]

:Y veel grondstoffen ja China is één van de weinige landen die nog massaal hun eigen grondgebied wil bevuilen en onbewoonbaar wil maken voor grondstoffen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:33:01 #225
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_204034786
Dus Rusland voelt zich bedreigd door de vermeende labs in Oekranie. Op zich begrijp ik dat heel goed, aangenomen dat er ze er echt blijken te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')