Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
quote:Grenswachten Slangeneiland mogelijk nog in leven
De dertien grenswachten op Slangeneiland, die tegen Russen op een marineschip riepen dat ze "de klere" konden krijgen toen het schip ze opdroeg te capituleren, zijn mogelijk toch niet dood. Dat is te lezen in een bericht van de Oekraïense grenswacht, op Facebook.
"De grenswacht en het leger, net als de rest van Oekraïne, hebben de hoop dat alle verdedigers van Slangeneiland nog in leven zijn", staat in het bericht. Aanvankelijk werd gedacht dat de grenswachten om het leven waren gekomen, omdat het contact met hen verloren was gegaan. Inmiddels zouden er aanwijzingen zijn dat ze nog in leven zijn.
https://nos.nl/collectie/(...)russische-toestellen
Okay, jij was de laatste.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[ afbeelding ]
Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Foto van het front op 24 februari
[ afbeelding ]
Foto van het front op 25 februari
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
Livemap:
https://liveuamap.com/
Speech Putin over zijn beweegredenen:
https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k
Het is juist een prima manier om ervoor te zorgen dat ze ook in Rusland erachter komen wat er aan de hand isquote:Op zondag 27 februari 2022 10:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vind je dat niet erg sadistisch?
Natuurlijk. Maar jij leest geen: 'lekker puh' toontje erachter?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is juist een prima manier om ervoor te zorgen dat ze ook in Rusland erachter komen wat er aan de hand is
Is iets waar de Russen zelf ook duidelijkheid over kunnen verschaffen (je zou zelfs kunnen stellen dat dat een morele plicht is tegenover de families van je soldaten). Maar die willen niet eens erkennen dat er uberhaupt slachtoffers aan hun zijde zijn gevallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is juist een prima manier om ervoor te zorgen dat ze ook in Rusland erachter komen wat er aan de hand is
Dat zijn ook helden wat mij betreft. Fuck it, niet onze oorlog.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:59 schreef RAVW het volgende:
Ooggetuigen melden dat sommige Russische militairen zich overgeven
Op onbevestigde beelden van ooggetuigen zou te zien zijn dat een aantal Russische militairen zich overgeven in de tweede stad van Oekraïne, Charkov.
Het is alleen behoorlijk nietszeggend. Vrijwel in elke oorlog heb je altijd wel soldaten die zich overgeven. Zijn ook maar mensenquote:Op zondag 27 februari 2022 11:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat zijn ook helden wat mij betreft. Fuck it, niet onze oorlog.
Ik kan dit initiatief alleen naar toejuichen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vind je dat niet erg sadistisch?
Waarvan akte.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay, jij was de laatste.
'Oorlog Rusland vs Oekraïne' is niet bepaald een eerlijke titel, 'vs' lijkt alsof het twee partijen tegenover elkaar zijn.
Terwijl de Russen de aanstichters zijn.
Ik zou ervan maken:
Oorlog: Rusland in Oekraïne
kunnen ook soldaten zijn die familie daar hebben wonen , en die gaan echt niet hun eigen familie aanvallenquote:Op zondag 27 februari 2022 11:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tsja, er is een partij die dat inderdaad veel beter kan doen. Maar als die verzaken moet iemand anders het maar voor hen oplossen.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar jij leest geen: 'lekker puh' toontje erachter?
Dat maakt het niet minder dapper om je tegen je land te keren en je over te geven.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
kunnen ook soldaten zijn die familie daar hebben wonen , en die gaan echt niet je eigen familie aanvallen
Als je danst op de graven van jonge soldaten die ook maar gewoon 'moeten', zou ik psychische hulp gaan zoeken.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik kan dit initiatief alleen naar toejuichen.
Laat het aantal doden aan Russische zijde zo hoog mogelijk zijn. Hopelijk zorgt dat dan voor onvrede bij de legertop.
Het gaat om de publieke opinie in Rusland en nog belangrijker, die van de mensen om Putin heen en de legertop. Wat we nodig hebben is mensen die het zat zijn en in staat zijn Putin af te zetten.
Hoe meer Russische doden (soldaten bedoel ik), hoe meer onvrede.
De grootste kans voor Oekraïne is dat het moreel onder de Russische militairen breekt. Die kans is best aanwezig. Het is hopen op een sneeuwbaleffect van soldaten die gaan muiten.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
die kon wel heel rustig mikken en schieten..quote:Op zondag 27 februari 2022 10:53 schreef polderturk het volgende:
Russische tank opgeblazen vanaf een afstand van 20 m.
[ twitter ]
Helaas, maar dat is wel oorlog. De ene partij probeert de andere partij uit te schakelen. Wat vaak gewoon dood maken betekent...quote:Op zondag 27 februari 2022 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je danst op de graven van jonge soldaten die ook maar gewoon 'moeten', zou ik psychische hulp gaan zoeken.
Het is tragisch, maar het is oorlog. De enige kans die Oekraïne heeft is grote aantallen slachtoffers aan Russische kant. Dus ja, daarop hopen is gewoon logisch.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je danst op de graven van jonge soldaten die ook maar gewoon 'moeten', zou ik psychische hulp gaan zoeken.
Zo redeneert Putin ook. Dan kun je alles relatief maken.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Helaas, maar dat is wel oorlog. De ene partij probeert de andere partij uit te schakelen. Wat vaak gewoon dood maken betekent...
Ballen van staalquote:Op zondag 27 februari 2022 11:04 schreef mschol het volgende:
[..]
die kon wel heel rustig mikken en schieten..
target practice?
Nee hoor. Denk dat ze geluk moeten hebben dat ze nog leven.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou moeten inderdaad, maar ze schotelen de bevolking alleen maar leugens voor daar.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is iets waar de Russen zelf ook duidelijkheid over kunnen verschaffen (je zou zelfs kunnen stellen dat dat een morele plicht is tegenover de families van je soldaten). Maar die willen niet eens erkennen dat er uberhaupt slachtoffers aan hun zijde zijn gevallen.
Herhaal mijzelf weer: zo redeneert Putin ook. Helaas, het is oorlog.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is tragisch, maar het is oorlog. De enige kans die Oekraïne heeft is grote aantallen slachtoffers aan Russische kant. Dus ja, daarop hopen is gewoon logisch.
quote:Op zondag 27 februari 2022 10:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay, jij was de laatste.
'Oorlog Rusland vs Oekraïne' is niet bepaald een eerlijke titel, 'vs' lijkt alsof het twee partijen tegenover elkaar zijn.
Terwijl de Russen de aanstichters zijn.
Ik zou ervan maken:
Oorlog: Rusland in Oekraïne
Maar hij heeft wel gelijk. Vernedering van het Russische leger nu bespaard een boel doden op de langere termijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bevestigd door......?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:06 schreef Werkperd het volgende:
Het is bevestigd. Het Russische militaire konvooi is vernietigd door Turkse TB2 drones.
quote:Op zondag 27 februari 2022 11:05 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Mis je serieus niks aan. Inferieure x86 troep. Mooi excuus om die architectuur eindelijk te dumpen.
Beter laat dan nooit... Zouden ze ook met de export naar China moeten doen. Maar ja, dat vraagt om een visie, niet alleen om virtue signaling.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:05 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Mis je serieus niks aan. Inferieure x86 troep. Mooi excuus om die architectuur eindelijk te dumpen.
Ja, en omdat Putin zo redeneert, kun je er niet omheen.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo redeneert Putin ook. Dan kun je alles relatief maken.
Inderdaad, ik bestel snel een Snapdragon voor mijn werkstationquote:Op zondag 27 februari 2022 11:05 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Zou me niets verbazenquote:Op zondag 27 februari 2022 11:06 schreef BBach het volgende:
Ik vind het raar dat deze eerste golf bestaat uit ouder materieel en ongetrainde jongemannen. Zou er een tweede golf komen met moderner materieel en getrainde manschappen?
Wat is daar raar aan?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:06 schreef BBach het volgende:
Ik vind het raar dat deze eerste golf bestaat uit ouder materieel en ongetrainde jongemannen. Zou er een tweede golf komen met moderner materieel en getrainde manschappen?
Zo te zien was die tank al geïmmobiliseerd. En vanaf die hoek konden ze hem ook niet zien. Hopelijk zat de bemanning er nog in.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:04 schreef mschol het volgende:
[..]
die kon wel heel rustig mikken en schieten..
target practice?
Turkije toont wel ballen door dit soort materiaal te leveren. Ik snap wel dat ze dit grotendeels uit eigen belang doen (want zo zijn Turken nu eenmaal), maar dit soort wapens kunnen echt het verschil maken tussen winst en verlies.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:06 schreef Werkperd het volgende:
Het is bevestigd. Het Russische militaire konvooi is vernietigd door Turkse TB2 drones.
Integendeel. Ik lees hier zorgzaamheid in naar de ouders/naasten van Russische soldaten die anders in het ongewisse blijven over waar hun kind/broer/man is.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het lijkt allemaal niet al te best gepland.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:06 schreef BBach het volgende:
Het kan ook beide. Je moet jezelf beschermen, maar dat maakt nog niet dat je daarom moet juichen om hen die je hebt gedood.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, en omdat Putin zo redeneert, kun je er niet omheen.
Als je geen oorlog voert, ben je de vrijheid en democratie kwijt en wordt je slaaf van Putins Rusland.
quote:Op zondag 27 februari 2022 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |