Tsja, ze zijn dan 40% van hun land kwijt, als je de eerder ingenomen stukken meerekent.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zie Oekraïne dit niet zomaar accepteren eigenlijk...
Die verbinding is er al. Een enorme brug waar zelfs een trein over rijdt + ze kunnen ze zee van Azov kompleet afsluiten.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien een landverbinding met de Krim voor elkaar krijgen. Volgens mij kan dat wel met gebieden met hoofdzakelijk Russen.
Denk in elk geval niet dat 'ie zich gaat wagen een gebieden zonder hoofdzakelijk Russen, waar ze niet op Russen in de straten zitten te wachten. Beetje wat je noemt "nutteloos" gebied.
Daarmee heeft 'ie Oekraine niet helemaal plat, maar wel 'n tikje gegeven. Van heel Oekraine Russisch kan 'ie dromen, maar dat is niet zo 1-2-3 haalbare kaart.
De Krim heeft vooral watertoevoer nodig. Dan zouden ze tot Nova Kakhovka aan de Dnieper moeten gaan (waar Oekraine de watertoevoer afgesloten heeft)quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien een landverbinding met de Krim voor elkaar krijgen. Volgens mij kan dat wel met gebieden met hoofdzakelijk Russen.
Denk in elk geval niet dat 'ie zich gaat wagen een gebieden zonder hoofdzakelijk Russen, waar ze niet op Russen in de straten zitten te wachten. Beetje wat je noemt "nutteloos" gebied.
Daarmee heeft 'ie Oekraine niet helemaal plat, maar wel 'n tikje gegeven. Van heel Oekraine Russisch kan 'ie dromen, maar dat is niet zo 1-2-3 haalbare kaart.
Je hoort mij niet zeggen dat dit niet zo is. Doet echter niks af aan mijn stelling.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden zijn van alle tijden. Hoort er onlosmakelijk bij.
Dat spreekt voor zich. Die zijn dan min of meer hun halve land kwijt. En op basis van wat? Expansionisme van Poetin.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zie Oekraïne dit niet zomaar accepteren eigenlijk...
Vertel dit maar aan napoleon en hitler die beiden een heel leger in bij wijze van spreken speedos en slippers de russische winter in duwde.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Sorry maar dit is toch onwerkelijk, je hebt dit al maanden van te voren gepland dan zorg je toch dat er eten is nabij de troepen. Dit zijn de middeleeuwen toch niet? Of hebben de waarschuwingen van de VS er voor gezorgd dat ze het telkens uitgesteld hebben?
In ieder geval maakt dit soort shit duidelijk waarom de VS het machtigste leger hebben die weten de logistiek wel goed te regelen en ploppen na/tijdens een invasie complete malls neer.
Geweldige zet van onze komiek Zelenskyy.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:30 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Gebeurt het of gebeurt het niet. AUS zegt van wel, maar waarom zijn ze in godsnaam zo stellig? Ik verwacht het echt niet.
Valt me mee dat je hem nog geen nazi noemtquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:33 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Geweldige zet van onze komiek Zelenskyy.
Zelenskyy grew up in Kryvyi Rih, a Russian-speaking region in south-east Ukraine.[3] Prior to his acting career, Zelenskyy obtained a degree in law from Kyiv National Economic University. He then pursued comedy and created the production company Kvartal 95, which produces films, cartoons, and TV shows including Servant of the People, in which Zelenskyy played the role of president of Ukraine. The series aired from 2015 to 2019 and was immensely popular. A political party bearing the same name as the television show was created in March 2018 by employees of Kvartal 95
Bron?quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:37 schreef Dr88 het volgende:
Ik lees over gevechten bij Mariupol. Iemand?
Ik las wel iets over tanks die naar binnen reden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:37 schreef Dr88 het volgende:
Ik lees over gevechten bij Mariupol. Iemand?
Nee dat zal ik niet doen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Valt me mee dat je hem nog geen nazi noemt
Op Twitter circuleert video van een grote colonne met tanks. Daarbij los bericht dat er al gevechten waren.quote:
quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:41 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Op Twitter circuleert video van een grote colonne met tanks. Daarbij los dat er al gerechten waren.
Als het diplomatieke personeel vertrekt zegt dat meestal maar 1 ding...quote:
Gisteren documenten verbrandquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als het diplomatieke personeel vertrekt zegt dat meestal maar 1 ding...
Maar gaat de invasie wel gebeuren dan? (voor zover je nog niet van een invasie kan spreken)quote:
Als er gevochten zou worden zou je verwachten dat er filmpjes opduiken waarop schoten te horen zijn. Heb zo mmaar één filmpje gezien, dat werd op 19 feb gepost.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:41 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Op Twitter circuleert video van een grote colonne met tanks. Daarbij los bericht dat er al gevechten waren.
Die hebben de vllaggen van de DPR op hun tanks. Slim.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ twitter ]
Geen idee of dit een nieuw of oud filmpje is..
Laten we hopen dat ze niet verder door drukken maar ik denk dat Putin en de rebellen de komplete Donbass op het oog hebben.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:45 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar gaat de invasie wel gebeuren dan? (voor zover je nog niet van een invasie kan spreken)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |