POLLquote:Algemene mobilisatie in Oekrane, mannen tussen 18 en 60 mogen land niet uit
Mannelijke inwoners van Oekrane tussen 18 en 60 jaar mogen het land niet meer uit, omdat ze beschikbaar moeten zijn voor het leger. President Zelensky heeft een decreet ondertekend waarmee hij een algemene mobilisatie afkondigt, meldt het persbureau Interfax Ukraine.
Zelensky riep burgers gisteren al op om te vechten. Daartoe worden ook wapens uitgedeeld aan de bevolking, zei hij.
Nou ja, seksisme is discriminatie op basis van geslacht/sekse.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:06 schreef puzziepie het volgende:
Vooral een hoop mannen hier op FOK! zijn nogal seksistisch over Oekraense vrouwen![]()
![]()
Of telt dat niet
Sommige mannen hebben inderdaad een partner die beter geschikt zou zijn voor het vervullen van de dienstplicht..quote:Op zondag 27 februari 2022 18:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou zeggen dat men m/v mobiliseert en dat ouders samen afspreken wie gaat en wie blijft om voor kind(eren) te zorgen.
Vrouwen zijn minder weerbaar en angstiger. Mannen zijn agressiever en volgens alle statistieken gewelddadiger en dus beter in staat te doden. Ook zijn ze fysiek veel sterker.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:01 schreef miss_sly het volgende:
Het is in mijn ogen niet seksistisch, maar het is ook niet heel vooruitstrevend. In de huidige tijd is het meer dan prima om ook vrouwen te mobiliseren.
Toevallig vroeg mijn dochter hoe dit zat, omdat in NL tegenwoordig dienstplicht voor mannen en vrouwen is. Ze vroeg zich af wie er dan voor haar zou zorgen. Ik zou zeggen dat men m/v mobiliseert en dat ouders samen afspreken wie gaat en wie blijft om voor kind(eren) te zorgen.
Yeah rightquote:Op zondag 27 februari 2022 18:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou ja, seksisme is discriminatie op basis van geslacht/sekse.
Dus laten we het op positieve discriminatie houden.
quote:
Laten we dat niet doenquote:Op zondag 27 februari 2022 18:39 schreef Mansjester het volgende:
Heb je anders niet wat voorbeelden van Oekrainse vrouwen? Dan heb ik een beter beeld en weet ik wat ik moet antwoorden
@:Mexicanobakker
In het algemeen zal bovenstaande best op het gemiddelde van toepassing zijn. Wat niet betekent dat vrouwen niet ook mee kunnen vechten op diverse fronten. In rechtstreekse man-vrouw gevechten zullen veel vrouwen het onderspit delven, maar dat komt op zichzelf ook niet heel veel meer voor. Een vrouw kan ook prima een scherpschutter zijn of een gevechtsvliegtuig besturen, bijvoorbeeld. En er zijn ook mannen die beter zijn in zorgen of die misschien wel meer veiligheid kan bieden aan de kinderen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vrouwen zijn minder weerbaar en angstiger. Mannen zijn agressiever en volgens alle statistieken gewelddadiger en dus beter in staat te doden. Ook zijn ze fysiek veel sterker.
'De huidige tijd' als argument slaat nergens op.
Kinderen naar opa of oma, oom of tante etc. in eerste instantie lijkt mij.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:01 schreef miss_sly het volgende:
Het is in mijn ogen niet seksistisch, maar het is ook niet heel vooruitstrevend. In de huidige tijd is het meer dan prima om ook vrouwen te mobiliseren.
Toevallig vroeg mijn dochter hoe dit zat, omdat in NL tegenwoordig dienstplicht voor mannen en vrouwen is. Ze vroeg zich af wie er dan voor haar zou zorgen. Ik zou zeggen dat men m/v mobiliseert en dat ouders samen afspreken wie gaat en wie blijft om voor kind(eren) te zorgen.
Telt ook.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:06 schreef puzziepie het volgende:
Vooral een hoop mannen hier op FOK! zijn nogal seksistisch over Oekraense vrouwen![]()
![]()
Of telt dat niet
Beide ouders naar het front? Dat lijkt me niet echt een idee, eigenlijk. Bovendien geldt de mobilisatie voor 18-60 jaar, dus veel grootouders zullen ook nog gemobiliseerd zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kinderen naar opa of oma, oom of tante etc. in eerste instantie lijkt mij.
Tja dan zal het wel uitmonden op dan vrouwen gewoon thuis blijven.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beide ouders naar het front? Dat lijkt me niet echt een idee, eigenlijk. Bovendien geldt de mobilisatie voor 18-60 jaar, dus veel grootouders zullen ook nog gemobiliseerd zijn.
Zo dan, dat doen ze goed.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:39 schreef Salina het volgende:
Tssst, hoezo vrouwen slechte oorlogsvoerders.
Dat je het even weet!quote:Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo dan, dat doen ze goed.
Jammer dat oorlog niet met sabels wordt gevoerd, dan zouden ze hun mannetje wel staan.
Dit ja, ik zie niet in waarom vrouwen lijdzaam zouden moeten toezien, Die moeten ook de mogelijkheid hebben om te vechten als ze dat zouden willen. Ik zou zelf ook liever strijdend ten onder gaan dan aan een tiran onderworpen te worden. De dood of de gladiolen denk ik dan.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:01 schreef miss_sly het volgende:
Dat mogen ze daar ook hoor.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:08 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dit ja, ik zie niet in waarom vrouwen lijdzaam zouden moeten toezien, Die moeten ook de mogelijkheid hebben om te vechten als ze dat zouden willen. Ik zou zelf ook liever strijdend ten onder gaan dan aan een tiran onderworpen te worden. De dood of de gladiolen denk ik dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |