abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204372929
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:39 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ik heb de engigheid nooit gesnapt, ik ben al jaren fan en kan wel, maar wil niet meer zonder.
Ik ben regelmatig zo wazig dat ik echt zo per ongeluk mijn hand onder de kokende straal zou steken (als ik eindelijk dat ding aan de praat zou krijgen, want volgens mij zou ik ‘m nauwelijks kunnen bedienen). Echt niks voor mij zo’n kraan. Nu heb ik ook met bijna alle kranen ruzie, ik snap ze niet of kan ze fysiek moeilijk open en dicht krijgen. Geef mij maar gewoon een Grohe EuroEco in mijn keuken (en badkamer) die hoef ik niet vast te pakken en kan ik met een tikje bedienen. Voor de toiletten hebben we voor het nieuwe huis kraantjes met een sensor gekozen zodat ik niet tig keer per dag een kraan hoef open en dicht te draaien.
pi_204374486
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Wil je dan een quooker zonder mengkraan? Dus alleen keuze uit koud en kokend water?
Bestaat dat?
nee, die Quookers kunnen koud, warm en kokend water geven. Dus je kunt nog steeds wel gewoon je handen wassen met warm water :)
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:13:35 #253
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204375031
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is exorbitant inderdaad!
Dat zou die van ons ook hebben gekost als mijn man hem niet tegen inkoopprijs en zonder installatie hebben kunnen kopen. Maar dan hebben wij nog altijd meer betaald dan de 5 a 10 die hier wordt genoemd.

Ook team Quooker hier, eng snap ik inderdaad ook niet. Het is al onze tweede keuken met, vorige keer nog het losse kraantje en nu geïntegreerd in de mengkraan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204375057
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 18:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]
nee, die Quookers kunnen koud, warm en kokend water geven. Dus je kunt nog steeds wel gewoon je handen wassen met warm water :)
Aha! Dat wist ik niet.
Maar dan zou ik zeggen dat je alternatief voor een Quooker niet zozeer een warmwaterleiding naar de hoofdwarmwatervoorziening is, maar óf een quooker óf een keukenkastboilertje. Zo eentje die wel een voorraadje warm water heeft maar niet kokend heet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204375080
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:15 schreef sigme het volgende:

[..]
Aha! Dat wist ik niet.
Maar dan zou ik zeggen dat je alternatief voor een Quooker niet zozeer een warmwaterleiding naar de hoofdwarmwatervoorziening is, maar óf een quooker óf een keukenkastboilertje. Zo eentje die wel een voorraadje warm water heeft maar niet kokend heet.
Ja, dat is waar, goed punt wel.
Maar als ik dan toch al de ruimte in mijn keukenkastje moet opofferen, dan heb ik liever het gemak van een Quooker erbij :P
pi_204375236
Ik had al gezegd dat ik fan ben van de Quooker. Al heb ik op te besparen wel een aantal keer gezegd dat we toch maar geen Quooker moeten nemen, maar voor m'n vriend staat het als rotsvast. Ik gebruik m'n huidige Quooker dagelijks en vind waterkokers maar lelijke en langzame apparaten.

Hoe ging je keukengesprek verder? Al in de mood om tekeningen of indicaties te delen? Ik vind het al heel wat dat je eerste gesprek meeviel. Ik schrok me de eerste keer echt de pleuris van het bedrag. :')
pi_204375448
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, dat is waar, goed punt wel.
Maar als ik dan toch al de ruimte in mijn keukenkastje moet opofferen, dan heb ik liever het gemak van een Quooker erbij :P
Laat zo’n ding (of het nou een boiler of een quooker wordt) onder je keukenkastje monteren ipv erin, er bestaan plintboilers en met kokendwaterkranen kan dat vast ook wel
pi_204377892
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:28 schreef Myraela het volgende:
Ik had al gezegd dat ik fan ben van de Quooker. Al heb ik op te besparen wel een aantal keer gezegd dat we toch maar geen Quooker moeten nemen, maar voor m'n vriend staat het als rotsvast. Ik gebruik m'n huidige Quooker dagelijks en vind waterkokers maar lelijke en langzame apparaten.

Hoe ging je keukengesprek verder? Al in de mood om tekeningen of indicaties te delen? Ik vind het al heel wat dat je eerste gesprek meeviel. Ik schrok me de eerste keer echt de pleuris van het bedrag. :')
Ja ging wel prima, maar we hadden er al een keer rondgelopen en ik wist wat de keuken van mijn ouders heeft gekost. Dus we waren voorbereid ;)
We zijn met ons eigen ontwerp verder gegaan, daar was de adviseur ook al zelf op uitgekomen want veel meer smaakjes qua indeling is er niet echt. Er is geen ruimte voor kookeilanden en wijnkoelkasten enzo :P
De echte details moeten we dan ook op een later moment nog uitzoeken; welk blad precies, welke fronten, welke greepjes, welke spoelbak, welk type laden, welke apparatuur, etc.

We gaan voor onderstaande stijl, maar dan toegepast op een veel kleinere ruimte. Dus geen vrijstaand fornuis, maar wel het hout met de witte omlijsting om de hoge kast en op de kop van de onderkastjes. (niet tussen de kastjes in, daar is gewoonweg geen ruimte voor). Dit omdat het anders wel erg veel 'hout' wordt en we vinden een beetje een mix tussen klassieker en modern beter passen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie hieronder voor een grof idee van de indeling, waarbij we de koelkast en apothekerskast in de hoek omdraaien. (Dan blijft de apothekerskast van 2 kanten benaderbaar). De witte schouw trekken we wat verder door, zodat we daarin de afzuigunit kunnen installeren. We zouden daarnaast bovenkastjes kunnen plaatsen, maar ik denk dat het wat teveel wordt omdat de ruimte best klein is met 1 raam en verder enkel muur. Dus ik neig naar 1 of twee mooie houten planken.

(40cm ladekastje, oven, draaicarrousel, spoelbakkastje, afwasmachine. En dan los apothekerskast met daarnaast de koelkast.)

En we zitten erover te denken de vriezer toch naar de kelder te verhuizen, zodat we onder de koelkast nog kastruimte overhouden. (De oven zouden we ook naar de hoge kast kunnen verplaatsen, maar dan komt de koelkast weer lager en dat is voor mijn vriend niet zo prettig.)

Maar goed, dit was pas een eerste gesprek. We gaan komende week ook nog even bij Bruynzeel langs. We willen niet eindeloos rondshoppen, maar het is nooit verkeerd om wat meer input te krijgen en daarna te beslissen waar je je het prettigste bij voelt natuurlijk :)
  Official ESF Kreviewer vrijdag 8 april 2022 @ 23:04:45 #259
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204377921
I heb mijn keuken destijds bij Bruynzeel gekocht, was prima zaak. Heber wel 40% korting en gratis loodgieterswerk bij geregeld. Dat schijnt normaal te zijn.
pi_204377947
quote:
81s.gif Op vrijdag 8 april 2022 23:04 schreef Kreator het volgende:
I heb mijn keuken destijds bij Bruynzeel gekocht, was prima zaak. Heber wel 40% korting en gratis loodgieterswerk bij geregeld. Dat schijnt normaal te zijn.
Ik ben wel echt heul slecht in onderhandelen :')
Maar ze hadden ook echt mooi spul staan, dus zeker een poging waard.
pi_204378013
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:36 schreef Candaasje het volgende:
Dat is serieus geld, pfoe.

Bij de keukenzaak viel het me alleszins mee. Nu hebben we nog niet alle details vastgelegd, maar de prijsindicatie was wel iets waar we zelf aan dachten/ op hoopten.

Maarre mensen, zeg eens....is een Quooker een must? (Ik ben wel echt een theeleut... en het scheelt weer een warmwaterleidingkje. Hoewel we ook wel een radiator moeten voorzien van warm water, maar die komt op een andere muur).
Als je plannen hebt voor een warmtepomp is het volgens mij wel handig.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 8 april 2022 @ 23:26:39 #262
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204378119
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 23:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik ben wel echt heul slecht in onderhandelen :')
Maar ze hadden ook echt mooi spul staan, dus zeker een poging waard.
Stel je budget is 15k.

Je loopt naar binnen, zoekt een mooie keuken uit. Dan zeg je meteen 'mijn budget is 13k'.
Vervolgens ga je aan tafel zitten en rekenen ze twee uur lang alles uit. (Dit is deels tactiek). Dan komt er met al je mooie wensen een bedrag van 25k uit.
Dan is het een kwestie van zo lang mogelijk zeggen dat je echt niet schuiven met je budget, desnoods opstaan en weg gaan. Als zij dan op 17 gaan zitten, bied je 15.

Er zit heel veel marge op keukens
pi_204378221
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2022 23:26 schreef Kreator het volgende:

[..]
Stel je budget is 15k.

Je loopt naar binnen, zoekt een mooie keuken uit. Dan zeg je meteen 'mijn budget is 13k'.
Vervolgens ga je aan tafel zitten en rekenen ze twee uur lang alles uit. (Dit is deels tactiek). Dan komt er met al je mooie wensen een bedrag van 25k uit.
Dan is het een kwestie van zo lang mogelijk zeggen dat je echt niet schuiven met je budget, desnoods opstaan en weg gaan. Als zij dan op 17 gaan zitten, bied je 15.

Er zit heel veel marge op keukens
Niet iets uitzoeken, vragen hoeveel dat mag kosten en dan pas met je budget komen?

Dat vond ik vandaag op zich wel fijn. We gaven onze wensen aan, tekeningetje erbij, wat dingen bekijken in de winkel. En toen ging hij even rekenen (10 minuutjes) en kwam toen met twee schattingen (1 'basic', 2 met extra's zoals Quooker e.d. Wel voor beide berekeningen A-merk verder qua apparatuur).
Wij hadden ons budget verder nog niet genoemd. Heeft 'ie ook niet gevraagd. Maar prijs zat uiteindelijk wel rond wat wij er voor uit willen/kunnen geven.

Maar ik geloof je zo dat er enorme marge op zit hoor :Y . Ik ben alleen niet zo goed in overtuigend zakelijk m'n poot stijf houden, en dat is ook wel een reden dat we niet naar zaken zoals de Keukenkampioen e.d. gaan. Daar (of bij een andere van die keten, weet ik het) krijg je dan gratis Iphones enzo. Daar krijg ik gelijk al jeuk van :')
  vrijdag 8 april 2022 @ 23:47:05 #264
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204378264
Mijn ervaring na 3 keukens te hebben gekocht is dat je er altijd een kutgevoel aan over houdt qua onderhandelen als je er met anderen over praat. Maar uiteindelijk gaat het om 1 ding. Heb je kunnen kopen wat je wilde voor om en nabij het bedrag dat je in je hoofd had? Is het antwoord ja... mag je gewoon blij zijn met het resultaat.
  vrijdag 8 april 2022 @ 23:49:08 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204378279
Het ligt er ook aan bij welke keukenzaak je komt, alles van DMG (De Mandemaker Groep) gooit minstens 75% boven de prijs op om je het idee te geven dat je GE-WEL-DIG hebt onderhandeld als je van 25.000 naar 15.000 gegaan bent.

Ik wist dat ik bij onze keuken al voor meer dan 12.000 aan apparatuur had (Miele dus geen enorme marge zoals bij Bosch, Siemens, Neff enz.) dus ik wist ook dat ik geen keuken van ons formaat voor 15.000 hoefde te verwachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 8 april 2022 @ 23:51:06 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204378298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 23:47 schreef bleiblei het volgende:
Mijn ervaring na 3 keukens te hebben gekocht is dat je er altijd een kutgevoel aan over houdt qua onderhandelen als je er met anderen over praat. Maar uiteindelijk gaat het om 1 ding. Heb je kunnen kopen wat je wilde voor om en nabij het bedrag dat je in je hoofd had? Is het antwoord ja... mag je gewoon blij zijn met het resultaat.
Als dat bedrag realistisch is idd....
Maar je kunt prima uitrekenen wat je keuken in kastjes bij Ikea ongeveer zou kosten, tel de apparatuur er bij op (prijzen bij Keukenloods checken) en je komt een heel eind in de richting van wat een acceptabele prijs voor je keuken zou zijn, hangt dan alleen nog een beetje om het werkblad.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 april 2022 @ 23:53:20 #267
36431 bleiblei
pi_204378321
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 23:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als dat bedrag realistisch is idd....
Maar je kunt prima uitrekenen wat je keuken in kastjes bij Ikea ongeveer zou kosten, tel de apparatuur er bij op (prijzen bij Keukenloods checken) en je komt een heel eind in de richting van wat een acceptabele prijs voor je keuken zou zijn, hangt dan alleen nog een beetje om het werkblad.
Met de kanttekening dat keukenloods geen referentiekader zou moeten zijn voor reasonable prijzen. Want die schuiven gewoon blind dozen ipv. Advies etc. Te geven.

Of vind je Amazon ook vergelijkbaar met de elektrospeciaalzaak om de hoek?
pi_204378334
Ik denk dat we vandaag een heel prima prijs te horen hebben gekregen :) . Bij IKEA zou het de helft kosten (om en nabij), maar dan hebben we het wel echt over andere kwaliteit/uitstraling fronten en blad, en ook de apparatuur.

(Ik heb niks tegen IKEA keukens, 10 jaar geleden hebben we er zelf eentje geplaatst. Altijd heel blij mee geweest. Maar hij begint inmiddels op bepaalde punten wel echt te verkleuren en slijten. En de apparatuur begint het ook te begeven. Deze week nog een nieuwe oven kunnen bestellen. En het gasfornuis functioneert niet meer goed. En de koelkast hebben we een paar jaar eerder al moeten vervangen. Geeft niet, maar daarin zit denk ik wel een verschil)

Maar benieuwd wat Bruynzeel zegt hoor. In de showroom kregen we natuurlijk al wel een klein beetje een idee van de prijzen, en die vielen we eigenlijk ook in veel gevallen niet al te erg tegen.
  vrijdag 8 april 2022 @ 23:58:00 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204378342
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 23:53 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Met de kanttekening dat keukenloods geen referentiekader zou moeten zijn voor reasonable prijzen. Want die schuiven gewoon blind dozen ipv. Advies etc. Te geven.

Of vind je Amazon ook vergelijkbaar met de elektrospeciaalzaak om de hoek?
Nee, maar de prijzen voor apparatuur zijn bij Keukenloods wel redelijk waar de handel ze ook voor kan wegzetten.
Als je weet wat je wilt en geen advies nodig hebt.
Maar ik geloof dat ik een uitzondering ben die met een tekening en een lijstje apparatuur naar de keukenzaak ging en de mededeling dat ik het zo wilde hebben.

Dat ging bij een dus ook mis, want die dacht dat hij de tekening van een concurrent moest gaan uitrekenen, en daar had hij geen zin in, meneer wilde zelf wel even bepalen hoe de zaken in mijn keuken eruit moesten gaan zien en zette vervolgens zaken op de offerte die ik expliciet niet wilde en vergat een koelkast, nou hebben wij er 2 en dat is niet heel standaard, maar die stonden wel duidelijk op mijn tekening en in mijn lijst met 2 stuks.

Overigens geloof ik veel meer in de expertise van de de elektrospeciaalzaak op de hoek dan die van een keukenverkoper als het om apparatuur gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 april 2022 @ 23:59:08 #270
36431 bleiblei
pi_204378344
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 23:49 schreef Leandra het volgende:
Het ligt er ook aan bij welke keukenzaak je komt, alles van DMG (De Mandemaker Groep) gooit minstens 75% boven de prijs op om je het idee te geven dat je GE-WEL-DIG hebt onderhandeld als je van 25.000 naar 15.000 gegaan bent.

Ik wist dat ik bij onze keuken al voor meer dan 12.000 aan apparatuur had (Miele dus geen enorme marge zoals bij Bosch, Siemens, Neff enz.) dus ik wist ook dat ik geen keuken van ons formaat voor 15.000 hoefde te verwachten.
Ja maar die 75% gaat er heel rap met weinig moeite vanaf. We hebben 10 jaar geleden bij Grando gezeten voor een offerte en die gingen in een zucht van 30 naar 15k. Zonder enige moeite te doen. Dan weet je hoe laat het is. Maar het klinkt kt wel gaaf op feestjes. Mijn zwager vertelde trots dat ie 70% van een keuken afgekletst had bij keukenkampioen. En toen de keuken geleverd was, snapte ik wel waarom de keuken maar 7k gekost had.

En zo kan je Ikea bijv. Ook niet vergelijken met een Poggenpohl. Dus alles heeft een prijskaartje. Maar veel keukenzaken (Mandemakers en een aantal discounters buiten beschouwing gelaten) werken al jaren niet meer met die idiote fictieve kortingen.
  zaterdag 9 april 2022 @ 00:01:47 #271
36431 bleiblei
pi_204378358
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 23:56 schreef Candaasje het volgende:
Ik denk dat we vandaag een heel prima prijs te horen hebben gekregen :) . Bij IKEA zou het de helft kosten (om en nabij), maar dan hebben we het wel echt over andere kwaliteit/uitstraling fronten en blad, en ook de apparatuur.

(Ik heb niks tegen IKEA keukens, 10 jaar geleden hebben we er zelf eentje geplaatst. Altijd heel blij mee geweest. Maar hij begint inmiddels op bepaalde punten wel echt te verkleuren en slijten. En de apparatuur begint het ook te begeven. Deze week nog een nieuwe oven kunnen bestellen. En het gasfornuis functioneert niet meer goed. En de koelkast hebben we een paar jaar eerder al moeten vervangen. Geeft niet, maar daarin zit denk ik wel een verschil)

Maar benieuwd wat Bruynzeel zegt hoor. In de showroom kregen we natuurlijk al wel een klein beetje een idee van de prijzen, en die vielen we eigenlijk ook in veel gevallen niet al te erg tegen.
1 teleurstelling, een dure keuken begint ook af te takelen na 10 jaar. Prijsverschil zit vooral in nieuwigheden en afwerking. En met afwerking kan je dan denken aan kopse kanten netjes mee gefineerd, binnenkant kastjes indien gewenst mee gespoten, glazen wandjes in lades, enz. enz.
  Moderator zaterdag 9 april 2022 @ 00:07:24 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204378380
Ik vind Ikea keukens zo grappig, dat is wel de laatste plek waar ik een keuken zou kopen. Niet omdat ik daar iets van vind maar het zou gewoon niet in me opkomen :D

Hoe zit het met de marges op badkamers? Wij gaan naar een groothandel dus ik ga er van uit dat het dan al aardig scherp geprijsd is. Iemand ervaring met BMN?

@Candaasje wij hebben onze huidige keuken bij Bruynzeel gekocht en die ziet er na 7 jaar nog top uit! Geen aftakeling en andere mankementen ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 9 april 2022 @ 00:10:20 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204378390
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 00:07 schreef MaJo het volgende:
Ik vind Ikea keukens zo grappig, dat is wel de laatste plek waar ik een keuken zou kopen. Niet omdat ik daar iets van vind maar het zou gewoon niet in me opkomen :D

Hoe zit het met de marges op badkamers? Wij gaan naar een groothandel dus ik ga er van uit dat het dan al aardig scherp geprijsd is. Iemand ervaring met BMN?

@:Candaasje wij hebben onze huidige keuken bij Bruynzeel gekocht en die ziet er na 7 jaar nog top uit! Geen aftakeling en andere mankementen ^O^
Ik zou onze keuken niet eens kunnen samenstellen bij Ikea, simpelweg omdat we 2 verschillende kasthoogtes in het eiland hebben.

Maar ik heb daar wel eens kastjes voor in de keuken gekocht (geen hele keuken, extra kastjes naast de koelkast), en ik had in mijn huis waar ik tot 2013 woonde een bibliotheek van Ikea keukenkastjes op zolder :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  Official ESF Kreviewer zaterdag 9 april 2022 @ 06:38:37 #274
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204378917
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 23:59 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ja maar die 75% gaat er heel rap met weinig moeite vanaf. We hebben 10 jaar geleden bij Grando gezeten voor een offerte en die gingen in een zucht van 30 naar 15k. Zonder enige moeite te doen. Dan weet je hoe laat het is. Maar het klinkt kt wel gaaf op feestjes. Mijn zwager vertelde trots dat ie 70% van een keuken afgekletst had bij keukenkampioen. En toen de keuken geleverd was, snapte ik wel waarom de keuken maar 7k gekost had.

En zo kan je Ikea bijv. Ook niet vergelijken met een Poggenpohl. Dus alles heeft een prijskaartje. Maar veel keukenzaken (Mandemakers en een aantal discounters buiten beschouwing gelaten) werken al jaren niet meer met die idiote fictieve kortingen.
75% is extreem. Ik zei eigenlijk alleen maar dat er grote marges op keukens zitten en dat je vrij snel korting kunt krijgen als je een beetje je best doet. Ook op dure keukens met Miele of Gaggenau die goed worden afgewerkt. Als je niet wil afdingen en de volle mep wil betalen of je krijgt meteen een goede prijs, is dat ook prima. Dat voel je wel aan als je een paar offertes hebt.

Als voorbeeld kreeg ik laatst bij de lokale, dure, zaak ook gewoon 350 euro korting op een Quooker omdat ik zei dat ze elders goedkoper waren. Eerst niet uiteraard, maar we stonden al buiten en hij liep ons achterna en toen kon het ineens wel. Mijn Quooker is niet van slechtere kwaliteit.
  zaterdag 9 april 2022 @ 08:07:57 #275
80382 manny
30 is best veel
pi_204379125
testje.. ging mis
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')