Dan ben jij daar per week veel meer tijd aan kwijt dan wij.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Plannen etc ik heb daar geen tijd voor. Bepaal meestal 10 minuten vantevoren wat we gaan eten
In bepaalde gerechten vind ik ingevroren prima, maar in sommige gerechten vind ik het echt afdoen aan de smaak. Voor curry's is het bijvoorbeeld prima.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Diepvriesgroente is juist verser dan die troep uit die bakken van de groente afdeling. Weten veel mensen niet, maar het is wel zo
Dat zou ik ook doenquote:Op maandag 21 februari 2022 15:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat is zo, maar als ik zie dat er bloemkool in de aanbieding is voor een euro per stuk, ipv 2 euro, dan kook ik dus deze week met bloemkool als ik wat op m'n shortlist heb staan.
Ik vind er geen bal aan en m'n vriendin ook niet. Ze gaat bijna elke dag naar de supermarkt, dus dan heb je op zich ook geen planning nodig.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er is wel een middenweg natuurlijk.Ik maak op zondag een weekmenu. Dan kijk ik ook de folders door. Ik maak boodschappenlijst en dan doe ik zondag of maandag de grootste hoeveelheid boodschappen.
Maar goed, ik vind koken ook leuk en ik heb wel een shortlist met dingen 'die ik binnenkort eens wil maken' en ik heb ook een website waar ik recepten op opsla en kan zoeken op ingredient, waardoor ik soms mooi kan combineren.![]()
Maar TS moet gewoon eens beginnen met inzicht krijgen, ipv lukraak dingen doen.
Nee want het kost mij letterlijk 5 seconden. Mij boeit het nooit wat we etenquote:Op maandag 21 februari 2022 15:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan ben jij daar per week veel meer tijd aan kwijt dan wij.
Ja, prima, ieder het zijne.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind er geen bal aan en m'n vriendin ook niet. Ze gaat bijna elke dag naar de supermarkt, dus dan heb je op zich ook geen planning nodig.
Elke dag vind ik fijner. De valkuil voor sommige mensen is dan wel dat je altijd 'n hoop dingen meeneemt die je eigenlijk niet nodig hebt. Doen wij amper overigens.
Autisme genotquote:Op maandag 21 februari 2022 15:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, prima, ieder het zijne.Weekmenu geeft mij rust en overzicht.
Off topic, maar wat is dat voor website?quote:Op maandag 21 februari 2022 15:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er is wel een middenweg natuurlijk.Ik maak op zondag een weekmenu. Dan kijk ik ook de folders door. Ik maak boodschappenlijst en dan doe ik zondag of maandag de grootste hoeveelheid boodschappen.
Maar goed, ik vind koken ook leuk en ik heb wel een shortlist met dingen 'die ik binnenkort eens wil maken' en ik heb ook een website waar ik recepten op opsla en kan zoeken op ingredient, waardoor ik soms mooi kan combineren.![]()
Maar TS moet gewoon eens beginnen met inzicht krijgen, ipv lukraak dingen doen.
Trekpleister of bouwmarkt, ook vaak mooie aanbiedingen.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen
Nog een tip: Vaatwastabletten. Veel mensen denken dat deze soms goedkoop zijn bij de supermarkt, dat is niet zo. Meestal zijn de tabletten het goedkoopste via Bol.com , Amazon of de Kruidvat. Een tip: Een vaatwastablet DUURDER dan 12 cent is NIET goedkoop / te duur. Als je dat aanhoud betaal je nooit teveel.
Helemaal dit dus. Quiche over? Gaat mee als lunch met een lekkere salade. Of de avond erna met iets erbij.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij doen het sinds kort ook zo en dat bevalt me uitstekend. Een paar maaltijden die wat meer tijd vergen, een paar maaltijden die snel klaar zijn (want voetbaltraining of wat dan ook), wat met veel verse groente, wat met meer blik/diepvriesgroente. Ik plan niet per se wat we op iedere dag eten, want daarvoor zijn we dan weer teveel gehecht aan een beetje flexibiliteit, maar een lijstje met maaltijden voor de week.
O ja, en wat vaker restje van de vorige dag als lunch. En vandaag eten we hetzelfde als gisteren. Ik had een quiche gemaakt en die vulde behoorlijk, dus we hadden een halve over. Die kunnen we mooi vandaag nog een keer eten!
Je moet het ook nog halen hè.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee want het kost mij letterlijk 5 seconden. Mij boeit het nooit wat we etenIk lust alles en vind alles best.
Ik kwam toch al amper in de supermarkt, want ik haat boodschappen doen en mijn man vindt het wel leuk. Maar ook hij houdt tijd overquote:Op maandag 21 februari 2022 15:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal dit dus. Quiche over? Gaat mee als lunch met een lekkere salade. Of de avond erna met iets erbij.
Ik plan vijf a zes avondmaaltijden en drie 'echte' (als in uitgebreidere) lunches.
De supermarkt kom ik nog sporadisch in. Al met al scheelt me dit zeeën van zijn.
Ze komen het brengen lieverdquote:
Valt wel mee.quote:
Ik gebruik Copy me that. Heeft nog meer functies (weekmenu/boodschappenlijst) maar die gebruik ik niet, dat doe ik gewoon in Excel.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Off topic, maar wat is dat voor website?
Ik heb zoveel recepten in mijn favorieten opgeslagen, maar dat is echt overzichteiljk.
Standaardprijs bij de Aldi zit op 7 cent. Hoef je geen aanbiedingen voor in de gaten te houdenquote:Op maandag 21 februari 2022 15:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen
Nog een tip: Vaatwastabletten. Veel mensen denken dat deze soms goedkoop zijn bij de supermarkt, dat is niet zo. Meestal zijn de tabletten het goedkoopste via Bol.com , Amazon of de Kruidvat. Een tip: Een vaatwastablet DUURDER dan 12 cent is NIET goedkoop / te duur. Als je dat aanhoud betaal je nooit teveel.
Jumbo ook idd. En soms zijn ze ook nog in de aanbieding. Jeej.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Standaardprijs bij de Aldi zit op 7 cent. Hoef je geen aanbiedingen voor in de gaten te houden
Die vind ik erg tegenvallen. W5 (Lidl) is wel prima, maar kan vaatwasser afhankelijk zijn natuurlijk.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Standaardprijs bij de Aldi zit op 7 cent. Hoef je geen aanbiedingen voor in de gaten te houden
Ik heb dat gen ook niet, dat ik het boodschappenkarretje volgooi met lekkere producten die niet op het boodschappenlijstje staan. Dus wat dat betreft kan ik prima elke dag boodschappen doen. Ook jarenlang gedaan.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind er geen bal aan en m'n vriendin ook niet. Ze gaat bijna elke dag naar de supermarkt, dus dan heb je op zich ook geen planning nodig.
Elke dag vind ik fijner. De valkuil voor sommige mensen is dan wel dat je altijd 'n hoop dingen meeneemt die je eigenlijk niet nodig hebt. Doen wij amper overigens.
Ik ben nu over op poeder, bevalt prima en is goedkoper en ik hoef niet meer met een mesje dat ‘oplosbare’ folie open te maken. Echt haat aan die dingen, ze lossen namelijk helemaal niet op, net als die troep die wasmiddelpods heet.quote:
Oh wat lastig, helemaal geen problemen mee (gelukkig). Maar poeder is ook prima en goedkoop idd.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik ben nu over op poeder, bevalt prima en is goedkoper en ik hoef niet meer met een mesje dat ‘oplosbare’ folie open te maken. Echt haat aan die dingen, ze lossen namelijk helemaal niet op, net als die troep die wasmiddelpods heet.
Sommige lossen inderdaad niet opquote:Op maandag 21 februari 2022 15:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik ben nu over op poeder, bevalt prima en is goedkoper en ik hoef niet meer met een mesje dat ‘oplosbare’ folie open te maken. Echt haat aan die dingen, ze lossen namelijk helemaal niet op, net als die troep die wasmiddelpods heet.
En in plaats van Wasverzachter > Azijn. Doet hetzelfde, maar veel goedkoper.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh wat lastig, helemaal geen problemen mee (gelukkig). Maar poeder is ook prima en goedkoop idd.
Net als waspoeder. Een kleine eetlepel is ruim voldoende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |