Ze hadden er toch ook een balkje boven kunnen programmeren met een soort waarschuwing. Net zoals ze dat ook bij films doen waarin geweld of gefriemel voorkomt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact
Vrij hoor, dat westen, waarin even bepaalt wordt wat je mag zien en wat niet door politici.
Je lijkt niet te snappen dat Poetin geen excuus nodig heeft. Zijn narratief staat volkomen los van de werkelijkheid. Daar komt hij mee weg doordat hij de persvrijheid aan banden legt, politieke tegenmacht elimineert en protesterende burgers opsluit, belachelijk zwaar bestraft of afvoert.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:20 schreef Aurelius het volgende:
Wat we niet moeten doen is hem een excuus geven om zijn optreden te rechtvaardigen door vanuit emoties hals over kop in te grijpen in een verloren oorlog met potentieel desastreuze gevolgen.
De Belgen vallen binnen? Ik wist hetquote:Op woensdag 2 maart 2022 15:23 schreef spoilert het volgende:
Momenteel 4 Belgische F-16's boven de Noordzee noordelijk van NL, komen de Russen weer even langs vliegen???
Er waren maar heel weinig mensen die Bush (en Blair) het voordeel van de twijfel gaven. Volgens mij waren de demonstraties tegen de oorlog in Irak toen nog wel een stuk groter dan de demonstraties tegen de oorlog in de Oekraïne nu. Er is ook vele malen gepleit om Bush en Blair te vervolgen wegens oorlogsmisdagen. Dus hou maar op met je verkapte whataboutism.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Verdient Poetin niet nog het voordeel van de twijfel zoals we dat deden met Bush en Irak in 2003?
Dat was altijd al zoquote:Op woensdag 2 maart 2022 15:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Bijzonder die blokkade weer van Russische zenders, fijn dat onze staat wel bepaald wat wij wel en niet mogen zien.
De overheid bepaalt ook dat jij niet zonder gordel in een auto mag rijden.... voor jouw eigen veiligheid.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact
Vrij hoor, dat westen, waarin even bepaalt wordt wat je mag zien en wat niet door politici.
Ik vind dit altijd een beetje een rare tegenstrijdige gedachte. We hadden ze moeten helpen, maar niet onze invloedsfeer moeten uitbreiden. Maar juist door die invloedsfeer uit te breiden, is er veel geholpen in met name het voormalig Oostblok. Laten we het omdraaien, wat had het Westen volgens jou moeten doen om de Russen 'te helpen'?quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:03 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Eigenlijk hebben we dezelfde fout gemaakt als tijdens Versailles in 1919. Toen de Sovjet-Unie in elkaar donderde hebben we als Westen Rusland niet geholpen maar beetje Jeltsin uitlachen en onze invloedsfeer uitgebreid. Wat is immers het nut van het winnen van de Koude Oorlog als je er niet van kunt profiteren? Hierbij vergetend dat elk groot rijk (en dat is Rusland wel, als je alleen al naar het oppervlakte kijkt) uiteindelijk weer machtig wordt en wrok koestert voor hetgeen we hun in hun ogen hebben aangedaan. China refereert bijvoorbeeld ook continu aan de vernederingen van de Opium oorlogen.
Overigens praat ik hier niet het binnenvallen door Oekraïne goed door Putin. Die keuze heeft deze Hitler in spé echt zelf gemaakt en is hij ook volledig verantwoordelijk voor.
Maar dat gebeurt toch niet? Alle Westerse leiders die je het vraagt zijn er vrij duidelijk over dat ze niet militair betrokken willen raken bij het conflict en dat er dus geen sprake kan zijn van het zenden van troepen of het instellen van een no-flyzone. Er wordt zelfs op diplomatiek niveau nog gesproken met de Russen (door Macron zelfs op het hoogste niveau).quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:20 schreef Aurelius het volgende:
Putin heeft echt een enorme blunder gemaakt met deze oorlog. Hoe langer het voortduurt, en hoe bruter hij optreed, hoe erger het wordt. De eerste scheuren in zijn regime zijn al zichtbaar. Maar we moeten als Westen nu echt het hoofd koel houden. Doorgaan met zwaar sanctioneren, de waarheid brengen via sociaal media en isoleren. Zorgen dat de mensen om hem heen het echt voelen. Dus geen uitzonderingen meer.
Wat we niet moeten doen is hem een excuus geven om zijn optreden te rechtvaardigen door vanuit emoties hals over kop in te grijpen in een verloren oorlog met potentieel desastreuze gevolgen.
En als ik ongelijk heb, en hij over een paar maanden toch een NATO-land aanvalt mogen jullie mij hier allemaal uitlachen en uitmaken voor troll. Maar als mijn ergste angst waarheid wordt is er niemand meer over om te posten.
De Belgen hebben momenteel de QRA taak om het Benelux luchtruim te beschermen...quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Belgen vallen binnen? Ik wist het
Maar dit is altijd hoe oorlog is. Oorlog is geen pretje en als je er eenmaal ingezeten hebt, om goed of slechte redenen, dan draag je dat altijd mee.quote:
Maar waar waren de verregaande sancties? Want ik heb wel degelijk gelijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er waren maar heel weinig mensen die Bush (en Blair) het voordeel van de twijfel gaven. Volgens mij waren de demonstraties tegen de oorlog in Irak toen nog wel een stuk groter dan de demonstraties tegen de oorlog in de Oekraïne nu. Er is ook vele malen gepleit om Bush en Blair te vervolgen wegens oorlogsmisdagen. Dus hou maar op met je verkapte whataboutism.
Huh?quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet eens de staat man, ongekozen linkse bedrijven als YouTube en Google doen dit. Open je ogen.
quote:EU sanctions against RT, formerly known as Russia Today, and Sputnik have been legally signed off clearing the way for national regulators across the bloc to remove them from media platforms, Lisa O’Carroll writes.
As the information war escalates with Russian cracking down, EU officials insisted the move was not “censorship” and was not a sanction on journalists who may work for RT in the EU.
An official said:
The two entities are not classic media organisations. They are in the pro-Kremlin disinformation toolbox.
They added:
RT is on an official list of core organisations of strategic importance for Russia and Sputnik has been created by presidential decree.
If you look at the words of the editor-in-chief of RT, you can see it is an instrument to conduct an information war against the whole western world.
The Luxembourg satellite company SES confirmed it would be pulling the plug on RT once sanctions came into force, removing it from the Sky platform as well as other networks across the EU.
Twitter has said it will be removing RT and Sputnik from its platform in line with EU sanctions.
The French minister for digital economy, Cédric O, today criticised the tech giant for not reacting to events fast enough.
He told French radio:
Twitter is always, always the last one to react, and always the one not to do enough on [content] moderation.
A spokesperson told Politico:
We continue to advocate for a free and open internet, particularly in times of crisis.
We hebben ze ook geholpen, met vele honderden miljarden voor Russisch gas, westerse evenementen in Rusland (levert de economie ook miljarden op) en het faciliteren van Russische bedrijven in Europa (levert Rusland ook miljarden op). Maar blijkbaar is dat ook weer niet goed volgens @Aurelius want het is blijkbaar de schuld van het westen dat Poetin dit geld heeft verdeeld onder zijn inner circle. Want die kochten er weer Europese voetbalclubs van dus we vonden het wel best ofzo.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd een beetje een rare tegenstrijdige gedachte. We hadden ze moeten helpen, maar niet onze invloedsfeer moeten uitbreiden. Maar juist door die invloedsfeer uit te breiden, is er veel geholpen in met name het voormalig Oostblok. Laten we het omdraaien, wat had het Westen volgens jou moeten doen om de Russen 'te helpen'?
Zijn allereerste decreet dat hij tekende was een verklaring dat Yeltsin niet vervolgd zou worden voor corruptie: positief bijgevolg was dat hij zelf als een van de verdachten in een van de zaken ook niet vervolgd werd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:19 schreef Ronald het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijk. Wat snap je niet aan het woord enigszins?
Verder is Poetin natuurlijk altijd een on-democratisch KGB lul geweest, dat snap ik ook wel.
Deze aanpak zou wel eens veel beter kunnen werken dan die jochies allemaal kapot schieten.quote:
Wij niet persoonlijk uilskuiken. Ik ontvang alleen maar vacuümbommen van Rutte op mijn portemonnee. Maar er zijn toch een boel politici en zakenmensen die daar heel rijk mee zijn geworden. EU vond het ook wel prima om gouden pasporten uit te delen. Uiteindelijk zijn die Russen er zelf bij geweest. Ze kregen kruimels en waren hier tevreden mee. Net als de Chinezen. En daar handelen we ook nog steeds vrolijk mee ondanks concentratiekampen. We moeten echt eens stoppen met zaken doen met verderfelijke regimes, ook al zijn hun grondstoffen en spullen lekker goedkoop en kun je er leuk voetballen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:20 schreef Ulx het volgende:
'WIJ' hebben dat toegestaan? We kochten voor miljarden grondstoffen daar en die hele corrupte Poetinkliek stak alles in zijn eigen zak. En da's nu ineens ONZE schuld?
Putin lacht zich kapot dat wij zo zwak zijn als het gaat om bestrijden van buitenlandse staatspropaganda. En mensen met een mening zoals jou zijn in zijn ogen nuttige idioten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact
Klopt, vooralsnog de verstandige weg.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt toch niet? Alle Westerse leiders die je het vraagt zijn er vrij duidelijk over dat ze niet militair betrokken willen raken bij het conflict en dat er dus geen sprake kan zijn van het zenden van troepen of het instellen van een no-flyzone. Er wordt zelfs op diplomatiek niveau nog gesproken met de Russen (door Macron zelfs op het hoogste niveau).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |