abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203847002

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur

quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself

Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood

Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.

Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Foto van het front op 24 februari

Foto van het front op 25 februari

twitter

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k
are we infinite or am I alone
pi_203847005
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:12 schreef MissButterflyy het volgende: [..] Net de analyse van Maarten van Rossum geluisterd. Hij denkt ook dat dit kan betekenen dat Rusland uiteindelijk uit elkaar gaat vallen. We hoeven niet bang te zijn voor een wo3. Dit zal vooral Rusland op de lange termijn pijn gaan doen.
Van Rossum zwoer ook dat de Russen niet zouden binnenvallen. Een vermakelijke tafelgast maar zullen we afspreken hem niet serieus te nemen?
pi_203847012
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:13 schreef Catatafishh het volgende:
Ze hebben zelf nordstream 2 getorpedeerd (figuurlijk) dus volgens mij valt die angst wel mee
Daar kwam nog geen gas uit dus dat is mogelijk slechts symbolisch en tijdelijk/uitstel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203847020
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:15 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Daar kwam nog geen gas uit dus dat is mogelijk slechts symbolisch en tijdelijk/uitstel.
De rest van de leidingen loopt via Oekrane. Derhalve nemen ze minstens enorme risico's
pi_203847021
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:14 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Van Rossum zwoer ook dat de Russen niet zouden binnenvallen. Een vermakelijke tafelgast maar zullen we afspreken hem niet serieus te nemen?
Ja zeggen dat de russen niks gaan doen. Terwijl USA alle intel had dat het juist wel ging gebeuren wat een beetje apart :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:16:13 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203847022
twitter

Rusland schiet op alles of wat?
pi_203847024
Maarten van Rossem heeft van rustig, rationeel analyseren een beetje een karikatuur gemaakt na 9/11. Daarin had hij immers volkomen gelijk dat het alarmisme nergens op sloeg, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je die houding overal op kan toepassen.
pi_203847025
quote:
Nooit gedaan. Nitwit en clown eerste klas.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:16:33 #9
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_203847028
quote:
[..]
Denk dat iedereen dat wel dacht, buiten de VS.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:16:34 #10
65846 Bocaj
47th President.
pi_203847029
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:13 schreef theunderdog het volgende:
Duitsland heeft ervaring met dure gasrekeningen.
Andere tijden! :Y
pi_203847031
Duitsers zijn hoe je het ook bekijkt nazaten van nazi-Duitsland.
pi_203847036
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
_O- Dat is best apart
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_203847037
quote:
[ twitter ]
_O_ als het waar is.
pi_203847038
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Net de analyse van Maarten van Rossum geluisterd. Hij denkt ook dat dit kan betekenen dat Rusland uiteindelijk uit elkaar gaat vallen.

We hoeven niet bang te zijn voor een wo3. Dit zal vooral Rusland op de lange termijn pijn gaan doen.
Ik mag Maarten graag horen.

Hij kan prachtige lezingen en colleges houden over geschiedenis.

Het duiden van de tegenwoordige tijd gaat hem stukken moeilijker af. Dat verwijt ik hem verder niet, ik geloof sowieso niet erg in waarzeggers en profeten.
Maar ik neem de vrijheid om zijn woorden, na zijn megablunders inzake Poetin, met wat korrels zout te nemen.

Zijn tijdschrift is overigens wel hartstikke leerzaam. Je hoeft het niet altijd met de analyses eens te zijn, maar de meeste artikelen zijn zeer lezenswaardig.

Back to front.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:17:17 #15
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203847039
Is het verbod op wapens leveren niet vastgelegd in de Duitse grondwet? Ik kan me voorstellen dat ze een grondwetswijziging niet in een paar dagen kunnen doorvoeren.
are we infinite or am I alone
pi_203847042
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:16 schreef Confetti het volgende:
Aan de andere kant: die zeiden al hoe hinderlijk de bolsjewieken zijn.

En kijk nou eens? !
pi_203847044
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja zeggen dat de russen niks gaan doen. Terwijl USA alle intel had dat het juist wel ging gebeuren wat een beetje apart :D
Nu dacht ik zelf ook dat het niet tot een tanks en vliegtuigen invasie zou komen buiten de Donbas. Maar ik loop er dan ook niet mee te koop op nationale tv
pi_203847047
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:16 schreef Confetti het volgende:
Oke. Goed verhaal. Wat is precies je punt?
pi_203847052
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:16 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Nooit gedaan. Nitwit en clown eerste klas.
Stoer!
pi_203847054
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:17 schreef crystal_meth het volgende:
Is het verbod op wapens leveren niet vastgelegd in de Duitse grondwet? Ik kan me voorstellen dat ze een grondwetswijziging niet in een paar dagen kunnen doorvoeren.
Wapens leveren? aan specifiek de Oekrane of in het algemeen? Want Duitsland heeft een grote wapen industrie met de daar bijbehorende export..
pi_203847055
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:16 schreef theunderdog het volgende:
Maarten van Rossem heeft van rustig, rationeel analyseren een beetje een karikatuur gemaakt na 9/11. Daarin had hij immers volkomen gelijk dat het alarmisme nergens op sloeg, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je die houding overal op kan toepassen.
Enorme betweter die gast, tergend.
pi_203847056
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:16 schreef Catatafishh het volgende:
De rest van de leidingen loopt via Oekrane. Derhalve nemen ze minstens enorme risico's
Niet als N2 nog niet in gebruik was genomen en waarom zou N2 wel doorgaan wanneer je op het punt komt dat de gasstroom via Oekrane afgesloten wordt?
pi_203847059
quote:
[ twitter ]
Zijn verslag door de "go fuck yourself" quote
pi_203847062
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Volgens mij is Duitsland echt als de dood voor het dichtkraaien van de gaskraan...
zijn ze zo verslaafd aan gas?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:18:46 #25
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203847063
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 15:17 schreef over_hedge het volgende:

[..]
_O- Dat is best apart
gebeurd vaker in oorlogs tijd

Engelse hebben in Irak oorlog ook 1 dag voor dat het afgelopen was hun eigen mannen naar de eeuwige jacht velden geschoten ....

ja kan gebeuren

en hier een hele lijst van dat soort friendly fire incidents

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_friendly_fire_incidents
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')