SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lang leve COR.
Oh enne @Lenny_Leonard , FIPO
[ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2022 16:02:13 ]![]()
Leve Cor!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Die immuniteit neemt dus niet af, want als corona endemisch blijft dan blijven de besmettingen door circuleren, en dus de immuniteit op peil gehouden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:57 schreef jcdragon het volgende:
[..]
In het najaar wordt het wel spannend door nieuwe varianten of afnemende immuniteit.
De evaluatie van het beleid kan wel 2 jaar duren.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Welterusten.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:14 schreef Scrummie het volgende:
Jaaaaa 40-45k GENOT![]()
![]()
![]()
Prima cijfers
Tot morgen.![]()
https://www.parool.nl/ned(...)eweeglijk~ba0a5b40e/quote:De senaat ziet dus liefst dat behalve de maatregelen ook een flink deel van het instrumentarium in de prullenbak verdwijnt. Die brede politieke afkeer – tot in de coalitie – leidt wel tot gefronste wenkbrauwen bij bronnen rond het kabinet. “Nu lijkt de wet plots het symbool geworden voor de critici,” zegt een ingewijde. “Alsof de wet zelf het grote struikelblok is en niet de maatregelen.”
Snappen ze het niet of willen ze het niet snappen?zie email 27 oktober![]()
Ja.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)eweeglijk~ba0a5b40e/
Snappen ze het niet of willen ze het niet snappen?
@Coco![]()
Ik denk dat ze het echt niet snappen. Zo overtuigd zijn ze van hun eigen gelijk.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Snappen ze het niet of willen ze het niet snappen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Machtquote:Op woensdag 23 februari 2022 16:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Snappen ze het niet of willen ze het niet snappen?Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
https://www.gelderlander.(...)ar-weer-op~aeebf787/
Oh, en het verzoek om de anderhalve meterregels en de mondkapjes er de komende jaren maar gewoon in te houden.
Eh, nee. Hoe vervelend dat ook is voor de dame in kwestie en de zeer beperkte groep die tegen dezelfde problemen aanloopt. Of rijdt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik neem aan dat ze hier voor de coronapandemie al voor pleitte. Een stevige verkoudheid of griep lijkt me ook vrij funest voor Nicole.quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en het verzoek om de anderhalve meterregels en de mondkapjes er de komende jaren maar gewoon in te houden.
Eh, nee. Hoe vervelend dat ook is voor de dame in kwestie en de zeer beperkte groep die tegen dezelfde problemen aanloopt. Of rijdt.I'll give you something to do![]()
Nou kijk!quote:Ze hoopt dat de samenleving begrip blijft houden voor mensen die bijvoorbeeld wel een masker dragen. ,,Zeg dan niet meteen: ‘hij mag af hoor’. Er is vaak een reden dat ze dat masker dragen. Accepteer dat en houd afstand.”
Opgelost
SlotjeGo hard or go home![]()
Het is allemaal heel vervelend voor zo iemand maar de wereld en het leven gaan verder. We kunnen niet maar panisch blijven proberen om ieder virus of andere ziekte overal te weren, dan geldt op een gegeven moment gewoon dat 'the greater good' telt en dat is de samenleving als geheel.quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Eh, nee. Hoe vervelend dat ook is voor de dame in kwestie en de zeer beperkte groep die tegen dezelfde problemen aanloopt. Of rijdt.![]()
Joh. Wat vreemd.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:41 schreef trein2000 het volgende:
“Nu lijkt de wet plots het symbool geworden voor de critici,”When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
![]()
Natuurlijk hebben we een avondklok in de gereedschapskist nodig. Het coronavirus is niet klaar met ons.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Uit vrije wil en eigen keuze, prima.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)ok-coronapas-af.html
Italie wil ook af van de noodtoestand en maatregelen incl ctb.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het coronavirus komt met tanks de grens over rollen?quote:Op woensdag 23 februari 2022 19:24 schreef jcdragon het volgende:
[ twitter ]
Natuurlijk hebben we een avondklok in de gereedschapskist nodig. Het coronavirus is niet klaar met ons.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
wow, wie had dat gedacht.quote:Op woensdag 23 februari 2022 19:33 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ok-coronapas-af.html
Italie wil ook af van de noodtoestand en maatregelen incl ctb.![]()
De Russen zijn een hoaxquote:Op woensdag 23 februari 2022 19:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het coronavirus komt met tanks de grens over rollen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Lees ik dat nu goed. 15 maart pas het nieuwe weegmoment betreft 1G en mondkapjes in OV/stations
Knettergek![]()
Wegkomen?quote:Op woensdag 23 februari 2022 21:04 schreef Oliver23 het volgende:
Lees ik dat nu goed. 15 maart pas het nieuwe weegmoment betreft 1G en mondkapjes in OV/stations
Knettergek
Oh weegmoment, tsja![]()
Wat willen ze wegen bij zoiets debiels dan?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik gok dat 1G na dit weekend al compleet is vastgelopenquote:Op woensdag 23 februari 2022 21:04 schreef Oliver23 het volgende:
Knettergek![]()
![]()
Pas na?quote:Op woensdag 23 februari 2022 21:48 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik gok dat 1G na dit weekend al compleet is vastgelopenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ja, dit zijn wel echt de laatste stuipen van het coronabeleid, wat mij betreft.quote:Op woensdag 23 februari 2022 21:48 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik gok dat 1G na dit weekend al compleet is vastgelopen![]()
Vicky van der Togt, één van de weinige personen in Nederland die al het onderzoek dat allemaal in het Engels wordt geschreven naar begrijpelijk Nederlands kan vertalen, heeft nog een long-read in De Groene, dat ooit toch nog van kwaliteit was, cadeau gekregen.
https://www.groene.nl/artikel/de-lange-adem-van-coronaWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Geen nieuwe golf na de carnaval = toedeloe 1G.quote:Op woensdag 23 februari 2022 21:48 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik gok dat 1G na dit weekend al compleet is vastgelopen
Daarom is dat weegmoment ook op 15 maart. Dan kun je de ziekenhuisopnames als gevolg van komend weekend pas goed evalueren.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Het gaat nu echt als een malle door Friesland heen zie ik. En ben nog steeds niet besmet helaas.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik ben de periode dagelijks >400 besmettingen in mijn kleine gemeente ook doorgekomen zonder de Kerona, terwijl dagelijks in mensenmassa.quote:Op woensdag 23 februari 2022 22:17 schreef Discombobulate het volgende:
Het gaat nu echt als een malle door Friesland heen zie ik. En ben nog steeds niet besmet helaas.![]()
![]()
Ik heb best wel zin om even doorbetaald vijf daagjes in quarantaine te zitten.quote:Op woensdag 23 februari 2022 22:21 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik ben de periode dagelijks >400 besmettingen in mijn kleine gemeente ook doorgekomen zonder de Kerona, terwijl dagelijks in mensenmassa.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat snap ikquote:Op woensdag 23 februari 2022 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb best wel zin om even doorbetaald vijf daagjes in quarantaine te zitten.![]()
![]()
We kijken het nog even aan.quote:Op woensdag 23 februari 2022 21:04 schreef Oliver23 het volgende:
Knettergek![]()
discriminatiequote:Op woensdag 23 februari 2022 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iedereen van m'n vrienden behalve ik.![]()
quote:More evidence Covid was tinkered with in a lab? Now scientists find virus contains tiny chunk of DNA that matches sequence patented by Moderna THREE YEARS before pandemic began
https://www.dailymail.co.(...)-Moderna-patent.html“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Net een vriendin.quote:Op woensdag 23 februari 2022 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iedereen van m'n vrienden behalve ik.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Gewoon niet.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:56 schreef wendg81 het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn die thuistests met omikron eigenlijk?![]()
Hoor heel gemixte signalen via de basisschool. Van vals positief tot vals negatief.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:56 schreef wendg81 het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn die thuistests met omikron eigenlijk?
Wil je het zeker weten? GGD."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat een passief agressief jankverhaal manquote:Op woensdag 23 februari 2022 21:57 schreef nostra het volgende:
Vicky van der Togt, één van de weinige personen in Nederland die al het onderzoek dat allemaal in het Engels wordt geschreven naar begrijpelijk Nederlands kan vertalen, heeft nog een long-read in De Groene, dat ooit toch nog van kwaliteit was, cadeau gekregen.
https://www.groene.nl/artikel/de-lange-adem-van-coronaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Niemand heeft daar toch geen interesse meer voor, me dunkt.quote:Op woensdag 23 februari 2022 23:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat een passief agressief jankverhaal man
Jankverhaal kan dus in de plee.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2022 23:40:16 ]![]()
Ik lees het niet eens meer.quote:Op woensdag 23 februari 2022 23:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Niemand heeft daar toch geen interesse meer voor, me dunkt.
Jankverhaal kan dus in de plee."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2022 23:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb het sowieso niet gelezen en vertrouwde op @:molo haar oordeel![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Behoorlijk hoor, al mijn vrienden die besmet waren vorige week, waren gewoon keihard positief op de zelftest, ook nog dagen nadat ze geen klachten meer hadden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:56 schreef wendg81 het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn die thuistests met omikron eigenlijk?
Zoals meestal bij zelftests, je moet ze wel goed afnemen. (en bij Omicron helpt een keelswipe in vroeg stadium)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De tester/testsessie maakt enorm verschil jaquote:Op donderdag 24 februari 2022 00:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Behoorlijk hoor, al mijn vrienden die besmet waren vorige week, waren gewoon keihard positief op de zelftest, ook nog dagen nadat ze geen klachten meer hadden.
Zoals meestal bij zelftests, je moet ze wel goed afnemen. (en bij Omicron helpt een keelswipe in vroeg stadium)
Daarnaast blijft de gewone antigeentest onbetrouwbaarheid, vinden mensen doorgaans ook lastig. Iets is al snel wel óf niet betrouwbaar![]()
DawerruktniezoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vier opeenvolgende positieve thuis testen, twee negatieve GGD-testen. Gesprek met een arts van de GGD: testen can GGD zijn leidend, dus uw dochter heeft geen covid.quote:Op woensdag 23 februari 2022 23:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoor heel gemixte signalen via de basisschool. Van vals positief tot vals negatief.
Wil je het zeker weten? GGD.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
En als je we dan komend weekend z'n 400K mensen voor 1G gaan testen, zit daar een leuk aantal vals negatieve tussen, top idee
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tijd om te gaan moven.
COR —> OEK"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:12 schreef _serial_ het volgende:
En als je we dan komend weekend z'n 400K mensen voor 1G gaan testen, zit daar een leuk aantal vals negatieve tussen, top ideehttps://www.volkskrant.nl(...)s-verschil~bd8734bd/quote:Het vooraf testen van bezoekers bij grote concerten heeft maar heel beperkt effect. Als zondag alle circa zesduizend bezoekers aan het concert van Stromae zich laten testen, scheelt dat slechts enkele tientallen besmettingen. En de kans dat het testen ook maar één ziekenhuisopname voorkomt, is bij Stromae slechts een paar procent.
Dat volgt uit nog ongepubliceerde, ruwe berekeningen van de TU Delft, een van de universiteiten die de werking van het testsysteem onderzoekt. Op een drie uur durend binnenevenement met 50 duizend bezoekers, zou 1G een paar honderd besmettingen, en misschien een of twee ziekenhuisopnamen kunnen schelen – als er senioren of andere kwetsbaren aanwezig zijn. Maar bij clubs of concerten met ‘slechts’ honderden, veelal jonge bezoekers, bespaart het 1G-testen hooguit enkele besmettingen en geen ziekenhuisopname.
‘Je kunt je serieus afvragen wat daarvan nu nog de bijdrage is’, reageert epidemioloog en OMT-lid Marc Bonten (UMC Utrecht), na inzage in de nieuwe cijfers
Als zelfs Marc Bonten het nut er niet meer van inziet, kan iemand Kuipers dan even influisteren dat hij gewoon moet kappen met deze flauwekul, voordat zijn geloofwaardigheid nog verder daalt?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zelfde wat ik hier hoor bij gezinnen met kinderen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 00:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vier opeenvolgende positieve thuis testen, twee negatieve GGD-testen. Gesprek met een arts van de GGD: testen can GGD zijn leidend, dus uw dochter heeft geen covid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hoe gaat het bij jullie nu op het kantoor met thuiswerken? Als straks het advies komt te vervallen, is het plan van de werkgever om geheel terug te gaan naar kantoor, 50/50, eigen indeling van je dagen kantoor/thuis?
Hier wil men hybride werken graag doorzetten, maar hoe dit vorm moet krijgen is nogal warrig. Daar hoor je 50/50, ergens anders weer 'in afspraak met je leidinggevende' (waarbij de kans groot is dat je naar kantoor moet als die van de oude stempel is), dan nog het thuiswerken is een recht en geen plicht verhaal (maar bij 50% aan werkplekken, zoals ook bij ons genoemd wordt, zal je dan toch soms verplicht thuis moeten zitten omdat er simpelweg geen plek is).
Hoe zijn die plannen bij jullie op kantoor, daar waar thuiswerken mogelijk is?![]()
Hier allemaal weer moeilijk.
Het idee is dan hybride werken 2 om 3 oid (wat natuurlijk prima is), maar dan moet je van te voren weer allemaal plekken gaan reserveren etc.![]()
Hier ook teveel micromanagers, dus iedereen zal wel weer naar kantoor moeten komen.
Jammer, want het is net zo rustig zonder al die lui
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Bij ons is het redelijk heftig. Het nieuwe uitgangspunt wordt tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Dat klinkt leuker dan het is want het komt er de facto op neer dat het huidige beleid van 100% thuiswerken wordt doorgezet en je alleen nog op kantoor mag komen voor zaken die echt niet thuis kunnen. Dus alleen voor de meeting naar kantoor komen en daarna weer weg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:37 schreef xFriendx het volgende:
Hoe gaat het bij jullie nu op het kantoor met thuiswerken? Als straks het advies komt te vervallen, is het plan van de werkgever om geheel terug te gaan naar kantoor, 50/50, eigen indeling van je dagen kantoor/thuis?
Hier wil men hybride werken graag doorzetten, maar hoe dit vorm moet krijgen is nogal warrig. Daar hoor je 50/50, ergens anders weer 'in afspraak met je leidinggevende' (waarbij de kans groot is dat je naar kantoor moet als die van de oude stempel is), dan nog het thuiswerken is een recht en geen plicht verhaal (maar bij 50% aan werkplekken, zoals ook bij ons genoemd wordt, zal je dan toch soms verplicht thuis moeten zitten omdat er simpelweg geen plek is).
Hoe zijn die plannen bij jullie op kantoor, daar waar thuiswerken mogelijk is?
Ik moet nog bedenken of ik hier überhaupt zin in heb. Het hele sociale aspect van het werk gaat hierdoor wel definitief verloren imo. Het voelt ook meer als een ordinaire bezuiniging op kantoorruimte en reiskosten dan dat het werkplezier echt zal verbeteren.![]()
Zodra de versoepelingen afgekondigd werden, kwam het mailtje dat het "Connected Working" van start gaat per 1 maart, met overgangstermijn de maand maart. Er wordt verwacht dat je per 1 april 2 dagen op een locatie van het bedrijf bent, welk kantoor, of bezemkast maakt niet uit, de indeling daarvan spreek je met je team af. Voor mij zal dat vermoedelijk 2 a 3 dagen zijn (1 dag teamdag, 1 dag lab, 1 dag los/vast) ma-vr thuis, in de praktijk zullen het waarschijnlijk 3 dagen thuis worden met af en toe 1 dag extra.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:37 schreef xFriendx het volgende:
Hoe gaat het bij jullie nu op het kantoor met thuiswerken? Als straks het advies komt te vervallen, is het plan van de werkgever om geheel terug te gaan naar kantoor, 50/50, eigen indeling van je dagen kantoor/thuis?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dank voor dit artikel, deze had ik nog niet gevonden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)s-verschil~bd8734bd/
Als zelfs Marc Bonten het nut er niet meer van inziet, kan iemand Kuipers dan even influisteren dat hij gewoon moet kappen met deze flauwekul, voordat zijn geloofwaardigheid nog verder daalt?
