Dat is inderdaad zeker waar. Ik heb het wat dat betreft ook niet slecht. Maar geef mijn geld liever aan leuke dingen (lees: vakantie) uit dan aan shampoo die ik de week ervoor 1 + 1 had kunnen kopen.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja weet je, als je het geld makkelijk uit KAN geven sta je er denk ik ook anders in. Ik heb geen noodzaak om veel geld te besparen dus sta je minder stil bij dingen, maar als je met 50 euro een hele week moet leven, dan moet je toch ander soort keuzes maken.
Dit is niet persé zuinig toch? Vooral minder luiquote:Op maandag 21 februari 2022 17:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Thuisbezorgd doen wij nooit, maar we halen het gewoon vaak in de pizzeria/snackbar/sushi tent etc. zelf. Ik ben daar nogal principieel in; zolang je iets nog zelf kan moet je het ook zelf doen. Om die reden laat ik ook nooit boodschappen bezorgen en ik bestel zelden wat online.
ik bespaar echt massa's geld door mijn boodschappen te laten bezorgenquote:Op maandag 21 februari 2022 17:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Thuisbezorgd doen wij nooit, maar we halen het gewoon vaak in de pizzeria/snackbar/sushi tent etc. zelf. Ik ben daar nogal principieel in; zolang je iets nog zelf kan moet je het ook zelf doen. Om die reden laat ik ook nooit boodschappen bezorgen en ik bestel zelden wat online.
Ik doe inderdaad ook nooit thuisbezorgd maar haal wel af. Maar dat schaar ik dan wel onder hetzelfde kopje: eten bestellen. Scheelt ook dat ik in een dorp woon dus behalve de turk/pizza/sushi/friet valt hier ook niet veel te bezorgen.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Klopt, maar dit topic gaat over bezuinigen. Groente los kopen en zelf snijden is vele malen goedkoper dan gesneden groente kopen.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:02 schreef qajariaq het volgende:
Voorgesneden groenten is wat anders dan kant-en-klaar pakjes. De groente pakketten zit alleen groente in die de dag ervoor is gesneden (hier om de hoek toevallig). Geen zout of andere toevoegingen.
Dat is inderdaad de andere kantquote:Op maandag 21 februari 2022 17:21 schreef SQ het volgende:
[..]
ik bespaar echt massa's geld door mijn boodschappen te laten bezorgen![]()
Ik sla veel meer bulk in bij aanbiedingen en ik heb NUL impulsaankopen. Echt, als je wil besparen moet je juist dat doen
Voorgesneden loont echt nooit, tenzij je anders meer dan de helft weg zou gooien. Maar daar kun je vaak wel iets anders mee.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:27 schreef Rewimo het volgende:
1 kilo winterpeen: 85 cent
1 kilo uien: 89 cent
1 kilo voorgesneden hutspot: 1,59
(prijzen van de AH, die kon ik het snelste vinden)
Deze week bij de lidl 49 centquote:
Niet als je daardoor zoveel moet kopen dat je uiteindelijk de helft weggooit.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, maar dit topic gaat over bezuinigen. Groente los kopen en zelf snijden is vele malen goedkoper dan gesneden groente kopen.
Die koopzegels zijn we ook eind vorig jaar mee begonnen. Alleen digitaal bij AH, alles wat je aan zegeltjes moet plakken gaat bij ons niet goedquote:Op maandag 21 februari 2022 17:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Oh, leuk topic!
Ik spaar koopzegels van de AH (digitaal), de Coop en Jumbo (beiden met plakken). De laatste twee gebruiken we voor de vakanties als zakcentje, daar winkelen we namelijk minder vaak dan bij de AH. Bij de AH gebruiken we het om 1x per maand minder te betalen voor de boodschappen.
Tanken doen we in België, daar rijd ik eens per 2 weken 20km voor om. Dat is 1 liter benzine. Met 40 cent per liter goedkoper en een tank van 30 liter loont dat altijd.
Op maandagochtend om 9.00u kijk ik bij de afprijsbak van de Jumbo, want daar ligt dan veel met heel veel korting. Dan vullen we de vriezer. Bij de bakker haal ik ‘brood van gister’ voor 1 euro, of bij de AH voor 50 cent. En ik maak mijn eigen kleding, en die van mijn zoontje.
Die boontjes zijn helemaal erg ja.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Voorgesneden loont echt nooit, tenzij je anders meer dan de helft weg zou gooien. Maar daar kun je vaak wel iets anders mee.
Van die gehalveerde sperziebonen schrik ik ook altijd. Kost gewoon het dubbele
Mensen die zuunig zijn, gooien nooit wat wegquote:Op maandag 21 februari 2022 17:40 schreef qajariaq het volgende:
Niet als je daardoor zoveel moet kopen dat je uiteindelijk de helft weggooit.
Daarom koop ik die zakken, heb ik niet te veel van alles en hoef zelfs geen snijafval weg te doen. Die discussie is nu wel klaar denk ik.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mensen die zuunig zijn, gooien nooit wat wegNet als goeie koks; die gebruiken ook alles
Ik ben in geen tijden meer op een markt geweest. Scheelt het daar nog wat?quote:Op maandag 21 februari 2022 17:35 schreef Elleska het volgende:
[..]
Deze week bij de lidl 49 cent
Uien heb ik nog uit eigen moestuin.
Aardappelen nog in huis van de laatste aanbieding.
Braadworst van de markt erbij, dat is dan weer geen zuunig optie maar wel lekker.
Ligt eraan naar welke markt je gaat. De markt op het Afrikaanderplein in Rotterdam heeft echt geweldige goedkope kramen. De groentejuwelieren die hier op de dorpsmarkt staan, zijn vaak juist duurder dan de supermarkt.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben in geen tijden meer op een markt geweest. Scheelt het daar nog wat?
Daar kan ik zo met de fiets naartoe. Ik ben daar in het verleden regelmatig geweest, maar ik kwam toch vaak van een koude kermis thuis. Fruit en groenten zijn inderdaad goedkoop, maar ook zo verrot. Maar goed, dit was een tijd geleden het geval. Misschien dat het nu anders is. Ga er binnenkort wel weer eens loerenquote:Op maandag 21 februari 2022 18:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ligt eraan naar welke markt je gaat. De markt op het Afrikaanderplein in Rotterdam heeft echt geweldige goedkope kramen. De groentejuwelieren die hier op de dorpsmarkt staan, zijn vaak juist duurder dan de supermarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |