abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 februari 2022 @ 22:16:24 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203870359
Ik vind het een toffe kerel, die Zelensky! Nog niet zo lang geleden was hij een acteur die een rol speelde waarin hij per ongeluk president werd voor de partij 'dienaar van het volk'. Vandaag staat hij lijnrecht tegenover geslepen politicus Putin en twittert hij vanuit de straten van Kiev dat mensen de berichten dat hij gevlucht is niet moeten geloven.

Ik vrees oprecht dat ze hem wel te pakken krijgen (dood of levend) maar ik snap wel dat Oekraners bereid zijn om hem te volgen.

twitter


twitter


Van wiki:

quote:
Zelensky is de zoon van Joodse ouders. Zijn vader is professor aan de faculteit voor cybernetica en computerhardware van het Economisch Instituut te Kryvyi Rih, zijn moeder is ingenieur. Na de middelbare school studeerde hij rechten; hij heeft echter na zijn afstuderen nooit als jurist gewerkt. Zelensky werd in Oekrane vooral bekend als acteur in de populaire televisieserie Dienaar van het Volk, waarin hij een buitenstaander speelt die president wordt.

Op 31 december 2018 maakte Zelensky bekend dat hij zich namens een nieuwe partij met de naam Dienaar van het Volk ('Sloeha Narodoe') ook daadwerkelijk kandidaat stelde voor de presidentsverkiezingen in 2019. Hij nam het in deze verkiezingen onder anderen op tegen zittend president Petro Porosjenko, die sinds 2014 aan de macht was, en voormalig premier Joelia Tymosjenko.

Na zijn winst in de eerste ronde van de verkiezingen op 1 april 2019 werd Zelensky de favoriet voor het presidentschap. De tweede ronde op 21 april 2019 won hij met grote overmacht; hij kreeg 73% van de stemmen. Zelensky legde op 20 mei de eed af als president.

Zelensky for president! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 28-02-2022 07:07:00 ]
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 27 februari 2022 @ 22:51:59 #2
269689 crew  Viv
pi_203870972
Ik vind hem ook tof!

Artikel over zijn eerste 2 maanden presidentschap, in 2019:

https://www.france24.com/(...)st-unusual-president

quote:
He also called on officials not to hang his photographs in their offices.

"The president is not an icon, he is not an idol," he said. "Hang photographs of your children and look them in the eye when you make your decisions."
quote:
During a recent visit to Mariupol, Zelensky surprised crowds by running through a park fountain with children in the summer heat.

He did so in front of surprised residents, then jumped into a car and drove away.
quote:
This month Zelensky made a surprise decision to cancel the Independence Day military parade planned for August -- one of the country's key events since the beginning of a war with Russia-backed separatists in the east that has claimed around 13,000 lives.

Instead he promised to allocate 300 million hryvnia (more than 10 million euros) as awards to Ukrainian soldiers.
pi_203871095
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_203871240
*O* *O*
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_203871875
Zelensky heeft wapens aan burgers laten uitdelen waardoor burgers legitieme doelen werden voor het Russische leger. Hij heeft mannen, burgers tussen een bepaalde leeftijd, verboden het land te ontvluchten. Hij verkoos zoiets als een "lidmaatschap" van de NAVO en vijandschap met een directe buurland boven vrede, behoud van eigen land en veiligheid voor zijn burgers. Hij is net zo verantwoordelijk voor deze ellende als Poetin.

Er is niks "tofs" aan hem. Er is niks tofs aan een oorlog. Hij kan wel door de propagandamachine als een goeierik geportretteerd worden, maar net als Poetin is hij dat niet.

Vind het maar een walgelijk topic.
pi_203872108
twitter
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_203872312
Maar hoeveel minuten/uren per dag staat Zelensky echt op straat in Kiv tussen zijn militairen? Dat hij niet is gevlucht is duidelijk, zijn gezin zou het blijkbaar wel gedaan hebben.

Ik vermoed dat het ergens ook meer 'campagne' is dan daadwerkelijk de wapens opnemen. Hij wordt waarschijnlijk omringd door beroepsmilitairen en staat in rechtstreeks contact met de top van defensie en iets zegt me dat hij dit misschien een half uur per dag doet en dat er daar mediamateriaal uit gehaald wordt.

Daarna gaat ie volgens mij lekker naar binnen in zijn safehouse en gaat hij lopen telefoneren, Twitteren, ...
Cindy De Vuyst
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 28 februari 2022 @ 00:57:50 #8
269689 crew  Viv
pi_203872570
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 23:42 schreef NLFirst het volgende:
Zelensky heeft wapens aan burgers laten uitdelen waardoor burgers legitieme doelen werden voor het Russische leger. Hij heeft mannen, burgers tussen een bepaalde leeftijd, verboden het land te ontvluchten. Hij verkoos zoiets als een "lidmaatschap" van de NAVO en vijandschap met een directe buurland boven vrede, behoud van eigen land en veiligheid voor zijn burgers. Hij is net zo verantwoordelijk voor deze ellende als Poetin.

Er is niks "tofs" aan hem. Er is niks tofs aan een oorlog. Hij kan wel door de propagandamachine als een goeierik geportretteerd worden, maar net als Poetin is hij dat niet.

Vind het maar een walgelijk topic.
Waar de werkelijkheid eindigt en de propaganda begint zullen wij vanuit hier nooit kunnen vaststellen. Zoals met alles, zal de waarheid ergens in het midden liggen. :)

Feit blijft dat er toffe positieve berichten naar buiten komen over het doen en laten van Zelensky, en die mogen best in een topic hier besproken worden.

Daarnaast is er een apart topic over propaganda/fake news, daar kun je bovenstaande discussie voortzetten:
OOR / Fake news over de oorlog in Oekrane #1
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 01:28:40 #9
1424 crew  Jimbo
Grtrunka
pi_203872729
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  maandag 28 februari 2022 @ 07:09:03 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203873124
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 23:42 schreef NLFirst het volgende:
Zelensky heeft wapens aan burgers laten uitdelen waardoor burgers legitieme doelen werden voor het Russische leger. Hij heeft mannen, burgers tussen een bepaalde leeftijd, verboden het land te ontvluchten. Hij verkoos zoiets als een "lidmaatschap" van de NAVO en vijandschap met een directe buurland boven vrede, behoud van eigen land en veiligheid voor zijn burgers. Hij is net zo verantwoordelijk voor deze ellende als Poetin.

Er is niks "tofs" aan hem. Er is niks tofs aan een oorlog. Hij kan wel door de propagandamachine als een goeierik geportretteerd worden, maar net als Poetin is hij dat niet.

Vind het maar een walgelijk topic.
:'( :'( :'(

Doei dan :W .
Resistance is futile.
  maandag 28 februari 2022 @ 07:12:52 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203873131
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 00:22 schreef einzeinz het volgende:
Maar hoeveel minuten/uren per dag staat Zelensky echt op straat in Kiv tussen zijn militairen? Dat hij niet is gevlucht is duidelijk, zijn gezin zou het blijkbaar wel gedaan hebben.

Ik vermoed dat het ergens ook meer 'campagne' is dan daadwerkelijk de wapens opnemen. Hij wordt waarschijnlijk omringd door beroepsmilitairen en staat in rechtstreeks contact met de top van defensie en iets zegt me dat hij dit misschien een half uur per dag doet en dat er daar mediamateriaal uit gehaald wordt.

Daarna gaat ie volgens mij lekker naar binnen in zijn safehouse en gaat hij lopen telefoneren, Twitteren, ...
Wat zou hij moeten doen? En vooral beste einzeinz: wat zou jij zelf doen? Je gezin laten oppakken of om laten komen? Want dat gaat natuurlijk vrijwel zeker gebeuren. Zou hij zichzelf dan maar zo vroeg mogelijk in deze strijd af moeten laten knallen door de hele dag op straat te blijven?
Resistance is futile.
  maandag 28 februari 2022 @ 07:16:25 #12
277627 Seven.
We are Borg.
  maandag 28 februari 2022 @ 07:17:15 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203873152
Resistance is futile.
pi_203873163
Mochten ze ooit putin te pakken krijgen dan moeten ze hem naar Zelensky brengen, mag hij beslissen wat er met Vladje gaat gebeuren.

_O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203873439
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 00:22 schreef einzeinz het volgende:
Maar hoeveel minuten/uren per dag staat Zelensky echt op straat in Kiv tussen zijn militairen? Dat hij niet is gevlucht is duidelijk, zijn gezin zou het blijkbaar wel gedaan hebben.

Ik vermoed dat het ergens ook meer 'campagne' is dan daadwerkelijk de wapens opnemen. Hij wordt waarschijnlijk omringd door beroepsmilitairen en staat in rechtstreeks contact met de top van defensie en iets zegt me dat hij dit misschien een half uur per dag doet en dat er daar mediamateriaal uit gehaald wordt.

Daarna gaat ie volgens mij lekker naar binnen in zijn safehouse en gaat hij lopen telefoneren, Twitteren, ...
Natuurlijk staat hij niet 24/7 daadwerkelijk in de strijd. En natuurlijk is zijn gezin gevlucht. Niemand heeft er iets aan als zijn gezin gevangen genomen wordt of gedood. En hij moet juist ook andere dingen doen dan daadwerkelijk meevechen.

Zijn berichten, zijn filmpjes, zijn wel heel goed en belangrijk voor het moreel van de Oekraeners. Een leider die er voor ze is. En ik vind dat hij het ook goed doet. Zijn filmpjes zitten niet vol met oorlogsretoriek, dreigen de Russen niet met allerlei slechts, zijn niet agressief. Hij is beschaafd, steekt zijn mensen een hart onder de riem, laat ze zien dat hij en de rest van de regereing niet vlucht maar daar blijft en er hard gewerkt wordt. Ook zijn tweets waarin hij laat weten wat hij bespreekt met de andere staatshoofden waarmee hij telefoneert zijn goed opgesteld en daarin bedankt hij telkens de ander en houdt de boodschap positief.

Natuurlijk is dat voor een deel ook propaganda en is hij gewoon erg goed in zichzelf en zijn land te verkopen nu. Maar dan nog zou hij ook ervoor hebben kunnen kiezen dat op een meer agressieve en offensieve manier te doen. Dat hij het op deze manier doet, spreekt mij in ieder geval enorm aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 28 februari 2022 @ 08:27:41 #16
269689 crew  Viv
pi_203875474
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:18 schreef TLC het volgende:
Mochten ze ooit putin te pakken krijgen dan moeten ze hem naar Zelensky brengen, mag hij beslissen wat er met Vladje gaat gebeuren.

_O_
Gewoon op de kop van een raket zetten en afvuren maar richting Moskou.
Cindy De Vuyst
pi_203880538
twitter


:D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203881338
:D

Hup Vlo... Volodi... Volodymyr! *O*
Intolerant voor intolerantie
pi_203881402
Hij blijkt iig ballen van staal te hebben.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_203881429
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

:D
Het is oorlog en vrouwen denken weer aan dikke piemols hoor godverdomme. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_203881552
Die foto's met Zelinsky is legeroutfit zijn niet recent.
https://off-guardian.org/(...)ming-out-of-ukraine/

[ Bericht 27% gewijzigd door Alarmonoff op 28-02-2022 18:46:35 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_203881639
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

:D
Zelfs Ollongren :D
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_203881755
Kan iemand een G in de TT zetten ajb? AanmoediginGstopic.

Dank.
Het is koud, het is guur....
  maandag 28 februari 2022 @ 19:00:52 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203881811
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

:D
Eens. :@
Resistance is futile.
  maandag 28 februari 2022 @ 19:04:31 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203881872
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2022 18:28 schreef xpompompomx het volgende:
Hij blijkt iig ballen van staal te hebben.
Nou, als hier oorlog uit zou breken, zou ik me direct uit de voeten maken. Hij blijft, hij blijft rustig, hij blijft moed inspreken. Respect voor hem.
Resistance is futile.
  maandag 28 februari 2022 @ 19:06:08 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203881899
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 18:56 schreef TweedeKlum het volgende:
Kan iemand een G in de TT zetten ajb? AanmoediginGstopic.

Dank.
Aiii... awkward!

@Viv kun jij dat verbeteren?
Resistance is futile.
pi_203881942
quote:
9s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:06 schreef Seven. het volgende:

[..]
Aiii... awkward!

@:Viv kun jij dat verbeteren?
Voor de rest niets andere dan hulde. _O_ _O_ _O_
Het is koud, het is guur....
pi_203882033
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:00 schreef Seven. het volgende:

[..]
Eens. :@
Zelfs mijn 12-jarige dochter beaamde dat de tweet klopt :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203882045
quote:
9s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:06 schreef Seven. het volgende:

[..]
Aiii... awkward!

@:Viv kun jij dat verbeteren?
Done :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 09:14:17 #31
5428 crew  miss_sly
pi_203949320
twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 5 maart 2022 @ 10:59:29 #32
269689 crew  Viv
pi_203950562
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
quote:
De moordplannen lijken president Zelenski niet van zijn stuk te brengen: hij zei tijdens een persconferentie al dat hij „doelwit nummer n” van de Russen was, maar liet na een Amerikaans aanbod om gevacueerd te worden weten dat hij „geen lift nodig heeft, maar munitie.”
https://www.telegraaf.nl/(...)d-door-dubbelagenten

_O_
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 11:06:21 #33
5428 crew  miss_sly
pi_203950651
quote:
Ongelofelijk he! En de Russen maar telkens berichten de wereld in sturen dat hij gevlucht is, en hij die maar telkens weer weerspreken met video's vanuit Kiev waaruit blijkt dat hij er gewoon nog is.

Maar wat ziet hij er dodelijk vermoeid uit. Dit is in ieder geval geen leider die van zijn mensen van alles verwacht en zelf in alle rust en luxe achterover leunt om af te wachten of het allemaal een beetje gaat zoals hij wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:15:07 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_203950756
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 23:42 schreef NLFirst het volgende:
Zelensky heeft wapens aan burgers laten uitdelen waardoor burgers legitieme doelen werden voor het Russische leger. Hij heeft mannen, burgers tussen een bepaalde leeftijd, verboden het land te ontvluchten. Hij verkoos zoiets als een "lidmaatschap" van de NAVO en vijandschap met een directe buurland boven vrede, behoud van eigen land en veiligheid voor zijn burgers. Hij is net zo verantwoordelijk voor deze ellende als Poetin.

Er is niks "tofs" aan hem. Er is niks tofs aan een oorlog. Hij kan wel door de propagandamachine als een goeierik geportretteerd worden, maar net als Poetin is hij dat niet.

Vind het maar een walgelijk topic.
Hoe veel roebels kost het de Russische overheid nou om 1 zo'n post als dit te laten plaatsen? even uit pure interesse.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_203951067
Ja, een beetje dubbel. Dat hij in Kiev blijft is bewonderenswaardig ja. Maar ik lees ook verhalen dat hij gewoon niet zo'n hele goede president was/is. Misschien een beetje kortzichtig, maar iemand zonder 0 politiek ervaring die dan direct een president wordt van een een land met genoeg uitdagingen, ik weet niet of dat een succesformule is.

Maar hij toont zich zeer zeker van een menselijke kant, waarvoor hulde.
pi_203951833
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

Maar hij toont zich zeer zeker van een menselijke kant, waarvoor hulde.
Dat hij tegen zijn onderdanen heeft gezegd foto's van hun kinderen op te hangen en niet van hemzelf is ook menselijk toch? Komt nog bij dat een leek als president misschien juist wel een goede zet is. Mensen in de politiek zijn vaak de gewone man en vrouw uit het oog verloren.

Hij blijft tenminste zitten en is niet bang opgepakt of gedood te worden. Daar mag ons koningshuis wel een voorbeeld aan nemen, die waren een week voor de invasie al gevlucht naar Londen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:05:26 #37
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_203951993
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 23:42 schreef NLFirst het volgende:
Zelensky heeft wapens aan burgers laten uitdelen waardoor burgers legitieme doelen werden voor het Russische leger. Hij heeft mannen, burgers tussen een bepaalde leeftijd, verboden het land te ontvluchten. Hij verkoos zoiets als een "lidmaatschap" van de NAVO en vijandschap met een directe buurland boven vrede, behoud van eigen land en veiligheid voor zijn burgers. Hij is net zo verantwoordelijk voor deze ellende als Poetin.

Er is niks "tofs" aan hem. Er is niks tofs aan een oorlog. Hij kan wel door de propagandamachine als een goeierik geportretteerd worden, maar net als Poetin is hij dat niet.

Vind het maar een walgelijk topic.
Wat een gigantische load of crap!
heitieh
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:09:09 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203952032
Ik ben vooral blij dat hij nog leeft!
Resistance is futile.
pi_203952080
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:52 schreef KereldeGrote het volgende:

[..]
Dat hij tegen zijn onderdanen heeft gezegd foto's van hun kinderen op te hangen en niet van hemzelf is ook menselijk toch? Komt nog bij dat een leek als president misschien juist wel een goede zet is. Mensen in de politiek zijn vaak de gewone man en vrouw uit het oog verloren.

Hij blijft tenminste zitten en is niet bang opgepakt of gedood te worden. Daar mag ons koningshuis wel een voorbeeld aan nemen, die waren een week voor de invasie al gevlucht naar Londen.
Heb je ook een punt :Y

Ik wilde ook geen partypooper zijn. Wat hij nu doet doet hij prima. Ik had het al eerder in een ander topic gezegd, maar ik zie Rutte dit niet doen. In ieder geval niet op deze manier.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:57:10 #40
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_203952590
Hij ziet er met de dag slechter uit. Zou ie al in Polen zijn bijna?
*Hosselcopter*
pi_203952649
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:57 schreef Dibble het volgende:
Hij ziet er met de dag slechter uit. Zou ie al in Polen zijn bijna?
[ afbeelding ]
Ik denk dat hij ergens wel de bui ziet hangen. Vraag is, wat gaan ze met hem doen als hij daadwerkelijk in Oekrane blijft? Als de strijd (bijna) gestreden is, is het denk ik toch raadzaam om toch te gaan vluchten.
pi_203952732
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Hoe veel roebels kost het de Russische overheid nou om 1 zo'n post als dit te laten plaatsen? even uit pure interesse.
Krijgen ze NSB punten voor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_203955508
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, een beetje dubbel. Dat hij in Kiev blijft is bewonderenswaardig ja. Maar ik lees ook verhalen dat hij gewoon niet zo'n hele goede president was/is. Misschien een beetje kortzichtig, maar iemand zonder 0 politiek ervaring die dan direct een president wordt van een een land met genoeg uitdagingen, ik weet niet of dat een succesformule is.

Maar hij toont zich zeer zeker van een menselijke kant, waarvoor hulde.
Ik bewonder zijn moed zeer, maar dat Zelenski nu tactvol was in de afgelopen maanden/jaren ga ik niet beweren.
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 04:59:52 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203978710
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:52 schreef KereldeGrote het volgende:
Hij blijft tenminste zitten en is niet bang opgepakt of gedood te worden. Daar mag ons koningshuis wel een voorbeeld aan nemen, die waren een week voor de invasie al gevlucht naar Londen.
nee hoor

bovendien is dit niet echt een vergelijkbare situatie aangezien Zelensky geen overseese gebiedsdelen hoeft te runnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 7 maart 2022 @ 07:37:59 #46
269689 crew  Viv
pi_203978927
quote:
quote:
We will not forgive
We will not forget
Plagiaat :( ;)

(Dit zei Biden ook na de bomaanslag bij het vliegveld van Kabul, tijdens de evacuatie afgelopen jaar.)
pi_203979928
Kijk voor hem is het het beste om naar Polen te gaan. Het is een kwestie van tijd voor hij wordt vermoord. Als dat gebeurd is het ook klaar met Oekrane.

Voor het moraal het beste als hij gewoon naar een NAVO land gaat.
pi_203980103
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:56 schreef Craptacular het volgende:
Kijk voor hem is het het beste om naar Polen te gaan. Het is een kwestie van tijd voor hij wordt vermoord. Als dat gebeurd is het ook klaar met Oekrane.

Voor het moraal het beste als hij gewoon naar een NAVO land gaat.
Als hij nu vlucht is dat eigenlijk een teken dat hij er geen vertrouwen meer in heeft. Dat zal zeker niet goed zijn voor het moraal.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 7 maart 2022 @ 10:26:27 #49
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_203980306
Geen idee van zijn bestuurlijke en politieke kwaliteiten, maar als redenaar en inspirator doet hij het perfect jegens zijn volk in deze verschrikkelijke oorlog.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 7 maart 2022 @ 10:27:28 #50
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_203980322
Het is toch opvallend hoe makkelijk mensen eigenlijk in een persoonscultus kunnen vervallen. Deze man wordt helemaal opgehemeld, omdat ie toevallig voor ons de vertegenwoordiging van de strijd tegen het grote boze Rusland is. Dat ie ook maar een zeer feilbare leider is, die inderdaad van burgers doelen gemaakt heeft en de samenwerking met neonazi's niet schuwt, wordt compleet weggemoffeld omdat de vijand van onze vijand toch een soort heilige moet zijn. Ik stel voor dat we dit topic opdragen aan de dappere strijders van de Mujahedeen in Afghanistan.
pi_203980456
Een acteur die er neer is gezet door de VS. Ik vertrouw dat verhaal voor geen meter.
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 10:49:59 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203980561
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als hij nu vlucht is dat eigenlijk een teken dat hij er geen vertrouwen meer in heeft. Dat zal zeker niet goed zijn voor het moraal.
Op een gegeven moment is hij het enige haalbare doel nog voor de Russen met hun denazificatie

Dan moet hij wel weg zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203980618
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Op een gegeven moment is hij het enige haalbare doel nog voor de Russen met hun denazificatie

Dan moet hij wel weg zijn
Dan moet hij uit Kiev, maar nog niet het land uit. Lviv oid lijkt me echt onhaalbaar voor de Russen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204023268
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moet hij uit Kiev, maar nog niet het land uit. Lviv oid lijkt me echt onhaalbaar voor de Russen.
Om te veroveren wel ja. Om finaal de godverdomme in te bombarderen niet.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_204023508
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Om te veroveren wel ja. Om finaal te bombarderen niet.
Ze hebben daar echt wel schuilkelders, waarschijnlijk zelfs voor atoombommen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:23:13 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204023980
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:38 schreef HansCojona het volgende:
Een acteur die er neer is gezet door de VS. Ik vertrouw dat verhaal voor geen meter.
Mag ik hier uit opmaken dat jij een meedogenloze moordenaar als Poetin dus wel vertrouwd?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204024081
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:38 schreef HansCojona het volgende:
Een acteur die er neer is gezet door de VS. Ik vertrouw dat verhaal voor geen meter.
Ik weet niet of hij een resultaat van de VS is maar meneer zit er warmpjes bij.

https://caknowledge.com/zelenskyy-net-worth/

Zelensky Net Worth is $596 Million US Dollars. Volodymyr Zelensky is a Ukrainian politician, former actor and comedian who has been serving as the president of Ukraine since 2019. As president, Volodymyr Zelenskyy has been a proponent of e-government and unity between the Ukrainian-speaking and Russian-speaking parts of the country’s population. Volodymyr Zelenskyy grew up in Kryvyi Rih, a Russian-speaking region in southeastern Ukraine.

Net Worth $596 Million
Annual Income $113 Million
Private Jets 3
Luxury Yachts 5
Mansions and Villas 15+
pi_204024220
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:23 schreef Megumi het volgende:

[..]
Mag ik hier uit opmaken dat jij een meedogenloze moordenaar als Poetin dus wel vertrouwd?
Nee allemaal 1 pot nat. Smerige spelletjes en het volk wordt gewoon in het donker gelaten. Vroeger ging dit ook zo, maar toen was er geen internet.
pi_204024515
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:38 schreef HansCojona het volgende:
Een acteur die er neer is gezet door de VS. Ik vertrouw dat verhaal voor geen meter.
Bron?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204024590
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:38 schreef HansCojona het volgende:
Een acteur die er neer is gezet door de VS. Ik vertrouw dat verhaal voor geen meter.
Zo ver wil ik niet gaan, maar iemand die een totale nieuwkomer is in de politiek en met +70% van de stemmen het presidentschap wint vind ik wel redelijk opmerkelijk.
pi_204030530
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Zo ver wil ik niet gaan, maar iemand die een totale nieuwkomer is in de politiek en met +70% van de stemmen het presidentschap wint vind ik wel redelijk opmerkelijk.
Als de tegenstander een Putinmarionet is, is dat helemaal niet zo gek.

Als Rutte hier zegt, die Putin vind ik wel tof, ik wil liever geen democratie meer en morgen beginnen we een speciale militaire operatie in Belgi, dan kan Laurens Dassen ook wel 70% halen als ie het enige alternatief was.

Edit: en die overige 30% stemt toch al op Thierry of Geert dus dat is sowieso al een verloren zaak _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door BlackLining op 11-03-2022 01:09:06 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 10 maart 2022 @ 21:48:47 #62
269689 crew  Viv
pi_204031496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:32 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ik weet niet of hij een resultaat van de VS is maar meneer zit er warmpjes bij.

https://caknowledge.com/zelenskyy-net-worth/

Zelensky Net Worth is $596 Million US Dollars. Volodymyr Zelensky is a Ukrainian politician, former actor and comedian who has been serving as the president of Ukraine since 2019. As president, Volodymyr Zelenskyy has been a proponent of e-government and unity between the Ukrainian-speaking and Russian-speaking parts of the country’s population. Volodymyr Zelenskyy grew up in Kryvyi Rih, a Russian-speaking region in southeastern Ukraine.

Net Worth $596 Million
Annual Income $113 Million
Private Jets 3
Luxury Yachts 5
Mansions and Villas 15+
https://finance.yahoo.com(...)worth-181144673.html

quote:
As the war in the Ukraine rages on, rumors abound online regarding Zelensky’s net worth, including assets such as homes and vehicles. Estimates have ranged from $1.5 million USD to half a billion dollars, all the way up to a staggering $1.5 billion. Some news sources speculate that tweets declaring the former comedian’s net worth at $1.5 billion were efforts to undermine support for Zelensky and the Ukraine.
quote:
Zelensky’s current role as Ukrainian president earns him only 28,000 Hryvnias annually, or just $930 per month
pi_204036769
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik had het al eerder in een ander topic gezegd, maar ik zie Rutte dit niet doen. In ieder geval niet op deze manier.
En dat is ook precies waarom Nederland binnen een paar dagen in handen van een agressor zou vallen, door polderkneuzen als Rutte. Misschien wat makkelijke praat zo vanuit Nederland, maar als burger zou ik eerder gaan vechten voor iemand als Zelensky dan voor Rutte.

Geen idee wat ik cht zou doen als de Russen aankloppen though :D
  vrijdag 11 maart 2022 @ 12:56:59 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204037011
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:32 schreef DjVero het volgende:

[..]
En dat is ook precies waarom Nederland binnen een paar dagen in handen van een agressor zou vallen, door polderkneuzen als Rutte. Misschien wat makkelijke praat zo vanuit Nederland, maar als burger zou ik eerder gaan vechten voor iemand als Zelensky dan voor Rutte.

Geen idee wat ik cht zou doen als de Russen aankloppen though :D
Eens.
Resistance is futile.
pi_204037242
Ik vind die 2 boksende broers (eentje is burgemeester van Kiev), ook wel 2 helden overigens :).

Die moet Vladimir niet in een donker steegje tegenkomen, want dat verliest ie ....

En die twee hebben nog een universitaire studie gedaan ook ;)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204037359
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:32 schreef DjVero het volgende:

[..]
En dat is ook precies waarom Nederland binnen een paar dagen in handen van een agressor zou vallen, door polderkneuzen als Rutte. Misschien wat makkelijke praat zo vanuit Nederland, maar als burger zou ik eerder gaan vechten voor iemand als Zelensky dan voor Rutte.

Geen idee wat ik cht zou doen als de Russen aankloppen though :D
Mocht het ooit het onwaarschijnlijke geval zijn dat de Russen door Polen en Duitsland heen breken en ons land binnen vallen, hoop ik inderdaad dat Rutte of zijn opvolger dan zo slim is gelijk met een witte vlag te zwaaien. Een land dat Duitsland kan verslaan kunnen wij niet van winnen. Dat over je laatste opmerking.

En verder is het lastig in te schatten wat iemand als Rutte zou doen zonder dat hij ooit in die positie is geweest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204038832
Zelenski moet niet teveel aangemoedigd worden.
Als de Russische eisen van eerder deze week kloppen van alleen maar afstaan van de Krim en de Donbass-republieken (gebieden die je toch al niet had), plus geen aansluiting bij de NAVO/EU, dan ga je toch niet kiezen voor maximaal bloedvergieten en destructie van je eigen land..

Ik hoop op een meer praktische leider.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:38:09 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204038895
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 13:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mocht het ooit het onwaarschijnlijke geval zijn dat de Russen door Polen en Duitsland heen breken en ons land binnen vallen, hoop ik inderdaad dat Rutte of zijn opvolger dan zo slim is gelijk met een witte vlag te zwaaien. Een land dat Duitsland kan verslaan kunnen wij niet van winnen. Dat over je laatste opmerking.

En verder is het lastig in te schatten wat iemand als Rutte zou doen zonder dat hij ooit in die positie is geweest.
Dat is natuurlijk een vrij simplistische analyse.

Het is onwaarschijnlijk dat Rusland meerdere landen volledig kan innemen en houden. Innemen is namelijk stap 1.. houden is stap 2. Dat vergt ontiegelijk veel troepen energie en constante supplies.

Laten we even doen alsof Rusland een grotere legermacht heeft dan de NAVO (dat is dus juist omgekeerd maar prima)

Het kostte de VS 100-den miljarden om dunbevolkte landen zoals Afghanistan en Irak te bezetten over al die jaren heen.

Een volk wat onbeheersbaar is, wat in elke stad voor elk blok vecht, wat weigert mee te werken met de bezetter.. is voor zelfs een militaire grootmacht als Rusland uiteindelijk onhoudbaar. En je ziet ook dat Rusland nu gefrustreerd is. Ze verwachtte een snelle inname van Kyiv na een paar dagen om eventjes rap een Russisch gezinde president te installeren. Om vervolgens weer rap weg te gaan.

In plaats daar van zitten ze nu vast in de modder en moeten ze vechten met en een Oekrains leger en met burgers zelf en worden alle supply-lines continu gesaboteerd en vertraagd.

Dus nee. Zomaar de witte vlag wuiven is onzinnig. Als verdedigend volk heb je zo'n ontiegelijk thuisvoordeel dat je jezelf in de voet schiet als je braaf dezelfde dag nog netjes je belasting gaat overmaken aan je nieuwe overlord.
Elk nieuw land wat ze proberen in te nemen is een potentieel keerpunt
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator vrijdag 11 maart 2022 @ 16:12:51 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204039337
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een vrij simplistische analyse.

Het is onwaarschijnlijk dat Rusland meerdere landen volledig kan innemen en houden. Innemen is namelijk stap 1.. houden is stap 2. Dat vergt ontiegelijk veel troepen energie en constante supplies.

Laten we even doen alsof Rusland een grotere legermacht heeft dan de NAVO (dat is dus juist omgekeerd maar prima)

Het kostte de VS 100-den miljarden om dunbevolkte landen zoals Afghanistan en Irak te bezetten over al die jaren heen.

Een volk wat onbeheersbaar is, wat in elke stad voor elk blok vecht, wat weigert mee te werken met de bezetter.. is voor zelfs een militaire grootmacht als Rusland uiteindelijk onhoudbaar. En je ziet ook dat Rusland nu gefrustreerd is. Ze verwachtte een snelle inname van Kyiv na een paar dagen om eventjes rap een Russisch gezinde president te installeren. Om vervolgens weer rap weg te gaan.

In plaats daar van zitten ze nu vast in de modder en moeten ze vechten met en een Oekrains leger en met burgers zelf en worden alle supply-lines continu gesaboteerd en vertraagd.

Dus nee. Zomaar de witte vlag wuiven is onzinnig. Als verdedigend volk heb je zo'n ontiegelijk thuisvoordeel dat je jezelf in de voet schiet als je braaf dezelfde dag nog netjes je belasting gaat overmaken aan je nieuwe overlord.
Elk nieuw land wat ze proberen in te nemen is een potentieel keerpunt
als Rusland tegen Polen en daarna Duitsland dan staan we gewoon vooraan mee te vechten net als de Polen en de Moffen ... dat is juist het punt van die hele alliantie

als Polen valt dan vallen we terug op Duitsland daarna op Frankrijk of Engeland of zelfs Amerika tot het bondgenootschap heeft gewonnen

Rutte heeft helemaal geen toegang tot de witte vlag op dat moment
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204039392
quote:
88s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
Rutte heeft helemaal geen toegang tot de witte vlag op dat moment
Jawel. Gewoon eerst Polen/Duitsland verdedigen, als dat niet lukt groeperen in Frankrijk of Groot-Brittanni. Nederland verdedigen terwijl we nauwelijks een beroepsleger hebben is dan weinig nuttig.

Maar goed, dit is natuurlijk een onzinnige discussie. Maar het ging me om wat we moeten doen als de Russen hier staan.


En ik geef toe: het is ook wat eigenbelang. Ik zal mezelf denk ik namelijk nooit over kunnen halen iemand dood te schieten, ook niet een Rus die dit land binnen valt. Ik zie dan toch gewoon iemands zoon en wellicht ook een vader (of dochter/moeder, natuurlijk).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 11 maart 2022 @ 16:18:04 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204039407
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel. Gewoon eerst Polen/Duitsland verdedigen, als dat niet lukt groeperen in Frankrijk of Groot-Brittanni. Nederland verdedigen terwijl we nauwelijks een beroepsleger hebben is dan weinig nuttig.

Maar goed, dit is natuurlijk een onzinnige discussie. Maar het ging me om wat we moeten doen als de Russen hier staan.
Nederland is dan onderdeel van het geheel dus ja dat zullen we ook wel gaan verdedigen maar dat laat ik graag aan de generaals over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 12:46:24 #72
5428 crew  miss_sly
pi_204100066
Rusland had de Oekraense tv-uitzending gehackt en gemeld dat Zelensky opriep de wapens neer te leggen en zich over te geven, zoals hij had gedaan.

twitter


Hij was er heel snel bij om dat stukje provocatie te debunken O+

twitter


Vertaling:
regarding the childish provocation that we are going to lay down our arms, we can suggest that you lay down your arms and go home. and we're not going anywhere. we're home. we protect our children, our families, our land. so no one is going to lay down their arms until we win.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204150951
Zelensky wordt ervan beschuldigd zijn filmpjes (of een deel ervan) voor een groen gordijn te laten maken.

https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share

Het filmpje wat erbij hoort ziet er ook wel wat nep uit.
  zondag 20 maart 2022 @ 13:11:12 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204150995
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 13:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik vind die 2 boksende broers (eentje is burgemeester van Kiev), ook wel 2 helden overigens :).

Die moet Vladimir niet in een donker steegje tegenkomen, want dat verliest ie ....

En die twee hebben nog een universitaire studie gedaan ook ;)
Ja, de gebroeders Klitschko _O_ dikke boksneus maar wel Dr. Klitschko ^O^ .
Resistance is futile.
  zondag 20 maart 2022 @ 13:12:01 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204151002
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:46 schreef miss_sly het volgende:
Rusland had de Oekraense tv-uitzending gehackt en gemeld dat Zelensky opriep de wapens neer te leggen en zich over te geven, zoals hij had gedaan.

[ twitter ]

Hij was er heel snel bij om dat stukje provocatie te debunken O+

[ twitter ]

Vertaling:
regarding the childish provocation that we are going to lay down our arms, we can suggest that you lay down your arms and go home. and we're not going anywhere. we're home. we protect our children, our families, our land. so no one is going to lay down their arms until we win.
Hij ziet er ook weer een stuk beter uit. Baardje staat hem goed O+ .
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 20 maart 2022 @ 13:51:02 #76
269689 crew  Viv
pi_204151477
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zelensky wordt ervan beschuldigd zijn filmpjes (of een deel ervan) voor een groen gordijn te laten maken.

https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share

Het filmpje wat erbij hoort ziet er ook wel wat nep uit.
Het lijkt me ook bijzonder onverstandig om hem nu buiten te laten rondlopen. :@
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 15:23:15 #77
5428 crew  miss_sly
pi_204153274
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zelensky wordt ervan beschuldigd zijn filmpjes (of een deel ervan) voor een groen gordijn te laten maken.

https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share

Het filmpje wat erbij hoort ziet er ook wel wat nep uit.
Zou best kunnen dat er filmpjes tussen zitten die voor een groen scherm zijn opgenomen. Ik denk dat dat zo nu en dan best een verstandige zet is, eigenlijk. Niet een ‘beschuldiging’ waard, wat mij betreft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 16:21:41 #78
5428 crew  miss_sly
pi_204154579
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204158476
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zelensky wordt ervan beschuldigd zijn filmpjes (of een deel ervan) voor een groen gordijn te laten maken.

https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share

Het filmpje wat erbij hoort ziet er ook wel wat nep uit.
pi_204211705
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:11 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, de gebroeders Klitschko _O_ dikke boksneus maar wel Dr. Klitschko ^O^ .
Knappe Rus die die 2 gevangen weet te nemen.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204270861
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 23:42 schreef NLFirst het volgende:
Zelensky heeft wapens aan burgers laten uitdelen waardoor burgers legitieme doelen werden voor het Russische leger. Hij heeft mannen, burgers tussen een bepaalde leeftijd, verboden het land te ontvluchten. Hij verkoos zoiets als een "lidmaatschap" van de NAVO en vijandschap met een directe buurland boven vrede, behoud van eigen land en veiligheid voor zijn burgers. Hij is net zo verantwoordelijk voor deze ellende als Poetin.

Er is niks "tofs" aan hem. Er is niks tofs aan een oorlog. Hij kan wel door de propagandamachine als een goeierik geportretteerd worden, maar net als Poetin is hij dat niet.

Vind het maar een walgelijk topic.
Zo werkt propaganda. Laten we niet vergeten dat Oekrane het meest corrupte land van Europa is en idd er is niks tofs aan oorlog.
pi_204270892
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 11:13 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Zo werkt propaganda. Laten we niet vergeten dat Oekrane het meest corrupte land van Europa is en idd er is niks tofs aan oorlog.
Uhm nee dat is Rusland.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204270922
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Uhm nee dat is Rusland.
Oke Oekrane en Rusland zijn nr 1 en 2. Succes met aanmoedigen.
pi_204271058
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 11:21 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Oke Oekrane en Rusland zijn nr 1 en 2. Succes met aanmoedigen.
Daar zit nogal een verschil in. En die corruptie kun je Zelensky niet aanwrijven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 31 maart 2022 @ 07:38:04 #85
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204280194
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 11:21 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Oke Oekrane en Rusland zijn nr 1 en 2. Succes met aanmoedigen.
En dus mag nummer 1 nummer 2 binnenvallen en daar burgers uitmoorden?
Nummer 2 mag zich daarbij niet verdedigen
De president van nummer 2 mag niet een verdediging organiseren?

Bijzondere redenering toch.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 31 maart 2022 @ 08:07:36 #86
269689 crew  Viv
pi_204280349
En bovendien ligt Rusland niet in Europa. |:)

Graag weer on-topic hier, open gerust een topic over corruptie. :Y)
pi_204280554
Vandaag zijn we aan de beurt qua toespraak. Vanaf 10:15 uur.
https://www.tweedekamer.n(...)BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE

[ Bericht 1% gewijzigd door nomina op 31-03-2022 09:13:33 ]
pi_204280564
Oh maar de vertaling komt pas achteraf voor ons beschikbaar -O-

Achteraf bedenk ik me dat er misschien live simultaan getolkt wordt.

[ Bericht 19% gewijzigd door nomina op 31-03-2022 09:14:33 ]
pi_204383892
mag je hier ook aanmoedigen om een vredesovereenkomst te sluiten ?
pi_204389173
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 08:07 schreef Viv het volgende:
En bovendien ligt Rusland niet in Europa. |:)

Graag weer on-topic hier, open gerust een topic over corruptie. :Y)
Rusland is net zo Europees als Alexander de Grote een Griek is
pi_204389193
2022. T jaar waarin we met kerst de geboorte gaan vieren van zelensky, woopie
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_204397354
https://www.2doc.nl/documentaires/series/2doc/2022/zelensky.html

te zien via deze link, maar ook vanavond kunnen we ons vergapen aan Zelenski, op NPO2, mits het Journaal niet te veel uitloopt :P
  zondag 10 april 2022 @ 20:34:41 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204398026
quote:
6s.gif Op zondag 10 april 2022 19:48 schreef zakjapannertje het volgende:
https://www.2doc.nl/documentaires/series/2doc/2022/zelensky.html

te zien via deze link, maar ook vanavond kunnen we ons vergapen aan Zelenski, op NPO2, mits het Journaal niet te veel uitloopt :P
Prachtige documentaire ^O^ O+

Inspirerende en eindeloos moedige man is hij.
Resistance is futile.
  zondag 10 april 2022 @ 20:56:03 #95
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204398437
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 08:07 schreef Viv het volgende:
En bovendien ligt Rusland niet in Europa. |:)

Graag weer on-topic hier, open gerust een topic over corruptie. :Y)
Alles ten westen van de Oeral (het Russische hartland) ligt wel in Europa. Samen met ~80% van de bevolking. :P
pi_204399163
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 17:06 schreef DeOlifantvis het volgende:
mag je hier ook aanmoedigen om een vredesovereenkomst te sluiten ?
Ja, we hebben nu in Europa een nieuwe Von Metternich nodig.
Zelinsky laat zich nu opruien door de VS om met door het Westen geleverd materieel zoveel mogelijk langdurige schade te brengen aan de Russen en Russische manschappen. De VS ziet het liefst dat ze blijven doorvechten tot de laatste Oekraener.
Op deze manier is er straks helemaal geen Oekrane in redelijke staat meer over.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 22:50:55 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204399991
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:35 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, we hebben nu in Europa een nieuwe Von Metternich nodig.
Zelinsky laat zich nu opruien door de VS om met door het Westen geleverd materieel zoveel mogelijk langdurige schade te brengen aan de Russen en Russische manschappen. De VS ziet het liefst dat ze blijven doorvechten tot de laatste Oekraener.
Op deze manier is er straks helemaal geen Oekrane in redelijke staat meer over.
Wat een rare reactie is dit, Zelensky vraagt sinds het begin van de oorlog om materiaal van het Westen waar het Westen met name in het begin maar mondjesmaat gehoor aan gaf dus waar jij dit verhaal op baseert is voor iedereen denkelijk een raadsel.

Is het bij je opgekomen dat de bevolking van Oekraine mischien wel tot de laatste man wil vechten voor HUN land en HUN vrijheid?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204401156
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat een rare reactie is dit, Zelensky vraagt sinds het begin van de oorlog om materiaal van het Westen waar het Westen met name in het begin maar mondjesmaat gehoor aan gaf dus waar jij dit verhaal op baseert is voor iedereen denkelijk een raadsel.

Is het bij je opgekomen dat de bevolking van Oekraine mischien wel tot de laatste man wil vechten voor HUN land en HUN vrijheid?
Zelinski zie tijdens de verkiezingen dat hij met Rusland wilde praten over een oplossing voor de Donbass.
Maar na zijn verkiezing gaat hij alleen maar richting het Westen om over NAVO- en EU-lidmaatschappen te praten. Zelfs de Krim wil hij nog niet loslaten. De VS vindt dit fantastisch.

Tot de laatste man willen vechten klinkt heel stoer, maar is het niet. Tien jaar later ben je als dode een voetnoot in de geschiedenis en in de gedachten

Als Zelinski meer aandacht had besteed om de van boven opgelegde derussificatie in het oosten van Oekrane tegen te gaan in de zin van dat de Russische taal gelijkwaardig is aan het Oekraiens, dan was er geen oorlog uitgebroken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Idisrom op 11-04-2022 08:42:17 ]
pi_204401223
quote:
16s.gif Op maandag 28 februari 2022 18:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het is oorlog en vrouwen denken weer aan dikke piemols hoor godverdomme. :{
En dan maar afvragen waarom de russen masaal verkrachten /s

Ontopic: wide zedensky saving the day

Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_204401233
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat een rare reactie is dit, Zelensky vraagt sinds het begin van de oorlog om materiaal van het Westen waar het Westen met name in het begin maar mondjesmaat gehoor aan gaf dus waar jij dit verhaal op baseert is voor iedereen denkelijk een raadsel.

Is het bij je opgekomen dat de bevolking van Oekraine mischien wel tot de laatste man wil vechten voor HUN land en HUN vrijheid?
5 miljoen man die nu elders dan in ukraine zijn ontkracht je tweede alinea
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_204401374
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:34 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Zelinski zie tijdens de verkiezingen dat hij met Rusland wilde praten over een oplossing voor de Donbass.
Maar na zijn verkiezing gaat hij alleen maar richting het Westen om over NAVO- en EU-lidmaatschappen te praten. Zelfs de Krim wil hij nog niet loslaten. De VS vindt dit fantastisch.

Tot de laatste man willen vechten klinkt heel stoer, maar is het niet. Tien jaar later ben je als dode een voetnoot in de geschiedenis en in de gedachten

Als Zelinski meer aandacht had besteed om de van boven opgelegde derussificatie in het oosten van Oekrane tegen te gaan in de zin van dat de Russische taal gelijkwaardig is aan het Oekraiens, dan was er geen oorlog uitgebroken.
Je schrijft: "Als Poetin zich niet als een geflipte paranode dictator was gaan gedragen, dan was er geen oorlog uitgebroken."verkeerd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 april 2022 @ 20:23:38 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204407224
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:34 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Zelinski zie tijdens de verkiezingen dat hij met Rusland wilde praten over een oplossing voor de Donbass.
Maar na zijn verkiezing gaat hij alleen maar richting het Westen om over NAVO- en EU-lidmaatschappen te praten. Zelfs de Krim wil hij nog niet loslaten. De VS vindt dit fantastisch.

Tot de laatste man willen vechten klinkt heel stoer, maar is het niet. Tien jaar later ben je als dode een voetnoot in de geschiedenis en in de gedachten

Als Zelinski meer aandacht had besteed om de van boven opgelegde derussificatie in het oosten van Oekrane tegen te gaan in de zin van dat de Russische taal gelijkwaardig is aan het Oekraiens, dan was er geen oorlog uitgebroken.
Een oplossing die de soevereiniteit van Oekrane intact laat, daar wilde hij wel over praten. Alleen Poetin in zijn megalomanie wilde er niets van weten, en blijft vasthouden aan het gedachtengoed dat Oekrane eerder een afvallige Russische provincie is.

Zelensky heeft groot gelijk, als iemand er bij Rutte op staat om een deel van Nederland in te leveren, dan hoop ik dat hij even grote ballen heeft als Zelensky.
Resistance is futile.
pi_204407292
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 20:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Een oplossing die de soevereiniteit van Oekrane intact laat, daar wilde hij wel over praten. Alleen Poetin in zijn megalomanie wilde er niets van weten, en blijft vasthouden aan het gedachtengoed dat Oekrane eerder een afvallige Russische provincie is.

Zelensky heeft groot gelijk, als iemand er bij Rutte op staat om een deel van Nederland in te leveren, dan hoop ik dat hij even grote ballen heeft als Zelensky.
Het lijkt er op dat een aardig deel van de populatie hoopt dat Rutte in een dergelijk geval het bijltje er snel bij neer zal gooien. Benzineprijzen, terrassen en zonvakanties zijn immers belangrijker dan wat dan ook.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 april 2022 @ 22:02:23 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204408123
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2022 20:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het lijkt er op dat een aardig deel van de populatie hoopt dat Rutte in een dergelijk geval het bijltje er snel bij neer zal gooien. Benzineprijzen, terrassen en zonvakanties zijn immers belangrijker dan wat dan ook.
Ligt eraan, als het om Urk zou gaan dan hoop ik ook op een snelle capitulatie.
Resistance is futile.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:45:02 #105
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_204647256
Voorlopig laat Amerika ons nog niet in de steek.
pi_204647278
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 17:45 schreef zakjapannertje het volgende:
Voorlopig laat Amerika ons nog niet in de steek. [ afbeelding ]
Republikeinen durven niet zo te zien. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator zaterdag 4 juni 2022 @ 12:03:16 #107
5428 crew  miss_sly
pi_204959742
Op de dag dat de oorlog 100 dagen duurt, plaatste Zelensky dit filmpje op insta:

https://www.instagram.com/p/CeVl2T-DELG/

Ze zijn er gewoon nog, allemaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 4 juni 2022 @ 12:34:30 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204960061
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Op de dag dat de oorlog 100 dagen duurt, plaatste Zelensky dit filmpje op insta:

https://www.instagram.com/p/CeVl2T-DELG/

Ze zijn er gewoon nog, allemaal.
_O_
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 13:13:07 #109
269689 crew  Viv
pi_204960322
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 12:03 schreef miss_sly het volgende:
Op de dag dat de oorlog 100 dagen duurt, plaatste Zelensky dit filmpje op insta:

https://www.instagram.com/p/CeVl2T-DELG/

Ze zijn er gewoon nog, allemaal.
Hij kijkt ook echt trots daar. O+
pi_204960351
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 20:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Een oplossing die de soevereiniteit van Oekrane intact laat, daar wilde hij wel over praten. Alleen Poetin in zijn megalomanie wilde er niets van weten, en blijft vasthouden aan het gedachtengoed dat Oekrane eerder een afvallige Russische provincie is.

Zelensky heeft groot gelijk, als iemand er bij Rutte op staat om een deel van Nederland in te leveren, dan hoop ik dat hij even grote ballen heeft als Zelensky.
Makkelijk praten als vrouw.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 4 juni 2022 @ 17:40:55 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204962053
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 13:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Makkelijk praten als vrouw.
Wat een kutopmerking zeg. Alsof vrouwen hier geen mening over mogen hebben omdat ze niet (automatisch) opgeroepen worden. En alsof vrouwen niet ook geraakt worden door oorlog in hun eigen land.

}:|
Resistance is futile.
pi_204962500
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 17:40 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat een kutopmerking zeg. Alsof vrouwen hier geen mening over mogen hebben omdat ze niet (automatisch) opgeroepen worden. En alsof vrouwen niet ook geraakt worden door oorlog in hun eigen land.

}:|
Je praat over de levens van mannen ja. Andermans leven. En oorlog is uiteraard niet prettig en ook voor de vrouwen maak je het dan 3x Kut, maar dat is iig geen kanonnenvoer.

Ik ben geen fan van mensen die andersmans leven wel prima wisselgeld vinden voor hun eigen wensen.

Ga jij ook meevechten? Naar het front? En iedereen mee verplichten om mee te knokken anders krijgen ze de kogel van friendly fire? Ook al is de oorlog kansloos?

Fuck it, niks zo antiliberaal als mensen verplichten hun leven te geven voor hopeloze idiote zaken.

Oekrane had zijn kernwapens niet moeten weggeven.

[ Bericht 7% gewijzigd door ludovico op 04-06-2022 18:45:28 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 4 juni 2022 @ 19:44:48 #113
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204963058
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 18:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je praat over de levens van mannen ja. Andermans leven. En oorlog is uiteraard niet prettig en ook voor de vrouwen maak je het dan 3x Kut, maar dat is iig geen kanonnenvoer.

Ik ben geen fan van mensen die andersmans leven wel prima wisselgeld vinden voor hun eigen wensen.

Ga jij ook meevechten? Naar het front? En iedereen mee verplichten om mee te knokken anders krijgen ze de kogel van friendly fire? Ook al is de oorlog kansloos?

Fuck it, niks zo antiliberaal als mensen verplichten hun leven te geven voor hopeloze idiote zaken.

Oekrane had zijn kernwapens niet moeten weggeven.
Je hebt geen flauw benul hoe ik daar persoonlijk in sta. Je conclusie is ronduit dom en simplistisch. Ik ga mijn tijd niet verdoen aan jou maar ik hou verder ook niet mijn mond dicht, puur omdat ik een vrouw ben.

Dus:

Go Zelensky, enorme held met stalen ballen, ook zonder kernwapens. Hij laat zich niet piepelen en daar heeft 'ie groot gelijk in.
Resistance is futile.
pi_204963076
Zelensky mag van mij de tering krijgen. Tbh.
T volk wat daar strijd heeft de stalen balen. En mag succes verwerven. Zelensky mah
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_204966092
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 19:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je hebt geen flauw benul hoe ik daar persoonlijk in sta. Je conclusie is ronduit dom en simplistisch. Ik ga mijn tijd niet verdoen aan jou maar ik hou verder ook niet mijn mond dicht, puur omdat ik een vrouw ben.

Dus:

Go Zelensky, enorme held met stalen ballen, ook zonder kernwapens. Hij laat zich niet piepelen en daar heeft 'ie groot gelijk in.
Je zegt het net zelf daar reageer ik note bene op!

Als jij er anders in staat dan je zelf zegt, moet jij weten, maar do not blame me voor je eigen schizofrenie.

Met je simplistisch en dom. Hou toch op, beslissen over de levens van de jeugd door oude mannen. Dat is oorlog. Fucked up en anti liberaal als maar zijn kan.

Letterlijk het menselijk leven wordt ermee toegeigend door de staat als het gaat over dienstplicht. Noem dat maar dom en simplistisch, die mening vind ik dom en simplistisch van jou, alle schaamte voorbij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204966120
Wil je het land ontvluchten als man word je teruggestuurd, vrouwen mogen wel weg.

Je mag prima je mening hebben als vrouw hoor maar tis gvd wel erg makkelijk als de kans dat jouw leven wordt ingezet voor die idioterie een factor 200 lager ligt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204966684
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 00:15 schreef ludovico het volgende:
Wil je het land ontvluchten als man word je teruggestuurd, vrouwen mogen wel weg.

Je mag prima je mening hebben als vrouw hoor maar tis wel erg makkelijk als de kans dat jouw leven wordt ingezet voor die idioterie een factor 200 lager ligt.
Dat is in Oekrane zo, volgens mij had @Seven. het over een hypothetisch geval van oorlog in Nederland en hier is qua dienstplicht geen enkel onderscheid meer tussen mannen en vrouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 5 juni 2022 @ 07:32:13 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204966718
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 00:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je zegt het net zelf daar reageer ik note bene op!

Als jij er anders in staat dan je zelf zegt, moet jij weten, maar do not blame me voor je eigen schizofrenie.

Met je simplistisch en dom. Hou toch op, beslissen over de levens van de jeugd door oude mannen. Dat is oorlog. Fucked up en anti liberaal als maar zijn kan.

Letterlijk het menselijk leven wordt ermee toegeigend door de staat als het gaat over dienstplicht. Noem dat maar dom en simplistisch, die mening vind ik dom en simplistisch van jou, alle schaamte voorbij.
Ik ben tegenstander van dienstplicht, en al helemaal van het onderscheid tussen mannen en vrouwen daarin. Dus dikke doei met je geslachtoffer :W .
Resistance is futile.
pi_204966772
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 07:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is in Oekrane zo, volgens mij had @:Seven. het over een hypothetisch geval van oorlog in Nederland en hier is qua dienstplicht geen enkel onderscheid meer tussen mannen en vrouwen.
Zelfs dan, die sturen ze niet naar het front.

Tis algeheel fucked up zo een oorlog maar mannen geven hun leven. In hele scheve verhoudingen met vrouwen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204966775
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2022 07:32 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik ben tegenstander van dienstplicht, en al helemaal van het onderscheid tussen mannen en vrouwen daarin. Dus dikke doei met je geslachtoffer :W .
Waar the fuck heb je het dan over met je Zelensky verering, je weet niet eens wat zijn beleid is, blijkbaar.

Je reactie is compleet schizofreen, als je ergens echt geen benul van hebt, hou dan gewoon je mond.

Zelensky doet dienstplicht en vrouwen mogen vluchten en mannen niet. En mannen staan aan het front.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 5 juni 2022 @ 08:18:43 #121
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_204966798
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 07:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar the fuck heb je het dan over met je Zelensky verering, je weet niet eens wat zijn beleid is, blijkbaar.

Je reactie is compleet schizofreen, als je ergens echt geen benul van hebt, hou dan gewoon je mond.

Zelensky doet dienstplicht en vrouwen mogen vluchten en mannen niet. En mannen staan aan het front.

Kijk dat werkt misschien in jouw favoriete Rusland zo, maar in Oekrane voert (‘doet’ in jouw woorden) de president niet eigenhandig een dienstplicht in. Die is via democratische wijze opgenomen in de wet en vervolgens wordt getoetst of aan de voorwaarden voor mobilisatie wordt voldaan. Met de bruto genadeloze Russische agressie is daar vanzelfsprekend aan voldaan.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_204966815
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 08:18 schreef Kopstoot het volgende:

[..]
Kijk dat werkt misschien in jouw favoriete Rusland zo, maar in Oekrane voert (‘doet’ in jouw woorden) de president niet eigenhandig een dienstplicht in. Die is via democratische wijze opgenomen in de wet en vervolgens wordt getoetst of aan de voorwaarden voor mobilisatie wordt voldaan. Met de bruto genadeloze Russische agressie is daar vanzelfsprekend aan voldaan.
Bedankt voor je bijdrage.

Geen flauw benul waarom je Rusland erbij haalt en waarom je mij aan Rusland linkt, kan je daar nog even over uitweiden?

Optie tot een wet maakt niet dat die niet uitgevoerd wordt door Zelensky, ik heb niet gezegd dat die dit illegaal doet. Dat is mijn punt dus helemaal niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204966840
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 07:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zelfs dan, die sturen ze niet naar het front.

Tis algeheel fucked up zo een oorlog maar mannen geven hun leven. In hele scheve verhoudingen met vrouwen.
Dat is dus onzin, mocht het totaal onwaarschijnlijke gebeuren dat in Nederland ooit de dienstplicht wordt uitgevoerd omdat er dienstplichtigen naar het front moeten, gaan de vrouwen net zo goed als de mannen. Dat onderscheid is volledig uit de wet gehaald, namelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 5 juni 2022 @ 09:03:48 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204966898
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 07:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar the fuck heb je het dan over met je Zelensky verering, je weet niet eens wat zijn beleid is, blijkbaar.

Je reactie is compleet schizofreen, als je ergens echt geen benul van hebt, hou dan gewoon je mond.

Zelensky doet dienstplicht en vrouwen mogen vluchten en mannen niet. En mannen staan aan het front.

Hou op met je gejank, man. En ik hou helemaal niet mijn mond, ik heb namelijk nergens gezegd dat ik me kan vinden in dit besluit, waar ik overigens wel gewoon bewust van ben.

Wederom: lekker simplistisch redeneren :W .
Resistance is futile.
  zondag 5 juni 2022 @ 09:08:57 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204966915
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 08:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is dus onzin, mocht het totaal onwaarschijnlijke gebeuren dat in Nederland ooit de dienstplicht wordt uitgevoerd omdat er dienstplichtigen naar het front moeten, gaan de vrouwen net zo goed als de mannen. Dat onderscheid is volledig uit de wet gehaald, namelijk.
Heel goed! ^O^

Dienstplicht is waanzin.

In het geval van Zelensky is dat ook een besluit geweest waar ik zeker niet direct achter sta. Evengoed zie ik wel dat wanhopige tijden om wanhopige maatregelen vragen. Het alternatief was ng veel ellendiger, helaas.
Resistance is futile.
pi_204967065
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 08:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is dus onzin, mocht het totaal onwaarschijnlijke gebeuren dat in Nederland ooit de dienstplicht wordt uitgevoerd omdat er dienstplichtigen naar het front moeten, gaan de vrouwen net zo goed als de mannen. Dat onderscheid is volledig uit de wet gehaald, namelijk.
Nee.

Amahoela.
Het staat nergens dat er geen onderscheid gemaakt wordt in sekse voor wie er binnen de dienstplicht naar het front moet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204967078
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2022 09:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hou op met je gejank, man. En ik hou helemaal niet mijn mond, ik heb namelijk nergens gezegd dat ik me kan vinden in dit besluit, waar ik overigens wel gewoon bewust van ben.

Wederom: lekker simplistisch redeneren :W .
Lol, het is triest gewoon.

Jij bent simplistisch met je "Rutte zou dat ook moeten doen als we worden aangevallen" en je volstrekt voorbij gaat aan de implicaties van dienstplicht.

Niks simplistisch aan mijn response, behalve dan dat je wel enorm door de mand valt en het antwoord niet zo ingewikkeld hoeft te zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204967082
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2022 09:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
Heel goed! ^O^

Dienstplicht is waanzin.

In het geval van Zelensky is dat ook een besluit geweest waar ik zeker niet direct achter sta. Evengoed zie ik wel dat wanhopige tijden om wanhopige maatregelen vragen. Het alternatief was ng veel ellendiger, helaas.
Dat lijkt me simplistisch, veel erger. Waar heb je het over man.

Geen oorlogsdoden en vernieling is veel erger? Ben je op je achterhoofd gevallen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 09:57:02 #129
5428 crew  miss_sly
pi_204967143
Hier stopt deze discussie. Dit is geen topic over dienstplicht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204967188
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 09:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee.

Amahoela.
Het staat nergens dat er geen onderscheid gemaakt wordt in sekse voor wie er binnen de dienstplicht naar het front moet.
Jij hebt de behandeling van de wet duidelijk niet gevolgd.

Edit: zie hier

[ Bericht 13% gewijzigd door Hanca op 05-06-2022 11:05:57 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204967342
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij hebt de behandeling van de wet duidelijk niet gevolgd.
Enlighten us.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204967347
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 09:57 schreef miss_sly het volgende:
Hier stopt deze discussie. Dit is geen topic over dienstplicht.
Een van de hoofdpunten waarom Zelensky ook foute kanten heeft.

Waar is dit topic dan precies voor? Propaganda?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 10:46:48 #133
5428 crew  miss_sly
pi_204967368
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Een van de hoofdpunten waarom Zelensky ook foute kanten heeft.

Waar is dit topic dan precies voor? Propaganda?
Je hebt de titel van het topic toch gezien?

Open er een topic over als je wil. Maar onthoud je in dat topic dan wel van al die opmerkingen over dom, simplistisch, op je achterhoofd gevallen en dergelijke, anders is het zo gesloten.

Einde discussie dus hier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204967465
-Ik zei dat het stopt.-

[ Bericht 34% gewijzigd door miss_sly op 05-06-2022 12:08:18 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 5 juni 2022 @ 11:25:10 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204967582
Ontopic:

https://www.instagram.com/tv/CeVVmk4FXob/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Hij brengt goed nieuws zonder over te komen als iemand die vooral bezig is met een wedstrijdje ver pissen.
Resistance is futile.
pi_205010242
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 13:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Makkelijk praten als vrouw.
quote:
Presidentsvrouw Zelenska: ‘Steeds meer Oekraense vrouwen na spoedopleiding naar front’
De Oekraense strijdkrachten, in heel het westen geprezen om hun moed en doorzettingsvermogen, krijgen steeds meer steun van gewone Oekraense vrouwen die zich vrijwillig aanmelden voor een militaire spoedopleiding. Dat zijn er nu al 37.000 en zo'n duizend van hen voeren intussen het bevel over een eenheid.
https://www.ad.nl/buitenl(...)naar-front~aea4f996/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205010636
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 01:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

Vatbaarheid voor fake news is wel hoog h hier.

In welk contrast denk je dat 37k staat met het aantal mannen dat de grens niet mag verlaten? Dat is +- 10 miljoen VS 37k vrijwillige vrouwen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 08:37:08 #138
269689 crew  Viv
pi_205010677
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vatbaarheid voor fake news is wel hoog h hier.

In welk contrast denk je dat 37k staat met het aantal mannen dat de grens niet mag verlaten? Dat is +- 10 miljoen VS 37k vrijwillige vrouwen.
De term fake news is hier wel aan inflatie onderhevig zeg. :{ Dat je een nieuwsbericht in een bredere context moet plaatsen om het op waarde te kunnen schatten, dat is van alle tijden en heel iets anders dan fake news.

Mooi onderwerp voor een apart topic, nu weer on-topic hier. :Y)
pi_205010713
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vatbaarheid voor fake news is wel hoog h hier.

In welk contrast denk je dat 37k staat met het aantal mannen dat de grens niet mag verlaten? Dat is +- 10 miljoen VS 37k vrijwillige vrouwen.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205010731
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:37 schreef Viv het volgende:

[..]
De term fake news is hier wel aan inflatie onderhevig zeg. :{ Dat je een nieuwsbericht in een bredere context moet plaatsen om het op waarde te kunnen schatten, dat is van alle tijden en heel iets anders dan fake news.

Mooi onderwerp voor een apart topic, nu weer on-topic hier. :Y)
Het is propaganda nieuws, maar het zal wel zo zijn, de interpretatie echter alsof dat wat af doet waar deze discussie begon, dat mannen harder geraakt worden en dat het makkelijk lullen blijft voor vrouwen wordt met zo een artikel niet ontkracht.

Dus fake news is allicht niet het goede woord, maar jatsie, hoe graag men aangrijpt dat dit iets zegt over die discusie...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 09:16:58 #141
269689 crew  Viv
pi_205010939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is propaganda nieuws, maar het zal wel zo zijn, de interpretatie echter alsof dat wat af doet waar deze discussie begon, dat mannen harder geraakt worden en dat het makkelijk lullen blijft voor vrouwen wordt met zo een artikel niet ontkracht.
De discussie begon met de vraag of Zelensky er wel goed aan doet om door te willen vechten tot de laatste Oekraner (en later noemde iemand dit "de laatste man") dood is.

Dat jij een vrouwelijke mede-user op haar plek wilde zetten met een "Makkelijk praten als vrouw", dat is op de man (vrouw) spelen, wat overigens tegen onze policy is.

Hoe dan ook is het een non-discussie wat mij betreft. In een oorlog wordt iedereen geraakt, man, vrouw, kind. De manier waarop kan verschillen: mannen sneuvelen eerder aan het front, vrouwen krijgen eerder met seksueel geweld te maken, etc. Bedenk ook dat wanneer een man sneuvelt, dat een zeer grote impact heeft op zijn eventuele echtgenote en kinderen. Om dan te stellen dat het ene geslacht het makkelijker heeft dan het andere? Het is voor iedern verschrikkelijk. Maar open er gerust een topic over als je daar anders over denkt.

En nu weer on-topic hier, volgende posts hierover worden verwijderd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Viv op 10-06-2022 09:29:04 ]



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commercile doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')