Waarom zoiets posten maar geen bron erbij? ....quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:43 schreef TLC het volgende:
Volgens CNN zouden de Russen het ('nazi')regime niet meer willen omver gooien.
Transcriptie:quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Om makkelijker te kijken gezien die Reuters player soms raar doet:
Leuke stropop. Ik heb gezegd dat Oekrane op dit punt moet inzetten tijdens de onderhandelingen. Niet dat Poetin hier momenteel mee akkoord is. Opvallend ook wel hoe je dus mijn initile argument moet verdraaien in een poging het een beetje belachelijk te kunnen maken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Heb je nou al die stukken gevonden waarin Putin het goed vindt dat Oekrane zich aansluit bij de EU? Om het maar even over rationaliteit te hebben.
Ik hoorde het net op .... CNN (das dus de bron)quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:48 schreef wpor het volgende:
[..]
Waarom zoiets posten maar geen bron erbij? ....
Weet je wat ze bereikt hebben?quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:31 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Ze hebben bijna Marioepol veroverd, dat zou de Krim verbinden met Russisch grondgebied. Als het de Russen ook nog lukt om met Odessa de zuidkust van Oekrane te veroveren, hebben ze wel degelijk een en ander bereikt: de Krim is per land bereikbaar, Oekrane is de facto landlocked geworden, en er is een verbinding met Transnistri.
Dit is inmiddels al minstens een half dozijn keer gepost.quote:
quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hopen dat de laatste paar zinnen ook uitkomen.
Anderzijds werd Echo of Moscow (Ekho Moskvy), waarvan Gazprom de grootste eigenaar was (66%), door de NY Times beschreven als een "pillar of Russia’s independent broadcast media".quote:
Er staat mij ook iets van bij dat nog niet al te lang geleden (een paar jaar, misschien was het wel in 2015) Poetin zoiets had toegegeven. In de zin van dat hij er mee door een deur kon als Oekrane zich bij de EU aansloot, maar dat hij het nooit zou kunnen tolereren dat het zich bij de NAVO zou aansluiten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Heb je nou al die stukken gevonden waarin Putin het goed vindt dat Oekrane zich aansluit bij de EU? Om het maar even over rationaliteit te hebben.
Je het Russische leger is ofwel bezig met een briljante tactiek waardoor ze iedereen op het verkeerde been zetten of zo klooien gewoon echt maar wat aan. En ik neig steeds meer naar de tweede optiequote:Op donderdag 10 maart 2022 14:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Snap m niet, dus ze zouden veilige vanuit Belarus en Crimea kunnen lanceren maar die werden onderschept en nu gaan ze van dichterbij lanceren en nu zijn ze binnen bereik van aanvallers
[ twitter ]
De laatste zin lijkt mij belangrijkquote:Op donderdag 10 maart 2022 14:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Snap m niet, dus ze zouden veilige vanuit Belarus en Crimea kunnen lanceren maar die werden onderschept en nu gaan ze van dichterbij lanceren en nu zijn ze binnen bereik van aanvallers
Was het idee dat door dichterbijer te lanceren er minder waarschuwing/onderscheppings tijd is?
[ twitter ]
Heeft Oekraine wapens waarmee ze ballistische raketten kunnen onderscheppen? Of gaat het om Iskander kruisraketten?quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Na het zien van hoe dat tank convooi zo lekker dicht op elkaar aan het rijden was, zodat de Oekraeners maar de helft aan raketten nodig hadden om ze uit te schakelen, neig ik ook die kant op.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je het Russische leger is ofwel bezig met een briljante tactiek waardoor ze iedereen op het verkeerde been zetten of zo klooien gewoon echt maar wat aan. En ik neig steeds meer naar de tweede optie
Je vroeg welke doelen Poetin heeft behaald, dus gaf ik je antwoord.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Weet je wat ze bereikt hebben?
Nazi-Duitsland werd verwoest en Duitsland werd opgedeeld, bezet, leeggeroofd. Nu bijna 77 jaar na de oorlog zijn ze de rots van Europa en de Unie. Afgelopen december was het 30 jaar na het uiteenvallen van de sovjet-unie en ook Rusland had zo'n Europese rots kunnen zijn. Door te kiezen voor een meer westers vriendelijke politiek, door te intergreren en democratie en vrije markt te omarmen. Niemand in het westen (buiten de wapenindustrie) wil vijand met Rusland zijn, niet voor de laatste reden dat we hun olie en gas nodig hebben. Maar helaas zijn ze gevallen voor een gedesillusioneerde leider met vervallen retoriek en waanideeen. Die leeft in oude vervallen denkbeelden, zeker niet die van de 21e eeuw.
Door het aanvallen van de Oekraine is het westen eensgezinder dan ooit, defensie budgetten worden opgetrokken, Europese defensie intergratie komt in een sneltreinvaart, de afhankelijkheid van Russiche olie en gas gaat worden geelimineerd, de NAVO heeft voor het eerst zijn rapid reaction force ingezet, landen gaan 2% van hun BNP aan defensie besteden en China blijkt helemaal niet zo grote boezemvriend van Rusland. Nee als je denkt dat er met deze invasie ook maar iets bereikt heeft voor Rusland dan moet je nog eens twee keer goed nadenken.
Klopt ook, ik wilde alleen maar aangeven dat militaire doelen maar symbolisch zijn in de grand scheme of things. Was geen aanval richting jouquote:Op donderdag 10 maart 2022 15:01 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Je vroeg welke doelen Poetin heeft behaald, dus gaf ik je antwoord.Ik denk ook dat deze aanval, naast een ordinaire roofoverval die elke moderne moraliteit tart, een faliekante misrekening is geweest.
Rusland heeft echt wel kansen gehad van de internationale gemeenschap de afgelopen decennia. Zie bijvoorbeeld de grote (sport)evenementen die ze hebben gehad de voorbije 10 jaar. Maar Putin en zijn kliek zitten volledig vastgeroest in denkbeelden uit de jaren 70 en 80, zij kunnen niet accepteren dat de wereld sinds 1990 is verder gegaan en nooit meer wordt zoals hij daarvoor was. Dat tast hun (waan)beelden aan en daar kunnen zij niet mee omgaan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Weet je wat ze bereikt hebben?
Nazi-Duitsland werd verwoest en Duitsland werd opgedeeld, bezet, leeggeroofd. Nu bijna 77 jaar na de oorlog zijn ze de rots van Europa en de Unie. Afgelopen december was het 30 jaar na het uiteenvallen van de sovjet-unie en ook Rusland had zo'n Europese rots kunnen zijn. Door te kiezen voor een meer westers vriendelijke politiek, door te intergreren en democratie en vrije markt te omarmen. Niemand in het westen (buiten de wapenindustrie) wil vijand met Rusland zijn, niet voor de laatste reden dat we hun olie en gas nodig hebben. Maar helaas zijn ze gevallen voor een gedesillusioneerde leider met vervallen retoriek en waanideeen. Die leeft in oude vervallen denkbeelden, zeker niet die van de 21e eeuw.
Door het aanvallen van de Oekraine is het westen eensgezinder dan ooit, defensie budgetten worden opgetrokken, Europese defensie intergratie komt in een sneltreinvaart, de afhankelijkheid van Russiche olie en gas gaat worden geelimineerd, de NAVO heeft voor het eerst zijn rapid reaction force ingezet, landen gaan 2% van hun BNP aan defensie besteden en China blijkt helemaal niet zo grote boezemvriend van Rusland. Nee als je denkt dat er met deze invasie ook maar iets bereikt heeft voor Rusland dan moet je nog eens twee keer goed nadenken.
None taken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt ook, ik wilde alleen maar aangeven dat militaire doelen maar symbolisch zijn in de grand scheme of things. Was geen aanval richting jou
Lijken me niet zo veel eigendommen die te koop staan, voor een regio met 2,5 miljoen inwoners.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:42 schreef polderturk het volgende:
FSB'ers zetten hun appartementen in de Krim massaal in de verkoop.
[ twitter ]
Zijn vooral vakantiehuisjes.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lijken me niet zo veel eigendommen die te koop staan, voor een regio met 2,5 miljoen inwoners.
Waarom niet? Zeker in de nacht hebben ze zo goed als vrij spel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:31 schreef Poem_ het volgende:
Dat kan in Syri wellicht, in Oekrane kun je niet zomaar wat vliegtuigen het luchtruim insturen om bommen te droppen.
Ik denk dat het elkaar niet uitsluit. De de terughoudendheid geeft allicht juist blijk van de onkunde die anders niet zo evident zou zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:31 schreef Poem_ het volgende:
Het is de vraag of het een kwestie is van een zekere terughoudendheid, gezien de berichten die elke dag door sijpelen lijkt het vooral een kwestie van een gebrek aan organisatie en kunde te zijn dat er trage vorderingen zijn vanuit Russisch oogpunt.
In de jaren 90 werden die ook deels bewaakt en betaald door de VS.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:07 schreef RetepV het volgende:
Ik ben benieuwd waar het Westen straks mee op de proppen komt voor een bailout van Rusland als het dit verliest.
We kunnen niet zomaar Rusland met een zo verzwakte Poetin achterlaten. Er liggen nogal veel kernbommen in dat land, en er zullen ook nogal veel emotioneel overstuurde generaals en boze oligarchen rondlopen.
In de periode waarin Rusland's GDP halveerde?quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In de jaren 90 werden die ook deels bewaakt en betaald door de VS.
Het westen heeft toen miljarden in Rusland gepompt.
Sowieso is het domste wat je kunt doen na een oorlog een land vernederen en het dieper in de crisis storten. Dat is een ding wat de Geallieerden in Duitsland heel goed hebben gedaan na WO2 ten opzichte van WO1.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:07 schreef RetepV het volgende:
Ik ben benieuwd waar het Westen straks mee op de proppen komt voor een bailout van Rusland als het dit verliest.
We kunnen niet zomaar Rusland met een zo verzwakte Poetin achterlaten. Er liggen nogal veel kernbommen in dat land, en er zullen ook nogal veel emotioneel overstuurde generaals en boze oligarchen rondlopen.
Ja, dat kwam dat bijna alles toen naar de nieuwe olichargen gingquote:Op donderdag 10 maart 2022 15:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In de periode waarin Rusland's GDP halveerde?
About eight. Wat is dat nou weer voor taalgebruik? Acht is een heel specifiek getal voor gebruik van het woord "about". Zeg dan about ten. Daarnaast zijn het claims uit Kyiv. Die kunnen we rustig met een korreltje zout nemen, ondanks dat zij vermoed ik echt wel enige insiders in het Kremlin en de FSB hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)efield-failures.html
Russia has fired 'about EIGHT' generals for failing to 'complete the task' of taking Ukraine in days, Kyiv official claims - as Putin rages over FSB failures
• Eight Russian generals sacked over Ukraine invasion failings, Kyiv said today
• Head of security council said Moscow has changed tactics after early defeats
• Putin also said to be furious at secret services for misleading him over resistance
• Moscow expected Ukrainian military to fold, but has met determined fighters
nee, wel komen hier veel IC verpleegkundige naar toe.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:10 schreef zoost het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de IC bed-bezettingsgraad in Ukraine? Nog geen code zwart?
In de periode vlak nadat de Soviet Unie uiteen viel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En ongevaccineerden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:11 schreef THEFXR het volgende:
nee, wel komen hier veel IC verpleegkundige naar toe.
Eerst iedereen ontslaan die je tegenspreekt, dan verwachten dat men je objectief nieuws brengt. Deze fout maken zo veel dictators. Die staat nu toch wel in een boekje?quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin also said to be furious at secret services for misleading him over resistance
Misschien hebben ze de getallen 7, 8 en 9 horen vallen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:11 schreef Richestorags het volgende:
About eight. Wat is dat nou weer voor taalgebruik? Acht is een heel specifiek getal voor gebruik van het woord "about".
Dit zegt niks? We wisten al dat Kornilov een Kremlinmannetje was.quote:
Raar, ik dacht dat alles volgens plan ging.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)efield-failures.html
Russia has fired 'about EIGHT' generals for failing to 'complete the task' of taking Ukraine in days, Kyiv official claims - as Putin rages over FSB failures
• Eight Russian generals sacked over Ukraine invasion failings, Kyiv said today
• Head of security council said Moscow has changed tactics after early defeats
• Putin also said to be furious at secret services for misleading him over resistance
• Moscow expected Ukrainian military to fold, but has met determined fighters
jaren 90.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wie waren dat?quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:13 schreef zoost het volgende:
[..]
Eerst iedereen ontslaan die je tegenspreekt, dan verwachten dat men je objectief nieuws brengt. Deze fout maken zo veel dictators. Die staat nu toch wel in een boekje?
Gaat Rusland dan ook, net als de Duitsers destijds, erkennen dat ze iets fout hebben gedaan?quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Sowieso is het domste wat je kunt doen na een oorlog een land vernederen en het dieper in de crisis storten. Dat is een ding wat de Geallieerden in Duitsland heel goed hebben gedaan na WO2 ten opzichte van WO1.
Kan zijn dat er 7 zeker zijn en 1 een kantje boord geval is. Dan past about eight wel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
About eight. Wat is dat nou weer voor taalgebruik? Acht is een heel specifiek getal voor gebruik van het woord "about". Zeg dan about ten. Daarnaast zijn het claims uit Kyiv. Die kunnen we rustig met een korreltje zout nemen, ondanks dat zij vermoed ik echt wel enige insiders in het Kremlin en de FSB hebben.
Jij gelooft alles wat je leest?quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Raar, ik dacht dat alles volgens plan ging.
Of bronnen die elkaar tegenspreken, sommige zeggen 6, andere 10...quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kan zijn dat er 7 zeker zijn en 1 een kantje boord geval is. Dan past about eight wel.
Nee, ik ben Mr.Sandman niet. Oh verrek, dat ben jij.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jij gelooft alles wat je leest?
Het is wel echt uniek dat een groot bedrijf betrokken is bij de politiek. Ongekend gewoon.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit zegt niks? We wisten al dat Kornilov een Kremlinmannetje was.
edit: het is meer nieuws over gazprom I guess.
Ik vind nazi-Duitsland van een compleet andere magnitude dan Rusland nu. ik vind het ook een goedkope vergelijking.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gaat Rusland dan ook, net als de Duitsers destijds, erkennen dat ze iets fout hebben gedaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |