quote:Opnieuw stijgt de prijs van benzine en diesel sterk. Volgens UnitedConsumers wordt de adviesprijs van een liter benzine morgen zo'n 2,48 euro, zo'n 3 cent meer dan vandaag. De prijs van diesel stijgt naar 2,28 euro. Dat betreft een stijging van meer dan 10 cent
Niet benzine uit autos jatten en opslaan in een watertank op het dakquote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:36 schreef Nattekat het volgende:
Niet anderhalve week geleden al getankt hebben om dit voor te zijn
Geen slaolie en bananenschillen in je tank gooienquote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:38 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Niet benzine uit autos jatten en opslaan in een watertank op het dak
Dit heb ik dus gedaan, was ¤1.98 toen ik tankte. Maar straks (over 1-2 weken) is mijn tankje toch echt weer leegquote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:36 schreef Nattekat het volgende:
O.a. sancties Rusland, Iran, Venezuela, enz... Mensen die hierom juichen en niet weten dat sancties beide kanten op werken en ook ons treffenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:32 schreef Cockwhale het volgende:
En waarom precies? Of zijn ze weer artificiële tekorten aan het creëren?
Da's al opquote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:36 schreef Nattekat het volgende:
Niet vanuit je eigen ruimteschip neerkijken op aardequote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:28 schreef RedFever007 het volgende:
Niet met je privé vliegtuig op kerosine jezelf bewegen en die losers bij het tankstation uitlachen![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Niet vanuit je eigen ruimteschip neerkijken op aarde
En dan naar beneden in jouw bek pissenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat kan niet. Als het ruimteschip in een geostationaire baan om de aarde draait, wordt de zwaartekracht precies gecompenseerd door de middelpuntvliedende kracht. Dus je pis zal dan net zoals je ruimteschip om de aarde blijven draaien en niet naar beneden vallen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dan naar beneden in jouw bek pissen
Ik keek vannacht nog wel op je zusje neer.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik ben toch geen pauper die zelf in een koekblik gaat rijden zeker. Ik láát mij rijden.quote:
Dit. En dit gaat dubbel. Als de olieprijs zakt, zakt de eerste weken de brandstof niet "want we hebben nog dure voorraden", wordt er dan gezegd.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
Haha, ik net voor 1,95
En in België zijn ze hard aan het lobbyen om de prijs weer terug naar 1,70 te compenseren
Dat is straks verdikkie 60 cent per liter en 30 euro verschil op een volle tankHet loont zich bijna om dan 100 km om te rijden om te gaan tanken
Wel vet hypocriet van die tankhouders natuurlijk, want die hebben die brandstof ingekocht voor nog de oude prijs. En verkopen die dus nu voor een prijsverschil van 20 cent ofzo
Olie wordt goedkoper: ja maar benzine prijs ligt aan eerder duurder ingekochte voorradenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:32 schreef Cockwhale het volgende:
En waarom precies? Of zijn ze weer artificiële tekorten aan het creëren?
Geen auto hebbenquote:Op woensdag 9 maart 2022 18:07 schreef sirdanilot het volgende:
Dan ga je toch lekker fietsen, of lukt dat niet met je viesdikke pens TS?
Geen auto hebben![]()
Gewoon kunnen fietsen
Vandaag in Nederland ¤ 2,50. 60 cent verschil dus.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:39 schreef capuchon_jongen het volgende:
In belgie hier aan de pomp 1,90 ofzo (benzine)
Dat is 50 cent goedkoper![]()
Van hoe ver loont het de moeite om in BE te tanken
Mensen die überhaupt tankenquote:
Wie doet er anderhalve week met een tank dan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:36 schreef Nattekat het volgende:
Ik doe gerust een maand met een tank. Laatste tijd zelfs langer.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:25 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Wie doet er anderhalve week met een tank dan.
ja, want alle andere onderdelen van productieproces zijn even duur gebleven, dus belachelijk die prijsverhogingquote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:26 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
terwijl de prijs van een vat brent vroeger ook zo veel was en toen de benzine niet zo duur was
Hier ongeveer 3 á 4 dagen. En dan rij ik nog vrij zuinig. Is wel maar een 40 liter tankje.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik doe gerust een maand met een tank. Laatste tijd zelfs langer.
Ik heb gelukkig ook de luxe van werk op fietsafstand. Met mijn 35 liter was het anders ook wel drama geweestquote:Op donderdag 10 maart 2022 08:39 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Hier ongeveer 3 á 4 dagen. En dan rij ik nog vrij zuinig. Is wel maar een 40 liter tankje.
quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik doe gerust een maand met een tank. Laatste tijd zelfs langer.
Als je werkeloos bent en je tijd gratis is misschien. Ik ga in ieder geval niet drie uur in de auto zitten voor ¤25,-quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
2,60![]()
60 cent verschil met België
Als je in Amsterdam woont, loont het de moeite om te tanken in Antwerpen
Omdat jij perse in die kutstad wil werken jaquote:Op donderdag 10 maart 2022 15:24 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als je werkeloos bent en je tijd gratis is misschien. Ik ga in ieder geval niet drie uur in de auto zitten voor ¤25,-
Edit: oh nee, want je verbruikt op weg daar naartoe en terug ook nog op zijn minst 10 liter. Dus je doet het voor een winst van ¤5,-…
De Russen op dit ogenblik, dan staat die ouwe rotzooi stil.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:25 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik ook, mijn königstiger rijdt nog prima.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik doe gerust een maand met een tank
Ik werk in een andere kutstad. Maar dat maakt niet uit, want ik woon ook in die kutstad, dus ik ga meestal gewoon lekker op de fiets.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat jij perse in die kutstad wil werken ja
Maar omdat ik in een moderne hybride rijdt, wel 30% minder per gereden kilometer dan jij in je vaalgrijze megane uit 2004.quote:HAHA JIJ WORDT KEIHARD GENAAID DOOR RUTTE ZIJN ACCIJNS
Die vaalgrijze megane van 2004 is tenminste goedkoop in aankoop. Terwijl jij je lekker blauw heb betaaldquote:Op donderdag 10 maart 2022 15:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik werk in een andere kutstad. Maar dat maakt niet uit, want ik woon ook in die kutstad, dus ik ga meestal gewoon lekker op de fiets.
[..]
Maar omdat ik in een moderne hybride rijdt, wel 30% minder per gereden kilometer dan jij in je vaalgrijze megane uit 2004.
En dan sta je er over twee weken weer? Of rij je zelden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 20:50 schreef Bruinie het volgende:
Ik had mijn tank vorige week al dubbel en dwars vol getiefd omdat ik dit voorzag.🖕🏾
Ik werk van thuisquote:Op donderdag 10 maart 2022 20:51 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
En dan sta je er over twee weken weer? Of rij je zelden.
Ik doe er 3-4 weken mee, 5 dagen per week naar werk, plus af en toe na het werk golfen of boodschappen doen. Naar familie ging ik minder vaak tijdens covid, dat zal nu wel weer wat vaker gebeuren, dat kost dan wel een extra tank. Naar vrienden ga ik meestal op de fiets want die wonen over het algemeen dichtbijquote:Op donderdag 10 maart 2022 08:25 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. De afgelopen paar jaar zijn er een heleboel ex-lease-autos op de tweedehands markt gekomen waarmee je zomaar twee liter of meer per honderd km kan sparen. En omdat die bijtellingsregelingen strenger geworden zijn, zijn die nu best goedkoop particulier te krijgen, maar ze zijn natuurlijk nog net zo zuinig als toen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 20:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Die vaalgrijze megane van 2004 is tenminste goedkoop in aankoop. Terwijl jij je lekker blauw heb betaald
Ik ben alleen te gierig met mijn tijd om helemaal naar belgië te rijden, om een paar euro te sparen.quote:Sowieso mensen met dure auto'smaar wel te gierig zijn om een volle benzinetank te betalen
Je moet er ook wat van maken. Een paar euro besparen is een ding. Maar combineer het met je vrouw. Lekker ergens een hapje eten, leuke dag maken, zooi boodschappen doen, alvast vuurwerk kopen voor oud en nieuw. En je tank helemaal volgooien. Combi is goed.quote:Op donderdag 10 maart 2022 22:10 schreef knoopie het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. De afgelopen paar jaar zijn er een heleboel ex-lease-autos op de tweedehands markt gekomen waarmee je zomaar twee liter of meer per honderd km kan sparen. En omdat die bijtellingsregelingen strenger geworden zijn, zijn die nu best goedkoop particulier te krijgen, maar ze zijn natuurlijk nog net zo zuinig als toen.
[..]
Ik ben alleen te gierig met mijn tijd om helemaal naar belgië te rijden, om een paar euro te sparen.
Hebben we vorige week nog gedaan. Goedkoop tanken in Oostenrijk voor ¤1,50, lekker skiën, weekje vakantie. Was heel leuk, maar kan niet zeggen dat dat financieel veel opbracht, ondanks het goedkope tanken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 22:42 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Je moet er ook wat van maken. Een paar euro besparen is een ding. Maar combineer het met je vrouw. Lekker ergens een hapje eten, leuke dag maken, zooi boodschappen doen, alvast vuurwerk kopen voor oud en nieuw. En je tank helemaal volgooien. Combi is goed.
Dat is het andere uiterste hahaha.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
Hebben we vorige week nog gedaan. Goedkoop tanken in Oostenrijk voor ¤1,50, lekker skiën, weekje vakantie. Was heel leuk, maar kan niet zeggen dat dat financieel veel opbracht, ondanks het goedkope tanken.
Deze week al vier dagen naar kantoor gefietst en daarvoor mijn kilometervergoeding gekregen. Toch alweer een kwart tank bij elkaar gefietst en niks verbruikt! Dat voelt eerlijk gezegd veel beter dan goedkoop tanken. Helemaal met dit weer.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:43 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Dat is het andere uiterste hahaha.
Ik stond 3 weken geleden ook aan de pomp in Oostenrijk, en 1,50 de liter voelde meer dan lekker om eerlijk te zijn
prima, meer mensen die thuiswerkenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:26 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
terwijl de prijs van een vat brent vroeger ook zo veel was en toen de benzine niet zo duur was
klacht: benzine straks duurder dan saffraan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |