Denk dat ze weten dat als ze daar oprukken ze gigantische verliezen lijden omdat daar ook het meeste geschut van oekraine staat, terwijl ze ook zoals ze nu doen dat gebied kunnen omsingelen vanuit de krim en wit ruslandquote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat ze aan de oostzijde wel sneller op zouden rukken om de beide 'volksrepublieken' uit te breiden.
Ik ook. Ik zie het echt niet gebeuren nu. Misschien als ze over de Dnepr trekken maar dan nog moeten ze nog honderden kilometers waarbij ze op enorme weerstand lijken te stuiten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat ze aan de oostzijde wel sneller op zouden rukken om de beide 'volksrepublieken' uit te breiden.
hij doet het niet.quote:
Denk dat ze de afweer van Oekraïne lam proberen te leggen door strategische punten in te nemen / uit te schakelen, die twee republieken te ontzetten en 'n corridor aanleggen van de Krim naar Transnistria.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een omsingelingsslag waarbij het grootste gedeelte van de Oekraïense troepen tussen Kiev en Kherson gevangen komt te zitten lijkt me wel echt kansloos nu. Dan moeten ze echt serieus gaan doorbreken en dat gebeurt niet.
@:Halcon
Russisch of Oekraien?quote:
Nee, je moet als de sodemieter Kiev in handen krijgen zodat je het land in handen hebt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Van de Russen of van Oekraïne?quote:
maar dan krijg hij toch een probleem want het is geen Schengenland, dus geen vrij reizenquote:
Wat zullen zij bij het praten als voorwaarden neerleggen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat ze de afweer van Oekraïne lam proberen te leggen door strategische punten in te nemen / uit te schakelen, die twee republieken te ontzetten en 'n corridor aanleggen van de Krim naar Transnistria.
En dan gaan ze praten.
Wat een idioot. Als ze hier legaal willen wonen hebben ze een vergunning nodig. Een toeristenvisum is wat anders.quote:
Ik durf er geen voorspelling aan te wagen. Maar het Russisch leger moeten we niet onderschatten. Duk die toch wel iets meer kennis heeft mbt Rusland zei dat ook al. De laatse jaren is het toch gemoderniseerd en tijdens oefeningen en in Syrië is toch wel gebleken dat wij ons moeten versterken mocht die dwaas(Poetin) doordraaien waar ik nog niet vanuit ga en een NAVO lid aanvalt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Het begin is in het begin vaak altijd moeilijk voor een aanvallende partij maar als zij eenmaal de verdediging hebben doorbroken dan kan het hard gaan.
Dan zou je toch ook echt wel een doorbraak in het Zuiden mogen verwachten. Gisteren leek het alsof ze over de Dnepr waren maar over die frontsector hoor je nu helemaal niets.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denk dat ze weten dat als ze daar oprukken ze gigantische verliezen lijden omdat daar ook het meeste geschut van oekraine staat, terwijl ze ook zoals ze nu doen dat gebied kunnen omsingelen vanuit de krim en wit rusland
Er zit ook wel veel dedain en minachting in de tweet posts. Het Russisch leger is niet meer het dronken vervallen leger van onder Jeltsin.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb zelf de ervaringen van een voormalig militair met kennis van beide strijdmachten wat hoger zitten dan anekdotisch bewijs. Maar hé, de tijd zal het leren.
Nog een tweet van de beste man:
[ twitter ]
Dat klinkt logisch inderdaad. Het is ook bijna niet te verdedigen voor de Oekraïners als je zo van alle kanten in de tang genomen wordt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denk dat ze weten dat als ze daar oprukken ze gigantische verliezen lijden omdat daar ook het meeste geschut van oekraine staat, terwijl ze ook zoals ze nu doen dat gebied kunnen omsingelen vanuit de krim en wit rusland
https://schengenvisum.inf(...)80-8a64-c203a968a328quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:39 schreef StephanL het volgende:
[..]
Europees paspoort?
Zou niet weten waarom ze dan weg moeten
Regering is al lang en breed verkast naar Lvivquote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, je moet als de sodemieter Kiev in handen krijgen zodat je het land in handen hebt.
gaan even shoppen (wapens en andere benodigdheden op halenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:42 schreef spoilert het volgende:
Waarom vliegen Oekrainse toestellen Polen binnen?? Veilig stellen??
https://globe.adsbexchange.com/?icao=50ff9b
Het is absoluut niet meer het leger zoals we kenden tijdens de Koude Oorlog. Toen overschatten we het, nu moeten we het absoluut niet onderschatten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik durf er geen voorspelling aan te wagen. Maar het Russisch leger moeten we niet onderschatten. Duk die toch wel iets meer kennis heeft mbt Rusland zei dat ook al. De laatse jaren is het toch gemoderniseerd en tijdens oefeningen en in Syrië is toch wel gebleken dat wij ons moeten versterken mocht die dwaas(Poetin) doordraaien waar ik nog niet vanuit ga en een NAVO lid aanvalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |