abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2022 @ 06:46:42 #126
323401 Kijkertje
met filter
pi_203932807
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 06:38 schreef Za het volgende:

[..]
Datzelfde IAEA liet op 2 maart weten dat de Russen de controle aan hen op 1 maart jl bevestigd hadden.

Een tweet van Zelensky doet niets af aan deze officiële mededeling.
Neehee. Goed lezen! Dat de Russen een brief hebben gestuurd dat ze de controle van de kerncentrale hebben overgenomen omdat ze het gebied rondom in handen hebben wil niet zeggen dat ze al in de kerncentrale zelf aanwezig waren :{w

Dat de IAEA de ontvangst van de brief heeft bevestigd is iets heel anders.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203932810
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 06:44 schreef quirina het volgende:
Goh wie had dat nou verwacht dat er een kerncentrale kapotgeschoten werd…
Ik was al bang dat ze tjernobyl zouden gebruiken, maar nu is dat een ander.
Wat heeft Putin aan een radioactief land?
Hij wil toch een buffer tussen het Westen en Rusland. Geen betere buffer dan radioactief land.
pi_203932815
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 04:20 schreef Za het volgende:
Waarom zou Putin een kerncentrale in de hens zetten die op 200 km van de Krim ligt en 300 km van Rusland zelf, in pro Russisch gebied?
Het is niet geloofwaardig.
Omdat het Russen zijn ik heb ze voor mijn werk regelmatig over de vloer gehad om te laden, tenminste dat moest ik doen want ze waren te stom om met een palletwagen overweg te kunnen en auto rijden ging ook al niet. Als je dat soort mensen wapens geeft kan het alleen maar fout gaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203932817
Het loopt nu echt de klauwen uit. Er moet worden ingegrepen.

Poetin is een gevaar voor heel europa

Rusland wil Tsjernobyl herhalen, zegt Zelensky
President Zelensky zegt dat Rusland "Tsjernobyl wil herhalen". In een videoboodschap reageerde hij op de brand bij de kerncentrale van Zaporizja. "Geen enkel ander land heeft ooit een kerncentrale beschoten", zei de Oekraïense president. "Dit is de eerste keer in onze geschiedenis, de eerste keer voor de mensheid." Hij vraagt Europa "wakker te worden".

Zelensky heeft contact gehad met regeringsleiders van de VS, het VK, Duitsland en Polen. Hij benadrukt dat een ramp in de kerncentrale niet alleen desastreus is voor zijn eigen land: "Als er een explosie is, is het het eind voor ons allemaal, het eind van Europa, een evacuatie van Europa."
pi_203932819
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 06:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Hij wil toch een buffer tussen het Westen en Rusland. Geen betere buffer dan radioactief land.
Dan hoop ik dat de wind lekker naar het oosten gaat waaien en de fallout op Rusland terechtkomt.
pi_203932825
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 06:49 schreef Johannes788 het volgende:
Het loopt nu echt de klauwen uit. Er moet worden ingegrepen.

Poetin is een gevaar voor heel europa

Rusland wil Tsjernobyl herhalen, zegt Zelensky
President Zelensky zegt dat Rusland "Tsjernobyl wil herhalen". In een videoboodschap reageerde hij op de brand bij de kerncentrale van Zaporizja. "Geen enkel ander land heeft ooit een kerncentrale beschoten", zei de Oekraïense president. "Dit is de eerste keer in onze geschiedenis, de eerste keer voor de mensheid." Hij vraagt Europa "wakker te worden".

Zelensky heeft contact gehad met regeringsleiders van de VS, het VK, Duitsland en Polen. Hij benadrukt dat een ramp in de kerncentrale niet alleen desastreus is voor zijn eigen land: "Als er een explosie is, is het het eind voor ons allemaal, het eind van Europa, een evacuatie van Europa."
Ik hoop wel dat onze leiders zich niet zo laten opnaaien door Zelensky.
pi_203932826
quote:
Former Fox News Director Jack Hanick Indicted for Helping Russia
An American TV producer was arrested in London and now faces criminal charges for working with a sanctioned Russian billionaire. He used to work for Fox News.

As the United States increasingly goes after some of the Kremlin’s business tentacles, the latest person arrested for violating U.S. sanctions against Russia is a former Fox News director who left to launch a Russian propaganda network.

The Department of Justice on Thursday revealed that Jack Hanick was quietly arrested in London on Feb. 3 for dodging U.S. sanctions by helping a sanctioned Russian oligarch, Konstantin Malofeyev, start his right-wing Tsargrad TV.

The DOJ simultaneously unsealed a grand jury indictment against him, accusing Hanick of knowingly engaging in business dealings with Malofeyev, who had been formally sanctioned by the U.S. government for his role in financing Russia-backed soldiers in eastern Ukraine who have violently tried to break off from the democratic country since 2014.

The indictment also accuses Hanick of lying to FBI agents about his travels to Greece and Bulgaria to expand the TV network in 2015 and 2016, when he was interviewed by American investigators last year in New York City.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Propagandisten gonna propagandist.
pi_203932833
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 06:44 schreef quirina het volgende:
Goh wie had dat nou verwacht dat er een kerncentrale kapotgeschoten werd…
Ik was al bang dat ze tjernobyl zouden gebruiken, maar nu is dat een ander.
Wat heeft Putin aan een radioactief land?
Hij is compleet gek geworden.
pi_203932843
Volgens het doorgaans betrouwbare Reuters is het vuurtje (wat woedde in een 'training building') uit.

https://www.reuters.com/m(...)ck-mayor-2022-03-04/

quote:
LVIV, Ukraine, March 4 (Reuters) - A fire that broke out in a training building near the largest nuclear power plant in Europe during intense fighting between Russian and Ukrainian forces has been extinguished, Ukraine's state emergency service said on Friday.

[ Bericht 0% gewijzigd door Catatafishh op 04-03-2022 07:15:28 ]
pi_203932844
Wat een tijden, dacht echt na die Covidshit eindelijk dat er weer een tijdje van relatieve rust zou zijn aangebroken.

Niets is minder waar. In een week tijd zijn we al bijna op het niveau Koude Oorlog. Steden verwoest, een miljoen mensen op de vlucht, en er komen elke dag tienduizenden bij.

Alle westerse bedrijven weg uit Rusland, handel tussen Rusland en de westerse wereld ligt zo goed als stil (behalve gas/olie), Europanen en Amerikanen die verzocht worden het land te verlaten, propaganda van beide kanten gigantisch.

Nu enkel nog het prikkeldraad spannen.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 07:00:22 #136
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_203932845
twitter
pi_203932846

[ Bericht 100% gewijzigd door Jed1Gam op 04-03-2022 07:01:36 ]
pi_203932848
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:00 schreef Jed1Gam het volgende:
Wat een tijden, dacht echt na die Covidshit eindelijk dat er weer een tijdje van relatieve rust zou zijn aangebroken.

Niets is minder waar. In een week tijd zijn we al bijna op het niveau Koude Oorlog. Steden verwoest, een miljoen mensen op de vlucht, en er komen elke dag tienduizenden bij.

Alle westerse bedrijven weg uit Rusland, handel tussen Rusland en de westerse wereld ligt zo goed als stil (behalve gas/olie), Europanen en Amerikanen die verzocht worden het land te verlaten, propaganda van beide kanten gigantisch.

Interessante woordkeuze. Ik zou zeggen dat we al voorbij dat 'koude oorlog' niveau zijn. Hoezo zijn we er bijna volgens jou en niet er al voorbij?
pi_203932851
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:00 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
RIP Ukrain
pi_203932853
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:00 schreef Catatafishh het volgende:
Volgens het doorgaans betrouwbare Reuters is het vuurtje (wat woedde in een 'training building') uit.

https://www.reuters.com/m(...)ck-mayor-2022-03-04/
[..]

Dan nog. Dit kan heel fout gaan aflopen
pi_203932861
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:01 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Interessante woordkeuze. Ik zou zeggen dat we al voorbij dat 'koude oorlog' niveau zijn. Hoezo zijn we er bijna volgens jou en niet er al voorbij?
Ik ga er vanuit dat Rusland zijn doelen bereikt, wat het dan ook is. Dan komen de onderhandeling en zal het geweld afnemen, en gaan we geleidelijk over naar de situatie Koude Oorlog.
pi_203932863
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:03 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Dan nog. Dit kan heel fout gaan aflopen
De complete oorlog wel.
Gebluste brandjes zijn meestal vrij ongevaarlijk in mijn ervaring.
pi_203932864
quote:

Was het maar koude oorlog. Wat we nu zien is nog erger een warme oorlog.
pi_203932866
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:02 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
RIP Ukrain
Niet aanvalsvedrag met China?
pi_203932872
quote:
Jij vond de covid periode nog niet rustig genoeg? De wereld stond zo’n beetje stil en er gebeurde geen fuck, logisch want je kon en mocht niks. Ik hoopte juist dat de rust weer een beetje afgelopen zou zijn!
  Redactie Sport vrijdag 4 maart 2022 @ 07:14:07 #146
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203932880
Als het tegenzit heeft ook Moskou daar last van. “Bijzondere” keuze weer.

Dit kan alleen maar gruwelijk misgaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203932887
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 04:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Ja joh, Oekraïne saboteert haar eigen elektriciteitsvoorziening en Rusland bombardeert ook geen woonwijken.

:')
Kan van alles zijn.
Oekraine die een kantoor in de fik zet.
Rusland die dom genoeg is om het aan te vallen.
Oekraïne die ter verdediging daar toevallig net wat tanks/troepen naast de centrale neerzet
Een verdwaalde raket van een of andere soldaat.

etc.
pi_203932891
Weet ook niet of er 1 van die soldaten op het idee komt dat ding te slopen. Ook al zouden bevelhebbers dat opdragen. Je tekent je eigen doodvonnis
  vrijdag 4 maart 2022 @ 07:16:52 #149
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203932892
Hmmm.

Geen best nachtje zo te lezen.
pi_203932896
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 05:23 schreef Za het volgende:

[..]
Omdat de logica ontbreekt dat Poetin in een gebied dat reeds onder zijn controle is, op 200 km afstand ligt van de Krim en pakweg 300 km van de Russische grens een kerncentrale gaat bestoken.
De logica ontbreekt, dus heeft Oekraïne dat zelf gedaan :')

De hele logica van de invasie ontbreekt, ga je nou ook beweren dat Oekraïne het allemaal in scène heeft gezet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')