Dit vind daarnaast ook wel een belangrijk punt:Interessant dat de berekeningen ook laten zien dat 3G/2G wel groter effect heeft als R niet te hoog is.quote:Op een dag dat de testcapaciteit maximaal benut wordt, kost het systeem ruim 7,6 miljoen euro aan belastinggeld.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Sinds wanneer is Bonten eigenlijk epidemioloog. Hij was altijd arts-microbioloogquote:Op donderdag 24 februari 2022 07:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)s-verschil~bd8734bd/
Als zelfs Marc Bonten het nut er niet meer van inziet, kan iemand Kuipers dan even influisteren dat hij gewoon moet kappen met deze flauwekul, voordat zijn geloofwaardigheid nog verder daalt?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Overigens vind ik dit een matige vergelijking. Als je bij het skiën een helm opdoet mag je daarna gaan skiën. Als je een positieve zelftest hebt kun je daarna niet naar het concert en fluiten naar je centen.quote:Of mensen bereid zijn hun felbegeerde Stromae-kaartje daarvoor te laten verlopen, is natuurlijk de vraag. Kolen is er ‘niet pessimistisch’ over. ‘Skiën doen we nu ook met een helm, dat deden we vroeger niet. Ik zie hier vooral een kans voor de evenementensector zelf. Zij kennen hun publiek het best en hebben hier belang bij. Wat moeten we nu doen om te zorgen dat zelftesten beschikbaar zijn en normaal worden, als de situatie erom vraagt?’
Ze moeten dan wel een infrastructuur opleveren dat je je geld terug kunt krijgen bij een positieve test.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Er hangt op deze manier altijd een zwaard boven je hoofd dat het feest last minute niet doorgaat en je je geld kwijt bent. Zelfde met testen voor je reis. Je kan 1 dag voor vertrek positief testen, jammer joh.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens vind ik dit een matige vergelijking. Als je bij het skiën een helm opdoet mag je daarna gaan skiën. Als je een positieve zelftest hebt kun je daarna niet naar het concert en fluiten naar je centen.
Ze moeten dan wel een infrastructuur opleveren dat je je geld terug kunt krijgen bij een positieve test.
Had eigenlijk verwacht dat verzekeraars hier wel een markt in zouden zien. Dat je dit risico kan afdekken voor een paar knaken.![]()
Het zit wel in je annuleringsverzekering.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Had eigenlijk verwacht dat verzekeraars hier wel een markt in zouden zien. Dat je dit risico kan afdekken voor een paar knaken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De verzekeraars hopen dat het kabinet op tijd wakker wordt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er hangt op deze manier altijd een zwaard boven je hoofd dat het feest last minute niet doorgaat en je je geld kwijt bent. Zelfde met testen voor je reis. Je kan 1 dag voor vertrek positief testen, jammer joh.
Had eigenlijk verwacht dat verzekeraars hier wel een markt in zouden zien. Dat je dit risico kan afdekken voor een paar knaken.
Echt, hoe de cultuur gepest wordt, het is ongelooflijk.![]()
Klopt. Hangt een beetje van de voorwaarden af ook. Maar beter is om gewoon te stoppen met al dat getest. Het heeft in deze fase weinig meerwaarde meer en dan wordt de proportionaliteitsweging ook een andere. Nog los van de verspilling van gemeenschapsgeld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zit wel in je annuleringsverzekering.![]()
Van 15 februari tot en met 22 februari 2022 werden in totaal 310.144 positieve coronatesten gemeld bij het RIVM. Dat is 37% minder dan de week er voor.
https://coronadashboard.r(...)acijfers-22-februari
Al ga je het hele land in een hal stoppen, deze daling doorbreek je niet meer. Dat zou een wonder betekenen dat nergens ter wereld is voorgekomen. Daar geloven misschien Koopmans en consorten in, het is zeer onwaarschijnlijk.
Het is pure koppigheid dat ze nu niet meteen 1G schrappen.
De beste maatregel nu is: mensen, let een beetje op, we geven de verantwoordelijkheid terug, u weet zelf hoe u kwetsbaren kunt beschermen dat hoeven we niet meer uit te leggen.![]()
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Cijfertjes42 van het FOK!OMT heeft het ook geretweetquote:Op donderdag 24 februari 2022 11:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja hallo, dat is niet de bedoeling hè.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ze hadden beter kunnen zeggen we houden 3G in leven tot 1-4, just in case. Desnoods. Maar dit slaat zo helemaal nergens op.quote:![]()
Eens, hoewel ik echt geen voorstander ben van 3G of welke G dan ook, had ik het even in standhouden van de 3G logischer gevonden dan het invoeren van 1G in een zeer beperkte setting.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze hadden beter kunnen zeggen we houden 3G in leven tot 1-4, just in case. Desnoods. Maar dit slaat zo helemaal nergens op.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ow man.. Flikker toch op met die jankballen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:35 schreef daNpy het volgende:
Hier ook teveel micromanagers, dus iedereen zal wel weer naar kantoor moeten komen.
Jammer, want het is net zo rustig zonder al die lui
DE reden waarom er in NL spits is.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ow heeerlijk!quote:
![]()
Stop die bullshit toch.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik heb sinds kort een nieuwe manager. Alles checken en controleren die vent. Teams had storing waardoor ik uit de call viel, gelijk telefoon waarom ik uit die call was. Nog nooit zoiets gezien. Fuck off vent, het is geen koekjesfabriekquote:Op donderdag 24 februari 2022 11:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow man.. Flikker toch op met die jankballen.
DE reden waarom er in NL spits is.![]()
![]()
Die mensen kan ik echt achter het behang plakken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb sinds kort een nieuwe manager. Alles checken en controleren die vent. Teams had storing waardoor ik uit de call viel, gelijk telefoon waarom ik uit die call was. Nog nooit zoiets gezien. Fuck off vent, het is geen koekjesfabriekwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is ook zo. Beter helemaal afschaffen. Maar ik had nog een maandje 3G aanhouden om te monitoren logischer gevonden dan een heel nieuw systeem optuigen waarmee je dus kennelijk nauwelijks iets voorkomt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, hoewel ik echt geen voorstander ben van 3G of welke G dan ook, had ik het even in standhouden van de 3G logischer gevonden dan het invoeren van 1G in een zeer beperkte setting.![]()
Jesus. Wtf gast.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb sinds kort een nieuwe manager. Alles checken en controleren die vent. Teams had storing waardoor ik uit de call viel, gelijk telefoon waarom ik uit die call was. Nog nooit zoiets gezien. Fuck off vent, het is geen koekjesfabriek'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Er zijn nog nooit zoveel vacatures vrij geweest als nu.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb sinds kort een nieuwe manager. Alles checken en controleren die vent. Teams had storing waardoor ik uit de call viel, gelijk telefoon waarom ik uit die call was. Nog nooit zoiets gezien. Fuck off vent, het is geen koekjesfabriek'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ze hebben ons de afgelopen twee jaar wel beïnvloed. Dat we het gevoel hebben dat we moeten onderhandelen met de regering. 1G is niet nodig, maar jullie krijgen wel eventjes 3G terug. Ik weet dat we hetzelfde denken hoor, maar ik benoem het toch even: dat ze stoppen met 3G is alleen maar goed; en ook 1G moet gewoon niet ingevoerd worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze hadden beter kunnen zeggen we houden 3G in leven tot 1-4, just in case. Desnoods. Maar dit slaat zo helemaal nergens op.![]()
Ik wilde het een paar maanden een eerlijke kans geven maar ik word doodziek van die man joh. Richt je eens op het proces en de output ipv je inhoudelijk met mijn dossiers te bemoeien. Idioot. Het is geen 1977 meer met je extreme top-down managementquote:Op donderdag 24 februari 2022 11:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die mensen kan ik echt achter het behang plakken.
Het is gewoon een gebrek aan vertrouwen in de kennis en expertise van je personeel. En dat is ook de reden dat het gros straks gewoon weer naar kantoor zal worden teruggefloten ondanks alle praatjes en goede voornemens.![]()
quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze hebben De crisis heeft ons de afgelopen twee jaar wel beïnvloed. Dat we het gevoel hebben dat we moeten onderhandelen met de regering. 1G is niet nodig, maar jullie krijgen wel eventjes 3G terug. Ik weet dat we hetzelfde denken hoor, maar ik benoem het toch even: dat ze stoppen met 3G is alleen maar goed; en ook 1G moet gewoon niet ingevoerd worden.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Oh gawd.... dat soort lui bestaan dus nog?quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb sinds kort een nieuwe manager. Alles checken en controleren die vent. Teams had storing waardoor ik uit de call viel, gelijk telefoon waarom ik uit die call was. Nog nooit zoiets gezien. Fuck off vent, het is geen koekjesfabriek
Bij ons is het eerder andersom moet ik zeggen, er wordt heel coulant omgegaan met het thuiswerken en er wordt nu ook expliciet gezegd dat ze willen dat teams onderling afspreken wanneer er wel en niet op kantoor gewerkt wordt. Van bovenaf willen ze - voor nu in ieder geval - daar niks over opleggen.![]()
Gaat het OMT ook nog advies geven over de situatie Oekraine?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Dat is ook het beleid van de organisatie maar deze kerel is daar een vervelende uitzondering op. Met mijn vorige manager nooit enig gezeik gehad.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh gawd.... dat soort lui bestaan dus nog?
Bij ons is het eerder andersom moet ik zeggen, er wordt heel coulant omgegaan met het thuiswerken en er wordt nu ook expliciet gezegd dat ze willen dat teams onderling afspreken wanneer er wel en niet op kantoor gewerkt wordt. Van bovenaf willen ze - voor nu in ieder geval - daar niks over opleggen.
Deze man zegt doodleuk tot de zomer geen enkel verlofverzoek goed te keuren. En dan verbaasd zijn dat mensen boos en ontevreden zijn. Toen heb ik het opgegeven hoor.![]()
Wordt aan gewerkt. Ga wel voor iemand werken die m’n kennis en kunde wel waardeert en respecteert. Lijkt me ook niet teveel gevraagdquote:Op donderdag 24 februari 2022 11:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn nog nooit zoveel vacatures vrij geweest als nu.![]()
![]()
WTF? Hoe dan? En wat voor reden geeft hij daarvoor? Dat kan echt niet namelijk. Deze man moet ook een leidinggevende hebben mag ik hopen? Die zou ik direct contacteren hoor als hij dit soort acties gaat uithalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is ook het beleid van de organisatie maar deze kerel is daar een vervelende uitzondering op. Met mijn vorige manager nooit enig gezeik gehad.
Deze man zegt doodleuk tot de zomer geen enkel verlofverzoek goed te keuren. En dan verbaasd zijn dat mensen boos en ontevreden zijn. Toen heb ik het opgegeven hoor.![]()
Ze gaan de legers van Rusland en Oekraïne vragen om tussen 9 uur 's avonds en 9 uur 's ochtends geen gekke dingen te doen; om binnen te blijven. Omdat er anders een superspread event gaat plaatsvinden. Oh ja, en een drankverbod na 8 uur 's avonds, dat zal vooral Rusland heel erg raken. En het virus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:57 schreef OProg het volgende:
Gaat het OMT ook nog advies geven over de situatie Oekraine?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: