Bij de keuken in ons vorige huis (nieuwbouw) had ik ook zo’n lijstje en dan een verkoper die je andere apparatuur wil verkopen. Nee dank je ik ben bij experience centers geweest en online specificaties vergeleken dus ik wil dit. Toen was door de wachttijd het model van de afzuigkap niet meer leverbaar wilden ze een heel ander model als vervanging leveren, maar daar kon ik gelukkig een stokje voor steken. Voor deze keuken alle Miele apparatuur in Duitsland besteld (miele in Nl een stuk minder korting) voordeel van je keuken helemaal zelf regelen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 23:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar de prijzen voor apparatuur zijn bij Keukenloods wel redelijk waar de handel ze ook voor kan wegzetten.
Als je weet wat je wilt en geen advies nodig hebt.
Maar ik geloof dat ik een uitzondering ben die met een tekening en een lijstje apparatuur naar de keukenzaak ging en de mededeling dat ik het zo wilde hebben.
Dat ging bij een dus ook mis, want die dacht dat hij de tekening van een concurrent moest gaan uitrekenen, en daar had hij geen zin in, meneer wilde zelf wel even bepalen hoe de zaken in mijn keuken eruit moesten gaan zien en zette vervolgens zaken op de offerte die ik expliciet niet wilde en vergat een koelkast, nou hebben wij er 2 en dat is niet heel standaard, maar die stonden wel duidelijk op mijn tekening en in mijn lijst met 2 stuks.
Overigens geloof ik veel meer in de expertise van de de elektrospeciaalzaak op de hoek dan die van een keukenverkoper als het om apparatuur gaat.
Ja idd, je moet bij mij dan ook echt niet aankomen met andere modellen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 08:45 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Bij de keuken in ons vorige huis (nieuwbouw) had ik ook zo’n lijstje en dan een verkoper die je andere apparatuur wil verkopen. Nee dank je ik ben bij experience centers geweest en online specificaties vergeleken dus ik wil dit. Toen was door de wachttijd het model van de afzuigkap niet meer leverbaar wilden ze een heel ander model als vervanging leveren, maar daar kon ik gelukkig een stokje voor steken. Voor deze keuken alle Miele apparatuur in Duitsland besteld (miele in Nl een stuk minder korting) voordeel van je keuken helemaal zelf regelen.
Wij zouden niets anders willen dan een Ikea keuken. Er zijn bijzonder veel slimmigheidjes waardoor we de keukenruimte optimaal kunnen benutten.quote:Op zaterdag 9 april 2022 00:07 schreef MaJo het volgende:
Ik vind Ikea keukens zo grappig, dat is wel de laatste plek waar ik een keuken zou kopen. Niet omdat ik daar iets van vind maar het zou gewoon niet in me opkomen
Hoe zit het met de marges op badkamers? Wij gaan naar een groothandel dus ik ga er van uit dat het dan al aardig scherp geprijsd is. Iemand ervaring met BMN?
@:Candaasje wij hebben onze huidige keuken bij Bruynzeel gekocht en die ziet er na 7 jaar nog top uit! Geen aftakeling en andere mankementen
Ook een Scandinavische keuken zekerquote:Op zaterdag 9 april 2022 10:00 schreef manny het volgende:
[ afbeelding ]
Hebbes.
[ afbeelding ]
En gastenhuis.
Mwah, ik heb niet de illusie dat andere keukenmerken die niet hebben, het is juist vaak zo dat Ikea dat soort zaken overneemt van andere merken, maar daarbij kunnen ze dat soort dingen wel van allerlei verschillende merken overnemen, dus dat zal sneller gaan dan bij andere keukenleveranciers.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Wij zouden niets anders willen dan een Ikea keuken. Er zijn bijzonder veel slimmigheidjes waardoor we de keukenruimte optimaal kunnen benutten.
Oeh!quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:00 schreef manny het volgende:
[ afbeelding ]
Hebbes.
[ afbeelding ]
En gastenhuis.
Wij kwamen er qua afmetingen inderdaad met een IKEA keuken niet lekker mee uit, want de hoge apothekerskast moet bijvoorbeeld 30cm breed zijn (en geen 40) om de doorloop goed te houden. En qua carrouselkast zijn er ook wel fijnere systemen wat betreft het openen van de deuren. (Ik doel echt op die 360 graden carrousel, niet de Le Mans-achtige systemen. Wij hebben er in de huidige keuken een van IKEA, en prima, maar bij de volgende keuken komt er een systeem in waarbij je deurtjes mooi naar binnen klappen en meedraaien, en daarna weer zachtjes sluiten. Nu moeten we heel het deurtje 'uitklappen' en dat is niet altijd even handig.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik heb niet de illusie dat andere keukenmerken die niet hebben, het is juist vaak zo dat Ikea dat soort zaken overneemt van andere merken, maar daarbij kunnen ze dat soort dingen wel van allerlei verschillende merken overnemen, dus dat zal sneller gaan dan bij andere keukenleveranciers.
Verder vind ik de mogelijkheden juist vrij beperkt; maximale kastbreedte = 80, de hoogte is alleen maar te variëren met de plint en de kwaliteit van de apparatuur is matig, alleen het topsegment van Ikea apparatuur is acceptabel qua kwaliteit.
Ik heb net even in mijn keuken gekeken; we hebben in het eiland kasten van 30, 50, 60, 90 en 120 cm, dus dat was m bij Ikea sowieso al niet geworden en dan de 2 verschillende hoogtes nog.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wij kwamen er qua afmetingen inderdaad met een IKEA keuken niet lekker mee uit, want de hoge apothekerskast moet bijvoorbeeld 30cm breed zijn (en geen 40) om de doorloop goed te houden. En qua carrouselkast zijn er ook wel fijnere systemen wat betreft het openen van de deuren. (Ik doel echt op die 360 graden carrousel, niet de Le Mans-achtige systemen. Wij hebben er in de huidige keuken een van IKEA, en prima, maar bij de volgende keuken komt er een systeem in waarbij je deurtjes mooi naar binnen klappen en meedraaien, en daarna weer zachtjes sluiten. Nu moeten we heel het deurtje 'uitklappen' en dat is niet altijd even handig.
We hebben overigens wel eerst gekeken bij IKEA hoor, en ze hebben ook zat handige accessoires om de keuken straks mee af te maken. Maar we konden gewoon niet echt vinden wat we wilden, qua afmetingen en qua uitstraling niet.
Mijn ervaring met 1 keuken leverancier was goed (5j geleden) dus we zijn er weer naartoe gegaan en wederom geslaagd. Gewoon gelijk een goede prijs die ook niet onderhandelbaar is. Ook weer zelfde merk (Tristar). En apparatuur kopen we elders.quote:Op vrijdag 8 april 2022 23:47 schreef bleiblei het volgende:
Mijn ervaring na 3 keukens te hebben gekocht is dat je er altijd een kutgevoel aan over houdt qua onderhandelen als je er met anderen over praat. Maar uiteindelijk gaat het om 1 ding. Heb je kunnen kopen wat je wilde voor om en nabij het bedrag dat je in je hoofd had? Is het antwoord ja... mag je gewoon blij zijn met het resultaat.
Wij vonden de hele ervaring qua advies bij Keukenloods juist een van de betere. Andere zaken waar we waren geweest dachten juist helemaal niet mee. Die vroegen gewoon hoe wij het voor ons zagen en vulde dat in. En dat gecombineerd met regelmatig 'nee' zeggen en niet komen met een oplossing waar we wel blij van zouden worden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 23:53 schreef bleiblei het volgende:
Met de kanttekening dat keukenloods geen referentiekader zou moeten zijn voor reasonable prijzen. Want die schuiven gewoon blind dozen ipv. Advies etc. Te geven.
Wij hebben onze keuken heel recent vervangen, en in de oude keuken zat zo'n carrousel met deurtjes die meedraaien. Degene die dat heeft systeem uitgevonden moeten ze opknopen aan de hoogste boom. Wat een verschrikking. Maar, die keuken was ook bagger.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wij kwamen er qua afmetingen inderdaad met een IKEA keuken niet lekker mee uit, want de hoge apothekerskast moet bijvoorbeeld 30cm breed zijn (en geen 40) om de doorloop goed te houden. En qua carrouselkast zijn er ook wel fijnere systemen wat betreft het openen van de deuren. (Ik doel echt op die 360 graden carrousel, niet de Le Mans-achtige systemen. Wij hebben er in de huidige keuken een van IKEA, en prima, maar bij de volgende keuken komt er een systeem in waarbij je deurtjes mooi naar binnen klappen en meedraaien, en daarna weer zachtjes sluiten. Nu moeten we heel het deurtje 'uitklappen' en dat is niet altijd even handig.
We hebben overigens wel eerst gekeken bij IKEA hoor, en ze hebben ook zat handige accessoires om de keuken straks mee af te maken. Maar we konden gewoon niet echt vinden wat we wilden, qua afmetingen en qua uitstraling niet.
Wat is er precies zo vervelend aan dat deurtjes-naar-binnen systeem?quote:Op maandag 11 april 2022 09:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wij hebben onze keuken heel recent vervangen, en in de oude keuken zat zo'n carrousel met deurtjes die meedraaien. Degene die dat heeft systeem uitgevonden moeten ze opknopen aan de hoogste boom. Wat een verschrikking. Maar, die keuken was ook bagger.
Wij wilden alle aansluitingen op dezelfde plek laten, maar door de (beperkte) afmetingen kwamen we dan weer in die hoek met een carrousel te zitten. Dát, en alleen dat is de reden geweest om de keuken anders in te delen en aansluitingen te verleggen zodat we niet meer vast zaten aan die carrousel.
Nu hebben we inderdaad een LeMans-kast daar.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 april 2022 11:40 schreef Trekvogel het volgende:
Zo mensen! Ik mag mij hier ook melden, want begin mei krijgen we de sleutel van ons jaren 30 huis. Hoewel zo'n oud huis natuurlijk z'n charme heeft, komt er ook wel een hoop werk bij kijken vermoeden we.
Wat zijn nou typische dingen die jullie tegengekomen zijn tijdens een verhuizing? Dingen die je moet doen, maar die je gemakkelijk vergeet?
In eerste instantie waren we van plan om alleen wat te sauzen en schilderen, maar inmiddels denken we toch een kleine verbouwing te gaan doen. In het huis zit een aparte keuken, daartussen een gang, en dan een aparte eetkamer. Deze ruimte willen we aan elkaar gaan trekken zodat we een grote woonkeuken kunnen maken. Het is echter even wachten tot we de sleutel hebben omdat we dan pas kunnen zien hoe de constructie in elkaar steekt en of het relatief eenvoudig te realiseren is. Daarnaast hebben eigenlijk nog niet echt gekeken naar zaken als vloerverwarming en een nieuwe vloer. Allemaal best lastig als je zelf geen ervaring hebt met verbouwen. Hebben jullie nog tips? We verwachten eind juli nog een jong trekvogeltje, dus willen ook niet midden in een verbouwing zitten als dat gebeurt. Daarom overwegen we nu om alleen de ruimtes vast aan elkaar te trekken, een tijdelijk vloertje te leggen (vinyl o.i.d.) en dan over een jaartje alles mooi en goed af werken met eventueel een nieuwe keuken en ook een nieuwe pui naar buiten (de huidige is nog origineel, maar heeft grote tochtgaten).
Ben benieuwd of jullie nog tips hebben!
Nou ja, de keuken die wij hadden was gewoon een, nou ja, een hele oude keuken kan het niet zijn geweest want het huis is van 2010+, dan wel een slechte kwaliteit keuken. Die carrousel, als je dat rond draaide dan hoorde je de bovenhoeken van de 2 deurtjes schuren langs de wanden van het kastje.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat is er precies zo vervelend aan dat deurtjes-naar-binnen systeem?(Oprechte vraag).
[..]
Wel goede om even nader te bekijken, thnxquote:Op woensdag 20 april 2022 13:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, de keuken die wij hadden was gewoon een, nou ja, een hele oude keuken kan het niet zijn geweest want het huis is van 2010+, dan wel een slechte kwaliteit keuken. Die carrousel, als je dat rond draaide dan hoorde je de bovenhoeken van de 2 deurtjes schuren langs de wanden van het kastje.
Dat kon je dan ook zien als je de deurtjes weer 'dicht' deed, die hoeken waren helemaal kapot/afgesleten. Ik weet uiteraard niet of dat te verstellen is, dat zal vast wel, maar die moeite hadden de vorige eigenaren nooit genomen waardoor het dus simpelweg beschadigd/afgesleten was.
Daarnaast sloten die deurtjes ook niet helemaal lekker, dwz, er zat speling in als ze 'dicht' waren dus de deurtjes stonden 'scheef' naast de deuren/laden die er naast zaten en 1 deurtje stond altijd een mm naar 'voren' als het ware. Dus je duwde ze dicht, en dan kwam 1 deurtje weer 1 of 2 mm 'terug'.
Dat zal vooral aan de betreffende keuken hebben gelegen hoor, want als dat systeem altijd zo was dan werd het niet verkocht (lijkt mij), maar dat was voor mij reden genoeg om te zeggen 'nope, niet nog een keer'. Dan vind ik een LeMans kast veel prettiger.
Helemaal mee eens. Ik zou nooit meer voor een carrousel kiezen.quote:Op maandag 11 april 2022 09:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wij hebben onze keuken heel recent vervangen, en in de oude keuken zat zo'n carrousel met deurtjes die meedraaien. Degene die dat heeft systeem uitgevonden moeten ze opknopen aan de hoogste boom. Wat een verschrikking. Maar, die keuken was ook bagger.
Wij wilden alle aansluitingen op dezelfde plek laten, maar door de (beperkte) afmetingen kwamen we dan weer in die hoek met een carrousel te zitten. Dát, en alleen dat is de reden geweest om de keuken anders in te delen en aansluitingen te verleggen zodat we niet meer vast zaten aan die carrousel.
Nu hebben we inderdaad een LeMans-kast daar.
Dat klopt, want die carrousel is een oplossing voor een 'kleine' hoek, want dat zijn in principe 2 hele korte deurtjes. Een LeMans kast heeft een bredere deur nodig, maar dan moet je die ruimte wel hebben. In ons geval betekende dat ook dat we 1 kastje minder hebben.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wel goede om even nader te bekijken, thnx![]()
LeMans vind ik ook fijn, maar het is de vraag of dat lekker uitkomt qua ruimte. Bij het laatste ontwerp zat 'ie er wel in, maar dat had wel weer een smaller kastje verderop tot gevolg. Zaterdag bij de eerste keukenzaak weer een afspraak om eens te zien wat we daar met onze opgedane ideeën/vragen kunnen
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 april 2022 11:40 schreef Trekvogel het volgende:
Zo mensen! Ik mag mij hier ook melden, want begin mei krijgen we de sleutel van ons jaren 30 huis. Hoewel zo'n oud huis natuurlijk z'n charme heeft, komt er ook wel een hoop werk bij kijken vermoeden we.
Wat zijn nou typische dingen die jullie tegengekomen zijn tijdens een verhuizing? Dingen die je moet doen, maar die je gemakkelijk vergeet?
In eerste instantie waren we van plan om alleen wat te sauzen en schilderen, maar inmiddels denken we toch een kleine verbouwing te gaan doen. In het huis zit een aparte keuken, daartussen een gang, en dan een aparte eetkamer. Deze ruimte willen we aan elkaar gaan trekken zodat we een grote woonkeuken kunnen maken. Het is echter even wachten tot we de sleutel hebben omdat we dan pas kunnen zien hoe de constructie in elkaar steekt en of het relatief eenvoudig te realiseren is. Daarnaast hebben eigenlijk nog niet echt gekeken naar zaken als vloerverwarming en een nieuwe vloer. Allemaal best lastig als je zelf geen ervaring hebt met verbouwen. Hebben jullie nog tips? We verwachten eind juli nog een jong trekvogeltje, dus willen ook niet midden in een verbouwing zitten als dat gebeurt. Daarom overwegen we nu om alleen de ruimtes vast aan elkaar te trekken, een tijdelijk vloertje te leggen (vinyl o.i.d.) en dan over een jaartje alles mooi en goed af werken met eventueel een nieuwe keuken en ook een nieuwe pui naar buiten (de huidige is nog origineel, maar heeft grote tochtgaten).
Ben benieuwd of jullie nog tips hebben!
Dank! Ik zal nog wel even een keer wat foto's sturen zodra we de sleutel hebben.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Linkje? Of wat foto's als je liever niet hebt dat heel Fok! weet waar je komt te wonen?![]()
Hebben jullie iets van een keuring laten uitvoeren, dat je wat meer over de staat van het huis weet? Want aan een jaren 30 woning kleeft vaak wel een bult werk, maar dat is ook wel weer afhankelijk van hoe 'authentiek' het nog is.
Hoe zit het bijvoorbeeld met de elektriciteit? En verwarming? (Is er een cv? of nog gaskachels?).
Qua keuken en eetkamer; hoe zit het met dragende muren e.d.? Voordat je halve huis instort![]()
Hoe zit het met de isolatie? (Is die er helemaal niet? Is er een spouw die je zou kunnen laten vullen? Dakisolatie aanwezig?) Beglazing? Houtwerk?
Dank!quote:Op woensdag 20 april 2022 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Je idee komt nogal ad hoc op me over. Ik zou eerst een lijstje maken van wat je anders wilt, daar een prioritering in maken en vervolgens kijken in hoeverre je gefaseerd te werk kunt gaan. Hoog op de prioriteitenlijst zou ik ]het verhelpen van eventuele bouwkundige gebreken zetten en verduurzaming.
Kunnen jullie zelf verbouwen? Zo niet, dan wordt het sowieso lastig om voor de geboorte van de kleine iets gedaan te krijgen. Dan zou ik nu niks verbouwen, het huis tijdelijk zo goedkoop mogelijk inrichten en de tijd nemen voor het maken van plannen. Over de basis moet je echt goed nadenken, bijvoorbeeld over waar je precies vloerverwarming wilt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |