abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 februari 2022 @ 17:31:27 #201
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203783298
Wat Rusland wil volgens mij, is Etnische Russen veilig stellen. In veel voormalige Sovjetstaten wonen (Etnische) Russen en die worden in veel van deze landen echt heel slecht behandeld. In de Baltische landen bijvoorbeeld zijn het echt tweede rangs burgers. Dit zit Putin en het Russische parlement erg dwars. Al jaren.
pi_203783303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Stalingrad 2.0? Welke strijdende partijen zie jij daarin tegenover elkaar staan? Daarbij: welk belang zou Putin hebben bij het innemen van Kiev?
Daar heeft Poetin totaal geen belang bij. Het gaat Poetin om instabiliteit zodat de Oekraïne geen lid van de Navo kan worden. Er zijn miljarden nodig om de Oekraïne op enig niveau te brengen. Daar mag de EU dan voor zorgen.

De Russen hebben de middelen niet om de gehele Oekraïne te bezetten. Dat zou een Afghanistan 2 worden voor de Russen.
pi_203783304
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:30 schreef Discombobulate het volgende:
Wat denkt Poetin, nog even een aantal jaren all out war voordat ik 80 ben en labiel wordt en ga overlijden?
Eerder van 'IK ben de man die de geschiedenis in gaat als veroveraar van nieuwe stukken Rusland en het oprichten van een Russisch Rijk'.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 22 februari 2022 @ 17:33:56 #204
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203783320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:31 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Eerder van 'IK ben de man die de geschiedenis in gaat als veroveraar van nieuwe stukken Rusland en het oprichten van een Russisch Rijk'.
Wat dan na hem direct weer ineenstort want zulke leiders denken tegelijk dat niemand in hun schoenen kan staan, dus zorgen ze niet voor een goede opvolger. Zodra poetin dood gaat komt er denk ik een machtsvacuum.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203783321
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:31 schreef Cherni het volgende:

[..]
Daar heeft Poetin totaal geen belang bij. Het gaat Poetin om instabiliteit zodat de Oekraïne geen lid van de Navo kan worden. Er zijn miljarden nodig om de Oekraïne op enig niveau te brengen. Daar mag de EU dan voor zorgen.

De Russen hebben de middelen niet om de gehele Oekraïne te bezetten. Dat zou een Afghanistan 2 worden voor de Russen.
Juist minimaal 500.000 man nodig. Beter is 1 miljoen man. Oekraïne heeft 40 miljoen inwoners die moet je in toom houden.
pi_203783331
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:30 schreef Discombobulate het volgende:
Wat denkt Poetin, nog even een aantal jaren all out war voordat ik 80 ben en labiel wordt en ga overlijden?
Hij heeft zich blijkbaar jaren ingehouden en nu gaat hij los. De bloeddorstigheid waarmee gisteren een inval in Donetsk en Luhansk mogelijk werd gemaakt en vandaag al een inval in de rest van Oekraïne. Deze Poetin gaat Belarus ook niet verlaten.

Is Belarus Putler's Oostenrijk? Is Donetsk en Luhansk Putler's Sudetenland? En is Oekraïne Putler's Polen?
  dinsdag 22 februari 2022 @ 17:36:05 #207
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_203783339
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat Rusland wil volgens mij, is Etnische Russen veilig stellen. In veel voormalige Sovjetstaten wonen (Etnische) Russen en die worden in veel van deze landen echt heel slecht behandeld. In de Baltische landen bijvoorbeeld zijn het echt tweede rangs burgers. Dit zit Putin en het Russische parlement erg dwars. Al jaren.
Te ridicuul voor woorden, laten ze eerst maar eens zorgen voor de minderheden in hun eigen land. Afgrijselijke hypocrisie.
pi_203783350
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat dan na hem direct weer ineenstort want zulke leiders denken tegelijk dat niemand in hun schoenen kan staan, dus zorgen ze niet voor een goede opvolger. Zodra poetin dood gaat komt er denk ik een machtsvacuum.
Stel dat Poetin nog 10 jaar leeft en president blijft dan gaat Amerika echt niet zomaar opnieuw uit het niets binnenvallen om die stukken land terug te winnen hoor.

Veroverd is veroverd.
Cindy De Vuyst
pi_203783353
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:34 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Juist minimaal 500.000 man nodig. Beter is 1 miljoen man. Oekraïne heeft 40 miljoen inwoners die moet je in toom houden.
Daarom is de kans dat hij vernietigende bombardementen eerst gaat uitvoeren des te groter. Totdat Oekraine zonder echt te vechten wel moet capituleren. Gaat wel heel veel burgerlevens kosten.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 17:39:30 #210
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203783371
are we infinite or am I alone
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 17:40:23 #211
8781 crew  Frutsel
pi_203783379
twitter
pi_203783382
Ik denk nog steeds dat het wel meevalt, maar alles is nog mogelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 17:42:29 #213
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203783401
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:36 schreef RichardHammond het volgende:

[..]
Te ridicuul voor woorden, laten ze eerst maar eens zorgen voor de minderheden in hun eigen land. Afgrijselijke hypocrisie.
Ieder land heeft zo zijn blinde vlekken en hypocrisie. Wat ik beschreef is hoe de Russen het beleven en zien. Daarbij een grondig wantrouwen tegen het westen (wat begrijpelijk is, gezien hun geschiedenis), de belofte van de NAVO na de koude oorlog niet naar het oosten uit te breiden (wat wel gebeurde) en een sterk nationalisme en droom van imperialisme van het grote Rusland, dit alles met een minderwaardigheidscomplex door het verliezen van de koude oorlog en het uiteenvallen van de SU.
Daar kan je van alles van vinden, maar dat zijn de drijfveren.

quote:
Er wordt gezegd dat als je je vijanden kent en jezelf kent, je in honderd gevechten niet in gevaar zult komen; als je je vijanden niet kent maar jezelf wel kent, zul je er één winnen en één verliezen; als je je vijanden noch jezelf kent, zul je in elke afzonderlijke strijd in gevaar komen.
Sun Zu, Kunst van het oorlog voeren,
Het laatste lijkt mij vooral op Europa van toepassing. Wij kennen noch onszelf, noch onze vijand.
pi_203783418
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 16:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wilders zegt nog dat hij de daden van Rusland veroordeelt, Baudet heeft gewoon het Russische verhaal overgenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 22-02-2022 18:20:41 ]
pi_203783427
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Voorbeeld; direct alle russische investeringen in de britste vastgoedmarkt blokkeren of zelfs afpakken. Dan raak je die rijke lui in rusland echt. Maar doen ze niet want die torenhoge vastgoedprijzen zijn wel lekker stiekem (behalve voor de gewone britste man)
Jij en ik moeten als gewone burger een offer brengen om Poetin op de knieën te dwingen, de volgevreten elite die maar wát graag mooi weer speelt met malafide Russische oligarchen zal nooit offers hoeven te brengen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203783440
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
De Krim en de Donbas waar ze al sinds het uitbreken van die ellende zitten zal het wel bij blijven. Dat zorgt voor genoeg instabiliteit. Mogelijk zitten in die regio ook de meeste Poetin aanhangers. Ik heb mij er al een zeer lange tijd niet meer in verdiept. Er is is deze tijd zoveel negativiteit en rollen we van crisis naar crisis dat het soms beter is het nieuws zo nu en dan te laten voor wat het is.
pi_203783453
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ieder land heeft zo zijn blinde vlekken en hypocrisie. Wat ik beschreef is hoe de Russen het beleven en zien. Daarbij een grondig wantrouwen tegen het westen (wat begrijpelijk is, gezien hun geschiedenis), de belofte van de NAVO na de koude oorlog niet naar het oosten uit te breiden (wat wel gebeurde) en een sterk nationalisme en droom van imperialisme van het grote Rusland, dit alles met een minderwaardigheidscomplex door het verliezen van de koude oorlog en het uiteenvallen van de SU.
Dat er ooit beloofd is dat de landen onder de Russische invloedssfeer geen aansluiting bij het westen (de NAVO en EU) zouden krijgen. Is simpelweg niet waar.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 17:47:26 #218
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203783461
twitter

En Mariapol is niet zo ver van die 2gebieden. Benieuwd of meer dappere burgers zijn in die regio.
pi_203783469
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Jij en ik moeten als gewone burger een offer brengen om Poetin op de knieën te dwingen, de volgevreten elite die maar wát graag mooi weer speelt met malafide Russische oligarchen zal nooit offers hoeven te brengen.
Bovendien zijn veel van die volgevreten Russen gevlucht omdat Poetin vond dat zij het land leegzogen. Veel oligarchen die hier nu in het westen verblijven zijn gevlucht met hun vermogen uit Rusland.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 17:49:03 #220
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_203783478
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]
Sun Zu, Kunst van het oorlog voeren,
Het laatste lijkt mij vooral op Europa van toepassing. Wij kennen noch onszelf, noch onze vijand.
Ach, ze krijgen in ieder geval wat ze niet willen. Een enorm groeiend militair machtsblok in het westen, meer landen bij de NAVO en een wapenwedloop die ze niet technologisch niet bij kunnen houden laat staan financieren. Dat gepaard met een economie die al kraakt en de komende tijd nog verder wordt afgebroken door strafmaatregelen. Benieuwd of het voor de Russen het waard is als ze niks te vreten hebben.
pi_203783487
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vrees steeds meer dat de Amerikaanse inlichtingendiensten uitstekend werk hebben gedaan en dat hun grote zorgen over Oekraïne, Kiev en Moldavië meer dan terecht zijn. In Europa dachten we toch steeds: ach, het zal hopelijk meevallen.

Misschien dat we dit toch niet goed hebben beoordeeld, omdat we ons niet kunnen voorstellen dat zoiets gebeurt in Europa. Het is voor de Amerikanen toch makkelijker om hier rationeel naar te kijken. Als ik alles in Rusland nu zo zien, dan ziet het er eigenlijk heel slecht uit. Poetin is op rooftocht en niemand in Rusland kan of gaat hem tegenhouden. Dus we moeten afwachten waarmee hij zich tevreden stelt.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 17:52:57 #222
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203783498
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

En Mariapol is niet zo ver van die 2gebieden. Benieuwd of meer dappere burgers zijn in die regio.
Het is zelfs binnen Oblast Donetsk toch? Wat geclaimd wordt door 1 van die seperatistenrepublieken
  dinsdag 22 februari 2022 @ 17:53:10 #223
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203783501
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat er ooit beloofd is dat de landen onder de Russische invloedssfeer geen aansluiting bij het westen (de NAVO en EU) zouden krijgen. Is simpelweg niet waar.
Zoals ik zei, dit is hoe Putin en heel veel Russen het zien.
pi_203783505
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Al zou het wel waar zijn: Rusland heeft bij het afstaan van de kernwapens in Oekraïne ook beloofd dat land niet aan te vallen.

Je moet als land aan de grens van Rusland wel gek zijn om niet bij de navo te willen.
pi_203783525
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zoals ik zei, dit is hoe Putin en heel veel Russen het zien.
Is inderdaad niet waar. Bij het 2+4 akkoord was er een Amerikaanse minister die zei dat "hij zich niet kon voorstellen dat de navo verder naar het oosten opschoof". Let wel dat de USSR nog bestond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')