abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204368753
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:06 schreef MaJo het volgende:

[..]
Warmtepomp gaat 'm niet worden bedoel je denk ik? Hier willen we zeker over een paar jaar een warmtepomp maar momenteel geen budget ervoor. Hopelijk met een jaar of 2. De vloerverwarming die we laten leggen is er al klaar voor dus dat is mooi meegenomen ^O^

De CV ketel is 16 jaar oud en voor vloerverwarming wordt er aangeraden om een zo nieuw mogelijke CV te nemen. Dat voelt alleen zo raar met eventueel een warmtepomp in de komende jaren. Nu las ik iets over hybride CV ketels die ook op een warmtepomp werken, iemand daar ervaringen mee? Dingen om op te letten?
[..]
Ik ben er nu al helemaal klaar mee met al die hoge kosten, en dan laten we nog niet eens zoveel bijzonders doen _O- Sommige dingen moeten inderdaad dan maar even uitgesteld worden. Hou je nog wat dingen over om over te dromen ;)

Wel mooi dat het huis nu echt tot stand komt O+
[..]
Wel een beetje suf ja, komt zeker uit het VK? Zelf zou ik het denk ik wel betalen want het lijkt me zo zonde om het zo terug te laten sturen, maar ik snap je overweging. Bovendien kun je in een winkel nog veel meer stalen bekijken :) Wat is Farrow en Ball eigenlijk?
Klopt geen warmtepomp voorlopig. Badkamers schrappen we voorlopig ook, dacht dat we behoorlijk budget hadden, maar veel dingen vallen toch hoger uit of doen we uitgebreider. Met name vanwege voorbereiding op ltv/warmtepomp.

Gisteren vloer voor boven uitgezocht, we gingen voor pvc planken maar toen m'n vrouw visgraat zag wilde ze dat... Nog even over nadenken.

Wat betalen jullie voor de vloerverwarming?

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 08-04-2022 08:41:16 ]
pi_204368760
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kun je iets zeggen over die prijzen?
Wp offertes rond de 18-20k. Wel grote wp.
Of 15k maar dan een of ander gaar merk die ooit teruggehaald zijn wegens brandgevaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sport_Life op 08-04-2022 08:36:42 ]
  vrijdag 8 april 2022 @ 08:32:14 #228
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_204368777
Het klinkt allemaal geruststellend. We gaan er gewoon voor :)
We doen waarschijnlijk dan nog wel een glasplaat bij de kookplaat.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_204368791
Vandaag eerste 'echte' afspraak bij een keukenzaak.
Ik heb er wel zin in :D
pi_204369279
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:30 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Of 15k maar dan een of ander gaar merk die ooit teruggehaald zijn wegens brandgevaar.
Voor een lucht/water-warmtepomp?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 8 april 2022 @ 09:31:40 #231
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_204369295
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:02 schreef Bami het volgende:
Wij hebben op aanrader van een bekende van ons die professioneel schilder is, Sigma Pearl clean matt gekocht. Zelf geverfd, 2 lagen, en na het drogen achter het fornuis tegen de muur aan nog een stuk karton gezet totdat het de volledige uithard periode had gehad (4 weken volgensmij?). Het enige wat een beetje een schaduw heeft achtergelaten is een kerrie vlek, maar dat geeft ook wel notoriously veel en makkelijk af. Verder komt alles er tot nu toe goed en makkelijk af, en we hebben geen spatrand. :)
Die verf is fantastisch. Zit bij ons ook in de keuken achter de inductie. Alles gaat eraf. Zit er nu een jaar, nog altijd strak.

We gaan het nu ook op de muur smeren achter de eetbank, die ziet er na een jaar niet meer uit (peuter van 3 jaar, dus dat gaat snel verkeerd).
pi_204369657
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:29 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Klopt geen warmtepomp voorlopig. Badkamers schrappen we voorlopig ook, dacht dat we behoorlijk budget hadden, maar veel dingen vallen toch hoger uit of doen we uitgebreider. Met name vanwege voorbereiding op ltv/warmtepomp.

Gisteren vloer voor boven uitgezocht, we gingen voor pvc planken maar toen m'n vrouw visgraat zag wilde ze dat... Nog even over nadenken.

De stelpost in de factuur van de aannemer was 6.000 euro bij ons. Dus zoiets. Ging om de volledige begane grond.
pi_204370115
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Voor een lucht/water-warmtepomp?
Ja.
  vrijdag 8 april 2022 @ 11:16:38 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204370171
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:12 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ja.
Damn :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204370216
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:12 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ja.
Dat is exorbitant inderdaad!
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 12:18:25 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204370819
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:29 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

In de offerte staat nu voor vloerverwaming E 6.281,97 (ex BTW) voor alle verdiepingen. Daar komt nog wel E 400,- bij voor een plastic verdeling en nog wat meerwerk omdat de leidingen toch dikker moeten zijn zodat het in de toekomst op de warmtepomp aangesloten kan worden. Dus ik ga zelf uit van zo'n E 8000,- in totaal.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:30 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Wow :o Ik zie overal dat het tussen de 5-10k kost maar dat is dan zonder installatie. Dit is toch wel een factor 3 hoger :o
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204371006
Dat is serieus geld, pfoe.

Bij de keukenzaak viel het me alleszins mee. Nu hebben we nog niet alle details vastgelegd, maar de prijsindicatie was wel iets waar we zelf aan dachten/ op hoopten.

Maarre mensen, zeg eens....is een Quooker een must? (Ik ben wel echt een theeleut... en het scheelt weer een warmwaterleidingkje. Hoewel we ook wel een radiator moeten voorzien van warm water, maar die komt op een andere muur).
pi_204371160
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:36 schreef Candaasje het volgende:

Bij de keukenzaak viel het me alleszins mee. Nu hebben we nog niet alle details vastgelegd, maar de prijsindicatie was wel iets waar we zelf aan dachten/ op hoopten.

Maarre mensen, zeg eens....is een Quooker een must? (Ik ben wel echt een theeleut... en het scheelt weer een warmwaterleidingkje. Hoewel we ook wel een radiator moeten voorzien van warm water, maar die komt op een andere muur).
Ik als theeleut heb er geen, wil ‘m ook niet, ik vind ze doodeng. Ik gebruik gewoon een waterkoker en thermoskan
pi_204371209
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik als theeleut heb er geen, wil ‘m ook niet, ik vind ze doodeng. Ik gebruik gewoon een waterkoker en thermoskan
Oh ik vind ze niet eng geloof ik :D
Heb ook geen kinderen waar ik het spannend mee zou vinden.
pi_204371331
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh ik vind ze niet eng geloof ik :D
Heb ook geen kinderen waar ik het spannend mee zou vinden.
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik ben groot van Quookerkranen. We gebruiken ze veel voor thee en voor alles wat je in water kookt (bijv. pasta of groentes). De kraan wordt intensief gebruikt. Gevaarlijk voor kinderen is-ie totaal niet, want voor kokend water moet je een ring een paar keer omlaag drukken en dan ronddraaien. Daar krijg je handigheid in, maar voor kinderen (en mijn schoonmoeder) is het lastig. Mijn kinderen van 11 en 12 kunnen er nu goed mee omgaan en doen dat op een verantwoorde manier. Zij gebruiken de kraan veel voor noodles. :+
pi_204371437
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik ben groot van Quookerkranen. We gebruiken ze veel voor thee en voor alles wat je in water kookt (bijv. pasta of groentes). De kraan wordt intensief gebruikt. Gevaarlijk voor kinderen is-ie totaal niet, want voor kokend water moet je een ring een paar keer omlaag drukken en dan ronddraaien. Daar krijg je handigheid in, maar voor kinderen (en mijn schoonmoeder) is het lastig. Mijn kinderen van 11 en 12 kunnen er nu goed mee omgaan en doen dat op een verantwoorde manier. Zij gebruiken de kraan veel voor noodles. :+
Vriend is op dit moment even aan het berekenen wat we voor energieverlies hebben als we het water vanaf zolder (cv) moeten laten komen.
Hij is zelf minder van het gemak voor de thee, maar als we er energie (en gedoe van het aanleggen van een warmwaterleiding) mee kunnen besparen....

Ik ben zelf iemand die 33x per dag de waterkoker (weer) aanzet, want ik vergeet altijd dat ik water gekookt hebt/doe 2518 dingen tegelijkertijd. Dus ik neig wel naar een 'ja' wat een Quooker betreft. :P
pi_204371514
Ik ben dol op onze Quooker en geeneens een theeleut. Extra bonus vind ik dat het weer een apparaat op het aanrecht scheelt.
pi_204371756
Wij hebben een Howat, erg blij mee! Een stuk betaalbaarder als een quooker, heerlijk niet meer de waterkoker warm kijken als ik trek heb in een kopje thee :)
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:40:26 #244
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204371773
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:36 schreef Candaasje het volgende:

Zeker een must. Niet alleen voor thee en koffie, maar ook voor tijdens het koken. Zou niet meer anders willen!
Protège moi de mes désirs.
pi_204371775
Voor mij is het wel duidelijk :D

(En ik denk voor vriend ook wel hoor)
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 14:35:15 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204372180
Een Quooker is voor mij absoluut geen must, de waterkoker staat misschien 2/3x in de week aan. Het water uit de kraan wordt dusdanig heet dat ik dat in de pan stop en het dan al bijna kookt :D Het zal wellicht wat energie besparen maar als dat het ook niet doet dan hoeft het voor mij eigenlijk niet :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204372643
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:35 schreef MaJo het volgende:
Een Quooker is voor mij absoluut geen must, de waterkoker staat misschien 2/3x in de week aan. Het water uit de kraan wordt dusdanig heet dat ik dat in de pan stop en het dan al bijna kookt :D Het zal wellicht wat energie besparen maar als dat het ook niet doet dan hoeft het voor mij eigenlijk niet :P
Het bespaart in ons geval ook water trouwens, maar dat zal misschien per persoon verschillen.
En een beetje gas, want we hoeven minder water te verwarmen.

maar de grootste winst vind ik nog steeds de plek op het aanrecht. O+
pi_204372718
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:12 schreef Candaasje het volgende:
maar als we er energie (en gedoe van het aanleggen van een warmwaterleiding) mee kunnen besparen....

Wil je dan een quooker zonder mengkraan? Dus alleen keuze uit koud en kokend water?
Bestaat dat?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 15:32:57 #249
5428 crew  miss_sly
pi_204372726
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
O, jouw kinderen eten ook veel noodles? :D

Maar inderdaad, zo blij met onze Quooker. We drinken nu ook veel meer thee, omdat het zoveel gemakkelijker is. En met koken vind ik het ook echt ideaal. Ik zou geen keuken zonder Quooker meer willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204372795
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik heb de engigheid nooit gesnapt, ik ben al jaren fan en kan wel, maar wil niet meer zonder.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')