Nee die troepen die bij dat vliegveld bij Kyiv zijn verslagen waren geen groentjes.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar de video waar aan gerefereerd wordt zijn een unit van hun special forces, denk niet dat ze hun onervaren militairen droppen behind enemy lines (nu ben ik hier verder gee nexpert in ofzo)
Precies, lijkt mij persoonlijk dus eerder een afgesproken verhaal vantevoren, dat krijgsgevangen moesten vertellen bij ondervraging. LIjkt me aannemelijker dan dat je vol de aanval zet op je buurland terwijl je denkt dat je slechts op training bent.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Die 74ste brigade die zich vandaag zomaar overgaf zei hetzelfde
Ja dat laatste.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Precies, lijkt mij persoonlijk dus eerder een afgesproken verhaal vantevoren, dat krijgsgevangen moesten vertellen bij ondervraging. LIjkt me aannemelijker dan dat je vol de aanval zet op je buurland terwijl je denkt dat je slechts op training bent.
Of bedoelen ze in de video dat ze dachten dat het stationeren aan de grens een training was en pas in de laatste paar dagen op de hoogte waren van de echte plannen?
In dat geval zal het inderdaad wel anders liggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar de video waar aan gerefereerd wordt zijn een unit van hun special forces, denk niet dat ze hun onervaren militairen droppen behind enemy lines (nu ben ik hier verder gee nexpert in ofzo)
Denk dat het 'domme voetvolk' niets te horen krijgt. Die wil je als dictator/legerleiding tot op het laatste moment onwetend houden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Precies, lijkt mij persoonlijk dus eerder een afgesproken verhaal vantevoren, dat krijgsgevangen moesten vertellen bij ondervraging. LIjkt me aannemelijker dan dat je vol de aanval zet op je buurland terwijl je denkt dat je slechts op training bent.
Of bedoelen ze in de video dat ze dachten dat het stationeren aan de grens een training was en pas in de laatste paar dagen op de hoogte waren van de echte plannen?
Ze krijgen het niet for freequote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:55 schreef KINGIEE het volgende:
''Kyiv close to falling:'' lijkt me erg overdreven.
Ik denk dat er eerst sirenes te horen zullen zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:55 schreef MMXMMX het volgende:
20 min hoor ik net maar ik hoor vliegtuig
De Oekraïners kunnen best forse verliezen aanrichten (en doen dat ook) maar uiteindelijk wint Rusland dit wel. Vooral ook op artillerie en luchtoverwicht.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik heb na de hele avond hier meegelezen en gepost te hebben wel een beetje het idee dat veel mensen de kracht van de Oekrainse grondtroepen flink onderschat. Die gasten vechten voor iedere centimeter en dan kunnen de Russen superieur zijn in wapens en misschien (wat ik betwijfel in training) maar een koppig volk sla je niet zomaar neer.
Thanks. Ff lezenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Exact hetzelfde gebeurde in de 1e Chechnya oorlog van 1994. Onervaren kinderen werden de oorlog ingestuurd en massaal afgeslacht (en onthoofd) door ervaren Chechnya soldaten. Dat was een van de grootste tragedies in de Russische geschiedenis. En nu 28 jaar later flikt Rusland het weer
https://en.wikipedia.org/wiki/First_Chechen_War
die gaan al als ik de live chats mag geloven, ze verwachten nog 2 a 3 min dat het dan los gaatquote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik denk dat er eerst sirenes te horen zullen zijn.
Oekraiense troepen zijn de afgelopen maanden (jaren) ook wel gewoon enorm goed getrained door Amerika/Navo. En gezien de Intel die Amerika had en ook heel betrouwbaar is geweest denk ik dat ze uiteindelijk qua strategie goed zijn voorbereid, afgezien dat de mobilisatie veel te laat kwam.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik heb na de hele avond hier meegelezen en gepost te hebben wel een beetje het idee dat veel mensen de kracht van de Oekrainse grondtroepen flink onderschat. Die gasten vechten voor iedere centimeter en dan kunnen de Russen superieur zijn in wapens en misschien (wat ik betwijfel in training) maar een koppig volk sla je niet zomaar neer.
Hangt er vanaf hoe lang en met hoeveel van zijn kracht Poetin er op in wil hakken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Oekraïners kunnen best forse verliezen aanrichten (en doen dat ook) maar uiteindelijk wint Rusland dit wel. Vooral ook op artillerie en luchtoverwicht.
Ik vraag het me echt af, ik denk dat als het erop aankomt de Russen constant aanvallen te verwerken krijgen van groepjes Oekrainers en op gegeven moment afdruipen. Ze willen nooit meer onder Sovjet bevel leven.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Oekraïners kunnen best forse verliezen aanrichten (en doen dat ook) maar uiteindelijk wint Rusland dit wel. Vooral ook op artillerie en luchtoverwicht.
Wat vond je van topic deel 61?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik heb na de hele avond hier meegelezen en gepost te hebben
Wat aan de korte kant.quote:
Wikipedia is extreem droog. Ik kan je Quora aanraden. Daar wordt het allemaal op een veel levendigere manier besproken en bediscusseerd: https://www.quora.com/search?q=chechnya+warquote:
Eens, met wat er tot nu toe wordt ingezet is het denk ik heel lastig om steden over te nemen waar burgers/milities/soldaten bewapend elke straat verdedigen. Een bommentapijt, ongericht, voorafgaand... ja daar kan de meest gemotiveerde oekraiener ook weinig tegen doenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 02:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe lang en met hoeveel van zijn kracht Poetin er op in wil hakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |