quote:
https://www.defensie.nl/a(...)20bbp%20NAVO%2Dnorm.quote:Van het bruto binnenlands product (bbp) gaat er nu 1,5% naar Defensie. De komende jaren wordt dat nog minder. Van de 30 NAVO-bondgenoten staat Nederland wat de Defensie-uitgaven betreft in 2024 naar verwachting op plaats 26. Door het gebrek aan financiën heeft Defensie over de hele linie problemen: met de IT, de betaling van het personeel, met de gereedstelling van militaire eenheden en met de broodnodige cyberactiviteiten om de verdediging tegen digitale aanvallen op orde te krijgen. Er is dan ook dringend meer geld nodig. Met de komende kabinetsperiode ruim ¤ 4 miljard per jaar extra, gaat er 1,8% van het bbp naar Defensie. Daarmee zou Nederland in vergelijking met de NAVO-bondgenoten op het gemiddelde uitkomen. Er is structureel ¤ 5 miljard meer nodig om toe te groeien naar de 2% bbp NAVO-norm.
Klopt, maar zo heeft ieder land dit soort dingen. Waarbij Amerika de grootste schoften zijn en NIET de Russen. Die tering Amerikanen maken overal oorlogen en plegen overal misdaden. Nooit is het hun schuldquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:00 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
We hebben er baat bij gehad, meer niet. In Polen bijvoorbeeld waren ze er minder blij mee, daar hebben de Russen een walgelijke massamoord gepleegd.
Helpen is niet verkrachten en vermoordenquote:Op donderdag 24 februari 2022 11:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ze hielpen weldegelijk. Niet in de mate hoe de Amerikanen dat deden, maar ze hielpen wel degelijk burgers.
Mijn opa werd althans bevrijd uit een kamp door Russen en zeker niet door Amerikanen etc.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Helpen is niet verkrachten en vermoorden
Klopt, maar de russen doen precies hetzelfds. En die hebben ook een cult following die denken dat rusland niets fout doet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
True maar ze hebben wel een geweldige PR team. Ondanks alle oorlogmisdaden denken vele nog steeds dat zij the good guys zijn
Ik blijf het zeggen dat wij afspraken hebben met de Amerikanen na WW2. Amerika bevrijdde ons, maar dat betekende wel dat wij nu hun moeten helpen en vice versa. Er stond wat tegenover zo gezegd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, maar de russen doen precies hetzelfds. En die hebben ook een cult following die denken dat rusland niets fout doet.
Het is vooral dat andere landen nog kutter zijn, ik moet er niet aan denken als landen als China of Rusland de macht zouden hebben om zich overal in de wereld zo te gedragen als de VS dat al bijna een eeuw lang hebben kunnen doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
True maar ze hebben wel een geweldige PR team. Ondanks alle oorlogmisdaden denken vele nog steeds dat zij the good guys zijn
Ja en zonder Amerikanen spraken we nu allemaal Russisch, inclusief je opaquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mijn opa werd althans bevrijd uit een kamp door Russen en zeker niet door Amerikanen etc.
Omgekeerde psychologiequote:Op donderdag 24 februari 2022 12:03 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het is vooral dat andere landen nog kutter zijn, ik moet er niet aan denken als landen als China of Rusland de macht zouden hebben om zich overal in de wereld zo te gedragen als de VS dat al bijna een eeuw lang hebben kunnen doen.
Is dit echtquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:03 schreef Magister_Artium het volgende:
Het conflict in Wappelonië:
[ twitter ]
“Hierom is FvD opgericht. In 2016 heb ik dit al voorspeld.”
Ja lul, in 2016 was het conflict al twee jaar aan de gang. Toch lief, de Oekraïners zullen je dankbaar zijn dat je speciaal voor hen je academische carrière hebt laten varen en de politiek in bent gegaan. Standbeeld in elke Oost-Europese stad!
Dat was geen antwoord op mijn vraag. Ik ben 45. Mocht men die weer in werking stellen, kan ik nog opgeroepen worden of niet?quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
https://www.defensie.nl/a(...)20bbp%20NAVO%2Dnorm.
Nederland is zo wat de grootste klaploper van de NAVO. Honderdduizenden mensen erbij die ze moeten huisvesten, trainen en voeden gaat ze niet lukken.
TV kijkenquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat doen jullie als Putin straks ook Polen binnenvalt?
Niks mis mee. Als druppel moet je wel in de juiste emmer water zitten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen dat wij afspraken hebben met de Amerikanen na WW2. Amerika bevrijdde ons, maar dat betekende wel dat wij nu hun moeten helpen en vice versa. Er stond wat tegenover zo gezegd.
400 jaar geleden bestond dat land nog niet eensquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Omgekeerde psychologieDat is niet zo, dat laten ze je denken. Het is JUIST Amerika die de grootste schoft is ter wereld. Tel maar eens vanaf 400 jaar geleden tot nu hoeveel conflicten die klote Amerikanen wereldwijd hebben veroorzaakt.
popcorn pakkenquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Strip?quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Baudet zit nu tussen 4 en 5 in die strip in de OP zo te lezen.
Bij wijze van spreken. Al tel je vanaf 300 jaar geleden, whatever. Je snapt wat ik bedoel toch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
400 jaar geleden bestond dat land nog niet eens...
Nee, de enige reden waarom de VS Europa heeft bevrijd is uit eigen belang, echt niet omdat ze ons zo lief vonden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen dat wij afspraken hebben met de Amerikanen na WW2. Amerika bevrijdde ons, maar dat betekende wel dat wij nu hun moeten helpen en vice versa. Er stond wat tegenover zo gezegd.
Mensen die hierop nee beantwoorden hebben geen idee hoeveel moois er tussen zit.quote:
Naar Marokko emigreren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |