.. en nu vergeet ik nog een hoop.
En ik vond bijv. Silence of the Lambs en Alien ook erg spannend, maar dat zijn voor mijn gevoel toch geen horrorfilms. 'Aliens' misschien weer wel, want die is ranzig...
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 14-12-2000 01:47]
bij imdb.com stond The Devil's Advocate ook onder Horror. Ik vind het zelf meer een thriller, maar anders komt die zeker op nummer 2.
blijft moeilijk favorieten geven. Horrorfilsm die ik leuk vind, vind ik leuk dus als er een gelegenheid is om te kijken zal ik ze zeker kijken (nouja ik kijk sowieso elke horror die op en fatsoenlijk kanaal wordt uitgezonden)
Maar de eerste 2 zijn zeker mijn favorieten!
Ach en zo vele anderen eik. Meestal vind ik horrorfilms trouwens comisch, ik lag bij veel horrorfilms vaak net zo veel als bij een comische film...
Maar 1 staat bij mij een zombie film die o.a in een warenhuis speelt, ben de titel kwijt (night of the living dead ??)
Evil Dead 1 was ook erg goed, bij 2 vond ik het minder worden.
Ook erg horror vond ik Faces of Death, vooral executie op de electriche stoel. inclusief de voorbereiding.
Verder herinner ik me Alien, Poltergeist, en die film over duiveluitdrijving bij dat meisje (ben titel effe kwijt )
quote:The Exorcist
Op 14 december 2000 03:48 schreef R@b het volgende:
en die film over duiveluitdrijving bij dat meisje (ben titel effe kwijt)
quote:
Op 14 december 2000 01:26 schreef Soep v/d Dag het volgende:
1. Bad Taste
1 - Evil death 1 ( de rest viel tegen, lees was meer komedie)
2 - Return of the living death (remake)
3 - nigth of the living death (orgineel)
4 - Hellraiser
5 - braindeath
Een favoriete horror top 5 heb ik niet (is meer een top 3):
1) Evil Dead
2) Night of the Living Dead
3) ... heeee, het is toch slechts een top 2
Mijn favo griezels:
1) Alien/s
2) Scream
3) Halloween
4) The Haunting (origineel van Robert Wise)
5) Invasion of the Body Snatchers (met Donald Sutherland)
V
- Brain Dead
- Night of the Living dead deel 3 (lekkere meid, althans in het begin)
- The Exorcist (gezien toen ik 12 was ofzo, dus dan is alles eng)
- The Dentist (Had sowieso iets tegen tandartsen, maar nu helemaal)
- House trilogie (goede humor)
- Army of Darkness (zeer goede humor)
quote:Dawn of the dead, van George Romero. Geweldige film, vooral als die zombies met muzak of de achtergrond worden afgeschoten.
Op 14 december 2000 03:48 schreef R@b het volgende:
Maar 1 staat bij mij een zombie film die o.a in een warenhuis speelt, ben de titel kwijt (night of the living dead ??)
mijn favo's:
Dawn of the dead
Braindead
Bad Taste
Cannibal Holocaust
The Thing
the Fly
Zombi 2
Nekromantik
Verder zie ik eigenlijk liever een goede thriller in de trant van :
- Cape fear
- 7 deadly sins
etc.
Scream vind ik helemaal niks aan!
Griezel:
Alien Trilogy (humm.. er was ook een 4, maar goed..)
The Excorcist
Poltergeist Trilogy
The Sixth sense
uhm (ff geen inspiratie meer)
1(!!!) Texas chain saw massacre
2 Halloween
3 The tenant (locateur)
4 Evil dead
5 The fly (eerste!)
Braindead is geen horror, maar humor, in die catogorie hoog!!
quote:TCM vond ik erg saai... Braindead is comedy ja... Evil Dead en Army of Darkness ook.. Eigenlijk vind ik de meeste films die ik heb genoemd in het horror genre wel humor hebben..
Op 14 december 2000 19:28 schreef kamagurka het volgende:
1(!!!) Texas chain saw massacre
Braindead is geen horror, maar humor, in die catogorie hoog!!
Alle drie de films gezien met Ulx, Kamagurka of beiden.
Alle drie de films ook stoned, dronken of beiden gezien.
Tussen de eerste en de tweede melding zit enige samenhang.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 15-12-2000 09:47]
quote:Bedoel je hiermee soms een zwart-wit film van Roman Polanski? Over die vent die een kamer huurt waar iemand zelfmoord heeft gepleegt en dan langzaam helemaal knetter wordt? Had er een tijdje geleden nog iets over gepost in een ander topic over griezelfilms maar ik kon toen niet meer op de naam komen. Maarre die film (als we het hier over dezelfde hebben) is inderdaad eng ja!
Op 14 december 2000 19:28 schreef kamagurka het volgende:
Er worden zeker interessante films genoemd, maar wel erg veel overlap. Ik zal proberen wat meer divertisement te bieden:
3 The tenant (locateur)
Eh, verder heb ik niet zoveel met horror eigenlijk.
"Don't look now" misschien nog (oke is geen horror) en de opgelapte versie van "The Exorcist" wil ik eigenlijk wel zien. Schijnt nu een hele enge scene in te zitten die ze er vroeger uit hebben geknipt en het geluid is nu in dolby stereo (was mono!).
1: Haunted house
2: The Excorcist
3: Nightmare on Elmstreet 3<
4: Scream1
5: Sixht Sence
Ik snap niet dat iedereen braindead noemt,
dat vond ik toch wel zo'n trieste film.
Toen ie afgelopen was dacht ik: nou dat was ook zonde van m'n geld.
Ik vind dat die dus echt niet in een horror lijstje thuishoort!
. deze lijst is qua beleving, en niet altijd qua beste film
1. Hellraiser
2. Scream
3. Nightmare on Elmstreet
4. The Excorcist
5. Cabal ( Clive Barker)
toch vind ik Horror films geen reet aan... maara ls ik dan moet zeggen welke ik het beste vond noem ik de bovenstaande
Gaan jullie btw ook weleens naar van die horrornights??
quote:Bruut en Jaaaaaaaaaaaaaa!
Op 19 december 2000 12:14 schreef BadGirl het volgende:
Gaan jullie btw ook weleens naar van die horrornights??
Mijn absolute top 5:
1. HellBound.
2. HellRaiser.
3. Evil Death II.
4. From Dusk till Dawn.
5. Very bad things.
Ik vind Interview with a vampire ook wel bruut maar zie ik niet echt als gore of Horror. Die laatste is ook een twijfelgevalletje wat dat betreft.
Ook de klassiekers als Body Snatchers (de zwart wit versie/extra eng) en die maker van Birds en zo, hoe heet die kerel ook weer.... kut hoe kan ik zijn naam nou vergeten? Maar de films van die gast zijn ook cool.
Night of the living dead en Prince of Darkness vind ik ook erg goed.
quote:Ik ken hem ook, hij werkte ooit bij Videoland (als we dezlfde bedoelen)
Op 19 december 2000 12:23 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Bruut en Jaaaaaaaaaaaaaa!Horror-avonden rulen, ik ken de organisator ook van die in Haarlem.... die heeft het van Scheveningen over laten waaien naar Haarlem.
Ook de klassiekers als Body Snatchers (de zwart wit versie/extra eng) en die maker van Birds en zo, hoe heet die kerel ook weer.... kut hoe kan ik zijn naam nou vergeten? Maar de films van die gast zijn ook cool.
1.Return of the living dead
2.Children of the corn
3.Scanners
4.Virus (laatste zombiesfilm)
5.The child
quote:Kan ik inkomen, vooral bij serieus bedoelde horrorfilms
Op 19 december 2000 12:32 schreef smitty het volgende:
Lachen tijdens het bekijken van een horrorfilm is het camoufleren van angst. Typisch mannelijk.Stoer. (Steven Spielberg)
quote:Hmm... ik kan me herinneren dat ik soms helemaal in een deuk lag... En dan bij Army of Darkness als ie (lang niet gezien, dus kan fout zijn) 3 woorden moet zeggen voordat ie het boek mag oppakken en hij het laatste woord niet weet en maar iets mompelt en dat dan die armen (van skeleten/doden) uit de grond komen en na een tijdje worstelen op de grond ook nog hun vingers in z'n neus doen.. hehe...
Op 19 december 2000 17:51 schreef Herald het volgende:
Kan ik inkomen, vooral bij serieus bedoelde horrorfilms
Ik kan niet zeggen dat ik in een deuk lig om Ash zijn capriolen in Evil Dead 2, maar het is zo overdreven en zo onwijs koel dat ik er wel hard om moet grijnzen.
Mijn top 5:
1. Scream (5 keer in de bios alleen al)
2. Halloween
3. Nightmare on Elstreet
4. The Shining
5. I know what you did last summer (jaja, ook daarom )
Eervolle vermeldingen: Final Destination (beste schrikeffect - zonder al teveel te verklappen - Met die bus!)
Hail To The King!
2)the exorsist
3)alien
4)the shining (iedereen vindt het boek beter, maar ik hou het op de film)
5)evil dead
maar ja, niks nieuws dus
schiet me nog eentje te binnen, kom niet op de titel, met gregory peck, gaat over de duivel, enge honden en een glasplaat die van een vrachwagen glijdt met desastreuse gevolgen (is volgens mij een serietje van)
nog eentje, weer geen titel, over kleine kinderen met hele enge ogen, was als kleine jongen alleen thuis toen ze deze op tv uitzonden, amper geslapen die nacht
quote:The Omen, waanzinnig goede reeks films. Zijn geloof ik drie of vier delen. Met Damian zoon van de duivel, met het getal 666 op zijn hoofd. Wordt altijd beschermd door honden kraaien en mensen die teveel ontdekken krijgen hele rare ongelukjes. Een topper. Weet niet of ie nog in de videotheek te huur is, maar is wel een aanrader.
Op 16 januari 2001 12:43 schreef the-O het volgende:
schiet me nog eentje te binnen, kom niet op de titel, met gregory peck, gaat over de duivel, enge honden en een glasplaat die van een vrachwagen glijdt met desastreuse gevolgen (is volgens mij een serietje van)
quote:Das toch die film met al die kleine mannetjes..
Op 16 januari 2001 13:01 schreef Techno het volgende:
Een aanrader (en ik mis hem in alle lijstjes)The Seven Gates from Hell
quote:Nee.
Op 16 januari 2001 13:03 schreef Party-pooper het volgende:
Das toch die film met al die kleine mannetjes..
quote:Dan zou ik hem zeker eens kijken, hij is s c a r y
Op 16 januari 2001 13:24 schreef Party-pooper het volgende:
Heb ik niet gezien
quote:En bedankt voor de tip, zal hem eens opzoeken.
Op 16 januari 2001 13:30 schreef Techno het volgende:
Dan zou ik hem zeker eens kijken, hij is s c a r y
quote:gaaf, werd er echt iemand door een krokodil opgevreten?
Op 16 januari 2001 13:33 schreef Party-pooper het volgende:
50 meter schoolslag tegen een krokodil of gaan beerworstelen zijn niet echt voor iedereen weg gelegd.
quote:Aaaaaaaaargh ja! Deel 2. Dat wijf met die kraaien!! Aaaaaaaaaaaaaaaaargh.
Op 16 januari 2001 12:56 schreef Party-pooper het volgende:
The Omen [...] altijd beschermd door honden kraaien en mensen die teveel ontdekken krijgen hele rare ongelukjes.
*onder de stoel rol*
quote:Opgegeten niet, maar hij was behoorlijk verminkt. Je zag het trouwens niet erg duidelijk, maar de suggestie en het feit dat het echt is is genoeg.
Op 16 januari 2001 13:35 schreef Herald het volgende:
gaaf, werd er echt iemand door een krokodil opgevreten?
quote:Ja goede films of nie, Gellar.
Op 16 januari 2001 14:00 schreef Gellarboy het volgende:
Aaaaaaaaargh ja! Deel 2. Dat wijf met die kraaien!! Aaaaaaaaaaaaaaaaargh.*onder de stoel rol*
quote:Ja, die heb ik ook gezien. Dat was echt ziek, maar helaas gebeuren dat soort dingen echt...
Op 16 januari 2001 14:12 schreef Party-pooper het volgende:
Beelden van baby's die opengesneden waren om drugs in te smokkelen.
Ik heb ook nog een keer een videoband gezien met opnames van bewakingscameras, waarbij een onfortuinlijke inbreker door drie Rottweilers verscheurd werd. Daar moest ik toch ook wel even van slikken...
quote:Echt verschrikkelijk mensonterend en bovenal RANZIG
Op 16 januari 2001 14:17 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, die heb ik ook gezien. Dat was echt ziek, maar helaas gebeuren dat soort dingen echt...Ik heb ook nog een keer een videoband gezien met opnames van bewakingscameras, waarbij een onfortuinlijke inbreker door drie Rottweilers verscheurd werd. Daar moest ik toch ook wel even van slikken...
ECHT HEEL ERG
[edit]taalfoutje[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door SkyMaster op 16-01-2001 14:21]
quote:Sorry dat ik het zeg, zal hard klinken, maar dat vindt ik dus een typisch geval van eigen schuld dikke bult. Had ie zich maar beter moeten voor bereiden. Het is extreem lullig dat je dat moet bekopen met de dood, een jaar gevangenis doet het ook, maar ik kan er geen traan om laten. Net als in faces of death die gast met de beer, welke idioot stapt nou zijn auto uit als er een 2 meter grote Grizly naast de auto staat, dan vraag je om een heleboel problemen.
Op 16 januari 2001 14:17 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb ook nog een keer een videoband gezien met opnames van bewakingscameras, waarbij een onfortuinlijke inbreker door drie Rottweilers verscheurd werd. Daar moest ik toch ook wel even van slikken...
quote:Ja ja, dat zeggen ze allemaal
Op 16 januari 2001 14:20 schreef SkyMaster het volgende:
Echt verschrikkelijk mensonterend en bovenal RANZIG.
Er bestaan ook van die films(gelukkig heb ik ze niet gezien), ........).
ECHT HEEL ERG
[edit]taalfoutje[/edit]
1. alle Childsplay films(al is bride of chuckey wel minder als de rest)
2. House 3
3. Interview with the vampire
4. From dusk till dawn
5. Alien 1+2
En Nightmare on Elmstreet die me nachtmerries bezorgde verdient ook een eervolle vermelding deel 3 geloof ik iig waar Freddie Kruger zegt "No running in the hallway" met zo'n heerlijk bespottend toontje *ril*
quote:Net5 23:15, geloof ik. Kijk de gids er eens op na... John Carpenter film en 1 van zijn beter, ik ga echt niet verklappen waar ie over gaat das niet leuk. Maar als je van horror houdt en je hebt hem nog niet gezien moet je hem echt gaan zien Machiel. Is echt een aanrader.
Op 19 januari 2001 15:33 schreef Machiel het volgende:
Wat waar hoelaatWaar gaat ie over? Ja over een ding ja maar watvoor ding?
Verder zijn Candyman, Braindead en Cannibal Holocast ook top!
Okay, het zijn er iets meer als 5
Evil dead 2 & 3, Nightmare on elmstreets, Friday the 13ths, hellraisers, Halloweens, Candyman, Child's Play's, Aliens (1 & 2), Braindead, Stepfather, Cube, Fallen, Final Destination, Henry, portrait of a serial killer, Hollow man, The Shining, Texas Chainsaw Massacre, From dusk till dawn, Scream etc etc
Sommigen zijn goed omdat ze komisch zijn, sommigen zijn goed omdat ze spannend zijn en anderen zijn gewoon leuk omdat het alweer "deel 28" van een Franchise is
quote:Da's deel 3, daarin wordt die gozer als Marionet gebruikt, da's ook het deel met de nu legendarische Laurence Fishburn als Max
Op woensdag 25 december 2002 13:21 schreef Disorder het volgende:
Ik vind het zo naar om naar die scene uit één van de Nightmare on Elmstreet-films te kijken. Dat is een scene waarbij iemands vlees uit de voeten getrokken word om dat vlees vervolgens te gebruiken als touw om die persoon vooruit te trekken. Daarna springt hij van een toren. Brrrrrr..
1. The Exorcist
2. The Blair Witch project
3. The Sixth Sense
4. The Haunting
5. From Dusk Till Down
Hellraiser
The Blair Witch Project
Poltergeist
The Omen
The Excorcist
IT
Nightmare on Elmstreet
Alien
etc
The Thing
The Shining
From Dusk Till Dawn
The Frighteners
Interview with a Vampire
The Sixth Sense
Alien 3
André Hazes (Zij gelooft in mij)
The Exorcist
The Ninth Gate
van The Cube heb ik alleen de openingsscene nog maar gezien maar die moet ik toch echt eens helemaal gaan bekijken..
Opvallend trouwens hoeveel films er eigenlijk met "the" beginnen.
Er zullen der vast nog veel meer zijn hoor maar daar kom ik ffuh nie op!
-xxx-
quote:From dusk till dawn 2???? Proest, die film is zooooo slecht en mag al helemaal niet vergeleken worden met het legendarische 1ste deel...
Op woensdag 1 januari 2003 13:32 schreef Shogo het volgende:
5. Nightmare On Elmstreet
4. Blair Witch Project
3. Day Of The Dead (Vondt het idee eng helaas is de uitwerking iets minder)
2. Evil Dead 2 (Vondt hem best wel eng maar grappig tegelijk)
1. From Dusk Till Dawn 2 (Heb nooit deel 1 gezien dus misschien vindt ik hem daarom wel cool.)
quote:Nou ja de eerste minuten zijn leuk (ook alleen maar omdat bruce campbell erin meespeelt)
Op maandag 6 januari 2003 21:45 schreef MikeyMo het volgende:[..]
From dusk till dawn 2???? Proest, die film is zooooo slecht en mag al helemaal niet vergeleken worden met het legendarische 1ste deel...
quote:Misschien moet je ook lezen wat erachter staat. Maar ja tis gewoon mun mening vondt hem eng, had al gehoord dat deel1 beter was daarmee vertel je me niks nieuws, heb alleen deel 1 nog nooit gezien...
Op maandag 6 januari 2003 21:45 schreef MikeyMo het volgende:[..]
From dusk till dawn 2???? Proest, die film is zooooo slecht en mag al helemaal niet vergeleken worden met het legendarische 1ste deel...
quote:Long time dead heet die film
Op woensdag 8 januari 2003 03:02 schreef L4zY het volgende:
feardotcom en nog een film met engelse mensen die glaasje draaien en dan gehaunted worden door een geest, weet ff nie meer hoe die heet (hijz nie heel oud) zijn wel eng
1. Army of Darkness
2. Return of the living dead
3. Re-Animator
4. Dawn of the dead
5. Braindead
1. Repulsion
2. Exorcist, The
3. Diaboliques, Les
4. Haunting, The (1963)
5. Other, The
Subtiele, suggestieve horror
quote:Subtiel en suggestief zei je?
Op zaterdag 3 januari 2004 10:59 schreef Gorro het volgende:
2. Exorcist, The
Uiteraard ga ik wel mee met je nr. 1
Alien en Aliens heb ik hier niet bijgezet omdat ik ze niet in het horror-genre wil plaatsen. Anders stonden ze op de eerste en tweede plaats.
quote:Er zijn altijd uitzonderingen
Op zaterdag 3 januari 2004 11:10 schreef SODA het volgende:[..]
Subtiel en suggestief zei je?
1]IN THE MOUTH OF MADNESS
2]EVIL DEAD
3]CARNIVAL OF SOULS
4]BRAINDEAD
5]HALLOWEEN
Zo ziet mijn horor top 5 er ONGEVEER uit...
quote:Whew, ik dacht even dat je die remake van een paar jaar terug bedoelde, die was echt superslecht.
Op zaterdag 3 januari 2004 13:55 schreef kinky_queen het volgende:
3]CARNIVAL OF SOULS[afbeelding]
Toevallig net in een van m'n oude schoolagenda's ('87) een lijstje gezien met wat ik blijbaar toen de 10 beste horror's vond. Deze stonden op de eerste 5 plaatsen:
1. The Beyond
2. Eaten Alive
3. From Beyond
4. Phenomena
5. The Warrior
Sinds die tijd heb ik toch weer heel wat juweeltjes gezien, zodat m'n top 5 geheel vernieuwd is nu:
1. Braindead
2. Ichi The Killer
3. Hellraiser 2
4. Guinea Pig: Flowers of Flesh and Blood
5. Story of Ricky
quote:Nou, behoorlijk, om te janken
Op zaterdag 3 januari 2004 16:01 schreef TinToR het volgende:[..]
Whew, ik dacht even dat je die remake van een paar jaar terug bedoelde, die was echt superslecht.
Hmmm, als ik er naar kijk, een beetje een fantasieloos rijtje. En dat terwijl horror mijn favoriete genre is...
Er wordt ook zoveel pulp geproduceerd binnen dit genre (en alles wordt door mij bekeken, hoe slechter hoe leuker), maar dit zijn mijns insziens toch wel de meest gedenkwaardige.
Event Horizon hoort er eigenlijk ook nog bij, maar er was geen plek meer voor. Daarom een eervolle vermelding.
1. Rosemary's Baby Bijna tastbare paranoia, creepy...
2. Inferno Argento goes style over substance. Compromisloos, prachtig.
3. Nosferatu De Herzog remake met Klaus Kinksi. Bewegend schilderij, hypnotiserende muzikale ondersteuning in de vorm van een Gregoriaans klinkend mantra. Geweldig mooi.
4. The New York Ripper Technisch gezien Fulci's meesterwerk, met op momenten Argento-eske visuals. Keihard, compromisloos, rauw. Alleen voor connaisseurs.
5. Henri Portrait of a Serial Killer De Serial Killer film, gemaakt voor een appel en een ei maar met de impact van een bovenmaatse moker..Rooker in zijn misschien wel beste rol. Briljant.
[Dit bericht is gewijzigd door Sniper op 23-01-2004 22:06]
Rabid Grannies (Emmanuel Kervyn) Belgische film die later is uitgebracht door Troma. Geweldige sfeer, dialogen en effecten.
Alien (Ridley Scott) Blijft toch een fantastische film, goede sfeer, mooi gefilmd, goed acteer werk, een meesterwerk!
Nekromantik 2 (Jorg Buttgereit) Duits underground werkje, bizarre sfeer, realistisch, zeer mooie effecten... een zeer bizar liefdes verhaal.
Redneck Zombies (Pericles Lewnes) Hilarische ultra gore 'horror' van Troma. ZEER goedkoop (met amateur video geschoten) en daarom zoooo goed....
Dawn of the Dead (George Romero) Beste zombie film... vet goede bizarre sfeer, erg onderhoudend... meesterwerk!!!
1. Alien (Ridley Scott)
2. The Thing (John Carpenter)
3. 28 Days Later (Danny Boyle)
4. In The Mouth of Madness (John Carpenter)
5. The Shining (Stanley Kubrick)
[Dit bericht is gewijzigd door Forumschorem op 29-01-2004 15:52]
Het is trouwens Henry. maar dat even ter zijde.quote:Op vrijdag 23 januari 2004 22:05 schreef Sniper het volgende:
Top 5 slechts...hmm. Moeilijk.
5. Henri Portrait of a Serial Killer De Serial Killer film, gemaakt voor een appel en een ei maar met de impact van een bovenmaatse moker..Rooker in zijn misschien wel beste rol. Briljant.
Dat dacht je een jaar geleden ook al...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:20 schreef kinky_queen het volgende:
1IN THE MOUTH OF MADNESS
2EVIL DEAD
3CARNIVAL OF SOULS
4BRAINDEAD
5HALLOWEEN
Denk ik... weet niet of HALLOWEEN een horrorfilm is, maar dat zien jullie wel door de vingers toch?
![]()
Achja, meisjes en horrorfilms...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:34 schreef Durbin het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik met dat lijstje aan moet Muziekmeisje.
Je vermeldt:
- Eight Legged Freaks op nummer 1.
- 28 (!) titels keurig gerangschikt.
- films met DVD-notities erbij.
- je top drie van vanochtend hier vermeldt titels die in dit lijstje niet eens voorkomen.
- Day of the Dead helemaal onderaan ?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |