abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 17 augustus 2022 @ 19:29:08 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205668232
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:20 schreef DIJK het volgende:
Geinig. De “kikker” lijkt mij een Pad
Auch proficiat *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Intelligentste user 2022 woensdag 17 augustus 2022 @ 22:56:19 #77
222817 Recce
pi_205671312
Die ooievaren beginnen een plaag te worden. Ik heb er vandaag ook weer 20 of zo gezien tijdens het fietsen. Werden de uitbaters van het terras niet chagrijnig dat je daar de hele middag bleef zitten?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 18 augustus 2022 @ 07:26:18 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205672145
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:56 schreef Recce het volgende:
Die ooievaren beginnen een plaag te worden. Ik heb er vandaag ook weer 20 of zo gezien tijdens het fietsen. Werden de uitbaters van het terras niet chagrijnig dat je daar de hele middag bleef zitten?
Nee hoor waarom? Ik was hotelgast trouwens, maar maakt verder niet uit. Ik vroeg om de ijskaart, vonden ze wel heel vreemd. Maar op de dessertkaart stond ook ijs en dat het pas drie uur was, was eigenlijk niet echt een probleem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Intelligentste user 2022 donderdag 18 augustus 2022 @ 10:19:44 #79
222817 Recce
pi_205673449
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 07:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee hoor waarom? Ik was hotelgast trouwens, maar maakt verder niet uit. Ik vroeg om de ijskaart, vonden ze wel heel vreemd. Maar op de dessertkaart stond ook ijs en dat het pas drie uur was, was eigenlijk niet echt een probleem.
Mwah, ik weet niet precies hoe dat hoort? Uren in je eentje op een druk terras in de binnenstad gaan zitten en maar één ding bestellen, vinden ze vast niet leuk. Maar als het bij het hotel hoort en het verder niet stampvol is, is het weer geen probleem, denk ik?
Wat is er nou weer vreemd aan een ijskaart? :P Gedoe altijd!
pi_205692569
Ik ben blij dat jij de trap naast de plek niet hebt genomen. Die was serieus wiebelig en van de week bleek dat ik er een serieuze bloeduitstorting aan overgehouden had. :X
pi_205693909
Mooi daar O+
Leuke snack weer *G*
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 25 augustus 2022 @ 21:56:23 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205747521
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 08:35 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben blij dat jij de trap naast de plek niet hebt genomen. Die was serieus wiebelig en van de week bleek dat ik er een serieuze bloeduitstorting aan overgehouden had. :X
Die losse ladder? Dat was m'n dood geworden denk ik ja :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 4 september 2022 @ 12:33:05 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205839665
Fles' Travelsnacks, part 134

Bestemming
Landgoed De Gelder. Bij Wijhe, Overijssel.

Datum / data
Zondag 4 september 2022

Beweegreden
Ochtendwandelingetje.

Vervoer
De trein en de benenwagen.

Foto's!

Vol goede moed van start gegaan om 10 uur.


Bezienswaardig op station Wijhe: een betonnen machinistenbunker. In de Tweede Wereldoorlog werden dit soort kappen over het stookhuis van stoomlocomotieven geplaatst zodat de stoker en de machinist een beetje beschermd waren bij treinbeschietingen.


Hier begon ongeveer het mooie wandelgebiedje.


Prachtig doorkijkje door het bos.


Het wordt al wat met de bramen inmiddels.


Woest oud kanon ter veredediging van het hoofdhuis.


Het hoofdhuis van Landgoed De Gelder (met nog een kanon).


En langs het spoor weer terug naar het station gelopen voor de trein naar huis *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_205840304
Nooit gezien en geweten van zo'n machinisten bunker. Bosfoto O+
pi_205852568
Het kanon van landgoed De Gelder staat er nog niet op... https://www.kanonnenpagina.nl/
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 5 september 2022 @ 11:08:35 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205852725
quote:
6s.gif Op maandag 5 september 2022 10:52 schreef pipster het volgende:
Het kanon van landgoed De Gelder staat er nog niet op... https://www.kanonnenpagina.nl/
Nee, en de ingemetselde tank langs de weg bij Olst ook niet. Aan de andere kant van de weg staat er nog eentje trouwens, maar daar zit geen geschutskoepel meer op. Dus dat is gewoon een vrij onherkenbaar stuk beton. Wist niet dat er zo'n pagina bestond :D Maar nog verre van compleet dus.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_205852800
Er zijn dan ook niet massa's mensen die kanonnen aanleveren, is maar een kleine website.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:12:22 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206168282
Fles' Travelsnacks, part 135

Bestemming
Ipswich, Engeland

Datum / data
Woensdag 21 t/m zondag 25 september 2022

Vervoer
Boten, treinen en taxi's. En best veel gelopen ook.

Aanraders
Briarbank brewpub! Uiteindelijk al hun 11 brouwseltjes geproefd (in tasters van 1/3 pint O-) ) maar niks mee naar huis genomen. Toch een mooie avond gehad. En lekker nacho's gegeten.
Een andere aanrader is het Harwich Redoubt Fort _O_ Super interessant, vooral als je iets hebt met militaire geschiedenis natuurlijk.

Afraders
Het Muthu Belstead Brook hotel is echt meer iets voor ouwe vellen. Daar hoef ik niet nogeens heen. Ze hadden een fijn zwembad maar het water had best 5 graden kouder mogen zijn. Voorts is het Ipswich Museum echt niet meer van deze tijd. Allemaal dode beesten in houten vitrinekasten etc. Heel donker ook alles.

Foto's!
Na een takke eind lopen in Hoek van Holland eindelijk bijna op de boot. Nog net voordat de zon onder gaat.


Na inkwartieren aangeland op het zonnedek, achter op dek 9. Zon helaas net weg. Wel erg mooi uitzicht O+




Bij het vallen van de duisternis maar even een pint Murphy's Irish Red genomen :9


Donderdagochtend aangekomen in Harwich, heerlijk weer. Stuk warmer dan in Nederland :o Hier het uitzicht vanuit de trein over het estuarium van de Stour bij Manningtree. Mooi hoor O+


Station Ipswich ligt net voorbij een tunnel. Alle treinen richting Londen gaan daar in. Rechts de trein waarmee ik net aangekomen ben.


Enfin, door Ipswich wandelen. Hier de fraaie gevel van The Ancient House.


En hier Lloyd's Bank, even verderop in het centrum.


Tegen één uur ging ik met een lege maag (waarover later meer) naar de marina (jachthaven) waar ik toevallig al even de excursieboot van donderdagmiddag tegenkwam. Oorspronkelijk had ik voor vrijdagmiddag een trip van 2,5 uur geboekt maar daar waren maar 5 man voor dus ik kreeg dinsdag te horen dat die niet door zou gaan. Ik kon wel kosteloos omgeboekt worden naar de donderdagmiddagtour van 3,5 uur. Met High Tea (moest nog wel 12 pond bijbetalen voor het eten maar okee). Dus ja dan dat maar he :) Uiteindelijk nog maar 21 man op die boot dus lekker rustig ^O^


Hier nog een laatste blik op het Ipswich Waterfront. Hip buurtje, daar links kun je wonen. Er zijn nog veel meer oude fabrieksgebouwen die ze allemaal gaan renoveren en verbouwen tot appartementen.


Door de Prince Phillip Locks en op naar de River Orwell!


High tea. Blij dat ik de lunch overgeslagen had. Allemaal erg lekker en voedzaam en zo :Y) :9 :~


Uiteindelijk na ruim anderhalf uur aangekomen in de monding van de Orwell en de Stour bij Harwich en Felixstowe. Hier wordt nog gebruik gemaakt van lichtschepen zoals de Seven Stones.




Hierna pruttelden we weer stroomopwaarts terug naar Ipswich. Op de terugweg zonder toeristisch gekakel dus kon ik lekker even een uurtje slaap sprokkelen :z In Ipswich aangekomen eerst nog twee kilometer gelopen naar het station en daar een taxi gepakt naar het hotel. Meteen het zwembad in gedoken natuurlijk. Okee duiken mocht niet. You get the point. Was wel warm water trouwens.


Het zwembad vanuit mijn kamerraam (scheef want het was zo'n klapraampje dat maar een paar cm open kon 8)7 shithotel)


Nou ja etenstijd dus. Maar even aan een tafeltje gaan zitten achter een pot bier. Spaans bier dan. Met een nieuwsgierig omaatje :D


Dit was het eten. Dit moet een 8 oz. sirloin steak voorstellen. Nou ja goed ik had al besloten vrijdag ergens anders te gaan eten :')


Vrijdagochtend eerst even gezwommen en daarna een wandelingentje door de Ellenbrook Open Space gemaakt (gewoon een open plek van nauwelijks 50 x 50 meter in het bos). Staat vol met reuzepaardestaarten en er lopen ook zat grijze eekhoorns. En dit idyllische beekje.


Rond lunchtijd maar weer terug gegaan naar het hotel, ook omdat het begon te spetteren. Dit is de ingang van het hotel.


Om 12 uur dacht ik eindelijk wel weer eens wat te eten te kunnen bestellen, maar helaas, lunch kon pas vanaf 12:30. En een lunchkaart hebben ze niet, je bestelt van de dinerkaart. Dus. Lunch. RARE tent -O-


Na de lunch weer een heel eind gezwommen. Souvenirtjes was ik in de stad nog niet of nauwelijks tegengekomen, dus ik heb maar één van de losgelaten tegeltjes uit het zwembad meegestolen :D


Hoe het ook zij, om vijf uur stond er weer een taxi voor om mij naar de Briarbank brewpub te brengen. Eerst nog even een blik in de lounge van het hotel.


Brewpub was natuurlijk het hoogtepunt van de dag. Leuk tentje *O*


De tasters kwamen in plankjes van 3 *)


Diner was een lekker bord nacho's met jalapeņos en kaas en guacamole en sour cream. Niks mis mee.


Half negen weer in het hotel, nog een biertje gedaan aan de bar. Zaterdagochtend een Engels ontbijtje genuttigd.


Daarna met de taxi (ritje naar de stad is maar 7 pond en de bus is 4,75 dusjah) naar het Ipswich Museum. Dat ziet er dus nogal oubollig uit. Wel gratis toegankelijk overigens.






Na de lunch eerst even naar Manningtree waar ik moest overstappen. Erg leuk oud stationsnaambordje O+


En zeer huiselijk ingerichte kiosk met democratische prijzen. Alle blikjes 1,50 pond, flesjes 1,80 pond. Kom daar nogeens om. Huisgemaakte linzensoep met bacon hadden ze ook :D


Toen door naar Harwich, maar ja veel te vroeg voor de boot dus eerst door naar eindpunt Harwich Town. Hier het koddige stationnetje. Er zit tegenwoordig een transportmuseum in maar dat was gesloten.


Gelukkig kon je door het raam nog wel e.e.a. van het museum zien.


Na een kort bezoek aan het Harwich Museum liep ik door naar het Harwich Redoubt Fort wat ook zeer zeker een aanrader is. Als je er ooit bent, doen! 4 pond toegang en nog 4 pond voor een boekjeboekje ^O^




Eén van de bejaarde vrijwilligers in de weer met een musket uit 1857 :D


Ik ging uiteindelijk een kwartier na sluitingstijd als laatste weg, maar ze waren zeer dankbaar en blij met mijn bezoek en ik heb beloofd wat reclame voor ze te maken, dus bij deze. Gaat dat zien allen! :D Verder terug naar het High Lighthouse, hier met een fraaie muurschildering (of is het een garagedeur? Whatever :P ).


Een historische kraan om schepen te laden en lossen, vlak aan de kust.


Het Low Lighthouse, tegenwoordig het Harwich Maritime Museum (ook dicht toen ik er was, net als het lifeboat museum, het lightship museum en Joost mag weten hoeveel ze er nog meer hebben. Allemaal dicht).


Vroegâh werden de twee vuurtorens gebruikt om door de geulen voor de kust te navigeren. Stonden beide lichten ("Leading lights") op 1 lijn, dan was het tijd om in te sturen. Helaas is dat hele kustsysteem dynamisch, die geulen veranderen van ligging in de loop der jaren door erosie en sedimentatie, en de arme vuurtorentjes kregen de spottende bijnaam "Misleading lights". Hihi haha domo vla.


Later nog een rondje door Harwich gelopen en een trein terug naar de Stenaboothaven gepakt. Daar nog steeds heel erg lang zitten wachten maar uiteindelijk kon ik weer de boot op, waar de goede afloop van dit avontuur gevierd werd met een pint Murphy's en een dubbele portie bitterballen.




Toen de bitterballen bijna op waren ontdekte ik dat er nog een soort prikstokjes naast lagen. Geen idee wat daar de bedoeling mee was :? :D


THE END :W Tot de volgende keer :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:15:09 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206168326
POLL
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206168333
Rucking.de ? :+

straks op mn gemak doorlezen :)
pi_206168415
Gaaf fles ^O^

overigens worden er nog enorm veel van die light vessels/llght floats gebruikt hoor :+ Uiteraard vooral rond de kust van de UK, de Foxtrot 3, Channel Ltv, Varne bank en Sandettie bank. Bekende oudjes zijn de Hinder lichtschepen, inmiddels vervangen door boeien. De aanloop naar Kieler Förde had er vroegah ook een maar dat is nu een 'superboei' geworden.

en leading lights _O_ de Redding van menig zeeman (zolang je niet te maken hebt met lopende geulen idd :+ )
pi_206168417
Leuke snack Fles :D

Moest lachen
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:25:13 #93
357044 Budapestenaar
pi_206168424
Mooi verslag! Die bejaardenslaapopslag ziet er toch best genoeglijk uit met dat zwembad :9
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:29:25 #94
357044 Budapestenaar
pi_206168483
Hmmm
pi_206168563
Ouwelullentrip!

Pas maar op, dadelijk ga je nog een kerstmarkt doen :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206168614
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ouwelullentrip!

Pas maar op, dadelijk ga je nog een kerstmarkt doen :D
Gluhwein en dirndls :9
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:40:30 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206168663
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ouwelullentrip!

Pas maar op, dadelijk ga je nog een kerstmarkt doen :D
Sta je al te popelen, ouwe bep? :D _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206168755
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Sta je al te popelen, ouwe bep? :D _O-
:o

Wordt een sfeertje, daar o|O *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:53:09 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206168828
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
:o

Wordt een sfeertje, daar o|O *O*
Zeker :Y :Y :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:55:24 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206168868
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ouwelullentrip!

Pas maar op, dadelijk ga je nog een kerstmarkt doen :D
Hier al geboekt hoor, tripje kerstmarkt O+ O+

Leuk reisverslag Fles!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')