daar kan het wel op uitlopen, maar is niet het hoofddoel geweest vanaf de startquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
We zullen zien over een maand of 3
Er is niets meer over van Rusland met alle sancties.. die steden in Oekraïne boeien hem niets meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:09 schreef TLC het volgende:
wtf heeft vladje aan een stad waar straks helemaal niks van over is en waar letterlijk iedereen zijn bloed wel kan drinken ??
King of the ashes...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:09 schreef TLC het volgende:
wtf heeft vladje aan een stad waar straks helemaal niks van over is en waar letterlijk iedereen zijn bloed wel kan drinken ??
Daarom moet je een uitweg bieden in een richting die de schade beperkt houdt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:09 schreef dudewhereismycar het volgende:
Rusland kan geen kant meer op. Enige vlucht is vooruit lijkt het wel...
gelulquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Er is niets meer over van Rusland met alle sancties.. die steden in Oekraïne boeien hem niets meer.
eensquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom moet je een uitweg bieden in een richting die de schade beperkt houdt.
Hij woont niet in of op de ashes, natuurlijk. Hij heeft een optrekje van een miljard neer laten zetten in een mooie omgeving. Oh, op kosten van de belastingbetaler, natuurlijk.quote:
Op naar de Noordzee en de Atlantische Oceaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:09 schreef dudewhereismycar het volgende:
Rusland kan geen kant meer op. Enige vlucht is vooruit lijkt het wel...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar: wat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
DIe is er, Rusland trekt zich terug, probleem opgelost.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iran en Cuba hebben het decennialang volgehouden met sancties. Denk je dat een enorm land als Rusland na een week al kapot is? Hoe naïefquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Er is niets meer over van Rusland met alle sancties.. die steden in Oekraïne boeien hem niets meer.
In de propaganda van het Kremlin ontkennen ze de kapotgeschoten gebouwen gewoon, of geven de Polen of Amerikanen de schuld. En desnoods betalen ze gewoon wat ''blije'' inwoners die de Russen als bevrijders zien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:09 schreef TLC het volgende:
En je geloofd ook in sprookjes zeker?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:12 schreef capricia het volgende:
Geef die man gewoon een uitweg zonder teveel gezichtsverlies.
Maar ja, dan moet Putin dat wel eerst zelf zien. Dat dit een gebed zonder eind is.
Die uitweg hoeft echt niet te betekenen dat Putin zijn doelen behaald. Maar ook niet zo vernederend dat hij er nooit voor zal kiezen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:12 schreef capricia het volgende:
Geef die man gewoon een uitweg zonder teveel gezichtsverlies.
Maar ja, dan moet Putin dat wel eerst zelf zien. Dat dit een gebed zonder eind is.
Als alle Russische troepen vast zitten in Oekraïne geeft dat ook mogelijkheden hè.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iran en Cuba hebben het decennialang volgehouden met sancties. Denk je dat een enorm land als Rusland na een week al kapot is? Hoe naïef
Bij een no fly zone ga je daar zelf vliegtuigen uit de lucht schieten. Da's wat anders dan helmen en guns leveren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:13 schreef Middelpunt het volgende:
Ik begrijp het niet zo goed: we kunnen geen no fly zone instellen want dan kiest de NAVO partij en ben je onderdeel van het conflict. En heb je dus de 3e wereld oorlog.
Maar intussen kunnen we ze wel helpen door wapens te leveren, te financieren en sancties in te stellen. Dan kies je toch net zo goed partij?
Natuurlijk is er een groot verschil tussen het inzetten van mensen(levens) en alle andere middelen, maar dat neemt toch niet weg dat de NAVO / westerse landen al lang onderdeel zijn van het conflict?
Nee. Het vermoorden van politicus in een democratie zal het tegenovergestelde veroorzaken met wat je van plan bent te forceren. Je kan de man wel vermoorden maar de ziel die het vertegenwoordigd, daarvan niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan me niet voorstellen dat Poetin Zelensky wil laten executeren. Dan heb je echt poppen aan het dansen, een zittende president vermoorden. Dat gaat echt heel erg ver.
Denken jullie van wel?
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En je geloofd ook in sprookjes zeker?
Het is een delicate balans waar het ene nog net niet tot oorlog met Rusland leidt en het andere net wel. Nu zijn er geen navo-militairen direct in gevecht met de Russen. Als we Russische vliegtuigen gaan neerschieten wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:13 schreef Middelpunt het volgende:
Ik begrijp het niet zo goed: we kunnen geen no fly zone instellen want dan kiest de NAVO partij en ben je onderdeel van het conflict. En heb je dus de 3e wereld oorlog.
Maar intussen kunnen we ze wel helpen door wapens te leveren, te financieren en sancties in te stellen. Dan kies je toch net zo goed partij?
Natuurlijk is er een groot verschil tussen het inzetten van mensen(levens) en alle andere middelen, maar dat neemt toch niet weg dat de NAVO / westerse landen al lang onderdeel zijn van het conflict?
Versterkt onze onderhandelingspositie als het daar stug en moeizaam verloopt voor Ruslandquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Als alle Russische troepen vast zitten in Oekraïne geeft dat ook mogelijkheden hè.
Of Rusland wordt uitgefaseerd. Ik wens ze veel succes en plezier met Iran.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Overeenkomst Rusland / Iran, het uitfaseren van de USD.
https://www.hollandgold.n(...)d-dan-dollarreserves
Andere tijd en zwaardere sancties (inclusief Zwitserland, China die beperkingen heeft ingesteld etc.)quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iran en Cuba hebben het decennialang volgehouden met sancties. Denk je dat een enorm land als Rusland na een week al kapot is? Hoe naïef
Spelregels van internationale oorlogsvoering. Grootmachten gaan elkaar tegenwoordig liever niet meer fysiek te lijf, wel op alle andere mogelijke manieren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:13 schreef Middelpunt het volgende:
the fail stays alive!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:17 schreef slashdotter3 het volgende:
40 mile konvooi zit zonder brandstof
[ twitter ]
Nog bezig met bepaalde stonks in deze tijd?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Versterkt onze onderhandelingspositie als het daar stug en moeizaam verloopt voor Rusland
Die uitweg zal Rusland niet accepteren zonder tegenvoorwaarde. Maar deel van de onderhandelingseis zal zeker die terugtrekking moeten zijn .quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
DIe is er, Rusland trekt zich terug, probleem opgelost.
Rusland is al jaren bezig om minder afhankelijk te zijn van de dollar en schakelde over naar euro en goud.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of Rusland wordt uitgefaseerd. Ik wens ze veel succes en plezier met Iran.
Rofl, lekker bevoorrading afknallen dan doet die stoet idd niks meerquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
B&Hquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Nog bezig met bepaalde stonks in deze tijd?
Het klinkt bijna te amateuristisch om waar te zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dat gaat niet zomaar daar, je verdwijnt nog voordat je een vuist kunt maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:18 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Andere tijd en zwaardere sancties (inclusief Zwitserland, China die beperkingen heeft ingesteld etc.)
Russen die gewend waren aan Apple pay mogen weer op zoek naar ouderwetse Rubels voor de metro.
De jongere generatie zit niet meer te wachten op een seniele ouwe gek met Sovjetwanen, wachten is op het moment dat de mensen zelf zich gaan organiseren.
En ik gok dat de kans zo ongeveer 0.01% is dat Rusland dat wil gaan doen. Ze moeten en zullen een overwinning halen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
ach het is niet de eerste keer dat er iets leeg staatquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het klinkt bijna te amateuristisch om waar te zijn.
Maar het verbaast me ook weer niet als het waar is.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze zullen zich toch wel deels terug moeten trekken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En ik gok dat de kans zo ongeveer 0.01% is dat Rusland dat wil gaan doen. Ze moeten en zullen een overwinning halen.
Is al gebeurd. In Oekraïne weten ze echt wel wat een partizanenstrijd is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:06 schreef capricia het volgende:
De VS gaat geen no fly zone instellen. Vroeg de Oekraïnse regering gisteren om.
Het land gaat een duistere tijd tegemoet.
Ik zou het volk voorbereiden op een guerrillaoorlog, was ik president.
Oh, eindelijk, we hebben weer eens een conspiracy!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland is al jaren bezig om minder afhankelijk te zijn van de dollar en schakelde over naar euro en goud.
Landen buiten de EU die dat deden raakten vaak ineens in oorlog.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Is ook niet waar. Steeds dat vreemde nieuws dat RUS er niks van bakt maar ondertussen stad na stad, gebied na gebied inneemt. Geloof er niks meer van. Wellicht een geplande heli met brandstof vannacht.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:13 schreef Middelpunt het volgende:
Dat hoeft niet eens, maar niet al te veel gezichtsverlies. We moeten voorkomen dat Putin als enige mogelijkheid nog het escaleren van de oorlog ziet. Dat wil niet zeggen dat we aan zijn eisen moeten toegeven en ook niet dat we niet tenminste bereid moeten zijn grootschalig geweld in te zetten. Anders hebben we een zwakke onderhandelingspositie. Maar er moet een redelijke optie zijn voor beide partijen dit op te lossen zonder full scale war.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En ik gok dat de kans zo ongeveer 0.01% is dat Rusland dat wil gaan doen. Ze moeten en zullen een overwinning halen.
Ik vertelde een gedongen feit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, eindelijk, we hebben weer eens een conspiracy!!!!!!!!!
Je hebt daar een konvooi van 60km. Al die wagens hebben brandstof nodig. Al die soldaten hebben voedsel nodig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is ook niet waar. Steeds dat vreemde nieuws dat RUS er niks van bakt maar ondertussen stad na stad, gebied na gebied inneemt. Geloof er niks meer van. Wellicht een geplande heli met brandstof vannacht.
Een aantal A10's en je hebt Rusland z'n versie van de Highway of Death.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat legde BoJo dan ook uitstekend uit - en met meer gevoeligheid en medemenselijkheid dan jij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoor ik nou echt mensen spreken over een 'vliegverbod'? Sommige mensen denken echt dat de EU de baas is van het hele Europese continent de NATO de baas van de wereld. Levensgevaarlijk! Dwazen die de 'eigen' propaganda zijn gaan geloven. Geen flauw benul van de militaire macht van nucleaire supermacht Rusland.
Een vliegverbod handhaven betekent air superiority verkrijgen en dat betekent meer Russische vliegtuigen uit de lucht schieten dan dat er van jou uit de lucht geschoten worden. WWIII dus.
Ja, dat zijn al oude toestelletjes maar wel effectief...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Een aantal A10's en je hebt Rusland z'n versie van de Highway of Death.
Maarja...
Had Rusland geen last van, maar ja die storten zichzelf in en oorlog.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland is al jaren bezig om minder afhankelijk te zijn van de dollar en schakelde over naar euro en goud.
Landen buiten de EU die dat deden raakten vaak ineens in oorlog.
maakt niet uitquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoor ik nou echt mensen spreken over een 'vliegverbod'? Sommige mensen denken echt dat de EU de baas is van het hele Europese continent de NATO de baas van de wereld. Levensgevaarlijk! Dwazen die de 'eigen' propaganda zijn gaan geloven. Geen flauw benul van de militaire macht van nucleaire supermacht Rusland.
Een vliegverbod handhaven betekent air superiority verkrijgen en dat betekent meer Russische vliegtuigen uit de lucht schieten dan dat er van jou uit de lucht geschoten worden. WWIII dus.
Ja zou leuk zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:24 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Je hebt daar een konvooi van 60km. Al die wagens hebben brandstof nodig. Al die soldaten hebben voedsel nodig.
Gezien er ontzettend veel tanks gewoon worden weggesleept of worden achtergelaten is dat niet vreemd. Zeker als je ziet dat er beelden zijn waarop brandstoftanks etc. worden opgeblazen.
Russen zijn gewoon pauper bezig, compleet onvoorbereid.
Daar twijfel ik ook aan. Ik kan de link niet meer vinden op cnbc. Maar hun goudvoorraden alleen al kunnen 2 twee jaar het leger instand houden. Dan hebben ze een betalingssysteem met China, Iran etc handel loopt via andere kanalen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er bestaan maar 14 Su-57's, he? En als de VS inzet op luchtoverwicht dan komen de F-22's en F-15's om de hoek kijken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:23 schreef Vallon het volgende:
[..]Een NO-flu zone moet je (willen) handhaven door bereid te zijn om overtreders uit de lucht te schieten.
Ik zie het niet voor mij dat een NAVO F35 een Russische Sukhoi-57 uit de lucht gaat schieten.
Zelfs het neerknallen van een Cessna of het model vliegtuigje van een puberaal kind, is al voldoende om je mee te laten sleuren in een conflict.
Als je al een No-fly zone instelt - die er nu effectief is - is dat aan de grens dat niets en niemand de NATO grens kan en gaat passeren. Reden dat er flink gepatrouilleerd wordt.
Biden heeft het Zelensky ook al uitgelegd. En toch blijft die Zelensky er maar over zeuren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat legde BoJo dan ook uitstekend uit - en met meer gevoeligheid en medemenselijkheid dan jij.
Diplomatieke antenne van een baksteen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar het klopt wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Diplomatieke antenne van een baksteen.
Logisch ook, dat is een wanhoopsdaad. En wie weet wat er ineens mogelijk wordt als zich een humanitaire ramp voltrekt. Hij heeft het westen al tot meer weten te bewegen dan ik tot voor kort voor mogelijk had gehouden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Biden heeft het Zelensky ook al uitgelegd. En toch blijft die Zelensky er maar over zeuren.
de wrattenzwijn is ook helemaal geupdate hoorquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat zijn al oude toestelletjes maar wel effectief...
Wat hij zegt klopt inderdaad.quote:
Meh, dat geloof ik dus écht niet. Geloof je nou echt dat ze daar niet aan gedacht hebben? Adolf had wel dat probleem, maar dat kwam omdat de opmars te snel ging in Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Die humanitaire ramp komt er sowieso als de Vs daar vliegtuigen uit de lucht gaat schieten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Logisch ook, dat is een wanhoopsdaad. En wie weet wat er ineens mogelijk wordt als zich een humanitaire ramp voltrekt.
's Avonds laat wordt het meestal een stuk genuanceerder hier.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:26 schreef Scrummie het volgende:
Yes, Werltsmertchz, de nuance waar we de hele reeks al op hebben gewacht is er ook.
Gelukkig ben ik er!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:31 schreef Salina het volgende:
[..]
's Avonds laat wordt het meestal een stuk genuanceerder hier.![]()
Klopt. Maar het is wel juist. Een vliegverbod kun je alleen afdwingen met geweld en dat betekent oorlog.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Diplomatieke antenne van een baksteen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat hij zegt klopt inderdaad.
Doelde op de mensen die een no-fly zone willen, het liefst militair ingrijpen zien of zelf naar het front willen.
Doet me denken aan WO 1 waarin jonge mannen vanuit heel Europa met een ontzettend hoog moraal het slagveld opzochten.
Met zelf naar het front gaan riskeer je voor anderen in elk geval minder ellende dan met een no-fly zone of navo boots on the ground daar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Doelde op de mensen die een no-fly zone willen, het liefst militair ingrijpen zien of zelf naar het front willen.
Doet me denken aan WO 1 waarin jonge mannen vanuit heel Europa met een ontzettend hoog moraal het slagveld opzochten.
Pssst? Het is al oorlog.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt. Maar het is wel juist. Een vliegverbod kun je alleen afdwingen met geweld en dat betekent oorlog.
mist je niet later dan 1 uur blijft daarna zakt het hele zooitje in en krijg je meer een kroegen praatquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:31 schreef Salina het volgende:
[..]
's Avonds laat wordt het meestal een stuk genuanceerder hier.![]()
Volgens mij is het vooral Oekraine die daarom vraagt, mischien een beeeeeeeeetje begrijpelijk?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik moet dit nog steeds allemaal even verwerken. Qua geopolitiek en wereldorde.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is al gebeurd. In Oekraïne weten ze echt wel wat een partizanenstrijd is.
Al voor de inval hebben burgers geoefend. Er zijn volop wapens verspreid. Er is uitgelegd hoe molotovcocktails gemaakt kunnen worden. En de wapens die via Europa binnengekomen zijn, de mitrailleurs, javelins en stingers, zijn ook uitermate geschikt voor een guerrillaoorlog.
Ik denk dat Oekraïne een duistere toekomst tegemoet gaat, maar dat gaat het Russische leger in Oekraïne ook.
Eens hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt. Maar het is wel juist. Een vliegverbod kun je alleen afdwingen met geweld en dat betekent oorlog.
Nog niet tussen de navo en Rusland en wat mij betreft blijft dat zo, want de gevolgen zijn niet te overzien. Dat beseffen zich veel mensen, ook in de TK, niet echt.quote:
Nee, we zijn nog bij de shooting war. De Koude Oorlog komt als deze voorbij is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moet dit nog steeds allemaal even verwerken. Qua geopolitiek en wereldorde.
Zijn er weer terug bij de koude oorlog?
Absoluut. Maar toch niet op ingaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij is het vooral Oekraine die daarom vraagt, mischien een beeeeeeeeetje begrijpelijk?
Volgens mij praat je complete onzin, de TK leden beseffen dat wel degelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nog niet tussen de navo en Rusland en wat mij betreft blijft dat zo, want de gevolgen zijn niet te overzien. Dat beseffen zich veel mensen, ook in de TK, niet echt.
Jij bent meer naïef dat je een vergelijking probeert te maken tussen sancties tegen twee relatief kleine landen en Rusland uit de kapitaalmarkt schoppen. De toegepaste sancties zijn ingevoerd met een ongekende snelheid en worden bijna dagelijks verzwaard.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
er zijn er hier een aantal wel aan de zuip s'avonds,jaquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien komt ootjekatlootje straks nog straalbezopen even meedoen. Of zou ze bezig zijn met 'n TBO
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |