Ja dat is ex inderdaad, Ik geloof dat ik in de verbruiksapp niet de incl kosten kan zien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:35 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Die 83 cent is dan zonder belastingen
Ik ben hier sinds oktober mee bezig en wij zitten met een modelcontract a 1,72 m3
Gekeken naar variabele tarieven zoals Frank maar die waren niet veel beter, die 83 cent van TS kan niet variabel geweest zijn
Edit: gecheckt bij energyzero. Januari was 82 cent. Máár dat is ex btw plus: de tarieven weergegeven exclusief de inkoopkosten per m³, regiotoeslag per m³, energiebelasting per m³ en opslag duurzame energie per m³.
Ik kon ook niet echt een voordeliger contract vinden als dat ik nu had.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:11 schreef hoechst het volgende:
ik dacht dat ik de enige was die genaaid is....
toch maar serieus gaan nadenken over een warmtepomp.
mijn variabel is stiekem toch een beetje vast, per half jaar worden de tarieven aangepast bij mijquote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:27 schreef kree het volgende:
Ik heb dus een variabel tarief.
Maandag was het nog ¤0,83
Vandaag na de stunt van Poetin
¤1,48
Zit bij energie zero.
En jullie?
Bij mij per dag voor gas en voor stroom zelfs per uurquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:35 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
mijn variabel is stiekem toch een beetje vast, per half jaar worden de tarieven aangepast bij mij
Ik vermoed dat de installatiebranche tot ongeveer 2024 volgeboekt is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:11 schreef hoechst het volgende:
ik dacht dat ik de enige was die genaaid is....
toch maar serieus gaan nadenken over een warmtepomp.
Stroom zal wel wat stijgen maar niet zo explosief als gas en olie. Voor stroom zijn we niet (zo) afhankelijk van de Russen als met olie en gas.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:38 schreef summer2bird het volgende:
Gas heb ik niet, maar stroom zal ook wel omhoog gaan of niet?![]()
Ik werk voor een bedrijf waar we ook warmtepompen installeren, wij nemen al geen nieuwe opdrachten meer aan. Het is niet meer te doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de installatiebranche tot ongeveer 2024 volgeboekt is.
Ja, dat is al omhoog gegaan. Met zonnepanelen kan je dat salderen en merk je daar niets van.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:38 schreef summer2bird het volgende:
Naja, ruim 50% van de stroom in Nederland wordt in aardgascentrales opgewekt, dus op zich kan dat wel oplopen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Stroom zal wel wat stijgen maar niet zo explosief als gas en olie. Voor stroom zijn we niet (zo) afhankelijk van de Russen als met olie en gas.
Ik woon in een flatquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat is al omhoog gegaan. Met zonnepanelen kan je dat salderen en merk je daar niets van.
Stroom krijg ik iedere dag geld voor terug.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:38 schreef summer2bird het volgende:
Ik ook, gebruik ong 13 euro aan stroom en heb een vergoeding gekregen van 15 euro per maandquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:05 schreef Ama het volgende:
[..]
Stroom krijg ik iedere dag geld voor terug.Door die nieuwe belasting regeling.
Ik vind wel chill, scheelt weer klein beetje op mijn totaalbedrag met het gas erbij.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ook, gebruik ong 13 euro aan stroom en heb een vergoeding gekregen van 15 euro per maand
Ik heb het maandbedrag op 15 euro gezet, krijg ik mooi wat terug als de jaarafrekening komtquote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:07 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vind wel chill, scheelt weer klein beetje op mijn totaalbedrag met het gas erbij.
Dat red ik helaas niet met gas haha.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb het maandbedrag op 15 euro gezet, krijg ik mooi wat terug als de jaarafrekening komt
Nee, ik heb ook nog een ander bedrijf voor de stadsverwarming. Die vragen 70 euro per maand en daar gaat helaas niks vanaf.quote:
Paar euro? De belastingen (of zoals jij zegt opslagen) zijn 43 cent ex btw. Dus in die 82 cent werd nog 69 cent vergeten wat er bovenop komt. 82 cent is ¤ 1,51 per kuub betalenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:48 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat is ex inderdaad, Ik geloof dat ik in de verbruiksapp niet de incl kosten kan zien.
Toch niet, incl btw, volgens mij zitten die leveringskosten er dan weer niet bij.
[ link | afbeelding ]
Trouwens of die extra toeslagen daar nu wel of niet inzitten, dat is maar een paar euro op de totale rekening
Nee dat grafiekje is al inc. Heb nog even een oude rekening erbij gepakt en dan zijn de extra toeslagen bovenop de kuub prijs echt maar een euro of 5 (op rekening van rond de 100)quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Paar euro? De belastingen zijn 43 cent ex btw. Dus in die 82 cent wordt nog 69 cent vergeten wat er bovenop komt. 82 cent is ¤ 1,51 per kuub betalen
Op de site zegt jouw leverancier dat de prijs exclusief is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:51 schreef kree het volgende:
[..]
Nee dat grafiekje is al inc. Heb nog even een oude rekening erbij gepakt en dan zijn de extra toeslagen bovenop de kuub prijs echt maar een euro of 5 (op rekening van rond de 100)
https://flextarieven.energyzero.nl/quote:In de tabel hieronder zijn de tarieven weergegeven exclusief de inkoopkosten per m³, regiotoeslag per m³, energiebelasting per m³ en opslag duurzame energie per m³.
Ja januari, maar bij mij varieert het dus per dag.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:03 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Op de site zegt jouw leverancier dat de prijs exclusief is.
Ik kopieer de hele tekst
Januari 82 cent
[..]
https://flextarieven.energyzero.nl/
ok, 2,05.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:39 schreef BertV het volgende:
Nog 3 dagen 0,86, daarna weet ik het niet want Greenchoice heeft de luiken dichtgegooid wat betreft hun tarieven.
Lijkt me sterk, ook als huidig tarief.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:48 schreef spierbal het volgende:
0,86 cent.
Hoop dat ze dat kunnen blijven bieden tot het einde van mijn contract.
Waarschijnlijk ben je nu automatisch naar een variabel contract gegaan bij OXxio.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:30 schreef Alloch87 het volgende:
Kan iemand mij wellicht vertellen waar ik verstand aan doe, want zie door de bomen het bos niet meer.
Afgelopen weekend is mijn langdurig contract met vast tarief bij Oxxio verlopen... wat is nu wijsheid? Gewoon doen alsof mijn neus bloed en even niets afsluiten? Ik lees ook iets over een modelcontract?
Contract is contract hoop ikquote:Op woensdag 2 maart 2022 15:59 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, ook als huidig tarief.
Ja risico van het vak toch om aan vaste contracten te beginnen. Mag ik ook een keer profiteur zijn.quote:
Geloof er niets van.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Waarom niet. Had ik ook voor welkomenergie failliet ging.
Zo'n extreme claim vraagt om bewijs!quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:23 schreef Ama het volgende:
[..]
Dan geloof je het toch lekker niet.Kan mij dat boeien.
Ik heb nul behoefte om dat te bewijzen. Ik steek geen tijd in trolls.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:25 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Zo'n extreme claim vraagt om bewijs!
Jammer.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:27 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb nul behoefte om dat te bewijzen. Ik steek geen tijd in trolls.
Je bent einde contracr dus je hebt nu een modelcontract bij Oxxio. Die is dus elk moment opzegbaar en de leveranciers bepalen twee keer per jaar de prijzen. Per januari en juli.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:30 schreef Alloch87 het volgende:
Kan iemand mij wellicht vertellen waar ik verstand aan doe, want zie door de bomen het bos niet meer.
Afgelopen weekend is mijn langdurig contract met vast tarief bij Oxxio verlopen... wat is nu wijsheid? Gewoon doen alsof mijn neus bloed en even niets afsluiten? Ik lees ook iets over een modelcontract?
Bedankt voor deze heldere uitleg!quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:39 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Je bent einde contracr dus je hebt nu een modelcontract bij Oxxio. Die is dus elk moment opzegbaar en de leveranciers bepalen twee keer per jaar de prijzen. Per januari en juli.
Als je de oxxio app op je telefoon hebt, ga naar rechtsonder menu en dan naar contract info en je ziet de eenheidsprijzen.
Deze prijzen liggen hoger dan meerjarige contracten. Dat komt omdat jij nu elk moment kan overstappen naar een andere leverancier. En daar heb je weer de keuze voor een 1 jaar /meerjarig- of een modelcontract.
Wat is wijsheid?
Ik weet het niet. Ik heb vorige maand een 3 jarige contract afgesloten via mediamarkt omdat dat de laagste prijs was. Voor nu. Over meerdere jaren is het kut. Maar wij gaan over halfjaar verhuizen en dan kopen er het contract af (dat kost 2x125) en dan zien we wel, nieuwe huis heeft geen gas dus ik heb minder zorgen. Ik zou als ik jou was niks vastleggen want de chaos is deze week het hoogst. Het kan erger worden als meer landen gaan vechten maar ik denk (geen geopolitieke kennis) dat op termijn en zeker rond de zomer er meer rust is en de prijzen dalen.
Als ik mag vragen: bij welke energieleverancier???quote:
Deze deal vorig jaar gehad https://nl.pepper.com/aan(...)=104#comment-2504667quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Als ik mag vragen: bij welke energieleverancier???
Hoe krijg je dat terug dan? Via de belasting of direct via de prijs die je betaalt bij je leverancier?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:05 schreef Ama het volgende:
[..]
Stroom krijg ik iedere dag geld voor terug.Door die nieuwe belasting regeling.
Gaat gewoon van mijn totaalbedrag af die maand. Bij mijn verbruik staat heel vaak bedrag van stroom per dag in de min en als mijn kosten dan van die maand (met gas) 190 euro is bijv. gaat er weer 15 euro ofzo af omdat ik weinig stroom heb gebruikt en is het totaalbedrag die maand 175 euro. Maar je moet wel weinig stroom gebruiken als je bijna elke dag in de min staat, vanaf 5 kWh krijg je bijna niks meer terug.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat terug dan? Via de belasting of direct via de prijs die je betaalt bij je leverancier?
Ohja, daarom is mijn geschatte termijnbedrag nu zo laag.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Gaat gewoon van mijn totaalbedrag af die maand. Bij mijn verbruik staat heel vaak bedrag van stroom per dag in de min en als mijn kosten dan van die maand (met gas) 190 euro is bijv. gaat er weer 15 euro ofzo af omdat ik weinig stroom heb gebruikt en is het totaalbedrag die maand 175 euro.
Voorbeeldje want weet precieze bedrag niet maar het is wel zoiets want gas is duur.
Ja bij mij staat het geschatte jaarbedrag stroom ook in de min dus daarom is mijn maandbedrag ook relatief laag vergeleken met de prijs die ik nu betaal voor gas.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:46 schreef Zwansen het volgende:
Ohja, daarom is mijn geschatte termijnbedrag nu zo laag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je geluk, in oktober pas.. Wij zouden eigenlijk eind van deze maand weer af moeten sluiten, maar een contract voor langere tijd zit er nu niet in. Worden ook niet eens aangeboden nu. We gebruiken best veel gas (2500 kuub per jaar: niet super geisoleerd, veel thuis werken, vriendin die het altijd koud heeft..) en we betalen nu 0.78 per kuub. Dat gaat naar 2.051quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Overigens kan ik nergens de nieuwe (variabele) tarieven bij Greenchoice vinden. Ik ben wel benieuwd, ik moet in oktober opnieuw vastleggen.
Via tweakers gas 2,05 en elektra 0,466quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Overigens kan ik nergens de nieuwe (variabele) tarieven bij Greenchoice vinden. Ik ben wel benieuwd, ik moet in oktober opnieuw vastleggen.
quote:
Ja, dat klonk goed inderdaad.quote:EnergyZero wil geen geld verdienen aan het energieverbruik van haar klanten, daarom rekenen zij geen extra winstopslag op elke ingekochte kilowattuur stroom en kubieke meter gas.
Morgen gaat ie naar E2,91quote:Op maandag 7 maart 2022 12:06 schreef BertV het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat klonk goed inderdaad.
Zo heb ik verleden jaar resoluut een drie jaar contract afgewezen met 70ct voor gas.
Ik zal doen alsof je het serieus meent: stroom is per kWh energie duurder dan gas.quote:
als je zonnepanelen hebt met veel overproductie is het toch wel interessant.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zal doen alsof je het serieus meent: stroom is per kWh energie duurder dan gas.
Aardgas zit op (¤2,25 / 8) = ¤0,28 per kWh warmte
Stroom zit op ¤0,53 per kWh warmte
Het wordt wel interessant met een warmtepomp.
Warmtepomp zit op (¤0,53 / 3,5) = ¤0,15 per kWh warmte
Dan is het goedkoper dan gas, evengoed blijft een warmtepomp een efficiëntere manier om die stroom op te maken.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:20 schreef hoechst het volgende:
[..]
als je zonnepanelen hebt met veel overproductie is het toch wel interessant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |