abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203700095
Ik ga hier ook eens mee gluren.

Ik vind het leven prijzig worden. We kunnen het wel betalen, maar het valt opeens erg op. Verschillende zaken worden steeds duurder, maar het valt me de laatste tijd ook op bij het boodschappen doen. Nu heb ik wel de laatste tijd alleen bij AH boodschappen gedaan, maar ik vind bijvoorbeeld de Lidl ook niet heel goedkoop meer.

Een hoop basisbehoeften worden duurder en duurder en ik snap echt dat mensen dit niet meer rond kunnen breien.
  Spellchecker donderdag 17 februari 2022 @ 10:19:33 #277
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203700273
Ik koop geen notitieblokken meer ....

Lege enveloppen zijn prima om aantekeningen op te maken.
En thee- en crackerdozen knip ik in stukken. De binnenkanten gebruik ik als boodschappenbriefjes. Veel fijner vasthouden dan een papiertje.
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 13:12:39 #278
5428 crew  miss_sly
pi_203765789
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 10:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ga hier ook eens mee gluren.

Ik vind het leven prijzig worden. We kunnen het wel betalen, maar het valt opeens erg op. Verschillende zaken worden steeds duurder, maar het valt me de laatste tijd ook op bij het boodschappen doen. Nu heb ik wel de laatste tijd alleen bij AH boodschappen gedaan, maar ik vind bijvoorbeeld de Lidl ook niet heel goedkoop meer.

Een hoop basisbehoeften worden duurder en duurder en ik snap echt dat mensen dit niet meer rond kunnen breien.
Ik ga ook mee gluren.
Sowieso wordt het leven duurder, natuurlijk, maar bovendien vloog het geld er hier maar uit. Er is ook genoeg, maar er werd dan wel te weinig gespaard. Dat kan beter, denk ik.

Wat we al gedaan hebben, is overstappen op een weekmenu en de boodschappen daarvoor voor zover mogelijk met de bezorging door AH op zaterdag meenemen. Dan nog een keer fysiek boodschappen doen voor de dingen die niet besteld konden worden, of niet bij de bezorging zaten. En dan de rest van de week proberen geen boodschappen meer te doen.

We doen ook koopzegels, dat loopt wel lekker op.

We deden een tijdje weer HelloFresh. Ik vond het nu wat tegenvallen. Voorheen hadden we een abo voor 2 personen waar we met drieën van aten, want jong kind als derde persoon en geen van allen grote eters. Maar nu namen we drie personen, want jong kind is inmiddels een tiener, dus dan wordt het voor 2 personen wel erg karig :D Een groot nadeel vond ik dat je voor 3 personen dan toch ineens te veel groente of kruiden of zakjes met ingredienten kreeg, moest afwegen (dat wil je dus juist niet met HF) en en ook over hield. Of weg kon gooien. Dat vond ik zonde. Maar we hebben wel weer een aantal recepten erbij die we erg oké vonden, en die gebruiken we nu voor de samenstelling van ons weekmenu.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203766562
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:12 schreef miss_sly het volgende:
Een groot nadeel vond ik dat je voor 3 personen dan toch ineens te veel groente of kruiden of zakjes met ingredienten kreeg, moest afwegen (dat wil je dus juist niet met HF) en en ook over hield. Of weg kon gooien. Dat vond ik zonde. Maar we hebben wel weer een aantal recepten erbij die we erg oké vonden, en die gebruiken we nu voor de samenstelling van ons weekmenu.
Bijna alle groenten die je overhoud kan je gebruiken voor een (groente)soepje, om evt. in de vriezer te gooien.

Tenminste dat doe ik altijd als ik groente overhoud :D En in een groentesoep kan meer dan je denkt.
afspraak tandarts verzetten
  maandag 21 februari 2022 @ 14:26:53 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203766608
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:23 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Bijna alle groenten die je overhoud kan je gebruiken voor een (groente)soepje, om evt. in de vriezer te gooien.

Tenminste dat doe ik altijd als ik groente overhoud :D En in een groentesoep kan meer dan je denkt.
Wraps. Bijv. met halloumi, falafel of kip. Daar kun je ook best wat groente in kwijt. Of in nasi goreng.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203766686
Weet iemand een goede manier om minder lang te douchen? :P

Douche in de ochtend dus dan moet ik vooral niet teveel nadenken over dingen of wilskracht willen gebruiken, maar zou toch graag iets minder lang onder de douche willen staan.
pi_203766720
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:33 schreef Tyranoesauroes het volgende:

Douche in de ochtend dus dan moet ik vooral niet teveel nadenken over dingen of wilskracht willen gebruiken, maar zou toch graag iets minder lang onder de douche willen staan.
Iemand hebben die beneden de kraan met warm water open draait.
  maandag 21 februari 2022 @ 14:35:30 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203766721
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:33 schreef Tyranoesauroes het volgende:

Hoe lang douche je nu?

Ik heb eens getimed en incl. haar wassen ben ik ook wel klaar met 5 minuten.

Een manier om nog korter te douchen is de douche uitzetten als je inzeept en dan weer aan om af te spoelen en klaar.
pi_203766751
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een manier om nog korter te douchen is de douche uitzetten als je inzeept en dan weer aan om af te spoelen en klaar.
Da's wel een goeie.

Ummmmm denk 20 minuten.
pi_203766759
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Iemand hebben die beneden de kraan met warm water open draait.
Dit topic gaat om besparen he :P
  maandag 21 februari 2022 @ 14:39:02 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203766776
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:37 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Da's wel een goeie.

Ummmmm denk 20 minuten.
Ja, dat is belachelijk. Als je klaar bent met wassen, kan de kraan wel dicht.
pi_203766799
quote:

[..]
Dit topic gaat om besparen he :P
Heel even onder koud water staan moet al genoeg zijn toch? :P
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 15:03:52 #288
5428 crew  miss_sly
pi_203767090
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:23 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]

Ik gebruikte de groente ook meestal wel :Y

Maar het punt is dat HF er ook om draait dat je dus genoeg krijgt van alles voor je gerechten, maar dat dat met 3 personen eigenlijk net niet zo is. Dus dan kost het je meer tijd, want je moet alsnog van alles afwegen én je houdt dingen over. Een halve ui, een kwart rode peper, stuk peen, dat soot dingen. Ik deed ze alsnog door het eten, of gebruikte het later, maar een stukje gemak is dan wat mij betreft al verloren gegaan :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator/colorchick maandag 21 februari 2022 @ 16:21:24 #289
382129 crew  Donna
pi_203768201
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Heel even onder koud water staan moet al genoeg zijn toch? :P
Precies. Die koude straal is voldoende om eruit te komen en je bent meteen goed wakker.
pi_203768446
Hello Fresh lijkt me niet voordelig voor een eenling. 1 x 3 porties is gewoon te duur. Dan moet je al naar 2 x 3 porties per week en eet je dus nooit meer ergens (of iets) anders.

Ik ben meer van de pakketten voorgesneden groente. Dan twee of drie dagen het zelfde eten. Daar heb ik totaal geen probleem mee. En als ik eens echt geen zin heb dan zal er een pizza of magnetron maaltijd op tafel komen. Dat is niet zoveel duurder dan zelf koken maar wel veel minder lekker en gezond.
  maandag 21 februari 2022 @ 16:56:30 #291
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203768611
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:42 schreef qajariaq het volgende:
Hello Fresh lijkt me niet voordelig voor een eenling. 1 x 3 porties is gewoon te duur. Dan moet je al naar 2 x 3 porties per week en eet je dus nooit meer ergens (of iets) anders.

Ik ben meer van de pakketten voorgesneden groente. Dan twee of drie dagen het zelfde eten. Daar heb ik totaal geen probleem mee. En als ik eens echt geen zin heb dan zal er een pizza of magnetron maaltijd op tafel komen. Dat is niet zoveel duurder dan zelf koken maar wel veel minder lekker en gezond.
Als je echt zuunig wil, snijd je natuurlijk zelf je wortel en je ui voor de hutspot.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 februari 2022 @ 16:57:41 #292
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_203768630
quote:

Da's wel een goeie.

Ummmmm denk 20 minuten.
Een douchezandloper:

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_203768656
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Als je echt zuunig wil, snijd je natuurlijk zelf je wortel en je ui voor de hutspot.
Voor hutspot zou ik dat wel doen maar ik ben erg gesteld op veel soorten groenten in mijn eten. Als ik dat zelf allemaal ga snijden dan eet ik bijna een hele week hetzelfde. Soms snij ik wel alles zelf en dan kan je voor het zelfde geld inderdaad 1 of 2 dagen meer ervan eten.

Hutspot eet ik nooit, zal ik eens doen. Zuurkool en Boerenkool schrijf ik met hoofdletters omdat ik dat heerlijk vind zo nu en dan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 februari 2022 @ 17:00:10 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_203768662
quote:

Dat doen wij ja. Op pakjes gezeefde tomaten na - voor de pastasaus - koken wij niet met pakjes en zakjes. Zelf kruiden is lekkerder en ook een stuk minder zout (veel van die pakjesmeuk is hartstikke zout).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator/colorchick maandag 21 februari 2022 @ 17:02:03 #295
382129 crew  Donna
pi_203768683
quote:

[..]
Ik wissel het zelf altijd een beetje af. De ene keer een zak *insert land* roerbakgroente in een mie of pasta gerecht en de andere keer lekker alles zelf snijden, maar dan moet ik ook wel even goed voor de maaltijdplanning gaan zitten om de rest van die groentes dan weer te gebruiken.
Ik ben niet zo'n soep mens voor de groente restjes.
pi_203768686
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Dat doen wij ja. Op pakjes gezeefde tomaten na - voor de pastasaus - koken wij niet met pakjes en zakjes. Zelf kruiden is lekkerder en ook een stuk minder zout (veel van die pakjesmeuk is hartstikke zout).
Voorgesneden groenten is wat anders dan kant-en-klaar pakjes. De groente pakketten zit alleen groente in die de dag ervoor is gesneden (hier om de hoek toevallig). Geen zout of andere toevoegingen.
  maandag 21 februari 2022 @ 17:06:02 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203768736
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Voor hutspot zou ik dat wel doen maar ik ben erg gesteld op veel soorten groenten in mijn eten. Als ik dat zelf allemaal ga snijden dan eet ik bijna een hele week hetzelfde. Soms snij ik wel alles zelf en dan kan je voor het zelfde geld inderdaad 1 of 2 dagen meer ervan eten.

Hutspot eet ik nooit, zal ik eens doen. Zuurkool en Boerenkool schrijf ik met hoofdletters omdat ik dat heerlijk vind zo nu en dan.
Zakken wokgroente?

Persoonlijk geen fan van. Ik wil sowieso beginnen met een ui en dan andere groenten toevoegen al naar gelang of ze korter of langer nodig hebben.

Ui, winterwortel en paprika heb ik eigenlijk altijd wel. De rest varieert.
  maandag 21 februari 2022 @ 17:07:33 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203768752
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Blikken tomatenblokjes heb ik daarvoor standaard in huis.

Ik heb nu voor het eerst een potje groentebouillonpoeder zonder zout. Ben benieuwd hoe we dat vinden.
pi_203768778
Ik bespaar ook graag geld, maar toch zitten er ook grenzen aan hoor. Als ik (volgens mij is dat op GC) dat topic soms doorlees van altijd de thermosstaat op 16 graden, nooit thuisbezorgd, altijd zelf koken, geen auto etc, dan denk ik ook van je leeft maar 1x hé. Natuurlijk, sparen is belangrijk, maar er moet wel balans zijn.
Daarentegen moet je het ook niet weggooien. Ik ben ook een type dat de folders leest, aanbiedingen koopt etc.
  maandag 21 februari 2022 @ 17:12:35 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_203768803
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:10 schreef Pinuts het volgende:
Ik bespaar ook graag geld, maar toch zitten er ook grenzen aan hoor. Als ik (volgens mij is dat op GC) dat topic soms doorlees van altijd de thermosstaat op 16 graden, nooit thuisbezorgd, altijd zelf koken, geen auto etc, dan denk ik ook van je leeft maar 1x hé. Natuurlijk, sparen is belangrijk, maar er moet wel balans zijn.
Daarentegen moet je het ook niet weggooien. Ik ben ook een type dat de folders leest, aanbiedingen koopt etc.
Nou ja weet je, als je het geld makkelijk uit KAN geven sta je er denk ik ook anders in. Ik heb geen noodzaak om veel geld te besparen dus sta je minder stil bij dingen, maar als je met 50 euro een hele week moet leven, dan moet je toch ander soort keuzes maken.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')