quote:Russen rukken op naar hoofdstad Kiev, zware gevechten bij nabijgelegen vliegveld
Russische troepen rukken op naar Kiev. Rusland probeert daarbij aan de rand van de Oekraïense hoofdstad een militair vliegveld in te nemen.Om het Hostomel-vliegveld wordt zwaar gevochten.
Enkele tientallen Russische gevechtshelikopters zouden vanuit Belarus naar het vliegveld zijn gevlogen. Ze zouden niet alleen hebben gevochten, maar ook troepen hebben gedropt. Oekraïne zegt drie van die helikopters te hebben neergeschoten.
Hostomel ligt ongeveer 25 kilometer ten noordwesten van het centrum van Kiev. Het ligt bovendien een paar kilometer van een snelweg tussen Kiev en Belarus.
quote:Burgemeester Kiev kondigt avondklok af
De burgemeester van Kiev heeft een avondklok afgekondigd. Inwoners van de Oekraïense hoofdstad moeten van 22.00 tot 7.00 uur thuisblijven, melden lokale media.
Burgemeester Vitali Klitsjko voert de avondklok in om de inwoners te beschermen. In en rond Kiev vinden aanvallen door het Russische leger plaats.
Vier metrostations in de stad worden gebruikt als schuilkelders. Tijdens de avondklok rijdt geen openbaar vervoer
quote:EU werkt volgens bronnen ook aan sancties voor Belarus
De Europese Unie werkt niet alleen aan nieuwe zware sancties voor Rusland, maar wil ook Belarus treffen. De aanval op Oekraïne komt immers ook van die zijde, zeggen hooggeplaatste EU-bronnen.
De EU-leiders komen donderdagavond bijeen en willen dan groen licht geven voor ingrijpende extra strafmaatregelen die ook de Russische economie zullen treffen. "Over 99 procent van het voorbereide sanctiepakket is overeenstemming", zegt een ingewijde.
Belarus loopt de laatste jaren steeds meer aan de leiband van Moskou. Rusland posteerde er de afgelopen weken tienduizenden militairen, die nu ook worden ingezet voor de inval in Oekraïne.
quote:Russische troepen bereiken voormalige kernreactor Tsjernobyl
Russische troepen hebben het gebied rondom de voormalige Oekraïense kernreactor Tsjernobyl bereikt. Volgens Oekraïne kwamen de militairen het land in vanuit Belarus, dat ten noorden van Oekraïne ligt. Lokale media melden dat een opslagplek voor kernafval is getroffen door de Russische beschietingen. Volgens een woordvoerder van de Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken kan er radioactieve straling vrijkomen als er in het gebied wordt geschoten.
Het gebied bij Tsjernobyl is radioactief sinds een kernreactor ontplofte in 1986. Dit werd de grootste kernramp ooit.
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky noemt de aanval op Tsjernobyl "een oorlogsverklaring aan heel Europa". Zelensky schrijft op Twitter dat "onze verdedigers hun levens geven zodat de tragedie van 1986 zich niet herhaalt".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achtergrond
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine
Stralend mooie omgeving ja?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Balen. Mooi gebied, ik raadde het tot voor kort iedereen aan
Ik niet. Dat zijn betere pijplijnen dan de Nordstream 2.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zegt hier nu nee tegen?
https://www.dumpert.nl/item/100023210_c01cbdb0
Er komt nog een nieuw album aan.quote:
Dit idd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:36 schreef JohnDDD het volgende:
Wat is er nou zo boeiend aan Chernobyl? Ik zou zeggen, haal al die Russische troepen daar lekker naartoe
Ook heel sneu voor de ouders enzo hoor, maar daar laat ik ook geen traan om. Militaire missies zijn in morele zin niet gelijk en Rusland staat aan de verkeerde kant van de gerechtigheid.quote:
Rammstein is een van de grootste USA basis in Europa. En ja daar is de band ook naar vernoemd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:36 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Er komt nog een nieuw album aan.
Nederland zit in de EU. Boris niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:36 schreef KINGIEE het volgende:
Boris Johnson en Labour staan zij aan zij en nemen stevige maatregelen.
Waar blijft Nederland?
Je bent niet goed zoveel is wel duidelijk. Je snapt dat sommige ook geen keus hebben he? Je mist elke vorm van empathie en dat is zorgwekkendquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik snap best het verschil hoor, maar denk dat we daarin van mening verschillen. Ik heb en zal geen enkele medelijden hebben met de Russische soldaten die vechten in Oekraïne, wat hen ook overkomt.
Onduidelijk, maar lijkt er wel op. Er trokken vanmiddag tientallen voertuigen over de brug van Kherson.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:36 schreef Idisrom het volgende:
Is het zuiden van de oblast Kherson (boven de Krim) nu in Russische handen?
75% vindt van nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:37 schreef Tengano het volgende:
25 procent van de Amerikanen vindt dat ze involved moeten zijn.
Niet zo raar eigenlijk.
Wat niet zo raar? dat 25% dat vinden of dat 75% blijkbaar vinden van niet?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:37 schreef Tengano het volgende:
25 procent van de Amerikanen vindt dat ze involved moeten zijn.
Niet zo raar eigenlijk.
Zeker wel maar dat gaat flink geld kosten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een lulkoek van Putin dat hij geen andere keuze had.
Ben benieuwd hoe ver hij gaat, en wat er gepikt gaat worden van hem.
Mijn inziens durft hij dit alleen maar ivm de vraag naar hun gas.
Hebben wij alternatieven?
Dat laatste natuurlijk. Ver van mijn bed show toch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat niet zo raar? dat 25% dat vinden of dat 75% blijkbaar vinden van niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |