abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203799433
Hoi,

Binnenkort heb ik een sollicitatiegesprek, nou ben ik bang om vergeten bepaalde vragen te stellen.
Wat vinden jullie ervan als een sollicitant een "spiekbriefje" meeneemt met vragen? Lui of juist een teken van interesse?

bvd.
pi_203799450
Wat wil je dan vragen? Salaris enzo? Kan je toch wel onthouden lol
pi_203799457
Ik zou het enorm raar vinden, hoeveel vragen zijn het wel niet dat je niet ff kunt onthouden?
No bitch to me
  woensdag 23 februari 2022 @ 18:12:45 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_203799466
Absoluut niet raar, eerder goed voorbereid.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_203799469
Niks mis mee, teken van voorbereiding
pi_203799473
Neem een schrijfmap mee, oogt wat professioneler dan een "spiekbriefje".

Met (relevante) vragen stellen is niets mis, dat komt geïnteresseerder over dan alleen maar passief de vragen beantwoorden die je gesteld worden.

pi_203799479
Vind ik niet raar. Heb vaak genoeg sollicitanten tegenover mij gehad met een briefje met vragen voor aan het einde.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  woensdag 23 februari 2022 @ 18:14:22 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203799482
Hangt er een beetje vanaf.
Maar als je het met een beetje humor brengt en op het eind van het gesprek dat briefje erbij pakt, lijkt me dat geen probleem.
pi_203799507
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ook een mogelijkheid. Staat wel professioneel. Echter, beetje overkill als je voor een baan bij de AH gaat om vakken te vullen, ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 23-02-2022 18:23:31 ]
pi_203799510
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:11 schreef koffiekoekjes het volgende:
Wat wil je dan vragen? Salaris enzo? Kan je toch wel onthouden lol
De meeste vragen kan ik wel onthouden, het geeft alleen meer zekerheid als ze vragen "heb je nog vragen?"
Ik twijfel enorm, ik ben bang om een black out te krijgen en geen vragen meer weet.
pi_203799524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:17 schreef doeterniettoe1985 het volgende:

[..]
De meeste vragen kan ik wel onthouden, het geeft alleen meer zekerheid als ze vragen "heb je nog vragen?"
Ik twijfel enorm, ik ben bang om een black out te krijgen en geen vragen meer weet.
Als je het in een mapje zet zoals hierboven ziet het er iig wel netter uit. :P
pi_203799536
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:16 schreef laforest het volgende:

[..]
Ook een mogelijkheid. Staar wel professioneel. Echter, beetje overkill als je voor een baan bij de AH gaat om vakken te vullen, ofzo.
Haha, ja.

De grap is, toen ik in 2018 m'n huidige woning ging bekijken kwam ik in de bedrijfsjas van m'n werk (het moest even tussen een paar klussen in) en had ook zo'n schrijfmap mee. De makelaar van de verkopende partij dacht daardoor dat ik een meteropnemer of vertegenwoordiger was en gaf aan dat de bewoners niet thuis waren. Leuke verwarring was dat :+
pi_203799587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Haha, ja.

De grap is, toen ik in 2018 m'n huidige woning ging bekijken kwam ik in de bedrijfsjas van m'n werk (het moest even tussen een paar klussen in) en had ook zo'n schrijfmap mee. De makelaar van de verkopende partij dacht daardoor dat ik een meteropnemer of vertegenwoordiger was en gaf aan dat de bewoners niet thuis waren. Leuke verwarring was dat :+
:D
pi_203799591
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:17 schreef doeterniettoe1985 het volgende:

[..]
Wat voor vragen voor wat voor baan?
pi_203799619
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Wat voor vragen voor wat voor baan?
Het is een baan voor laborant, ik heb hele goede vragen opgeschreven zoals:

- Is het routinewerk?
- Hoe ziet een werkdag eruit?
- Hoe zou u de sfeer binnen het bedrijf omschrijven

En nog veel meer vragen die ik wil stellen, nu onthoud ik ze wel maar ik ben bang tijdens het gesprek niet, en het is echt echt heel belangrijk voor mij.
pi_203799627
Ik zou dan wel steekwoorden op het briefje zetten, geen complete zinnen die je gaat voorlezen.
  Moderator woensdag 23 februari 2022 @ 18:30:35 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203799643
Is het routinewerk vind ik geen goede vraag. Wat verwacht je daar voor antwoord op dan?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203799662
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:30 schreef CoolGuy het volgende:
Is het routinewerk vind ik geen goede vraag. Wat verwacht je daar voor antwoord op dan?
Voor mij is het erg belangrijk, misschien gewoon ja of nee? Misschien moet ik het even anders formuleren inderdaad.
pi_203799682
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:32 schreef doeterniettoe1985 het volgende:

[..]
Voor mij is het erg belangrijk, misschien gewoon ja of nee? Misschien moet ik het even anders formuleren inderdaad.
Je kan nog beter vragen in welke opzichten het werk uitdagingen biedt dan vragen of het routinewerk is ;)

In het eerste geval lijk je van een uitdaging te houden, in het tweede geval zou het kunnen lijken het alsof je passief in je werk staat en daarom van routinewerk houdt.

Vergelijk het met bezoek waarvan je wil achterhalen hoe laat ze weg gaan; er zit een wereld van verschil tussen "tot hoe laat kan je blijven" en "hoe laat ga je weg?".
  Moderator woensdag 23 februari 2022 @ 18:36:41 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203799701
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:32 schreef doeterniettoe1985 het volgende:

[..]
Ik begrijp je maar is 'routinewerk' een universeel begrip dan dat overal dezelfde betekenis heeft? Want wat zij routine vinden hoef jij niet te vinden of omgekeerd, maar ik weet niet of dat in jouw werkveld een mogelijkheid is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203799715
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:28 schreef doeterniettoe1985 het volgende:

[..]

- Is het routinewerk?

En nog veel meer vragen die ik wil stellen, nu onthoud ik ze wel maar ik ben bang tijdens het gesprek niet, en het is echt echt heel belangrijk voor mij.
Je kan altijd het briefje meenemen, maar als je deze vragen niet kan onthouden dan is een faalangsttraining ook een goede :)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:30 schreef CoolGuy het volgende:
Het is een laborantenfunctie, ik denk wel dat ze het verschil tussen hele dag covid testen versus afwisseling snappen :P
  Redactie Frontpage woensdag 23 februari 2022 @ 18:38:38 #22
38148 crew  Innisdemon
pi_203799719
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:28 schreef doeterniettoe1985 het volgende:

[..]

- Is het routinewerk?

Ik kan je nu vertellen wat de antwoorden zullen zijn op vragen 1 en 3

1: nee
3: Geweldig.

Of het waar is valt te betwisten, maar dat de antwoorden zoiets zullen zijn is 99% zeker ;)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_203799730
quote:

Met (relevante) vragen stellen is niets mis, dat komt geïnteresseerder over dan alleen maar passief de vragen beantwoorden die je gesteld worden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit dus, en ga alsjeblieft geen lijstje op je telefoon maken, om hier op te gaan kijken tijdens het gesprek.
Ik zit regelmatig aan de andere kant van de tafel, en als een sollicitant de telefoon belangrijker vind dan het gesprek ben ik per direct klaar, en loop de kamer uit (is 2 keer gebeurd tot nu toe).

Verder, vwb niveau van de baan: ook al lijkt een bijbaan of eerste baan minder gewichtig qua vragen als later in de carrière: ik kan me nog heel goed herinneren dat ik voor het zoeken van een stage plek eigenlijk zenuwachtiger was als voor het zoeken naar baan no. 3 na het afronden van mijn studie.
Dus ook voor lagere/beginners posities kan ik me heel goed voorstellen dat iemand even op een lijstje met steekwoorden wil kijken.
pi_203799745
quote:

[..]
Ik vraag altijd hoe de gemiddelde dag eruit ziet.
Gelijk ook makkelijk want doen hun het verhaal wel en kun je tussendoor erop reageren/vragen.
Do what you love, love what you do!
pi_203799758
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:42 schreef kree het volgende:

[..]
Ik vraag altijd hoe de gemiddelde dag eruit ziet.
Gelijk ook makkelijk want doen hun het verhaal wel en kun je tussendoor erop reageren/vragen.
Dat is ook geen gekke manier van vraagstellen.

Daarnaast kan je vragen wat er zoal aan werk / materiaal binnenkomt voor het lab (in geval van een lab) en dan weet je (als het je vak is) snel genoeg of je de hele dag hetzelfde doet of niet, denk ik?
pi_203799766
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:39 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Dit dus, en ga alsjeblieft geen lijstje op je telefoon maken, om hier op te gaan kijken tijdens het gesprek.
Ik zit regelmatig aan de andere kant van de tafel, en als een sollicitant de telefoon belangrijker vind dan het gesprek ben ik per direct klaar, en loop de kamer uit (is 2 keer gebeurd tot nu toe).

Verder, vwb niveau van de baan: ook al lijkt een bijbaan of eerste baan minder gewichtig qua vragen als later in de carrière: ik kan me nog heel goed herinneren dat ik voor het zoeken van een stage plek eigenlijk zenuwachtiger was als voor het zoeken naar baan no. 3 na het afronden van mijn studie.
Dus ook voor lagere/beginners posities kan ik me heel goed voorstellen dat iemand even op een lijstje met steekwoorden wil kijken.
O nee ik ga zeker niet op mijn telefoon kijken! alleen bij mijn vorige sollicitatiegesprek vroegen ze aan het einde "heb je nog vragen?" toen heb ik gezegd "nee het is wel duidelijk" ik ben het uiteraard niet geworden. Daar ben ik bang voor, dat ik geen vragen meer kan verzinnen, maar ik moet scherp zijn.
pi_203799773
quote:

[..]

Prima advies, telefoon uitschakelen voor de zekerheid en niet aanraken tijdens je aanwezigheid.
Je focus moet liggen bij de mensen waar je mee spreekt.
pi_203799845
En bereid je ook een beetje voor op de bekende "wat zijn je sterke punten", "wat zijn je zwakke punten" en "waar zie je jezelf over 5 jaar" vragen. Niemand heeft enig idee waarom ze gesteld worden maar traditiegetrouw zie je ze toch vaak weer voorbij komen.
pi_203799859
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het is alsof ik 1980 in kijk. Dit kan toch gewoon op onze google en apple volg apparaatjes?

Nee, niets mis met een spiekbriefje.
pi_203799885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:52 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ugh het is alsof ik 1980 in kijk. Dit kan toch gewoon op onze google en apple volg apparaatjes?
Nee, telefoons en tablets horen niet bij een sollicitatie, staat heel onpersoonlijk.

Hooguit als je bij Apple of Samsung gaat solliciteren en dan moet je nog grondig uitkijken dat je het juiste merk bij je hebt ;)
pi_203799896
quote:

[..]

Dus als de sollicitant zegt: ik kijk even op mijn telefoon of ik niets vergeten ben, daar heb ik mijn spiekbriefje. Dan sta jij op en loop je zomaar de kamer uit.

Suuurree
pi_203799913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:54 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dus als de sollicitant zegt: ik kijk even op mijn telefoon of ik niets vergeten ben, daar heb ik mijn spiekbriefje. Dan sta jij op en loop je zomaar de kamer uit.

Suuurree
Is het een sport voor je om in vrijwel ieder topic tegen de stroom in te gaan, gewoon omdat het kan?
Vind je dat een sterk punt van jezelf?
Waar zie je jezelf over 5 jaar?
pi_203799930
Waarom zou dat gek zijn?

Neem gewoon een schrijfblok mee, kan je direct alle info die zij jou al vertellen op schrijven.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_203799935
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, telefoons en tablets horen niet bij een sollicitatie, staat heel onpersoonlijk.

Hooguit als je bij Apple of Samsung gaat solliciteren en dan moet je nog grondig uitkijken dat je het juiste merk bij je hebt ;)
Ik heb regelmatig met sollicitaties te maken en voor mij geldt precies andersom. Als ze met een schrijfmap aankomen ga ik mij afvragen of ze 20 jaar aan technologische vooruitgang hebben gemist. Op mij geeft dit de indruk dat iemand 'niet bij' is als het gaat om techniek.

Zo zie je maar TS: het ligt maar net aan welke gek je voor je hebt met solliciteren. Ik zou kiezen waar jij je comfortabel bij voelt. Hoewel hier volgens mij wel consensus is dat spiekbriefjes over het algemeen geen punt zijn
pi_203799946
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is het een sport voor je om in vrijwel ieder topic tegen de stroom in te gaan, gewoon omdat het kan?
Vind je dat een sterk punt van jezelf?
Waar zie je jezelf over 5 jaar?
Que? Heb je 3 voorbeelden?

Moet ik een schrijfmap 'goed' vinden omdat hier een aantal boomers zijn die dat 'vinden horen'?
pi_203799978
Gewoon maken en meenemen zo'n briefje. Zorg er alleen voor dat het netjes is en geen vod als je het erbij pakt.
Pen kan je ook prima meenemen, kan je nog iets opschrijven ook als je wil.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_203800025
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:54 schreef Catatafishh het volgende:

[..]

Suuurree
De zenuwachtige sollicitant zegt dit niet op deze manier. Die pakt zijn telefoon, en gaat er op kijken. Ik weet niet of die naar een app van zijn scharrel van de week kijkt, of op zijn digitale spiekbriefje kijkt. Als ik uit de context van de aandacht voor het gesprek opmaak dat het niet het spiekbriefje is, dan ben ik klaar.
Als de context is: ik heb nog een vraag dan gaat het gesprek door.
  woensdag 23 februari 2022 @ 19:06:31 #38
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_203800056
Ik heb elke keer een simpel schrijfblokje en een balpen meegenomen. En vaak zette ik daar inderdaad alvast een paar vragen op in aantekeningvorm, dus kort en puntsgewijs. Vaak kwamen die in het gesprek al aan bod en dan schreef ik er wat steekwoorden onder, aan het einde van het gesprek liep ik ze dan even kort langs en stelde eventuele overgebleven vragen alsnog.

Volgens mij dus niets mis mee, betekent dat je je hebt verdiept in de functie en dat je voorbereid bent.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_203800127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:45 schreef doeterniettoe1985 het volgende:

[..]
O nee ik ga zeker niet op mijn telefoon kijken! alleen bij mijn vorige sollicitatiegesprek vroegen ze aan het einde "heb je nog vragen?" toen heb ik gezegd "nee het is wel duidelijk" ik ben het uiteraard niet geworden. Daar ben ik bang voor, dat ik geen vragen meer kan verzinnen, maar ik moet scherp zijn.
Ik snap wat je bedoelt, ik heb het ook altijd vervelend gevonden om te zeggen "nee, alles is duidelijk" op de "heb jij verder nog vragen?".

Heb nu gewoon 2 standaard antwoorden op die vraag: "hoe ziet de sollicitatieprocedure er nu verder uit?". En als dat al uitgelegd is en ik dus geen vragen meer heb, formuleer ik het altijd als "de vragen die ikzelf had zijn in de loop van het gesprek allemaal al beantwoord, dus het is duidelijk" en niet als "nee, het is duidelijk".
pi_203800460
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 19:03 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
De zenuwachtige sollicitant zegt dit niet op deze manier. Die pakt zijn telefoon, en gaat er op kijken. Ik weet niet of die naar een app van zijn scharrel van de week kijkt, of op zijn digitale spiekbriefje kijkt. Als ik uit de context van de aandacht voor het gesprek opmaak dat het niet het spiekbriefje is, dan ben ik klaar.
Als de context is: ik heb nog een vraag dan gaat het gesprek door.
Oke dat is wat anders, ineens je telefoon erbij zonder context. Als ik jouw reactie goed lees zou je zo'n briefje met toelichting ook prima vinden op / van de telefoon?
pi_203800976
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
En bereid je ook een beetje voor op de bekende "wat zijn je sterke punten", "wat zijn je zwakke punten" en "waar zie je jezelf over 5 jaar" vragen. Niemand heeft enig idee waarom ze gesteld worden maar traditiegetrouw zie je ze toch vaak weer voorbij komen.
Die tweede vraag vooral beantwoorden in problemen a la "ik weet nog niet hoe die specifieke machine werkt" of "ik heb nog niet veel ervaring met Y" (oplosbare problemen dus).

OT: Ik zou inderdaad vragen naar hoe een gemiddelde dag is. Je kan het gesprek ook omdraaien, vragen naar wat de persoon tegenover je zo leuk/uitdagend/etc. vind, daar iets uit pikken waar je wat mee voelt en daar verder op gaan.

Overigens TS: hou vooral in je hoofd dat je uitgenodigd bent, dus ze zien wat in je. Probeer je zenuwachtigheid wat te laten varen, en als dat niet lukt kan je bij het begin ook (wat grappend) aangeven dat je wat zenuwachtig bent "omdat het je een zo'n leuke/uitdagende/whatever" functie lijkt.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  woensdag 23 februari 2022 @ 20:10:06 #42
197456 ytram
...dacht je!
pi_203801203
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind zo’n schrijfmap voor een sollicitatiegesprek ook echt prima. Schrijf de vragen op die hebt en stel ze ook. Wat mij betreft kan het ook een tablet zijn in een representatieve map.

De vraag over de sollicitatieprocedure is inderdaad interessant. Zelf vraag ik vaak waarom de vacature is ontstaan, wat de grootste uitdagingen zijn op dit moment en eventueel hoe groot het team is/verhouding team en individueel werk. Veelal zijn de meeste vragen al beantwoord tijdens het gesprek. Maar dan check ik ze alsnog. Komt ook voorbereid over. Uiteraard je sterke en je zwakke punten. Verder schrijf ik altijd wel wat steekwoorden tijdens het gesprek op, of namen die zo tussen neus en lippen door genoemd worden.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_203801266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:57 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ik heb regelmatig met sollicitaties te maken en voor mij geldt precies andersom. Als ze met een schrijfmap aankomen ga ik mij afvragen of ze 20 jaar aan technologische vooruitgang hebben gemist. Op mij geeft dit de indruk dat iemand 'niet bij' is als het gaat om techniek.

Zo zie je maar TS: het ligt maar net aan welke gek je voor je hebt met solliciteren. Ik zou kiezen waar jij je comfortabel bij voelt. Hoewel hier volgens mij wel consensus is dat spiekbriefjes over het algemeen geen punt zijn
Zo een map, helemaal die met een rekenmachine er in, zijn inderdaad wel erg jaren 90. Maar een net moleskine a5 opschrijfboekje of iets dergelijks zie ik juist erg vaak bij ons voorbij komen. Voor mij is dat ook wel een teken van goed voorbereid zijn, als een sollicitant dat bij zich heeft.
Het ligt waarschijnlijk ook wel erg aan het vakgebied, maar bij techneuten en designers ben je juist eerder de uitzondering als je niet een klein schetsboekje bij je hebt.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_203801458
quote:

[..]

Maar met een schrijfmap is het meteen duidelijk wat je er mee wil.
Als je je telefoon op tafel legt en er tussendoor wat op typt dan kan dat zijn omdat je aantekeningen maakt maar ook omdat je je social media wil checken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203801554
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 20:31 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar met een schrijfmap is het meteen duidelijk wat je er mee wil.
Als je je telefoon op tafel legt en er tussendoor wat op typt dan kan dat zijn omdat je aantekeningen maakt maar ook omdat je je social media wil checken.
Zeker maar ik moet de eerste sollicitant nog tegenkomen die niet uitlegt wat hij/zij met de telefoon doet.
pi_203803039
Ik maakte thuis al aantekeningen en nam dit blok mee naar het gesprek.

Ook schreef ik dingen op tijdens het gesprek. Je zit dan ook niet met lege handen en komt "gelijker" over op je gesprekspartner, imo.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_203803264
Ik heb de afgelopen jaren tegen de 200 gesprekken gevoerd met kandidaten. En kan je zeggen: geen enkel probleem. Een goede voorbereiding, en dat kan ook opgeschreven zijn, is een pluspunt.

Komt bij dat ik persoonlijk juist af ga op welke vragen de kandidaat stelt.

Bij mij zou je nu al een plus hebben.
pi_203803427
quote:

[..]

Ik vermoed dat je daar behoorlijk alleen in staat. Ik maak zelf altijd aantekeningen op m'n laptop tijdens werkbesprekingen, maar tijdens een sollicitatiegesprek zou ik het niet raar vinden als de sollicitant geschreven notities maakt en/of meeneemt. Ik neem zelf tijdens sollicitaties ook alleen papier mee, want een opengeklapt scherm zit het voeren van een prettig gesprek in de weg. En aantekeningen op een telefoon vind ik onprofessioneel overkomen.

TS, een spiekbriefje is natuurlijk niet lui maar een teken van een gedegen voorbereiding. Zorg dan ook dat je die voorbereiding hebt gedaan en dat je niet alleen maar heel generieke vragen stelt. Laat zien dat je je in je potentiële werkgever hebt verdiept.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203804263
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 22:03 schreef babylon het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren tegen de 200 gesprekken gevoerd met kandidaten. En kan je zeggen: geen enkel probleem. Een goede voorbereiding, en dat kan ook opgeschreven zijn, is een pluspunt.

Komt bij dat ik persoonlijk juist af ga op welke vragen de kandidaat stelt.

Bij mij zou je nu al een plus hebben.
Eens, relevante vragen zijn een pluspunt.
Daarnaast hoef je als sollicitant ook. niet overal het antwoord op te weten. Ik vind het ook altijd interessant om tijdens een tweede ronde uit te testen hoe ver de kennis van een kandidaat gaat, en hoe de kandidaat reageert als die limieten van de kennis bereikt zijn.
Hoe iemand communiceert dat die iets niet weet (en dus hulp zal moeten zoeken indien nodig als die de baan heeft) is wmb ook een heel belangrijk aspect in de beoordeling.
pi_203804296
Niks raars aan, heb ik ook gedaan. Geeft aan dat je goed bent voorbereid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')