Je weet dat het Russische leger bijna niet kan oprukken in voorjaar. Ze hebben bevroren grond nodig voor de tanks. Voorjaar is drama daar in Oost Oekraïne.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is een speldenprik om te zien hoe de westerse wereld reageert.
Dan nog is wijzen naar een uitspraak tijdens onderhandelingen een stuk minder sterk dan wijzen naar een niet-legally binded akkoord. Hoeveel leugens zal Putin de laatste weken wel niet vertelt hebben aan Biden, Scholz en Macron door nu toch binnen te vallen?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat gebeurt maar weinig en als het gebeurt, is het vaak niet legally binding. Net zoals bijvoorbeeld het Minsk-akkoord.
Dat is pas in April aan de orde en volgens mij is dat argument van bevroren grond afgelopen week nog ontkracht.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:43 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Je weet dat het Russische leger bijna niet kan oprukken in voorjaar. Ze hebben bevroren grond nodig voor de tanks. Voorjaar is drama daar in Oost Oekraïne.
Conclusie hier blijft het bij. Op nog wat nagezeik na.
Definieer "nagezeik" eens?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:43 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Je weet dat het Russische leger bijna niet kan oprukken in voorjaar. Ze hebben bevroren grond nodig voor de tanks. Voorjaar is drama daar in Oost Oekraïne.
Conclusie hier blijft het bij. Op nog wat nagezeik na.
Lebensraum is heel wat anders. Ik heb de Russen nooit iets horen zeggen over het verdrijven van mensen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Lebensraum, een quote uit een ver verleden hoor ik weer opdoemen..
Het wordt tijd dat hoogverraad weer in het wetboek van strafrecht wordt ingevoerd in deze tijden.quote:
Het thema wordt in elk geval wel weer actueel nadat we decennialang vrijheid en veiligheid vanzelfsprekend hebben gevonden. En het belang van een verenigd Europa wordt weer eens onderstreept.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:42 schreef Lospedrosa het volgende:
We zijn ook geen fuck meer gewend en zien vrijheid als vanzelfsprekend.
Ik hoop dat defensie weer eens echt serieus genomen wordt in nl en heel Europa, met dat spaghetti leger.
Ik las net ergens dat dat allemaal 'nagezeik' isquote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:54 schreef einzeinz het volgende:
Vanmorgen heeft Rusland een bom gedropt op Luhanska Power Plant in Schastia. Het brand daar nog steeds.
https://www.bnnvara.nl/ze(...)russische-betalingenquote:'Kornilov met al z'n geld'
In twee appjes aan toenmalig bestuurslid Henk Otten hint Baudet zelfs op betalingen. Als Baudet in november 2015 zegt te willen stoppen als betaald commentator bij Powned, appt hij 'misschien wil Kornilov wel extra betalen', waarbij hij een knipoog toevoegt. Later bedankt hij Otten nog voor morele steun: ''Daar kan geen Kornilov met al z'n geld tegenop." Waarbij hij een smiley toevoegt met een zonnebril.
Deze appjes en berichten waarin Baudet zegt af te spreken met Kornilov met de toevoeging 'we gaan de Russen nog hard nodig hebben', moeten we volgens Baudet zien in het licht van ironie, vertelt hij in een interview met Zembla.
Komen er nu tribunalen voor Thierry?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:57 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.bnnvara.nl/ze(...)russische-betalingen
Sevastopol of Rostov was beterquote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:57 schreef crystal_meth het volgende:
Heel wat twitter berichten die claimen dat Horlivka zwaar gebombardeerd wordt door Oekrainse troepen...
Ik neem aan dat het aangeeft waar de Russische troepen eerst in actie zullen komen...quote:
Wanneer de rest van de Kamer geen sancties wil.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dus Van Haga is geen voorstander van nu sancties, wanneer wel?
Die andere 3 zullen ook niet gebarsten zijn van hun eerste leugen. Uiteindelijk draait het toch allemaal om eigen belang en is Oekraïne maar 'n radertje in een geopolitiek spel.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dan nog is wijzen naar een uitspraak tijdens onderhandelingen een stuk minder sterk dan wijzen naar een niet-legally binded akkoord. Hoeveel leugens zal Putin de laatste weken wel niet vertelt hebben aan Biden, Scholz en Macron door nu toch binnen te vallen?
Gaat al die "Hongarije en Polen eruit trappen"-figuren nu ook roepen dat Italië en Oostenrijk uit de Eu getrapt moeten worden?quote:
Sancties en veel gepraat etc..quote:
Volledig akkoordquote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:18 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Sancties en veel gepraat etc..
Stel Rusland wil Kiev innemen bijvoorbeeld. Heb je enig idee wat voor ellende dat gaat geven. Dat wordt Stalingrad 2.0. Gaat echt niet gebeuren.
Stalingrad 2.0? Welke strijdende partijen zie jij daarin tegenover elkaar staan? Daarbij: welk belang zou Putin hebben bij het innemen van Kiev?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:18 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Stel Rusland wil Kiev innemen bijvoorbeeld. Heb je enig idee wat voor ellende dat gaat geven. Dat wordt Stalingrad 2.0. Gaat echt niet gebeuren.
Het gaat ook niet gebeuren zegt hij.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Stalingrad 2.0? Welke strijdende partijen zie jij daarin tegenover elkaar staan? Daarbij: welk belang zou Putin hebben bij het innemen van Kiev?
Ken je die maidan strijders nog. Die nationalistische Oekraïners gaan Kiev niet zomaar opgeven. Dat wordt een bloedbad van ongekende omvang en dat weet Putin ook. Gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Stalingrad 2.0? Welke strijdende partijen zie jij daarin tegenover elkaar staan? Daarbij: welk belang zou Putin hebben bij het innemen van Kiev?
Flinke haven aanleggen in samenwerking met China, zoals er gebeurd in Afrika, en het geld stroomt binnen.quote:
Ik denk dat het gewoon een juridisch dingetje is. Dat hij formeel toestemming nodig heeft voor peacekeeping in het buitenland.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:23 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Voor de bühne. Pas maar op Westen het kan allemaal nog veel erger dus back down.
Voor zover ik begrijp volgt dat al uit die vriendschapsverdragen die al eerder zijn goedgekeurd…quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon een juridisch dingetje is. Dat hij formeel toestemming nodig heeft voor peacekeeping in het buitenland.
Afgelopen weken/maanden zagen we zoveel :"gaat niet gebeuren"quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:18 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Die zijn zo opgeruimd.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:26 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Ken je die maidan strijders nog. Die nationalistische Oekraïners gaan Kiev niet zomaar opgeven. Dat wordt een bloedbad van ongekende omvang en dat weet Putin ook. Gaat niet gebeuren.
Tsjetsjeniëquote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:18 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Met die laatste zin ben je mod onwaardig vind ik.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Afgelopen weken/maanden zagen we zoveel :"gaat niet gebeuren"
Ik zie het wel gebeuren, gewoon om er een andere marionet neer te zetten. Desnoods bombarderen ze Kiev terug naar de middeleeuwen. Check Grozny (ook al is dat anders dan Oekraine/Kiev)
Zou mooi zijn als het Stalingrad 2.0 wordt en dan in tienvoud
Daar heeft Poetin totaal geen belang bij. Het gaat Poetin om instabiliteit zodat de Oekraïne geen lid van de Navo kan worden. Er zijn miljarden nodig om de Oekraïne op enig niveau te brengen. Daar mag de EU dan voor zorgen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Eerder van 'IK ben de man die de geschiedenis in gaat als veroveraar van nieuwe stukken Rusland en het oprichten van een Russisch Rijk'.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:30 schreef Discombobulate het volgende:
Wat denkt Poetin, nog even een aantal jaren all out war voordat ik 80 ben en labiel wordt en ga overlijden?
Wat dan na hem direct weer ineenstort want zulke leiders denken tegelijk dat niemand in hun schoenen kan staan, dus zorgen ze niet voor een goede opvolger. Zodra poetin dood gaat komt er denk ik een machtsvacuum.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:31 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Eerder van 'IK ben de man die de geschiedenis in gaat als veroveraar van nieuwe stukken Rusland en het oprichten van een Russisch Rijk'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |