abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203768856
Nou, daar gaan we.

Spaar jij koopzegels, douche je niet langer dan 2 minuten (of koud), knip je de yoghurtpakken en tandpasta tubes open, fiets je wekelijks 20km extra voor alle supermarkt aanbiedingen, is een theezakje na 6x nog niet 'op' of gebruik je je onderbroek na het binnenste buiten vouwen nog een keer? Dan ben je hier op de juiste plek!

Zuunigerds, verenig u!

*Het is uiteraard gewoon een topic om het te hebben over besparen, wat duurzaamheid, slimme truucjes etc.
Je hoeft uiteraard niet echt je theezakje 6x te gebruiken of je tandpasta tubes open te knippen om 'zuunig' te zijn.
pi_203768879
Thuisbezorgd doen wij nooit, maar we halen het gewoon vaak in de pizzeria/snackbar/sushi tent etc. zelf. Ik ben daar nogal principieel in; zolang je iets nog zelf kan moet je het ook zelf doen. Om die reden laat ik ook nooit boodschappen bezorgen en ik bestel zelden wat online.
pi_203768887
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:12 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ja weet je, als je het geld makkelijk uit KAN geven sta je er denk ik ook anders in. Ik heb geen noodzaak om veel geld te besparen dus sta je minder stil bij dingen, maar als je met 50 euro een hele week moet leven, dan moet je toch ander soort keuzes maken.
Dat is inderdaad zeker waar. Ik heb het wat dat betreft ook niet slecht. Maar geef mijn geld liever aan leuke dingen (lees: vakantie) uit dan aan shampoo die ik de week ervoor 1 + 1 had kunnen kopen.
pi_203768903
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Thuisbezorgd doen wij nooit, maar we halen het gewoon vaak in de pizzeria/snackbar/sushi tent etc. zelf. Ik ben daar nogal principieel in; zolang je iets nog zelf kan moet je het ook zelf doen. Om die reden laat ik ook nooit boodschappen bezorgen en ik bestel zelden wat online.
Dit is niet persé zuinig toch? Vooral minder lui
  maandag 21 februari 2022 @ 17:21:41 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_203768942
quote:
ik bespaar echt massa's geld door mijn boodschappen te laten bezorgen :D
Ik sla veel meer bulk in bij aanbiedingen en ik heb NUL impulsaankopen. Echt, als je wil besparen moet je juist dat doen :P
disclaimer
pi_203768943
quote:
Ik doe inderdaad ook nooit thuisbezorgd maar haal wel af. Maar dat schaar ik dan wel onder hetzelfde kopje: eten bestellen. Scheelt ook dat ik in een dorp woon dus behalve de turk/pizza/sushi/friet valt hier ook niet veel te bezorgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 februari 2022 @ 17:23:19 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_203768973
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:02 schreef qajariaq het volgende:

Voorgesneden groenten is wat anders dan kant-en-klaar pakjes. De groente pakketten zit alleen groente in die de dag ervoor is gesneden (hier om de hoek toevallig). Geen zout of andere toevoegingen.
Klopt, maar dit topic gaat over bezuinigen. Groente los kopen en zelf snijden is vele malen goedkoper dan gesneden groente kopen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_203768986
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:21 schreef SQ het volgende:

[..]
ik bespaar echt massa's geld door mijn boodschappen te laten bezorgen :D
Ik sla veel meer bulk in bij aanbiedingen en ik heb NUL impulsaankopen. Echt, als je wil besparen moet je juist dat doen :P
Dat is inderdaad de andere kant :P Maar dat kan ook best als je in de super boodschappen doet. Kwestie van discipline.
pi_203768988
Thuisbezorgen doen we ook niet maar dat komt meer omdat hier weinig boeiends zit wat bezorgd. Afhalen daardoor ook weinig. Dan liever een keer uit eten al is daar het afgelopen jaar niets van gekomen.

Boodschappen laten bezorgen ook niet maar dat is vooral omdat de Lidl niet bezorgt en bij de Jumbo/Appie geef ik niet genoeg uit.

Geen rijbewijs/eigen auto maar ik geef dan wel weer een bak geld uit aan een goede elektrische fiets want ook ik leeft maar 1x ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 februari 2022 @ 17:27:27 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_203769030
1 kilo winterpeen: 85 cent
1 kilo uien: 89 cent
1 kilo voorgesneden hutspot: 1,59

(prijzen van de AH, die kon ik het snelste vinden)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_203769058
Oh, leuk topic!

Ik spaar koopzegels van de AH (digitaal), de Coop en Jumbo (beiden met plakken). De laatste twee gebruiken we voor de vakanties als zakcentje, daar winkelen we namelijk minder vaak dan bij de AH. Bij de AH gebruiken we het om 1x per maand minder te betalen voor de boodschappen.

Tanken doen we in België, daar rijd ik eens per 2 weken 20km voor om. Dat is 1 liter benzine. Met 40 cent per liter goedkoper en een tank van 30 liter loont dat altijd.
Op maandagochtend om 9.00u kijk ik bij de afprijsbak van de Jumbo, want daar ligt dan veel met heel veel korting. Dan vullen we de vriezer. Bij de bakker haal ik ‘brood van gister’ voor 1 euro, of bij de AH voor 50 cent. En ik maak mijn eigen kleding, en die van mijn zoontje.
  maandag 21 februari 2022 @ 17:30:02 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_203769062
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:27 schreef Rewimo het volgende:
1 kilo uien: 89 cent
1 kilo voorgesneden hutspot: 1,59

(prijzen van de AH, die kon ik het snelste vinden)
Voorgesneden loont echt nooit, tenzij je anders meer dan de helft weg zou gooien. Maar daar kun je vaak wel iets anders mee.
Van die gehalveerde sperziebonen schrik ik ook altijd. Kost gewoon het dubbele :o
disclaimer
pi_203769071
En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een een groot winkelcentrum op loopafstand heb, dus ik kan zo naar de winkel om wat te kopen. Ik kan me voorstellen dat als je in een dorp ergens in Friesland woont dat het dan loont om online te bestellen.
pi_203769135
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:27 schreef Rewimo het volgende:
Deze week bij de lidl 49 cent

Uien heb ik nog uit eigen moestuin.
Aardappelen nog in huis van de laatste aanbieding.
Braadworst van de markt erbij, dat is dan weer geen zuunig optie maar wel lekker.
pi_203769194
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Klopt, maar dit topic gaat over bezuinigen. Groente los kopen en zelf snijden is vele malen goedkoper dan gesneden groente kopen.
Niet als je daardoor zoveel moet kopen dat je uiteindelijk de helft weggooit.
pi_203769241
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Oh, leuk topic!

Ik spaar koopzegels van de AH (digitaal), de Coop en Jumbo (beiden met plakken). De laatste twee gebruiken we voor de vakanties als zakcentje, daar winkelen we namelijk minder vaak dan bij de AH. Bij de AH gebruiken we het om 1x per maand minder te betalen voor de boodschappen.

Tanken doen we in België, daar rijd ik eens per 2 weken 20km voor om. Dat is 1 liter benzine. Met 40 cent per liter goedkoper en een tank van 30 liter loont dat altijd.
Op maandagochtend om 9.00u kijk ik bij de afprijsbak van de Jumbo, want daar ligt dan veel met heel veel korting. Dan vullen we de vriezer. Bij de bakker haal ik ‘brood van gister’ voor 1 euro, of bij de AH voor 50 cent. En ik maak mijn eigen kleding, en die van mijn zoontje.
Die koopzegels zijn we ook eind vorig jaar mee begonnen. Alleen digitaal bij AH, alles wat je aan zegeltjes moet plakken gaat bij ons niet goed :')
Het tikt echt wel lekker aan. Dus we sparen op die manier mooi en we kijken wel wanneer we er wat mee doen. Vooralsnog niets, eigenlijk. Zakgeld voor een vakantie lijkt me een prima plan :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203769266
Die koopzegels moet ik ook nog wat mee doen. Ik heb van de AH nog een half boekje liggen maar die kunnen niet worden omgezet naar digitaal dus dat boekje blijft liggen. Edit: lees net dat het nu wel kan worden omgezet naar digitaal dus ik moet dat boekje opzoeken en de volgende keer langs de servicebalie.

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:30 schreef SQ het volgende:

[..]
Voorgesneden loont echt nooit, tenzij je anders meer dan de helft weg zou gooien. Maar daar kun je vaak wel iets anders mee.
Van die gehalveerde sperziebonen schrik ik ook altijd. Kost gewoon het dubbele :o
Die boontjes zijn helemaal erg ja.

AH per KG:
Vers ¤ 3,98
Gebroken¤ 5,32 - ¤ 9,45
Diepvries ¤ 1,53

Diepvries niet voor alle gerechten geschikt maar dat scheelt helemaal veel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Elleska op 21-02-2022 18:04:23 ]
  maandag 21 februari 2022 @ 17:48:33 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203769296
Topic is nog open dus :) Ik moest er gelijk aan denken toen ik op Youtube op het bijgaande filmpje klikte. Ik vermoed dat deze man ons allemaal overtreft als het gaat om zuunig zijn bij het bereiden van zijn maaltijden. Ik weet dat ik zelf vrij voordelig mijn maaltijden kan bereiden. Ik heb 2 weken geleden nog 18,5 liter tomatenmaaltijdsoep gemaakt voor 14 euro. Niet echt goedkoop vind ik zelf maar wel voordelig zeker voor een lekkere stevig gevulde soep met ook nog vlees er in.

Het bijgaande filmpje deed mij denken aan dat ik vroeger zelf confiture maakte met bramen die ik plukte in de natuur. En ook heb ik ooit wel eens brandnetelsoep geprobeerd met uiteraard ingredienten uit het wild. Maar niets gaat zo ver dan wat deze man in dit filmpje presteert ^O^ En vergis je niet. Je bent niet de enige die dit filmpje zal kijken; het heeft 5 miljoen views en 28.000 reacties van kijkers :D

En er is dus vast wel iets bij dat je zou kunnen inspireren.

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  maandag 21 februari 2022 @ 17:52:42 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203769361
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:40 schreef qajariaq het volgende:
Niet als je daardoor zoveel moet kopen dat je uiteindelijk de helft weggooit.
Mensen die zuunig zijn, gooien nooit wat weg o|O Net als goeie koks; die gebruiken ook alles ^O^
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_203769431
Mijn favoriete manier van geld besparen is geld verstandig uitgeven. Zo hou ik bijvoorbeeld de budget-food graag in de gaten. Ze verkopen restpartijen. Sowieso al goedkoop, maar met de aanbiedingen vaak echt belachelijk. Alleen altijd maar afwachten wat ze hebben liggen, maar het zit in de buurt, dus prima.

Als je voldoende ruimte in de vriezer hebt, heeft Butlon soms ook geweldige aanbiedingen. Alleen bestellen vanaf 50 euro. Ik zit me bijvoorbeeld al enige tijd te verlekkeren op de 12 pakken vegetarische saucijzenbroodjes voor 2,50 euro, dat is minder dan normaal 1 pak. Maar wat moet ik met zoveel saucijzenbroodjes. :D Wel vaak korte houdbaarheid, maar dat neem ik met vriezerproducten niet zo nauw.
pi_203769510
Sparen voor koopzegels bij AH ook maar eens aangezet :)
pi_203769576
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:52 schreef Tengano het volgende:

[..]
Mensen die zuunig zijn, gooien nooit wat weg o|O Net als goeie koks; die gebruiken ook alles ^O^
Daarom koop ik die zakken, heb ik niet te veel van alles en hoef zelfs geen snijafval weg te doen. Die discussie is nu wel klaar denk ik.

Nou heb ik ooit een jaar bij/in een (instellings)keuken gewerkt als inkoper en daar hielden we toch echt regelmatig iets over wat meestal gewoon de container in ging. Te kort was uiteraard geen optie dus hou je altijd wat over. Als dat erg veel is ga je wel als rest verwerken, als het weinig is heeft het personeel thuis ook wat te eten met het gezin maar regelmatig zit het daar tussen in en gaat een deel richting container want naar de varkens mocht toen net niet meer.
pi_203769622
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:35 schreef Elleska het volgende:

[..]
Deze week bij de lidl 49 cent

Uien heb ik nog uit eigen moestuin.
Aardappelen nog in huis van de laatste aanbieding.
Braadworst van de markt erbij, dat is dan weer geen zuunig optie maar wel lekker.
Ik ben in geen tijden meer op een markt geweest. Scheelt het daar nog wat?
pi_203769647
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 18:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben in geen tijden meer op een markt geweest. Scheelt het daar nog wat?
Ligt eraan naar welke markt je gaat. De markt op het Afrikaanderplein in Rotterdam heeft echt geweldige goedkope kramen. De groentejuwelieren die hier op de dorpsmarkt staan, zijn vaak juist duurder dan de supermarkt.
pi_203769676
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 18:12 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ligt eraan naar welke markt je gaat. De markt op het Afrikaanderplein in Rotterdam heeft echt geweldige goedkope kramen. De groentejuwelieren die hier op de dorpsmarkt staan, zijn vaak juist duurder dan de supermarkt.
Daar kan ik zo met de fiets naartoe. Ik ben daar in het verleden regelmatig geweest, maar ik kwam toch vaak van een koude kermis thuis. Fruit en groenten zijn inderdaad goedkoop, maar ook zo verrot. Maar goed, dit was een tijd geleden het geval. Misschien dat het nu anders is. Ga er binnenkort wel weer eens loeren :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')